Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.382
- Pohvaljen
- 48.241
Gledam postove i ne videh nigde da je bilo ko napisao da su psi štetočine ili ''pests''. Niti da ne treba da imaju pravo na slobodan život. Napisano je samo da oni ne smeju da ugrožavaju druge ljude, na bilo koji način, i da oni koji se nađu pod stresom bilo koje vrste (pa makar samo i zastrašivanje) imaju pravo da se brane i odgovore taman toliko da odvrate čopor od sebe. Znači ne iživljavanje, nego samo minimalna potrebna odbrana ako se radi o baš agresivnom i upornom čoporu.
Što se tiče humanosti, niko ne kritikuje ljude koji hrane ili samo vole pse. Kritikuju se: prvo, ljudi hoće kao da imaju ljubimca ali tako što će oni da žive u svom stanu, a njega da drže ispred zgrade na javnoj površini. Što je u neku ruku vrlo bezobrazno, jer to znači da taj neko hoće sve benefite imanja ljubimca, ali bez prihvatanja svih obaveza koje mu sleduju. Znači on kao ima ljubimca koji mu je uvek tu na dohvat ruke, ali to gde taj ljubimac vrši nužde, čiji prostor zauzima, šta radi i kako živi... za to ih baš briga.
A druga sorta ljudi koja se kritikuje je ona koja misli da se pod humanošću podrazumeva bezgranična ljubav prema životinjama uz bezgranično prdenje po ljudskoj rasi. Ljudi koji usled nekih problema ili nesposobnosti da se suoče sa realnošću i sa svojim izborima, počnu da mrze sve druge ljude, ali sebe opravdavaju i teše kroz maksimalno popuštanje životinjama i pretvaranje njih u neku zamenu za ljude koje su izbacili iz svog života.
Inače tačno je da zlo, u svojoj čistoj formi, postoji jedino kod ljudi. Zato što smo, uz pojedine primate i ptice, jedina vrsta koja ima samosvest. Ali kao što ljudi čine mnogo zla, tako čine i mnogo dobrog i korisnog. Dve reči - dakle i dobro u smislu plemenitog, i korisnog u smislu nešto što godi svima na planeti. Samo što, usled pojave koje sam pominjao, koja se zove ''negativity bias'', ljudi češće pamte i primećuju brljotine i loše vesti nego dobre i konstruktivne gestove i dešavanja.
Takođe, da je, hipotetički rečeno, bilo koja druga vrsta na Zemlji postala dominantna, bili bi isti, ako ne i gori nego mi.
S ostalim mislim da se manje više svi slažemo. Bar suštinski. Čak i ako ne deluje tako na prvi pogled. Niko ovde nije protiv životinja nego protiv ljudi koji se foliraju na humanost na račun tuđeg komfora pa i bezbednosti.
Što se tiče humanosti, niko ne kritikuje ljude koji hrane ili samo vole pse. Kritikuju se: prvo, ljudi hoće kao da imaju ljubimca ali tako što će oni da žive u svom stanu, a njega da drže ispred zgrade na javnoj površini. Što je u neku ruku vrlo bezobrazno, jer to znači da taj neko hoće sve benefite imanja ljubimca, ali bez prihvatanja svih obaveza koje mu sleduju. Znači on kao ima ljubimca koji mu je uvek tu na dohvat ruke, ali to gde taj ljubimac vrši nužde, čiji prostor zauzima, šta radi i kako živi... za to ih baš briga.
A druga sorta ljudi koja se kritikuje je ona koja misli da se pod humanošću podrazumeva bezgranična ljubav prema životinjama uz bezgranično prdenje po ljudskoj rasi. Ljudi koji usled nekih problema ili nesposobnosti da se suoče sa realnošću i sa svojim izborima, počnu da mrze sve druge ljude, ali sebe opravdavaju i teše kroz maksimalno popuštanje životinjama i pretvaranje njih u neku zamenu za ljude koje su izbacili iz svog života.
Inače tačno je da zlo, u svojoj čistoj formi, postoji jedino kod ljudi. Zato što smo, uz pojedine primate i ptice, jedina vrsta koja ima samosvest. Ali kao što ljudi čine mnogo zla, tako čine i mnogo dobrog i korisnog. Dve reči - dakle i dobro u smislu plemenitog, i korisnog u smislu nešto što godi svima na planeti. Samo što, usled pojave koje sam pominjao, koja se zove ''negativity bias'', ljudi češće pamte i primećuju brljotine i loše vesti nego dobre i konstruktivne gestove i dešavanja.
Takođe, da je, hipotetički rečeno, bilo koja druga vrsta na Zemlji postala dominantna, bili bi isti, ako ne i gori nego mi.
S ostalim mislim da se manje više svi slažemo. Bar suštinski. Čak i ako ne deluje tako na prvi pogled. Niko ovde nije protiv životinja nego protiv ljudi koji se foliraju na humanost na račun tuđeg komfora pa i bezbednosti.