Šta je novo?

Privatni prevoznici

Kada se pojavila ta niskopodna Kobra, ja sam najiskrenije mislio da je to neki pobačajni prototip i da nema šanse da je nešto što je onako projektovano pozadi ušlo u serijsku proizvodnju. Posle se ukazala i ona neka preružna ruska pljoska koja je još gora pozadi, a napred ima neki mrtav prostor - na podestu je i ne može da se stoji, a nema sedišta. :| Bukvalno može bilo kakva krivokuka od autobusa da se napravi i naći će se neko odavde da je kupi.
 
Теби изгледа смета. Иди купи половне Мечке кад си тако паметан. Прва серија Кобри је била закон и све остале након ње.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803261#p803261:2hft62fu je napisao(la):
Djole Pevcanin » Pon Dec 14, 2020 11:22 pm[/url]":2hft62fu]Теби изгледа смета. Иди купи половне Мечке кад си тако паметан. Прва серија Кобри је била закон и све остале након ње.
Rekao bih da si me pomešao s nekim. Ne zagovaram nikakve polovne Mečke. Nisam ni pametan nešto mnogo, ali i ne treba ti velika pamet da ukapiraš da (u nominalno niskopodnom busu!) sedišta na trećem nivou nisu dobra ideja, da tri sedišta s leve strane blizu druge osovine nisu dobra ideja, da zadnji prozor treba da bude na nekoj visini na kojoj će nešto moći da se vidi kroz njega (jer u suprotnom ne služi ničemu), da ne možeš da imaš neiskorišćen prostor na kome ne može ni da se sedi, ni da se stoji (bar ne na beogradski opterećenim linijama). Takva rešenja imaju ova dva modela koje sam pomenuo (ne oba sve). Recimo, Maz je raspad od autobusa, ali ga makar nije projektovao neko na drogama. Bus sa lošom završnom obradom može da se popravi boljom završnom obradom. Loše projektovan bus ne može da se popravi ničim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803186#p803186:2me0od1n je napisao(la):
Dart » Pon Dec 14, 2020 7:46 pm[/url]":2me0od1n]Nije šteta, jer bi tad kupovali polovne kante od buseva. Niko njima ne brini da kupe i nov kvalitetan bus, ali ipak nabave nekog krša iz Turske.
Kupovali su oni ako se sećaš polovne manove i solarise, a bilo je i polovnih Mercedesa koji nažalost niksd nisu ugledali svetlost dana u Beogradu.
 
Половњаци из ЕУ су закон. Мечке 2007. годиште које су радиле на 6А пре овог с*ања су спејс шатл.
 
Велика штета што постоји ограничење на старост возила за приватнике па се узимаји мање квалитетни нови аутобуси из Турске, Белорусије, Русије и Ирана. Да могу да се узиђају половно МАНови, Солариси, Мерцедеси и Волвои јавни превоз би нам био бомбона.
 
Акија је из Турске. Отокар и Исузу су спејс шатл и за сада нису добили тураже нити ће. Кобра је врхунска исто. Једино су ми БМЦ и Темза сумњиви.
 
Što bi neko ukagao u nornalni zapadni bus 50%, ili već koliko više, ako ga niko na to ne obavezuje. I onaj od 100000 i onaj od 250 000 biće na ulici jednako plaćeni po km, a svakako će im pre isteći rok trajanja nego radni vek.
 
P40119

lfVjeQJ.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803261#p803261:lwq5o877 je napisao(la):
Djole Pevcanin » Pon Dec 14, 2020 10:22 pm[/url]":lwq5o877]Теби изгледа смета. Иди купи половне Мечке кад си тако паметан. Прва серија Кобри је била закон и све остале након ње.
Bile možda Kobre ali posle su postale Zvečarke. Ništa specijalno, ubačen mali motor koji nije imao snagu da krene uzbrdo pa je morao u prvu.
Jedino mi Otkokar uliva poverenje.
 
Ako je morala da kreće prvom, da nije još pride bio i brzi diferencijal? Dve ex Bg par godina rade na jednoj gradskoj liniji u Užicu. Ne koristim ih ali rekao bih posmatrano spolja, da već posle pedesetak metara stižu u četvrtu, što znači da je kratak prenos. Obratiću pažnju na uzbrdicu. Uglavnom, one rade bez izostanaka, a pri tome, u Užicu nema mogućnosti za neko ozbiljnije održavanje. E, sad, kakva je novija generacija, nemam pojma.
 
Šta bi od onoga da će od nove godine privatnici skloniti stara vozila sa ulico?

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Vozila iz 2011. godine, koja su prešla starosnu granicu od 10 godina.
 
Hvala. Pa znači oni ćopavi FAPovi, eventualno poneki preživeli Neobusi (ne znam im godišta, nagađam). Zatim, šta još tu imamo...? Verovatno poneki Liazi, MAZovi...
 
Ja sam do skoro bio ubeđen da je prvi kontigent Lekonovih FAP-ova 2011. godište. Međutim, sasvim slučajno sam saznao da su 2012. (ili se barem tako vode). Ista priča je i sa Transproduktovim, dva komada su 2012, jedan je 2013. Pored toga što si naveo tu su i srednjepodne Kobre, M&M-ovi IK-112, Bamironovi Megabusevi iz 2011. (mada mislim da su ih do sada sve izbacili kupovinom novih vozila), IK-103 2011. godište (Banbus, Tamnava, Presto) i to bi trebalo da bude to.
 
I bi i ne bi. Jer bismo onda došli u situaciju da se neka vozila koja su stara, ali u boljem i održavanijem stanju izbacuju iz upotrebe dok ostaju mlađa koja su u raspadu. Na primer, Solarisi su svakako i bolji, i održavaniji i draži svima nego Ikarbusove 3 godine mlađe kršine.

Inače znam da Solarisima još nije vreme, ali i njima se bliži 10. godišnjica. A i dalje rade ko švajcarski satovi.
 
Исто тако Мечке из 2005. године су у бољем стању од ИК-112Н/218Н из 2008. године. Макар да се реше свих ИК103/201/202/203/206.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809763#p809763:388z9j75 je napisao(la):
Сенке » Ned Jan 03, 2021 8:42 pm[/url]":388z9j75]Исто тако Мечке из 2005. године су у бољем стању од ИК-112Н/218Н из 2008. године. Макар да се реше свих ИК103/201/202/203/206.
Rešili su se dosta ik-201. E, zato sad zglobne nemaju ni za najopterećenije linije.
 
Uvek je bio taj fazon da vozila rade do 31.12. kada treba da pređu u desetu godinu rada, ali izgleda da to ovaj put nije slučaj i da se privatnicima može da rade sa starijim vozilima od 10 godina, ili im je dato vreme da kupe nova vozila.
 
Nije ovo prvi put da vozila rade duže od predviđenog, ali je svakako prvi put da je ovoliki broj vozila prešao starosnu granicu a da i dalje rade. Recimo, jedan deo LiAZ-a 5256 iz 2007. godine je radio skoro 11 godina. Davno kada je starosna granica bila 7 godina, Lekon je ostavio nekoliko Sanosa S213, ali je dobijao manje novca za njih pa je bio prinuđen da ih menja. To su primeri koji su mi prvi pali na pamet. Verovatno ih ima još.
Lično, nerealno mi je bilo očekivati da će toliki broj vozila preko noći biti zamenjen, ali mi je čudno da baš ni jednog novog autobusa nema.
Smatram da će privatnici svoja vozila menjati sukcesivno tokom godine, a ne treba čuditi ako neki busevi iz 2011. godine nastave da voze i u 2022.
 
Vrh