@nikola novi bg
Pa sad da je normalno bacati autobuse posle nekih sedam godina i nije baš. Investicija dobra zglobni BMC teško da može da bude. Da ne ponavljam istu priču stalno, jednostavno nije normalno da u prvih godinu dana pokazuju nimalo naivne manjkavosti. Tebi su možda i ok, al ostajem pri onome što sam već pisao. Samo sa stanovišta putnika, vožnja zglobnim BMC-om ume da bude jako naporna, što zbog malo brže vožnje, što zbog loših ulica, sve zbog više puta pominjanog lošeg vešanja. Startni su, što je super, mislim dizeli, buka je najmanji problem, tj i nema je nešto posebno, al kad sve živo popuca posle par godina, ne želim da razmišljam na šta će 56-ica da liči. Nemoj misliti da će linije GSP-a nešto puno bolje proći, još i što su gasni, samo može da bude i veći rizik, s tim što ovi naši možda malo manje treskaju od dizelaša, no sve je to isti đavo.
Na kraju će starosna granica od pet godina biti i kletva i spas. Lako će se eliminisati novi krševi (prva serija gasnih zglobova već uoči Ekspa), ali isto će se tako lako i gomilati (solo još brže ako i pored privatizacije čitavih grupa linija ne promene strukturu voznog parka u korist većeg formata). Istovremeno će desetogodišnji troškovi nabavke biti znatno viši (dva BMC skuplja od jednog Citara, još više od ostalih modela).
Grad čini sve da na tržište propale lokalne proizvodnje mami mezimce turske vlasti i one u njihovoj senci, koji bez obzira na poslovni fokus (državni ugovori ili izvozni potencijal) ne mare za odnos cene i kvaliteta.
Grčko Ministarstvo saobraćaja je početkom ove godine naručilo za potrebe Atine
100 novih gasnih Iveka kompatibilnih za biometan iz Francuske (ex Reno, ne Karosa, inače odlične kao zamena za sve osim Solarisa) sa rokom isporuke od 10 meseci, a Daugavpils već od prošle godina u svom voznom parku poseduje
najnovije Skanije koje inače ispunjavaju najviše kriterijuma za zamenu Solarisa (više od M.A.N-a koji osim što ima omašenu poziciju trećih vrata ne postoji ni u hibridnoj ekološkoj varijanti na etanol bez kutije na krovu koja u kombinaciji sa novom kolor šemom čini tamnoplava vozila još tamnijim, i pored toga što su i njegovi osovinski razmaci slični Solarisu prethodne generacije) pa je zaista krajnje vreme da se osveste pred ekspo, budući da se i na njih čeka. I Francuzi su počeli da "furaju"
novi Scania fazon u vreme kada je Volvo fokusiran na prigrad i međugrad, na šasije i više globalno prisustvo.
Nemci isto u manjem obimu.
Ne mora Citaro da bude niti da sva vozila pripadaju top klasi, ali mislim da je preterivanje sa lošijim Turcima očigledno i kod GSP i kod privatnika (prvi i sa elektro Kinezima) koje očito nabavljaju ne mareći na iskustvo s njima, sve u cilju brze isporuke u nadi da će se raštimovati u narednih pet godina. Privatnici o svojoj prirodi imaju veću slobodu odabira modela, ali jasne su posledice totalne kontrole nsd odlukama kolektiva GSP koji je svojevremeno i testirao Urbanway neposredno pre "orijentalizacije" javnog prevoza.
Nego (ovo bi trebalo u drugi post ali neka), kad se već dotakoh kvaliteta prekjuče u povratku 52-kom sa Zelenjaka (nakon razočarenja s Kobrom) tri autobusa na aplikaciji bila označena sa P1 (0, 6 i 16min identično info displeju) iako je samo jedan (zglob) bio van ulaznog stajališta (iza 56), te blagovremeno pristao na pomenuto.
Vratio sam se tim plavim incognito Conectom G P70156 kao doteranim iz Somalije (samo na aplikaciji, sa strane ni kučeta ni mačeta a napred/pozadi grb države i naziv grada) pa bi dao komentar više na kvalitet vozila prevoznika.
Autobus ima zalepljene žvake, oguljene šipke i pocepane nalepnice na istim. Nešto ispod druge klime zvecka, kao da visi unutra. Poput Citara gotovo da ne krcka ni preko najvećih rupa (gde BMC plaši narod) koje ne oseća i prilično je čist. Jedino se treća vrata kreću istovremeno i brzo kao u Solarisu (naravno bez ikakvih zapinjanja) pa baš jako udare što je atipično za Mercedes čija vrata više proizvode
"tak" zvuk termoplastičnog elastomera najvišeg kvaliteta (hibrida gume i plastike). Čak je na sredini sti sav reckav zbog simultanog kretanja krila, toliko da se providi.
Otvorio je samo drugo krilo prvih vrata na iznenađenje mase (koja je podrazumevala da je reč o novom vozilu u gradskoj specifikaciji). Ostala su aktivirana pritiskom na plavu dugmad za dečija kolica (iste boje kao invalidska, pri čemu je kolor šema samo odmogla manjkom kontrasta) umesto
sa piktogramom otvaranja vrata. Da bude još gore četvrta vrata "vezana za treća" na čije se dugme otvaraju. Zastadoše da vide zašto ne otvara, pa istovremeno krenuše ka tasterima, čak i
prekidačima za otvaranje u slučaju nužde iako su više od decenije najnormalnije koristili
španske tramvaje sa žutim više postavljenim na sredini vrata (za šta klizna
nisu preduslov). Neprijatno iznenađeni putnici komentarisali su kako nije reč o novom vozilu nego prefarbanom Mercedes "seljobusu" u nemanjićko plavu (bilo je zanimljivo čuti koliko je prosečan putnik više upućen od samog gradonačelnika). Utešno je bilo samo to što je vozio normalno kao GSP, za razliku od solo.
Sve je to omogućio Šapićštajn koji je lično odgovoran što su Strelci usilili neadekvatnu specifikaciju za gradski prevoz (tramvaji ne okreću na Zelenom vencu niti staju na Sajmu u konvojima od deset) dobivši najlošije solo dok još čekaju na zglobne.