Šta je novo?

Privatni prevoznici

Više sam mislio na situaciju nakon što ih pokupe sa kamionima, sa kojim autobusima će GSP da ih zameni kada ih bude imao manje nego Strela, ili planiraju da ih ni ne menjaju, pošto bi sve bilo podvedeno pod "dinamički red vožnje".​
Teško da ćemo baš biti toliko manji od Strele, a u svakom smislu te reči, bar što se Beograda tiče. Niti će ovi doveka, niti će Strela za ko zna koliko godina još imati infrastrukturu na nivou GSP-a.
 
Strela radi neuporedivo bolje na liniji 52 od GSP-a i to od prvog dana preuzimanja. Više polazaka, češći polasci, manje čekanja, jednostavno neuporedivo je. Kao što je Transprodukt unazadio liniju 57 na kojoj je GSP bio fenomenalan. Nema potrebe da generalizujemo.
Super...e sad sacuvaj sto si rekao,i javi se kad ukinu redove voznje kao sto planiraju pa onda isto to ponovi....svi vi sto volite privatnike,objasnite narodu kakav ce to biti prevoz bez reda voznje...novi izum kome cemo prisustvovati....placanje prevoznika po vremenu provedenom na trasi,a ne samo po kilometraži...i sta sad treba da budem srecan sto me voze Indijci po Ceraku sa busevima koji vec imaju napukle sofersajbne(izvini jbg..reg.broj 2968-VC,nemam garazni broj pa moram ovako),čovek vozi već sa urnisanim busem(Cobra)....manite me i Strele i drugih,meni je GSP bio dobar,nisam tražio ovo...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Za Herceg Novi su bili baš jeftini, 50 evra povratna karta i to me je vozila ganc nova Temsa u povratku koja je top i hladi kao luda.
Do N.sada su najskuplji, ali pruže i adekvatnu uslugu za razliku od ostalih prevoznika. Lasta je jednom poslala novu Temsu, a svaki put me sačeka Berkhof ili u najboljem slučaju zelena Futura.
 
Kaže mi lik koji je pricao sa vozacem na 52 da nije ustao celu smenu.
 
Kaže mi lik koji je pricao sa vozacem na 52 da nije ustao celu smenu.
Takve treba kažnjavati, jer je obaveza svakog vozača da napravi pauzu od 5 minuta po terminusu i to je zamena za pauzu od 45 minuta na svaka 4 ipo sata vožnje u međugradskom prevozu. Zbog takvih onda dispečeri skaču na glavu savesnim vozačima koji stanu da naprave pauzu i takvih situacija ima redovno.
 
Takve treba kažnjavati, jer je obaveza svakog vozača da napravi pauzu od 5 minuta po terminusu i to je zamena za pauzu od 45 minuta na svaka 4 ipo sata vožnje u međugradskom prevozu. Zbog takvih onda dispečeri skaču na glavu savesnim vozačima koji stanu da naprave pauzu i takvih situacija ima redovno.
Zbog takvih je bila losa turaza vikendom na 52.
 
Za Herceg Novi su bili baš jeftini, 50 evra povratna karta i to me je vozila ganc nova Temsa u povratku koja je top i hladi kao luda.

Zaječar - Niš 2600 hiljade povratna, a ukupna kilometraža je malo manje od 200 km, cenovnik u unutrašnjem saobraćaju im je bolestan. Oni za 6 km uzmu 320 dinara, to je skoro pa kao taksi u unutrašnjosti.

Za van verujem da je bolje stanje, nisam nikada imao problem sa njihovim vozilima, isto tako nikada problem sa Temsama bilo kog prevoznika.
Turci znaju da rade turizme, da je sreć4 i da su se držali samo njih.

Dopada mi se čisto rade sa stanicama, mnogi koji rade ture van imaju ilegalne stanice, pogotovo iz A, D, CH.

Do N.sada su najskuplji, ali pruže i adekvatnu uslugu za razliku od ostalih prevoznika. Lasta je jednom poslala novu Temsu, a svaki put me sačeka Berkhof ili u najboljem slučaju zelena Futura.

Sa Lastom do Novog Sada sam imao najkomičnije situacije, a fazon nađu nekog vozača ne zna ni gde je autobuska u NS, al ti zato ispriča celu retrospektivu karijere od 80tih pa naovamo, dok je kondukter znala da bude osoba ni manje ni više nego iz kanala u garaži. Naravno prigradska Temsa ili SOR se podrazumevaju. :ROFLMAO:
 
Возач би требало и да поред тастера стоп ако функцишоне у тој Кобри новој колико сам сконтао да погледа јер има неког на вратима и на станици, прилагоди брзину ако нико не прилази вратима са спољашње или унутрашње стране може наставити. По мени ово нема смисла за прометне линија попут 52, јер малетне све станице имају излаз/улаз, ал ајде можда нема у вечерњим сатима или ван шпицева.
Da, samo što je to poželjno isključivo u slučaju kašnjenja iz prostog razloga što na taj način remeti predviđen red vožnje u našem gradu najčešće dugačkih linija.

Ako dođeš na vreme a on već otišao, čemu red vožnje? Što duža linija to više preskakanja, što bliže terminusu sve veća odstupanja u vidu prevremenih nailazaka. Takvu praksu treba najviše izbegavati upravo pri slabom taktu. Putnika ne prevoziš manje opterećenom linijom, gorivo trošiš i zagađuješ, plaćen si pa i pored svega toga preopterećuješ poremećenu jaču liniju, samim tim lomiš druga vozila na jačoj liniji (negativan uticaj takve 58 na 37 recimo).

Nije slučajno zašto mnogi Solarisi imaju iskrivljene šipke a neki BMC već i otpale (ne famozne u zglobu nego na vratima). Upozoravali su ljudi na ostavljanja najtežih GSP-u, na posledice neujednačene vožnje gomile manjih vozila, poglavito privatnih.

Plus još neki jednostavno brže voze, neki sporije, plus razlika u performansama vozila (Higer prazan drkadžija, Solaris prepun puž) i eto belaja. Mislim da su GSP-ovi Solarisi i BMC najugroženija vozila javnog prevoza u zemlji uz napomenu da se s obzirom na starost prvi još i drže, a drugi rapidno propadaju.
 
Pre nekih sat vremena prisustvovah zaustavljanju Strelinog Iveco-a sa 106, na uključenju na Pančevac.

Videh samo da pandur prilazi vozačevom prozoru. Putnici unutra sede, baš me zanima zbog čega ga je zaustavio.
 
Vozač Trans-Juga na 302 sinoć: prvo uopšte ne ulazi u stajališta Čardak i Petra Kočića, već se zaustavlja po samom putu i bez potrebe koči saobraćaj iza sebe dok putnici ulaze/izlaze. Dalje kod Radmilovca kreće da se dere da ako neko hoće da izađe, da mora taster stop da pritisne. Kod Stare Kaluđerice na delu gde su radovi prolazi na crveno svetlo zaobilazeći kolonu od 7-8 vozila ispred sebe koja su se propisno zaustavila ispred crvenog. Vozilo naravno nije ni prijavljeno u aplikaciji. U pitanju je naš vozač, ili penzioner ili neki pred penzijom.
Do sada sam najviše negativnih iskustava što se poteza 300 tiče čuo a i video sa Trans Jugom. Većina žalbi je većinom na vozače. Ovo za taster stop sam skoro ovde čuo na forumu. Ako sam dobro upućen, nema pravo to da traži od putnika. Takođe, ovo zaustavljanje po putu i ako postoje stajališne "niše" za vozila sam video da Trans-Jug najviše praktikuje. Pre neko veče je jedan tako stao i na kraju sam mu samo odmahnuo rukom da nastavi dalje. Ako mu se toliko ne staje, neću vala ni trčati tu za njim, nego ću kulturno sačekati sledeće vozilo koje je bilo Sagino i koja se za sada najbolje na ovom potezu pokazala.
По овоме што си описао верујем да је у питању старији пунији седи, слободно могу рећи надувен од алкохола. Први пут када сам га видео прескочио је стару Калуђерицу и Чардак иако је било путника и исто тако се драо да се стиска дугме стоп. Када сам му пришао и супротставио се његовој бахатости и невиђеном безобразлуку бранио се како “вози аутобус 40 година” и да се образим надлежнима ако имам примедбу. Надлежни наравно не раде апсолутно ништа да спрече бахатост Транс Југа и шаљу километарске одговоре у стилу Оскара. Но надам се да ће њему конкретно и њему сличнима неко од путника ускоро разбити бабуру јер очигледно не постоји други начин да се доведу у ред.
 
По овоме што си описао верујем да је у питању старији пунији седи, слободно могу рећи надувен од алкохола. Први пут када сам га видео прескочио је стару Калуђерицу и Чардак иако је било путника и исто тако се драо да се стиска дугме стоп. Када сам му пришао и супротставио се његовој бахатости и невиђеном безобразлуку бранио се како “вози аутобус 40 година” и да се образим надлежнима ако имам примедбу. Надлежни наравно не раде апсолутно ништа да спрече бахатост Транс Југа и шаљу километарске одговоре у стилу Оскара. Но надам се да ће њему конкретно и њему сличнима неко од путника ускоро разбити бабуру јер очигледно не постоји други начин да се доведу у ред.
Ako sumnjas da je pijan, zovi policiju jer su oni nadležni i treba da reaguju. Svaki sledeći put ću za ugrožavanje bezbednosti putnika zvati policiju, jer je to jedino rešenje.
 
Већ сам звао полицију због вожње дуже од 8 сати и зваћу сваки пут кад приметим кршење закона јер сам згрожен оволиким безобразлуком. Баш дуго нисам био овако бесан и киван, а на све то још и беспомоћан јер секретаријат окреће главу за све.
 
Већ сам звао полицију због вожње дуже од 8 сати и зваћу сваки пут кад приметим кршење закона јер сам згрожен оволиким безобразлуком. Баш дуго нисам био овако бесан и киван, а на све то још и беспомоћан јер секретаријат окреће главу за све.
Tako i čuveni tolko hvaljeni tp,radi na 57 pa prvi i zadnji polazak se ne prijave i gase jer rade duže od 8 sati a to bi se videlo i na tahografu...ali bitno da su autobusi Nemanjićko plavi:grand:
 
Kakve veze ima TP, kojem je uvaljena krajnje neisplativa linija, sa nemanjićko plavim autobusima?
Da ne poveruješ, nemaju nijedan takav.
Ono što mogu da kažem za TP je da ih koristim po par puta svakodnevno na liniji 59 i malo je reći da su fenomenalni. Skoro svi autobusi na liniji su Otokari proizvedeni ove i prošle godine, od kojih su dva na električni pogon. Vozači su im svi krajnje profesionalni, poštuje se red vožnje, vozila su sva kao iz fabrike, ako izuzmemo podolit u MAZ-ovima.
Slažem se da uopšte nisu korektni na 57 i nije mi jasno zašto budući da je stvarno reč o odličnom prevozniku, i da, treba im uzeti 57. Očigledno ni sami nisu srećni što su dobili tu liniju.
Ali ne možeš da me ubediš da je TP loš prevoznik budući da sa njima imam samo pozitivna iskustva, što na 49, 59 i E2, što na linijama koje su ranije držali na potezu 500.
 
Kakve veze ima TP, kojem je uvaljena krajnje neisplativa linija, sa nemanjićko plavim autobusima?
Da ne poveruješ, nemaju nijedan takav.
Ono što mogu da kažem za TP je da ih koristim po par puta svakodnevno na liniji 59 i malo je reći da su fenomenalni. Skoro svi autobusi na liniji su Otokari proizvedeni ove i prošle godine, od kojih su dva na električni pogon. Vozači su im svi krajnje profesionalni, poštuje se red vožnje, vozila su sva kao iz fabrike, ako izuzmemo podolit u MAZ-ovima.
Slažem se da uopšte nisu korektni na 57 i nije mi jasno zašto budući da je stvarno reč o odličnom prevozniku, i da, treba im uzeti 57. Očigledno ni sami nisu srećni što su dobili tu liniju.
Ali ne možeš da me ubediš da je TP loš prevoznik budući da sa njima imam samo pozitivna iskustva, što na 49, 59 i E2, što na linijama koje su ranije držali na potezu 500.
A to što pola autobusa ide prazno sa natpisom 60, to ništa? Samo pokazuju da su neozbiljan i neprofesionalan prevoznik i pored dobrog održavanja.
 
@nikola novi bg
Pa sad da je normalno bacati autobuse posle nekih sedam godina i nije baš. Investicija dobra zglobni BMC teško da može da bude. Da ne ponavljam istu priču stalno, jednostavno nije normalno da u prvih godinu dana pokazuju nimalo naivne manjkavosti. Tebi su možda i ok, al ostajem pri onome što sam već pisao. Samo sa stanovišta putnika, vožnja zglobnim BMC-om ume da bude jako naporna, što zbog malo brže vožnje, što zbog loših ulica, sve zbog više puta pominjanog lošeg vešanja. Startni su, što je super, mislim dizeli, buka je najmanji problem, tj i nema je nešto posebno, al kad sve živo popuca posle par godina, ne želim da razmišljam na šta će 56-ica da liči. Nemoj misliti da će linije GSP-a nešto puno bolje proći, još i što su gasni, samo može da bude i veći rizik, s tim što ovi naši možda malo manje treskaju od dizelaša, no sve je to isti đavo.
Na kraju će starosna granica od pet godina biti i kletva i spas. Lako će se eliminisati novi krševi (prva serija gasnih zglobova već uoči Ekspa), ali isto će se tako lako i gomilati (solo još brže ako i pored privatizacije čitavih grupa linija ne promene strukturu voznog parka u korist većeg formata). Istovremeno će desetogodišnji troškovi nabavke biti znatno viši (dva BMC skuplja od jednog Citara, još više od ostalih modela).

Grad čini sve da na tržište propale lokalne proizvodnje mami mezimce turske vlasti i one u njihovoj senci, koji bez obzira na poslovni fokus (državni ugovori ili izvozni potencijal) ne mare za odnos cene i kvaliteta.

Grčko Ministarstvo saobraćaja je početkom ove godine naručilo za potrebe Atine 100 novih gasnih Iveka kompatibilnih za biometan iz Francuske (ex Reno, ne Karosa, inače odlične kao zamena za sve osim Solarisa) sa rokom isporuke od 10 meseci, a Daugavpils već od prošle godina u svom voznom parku poseduje najnovije Skanije koje inače ispunjavaju najviše kriterijuma za zamenu Solarisa (više od M.A.N-a koji osim što ima omašenu poziciju trećih vrata ne postoji ni u hibridnoj ekološkoj varijanti na etanol bez kutije na krovu koja u kombinaciji sa novom kolor šemom čini tamnoplava vozila još tamnijim, i pored toga što su i njegovi osovinski razmaci slični Solarisu prethodne generacije) pa je zaista krajnje vreme da se osveste pred ekspo, budući da se i na njih čeka. I Francuzi su počeli da "furaju" novi Scania fazon u vreme kada je Volvo fokusiran na prigrad i međugrad, na šasije i više globalno prisustvo. Nemci isto u manjem obimu.

Ne mora Citaro da bude niti da sva vozila pripadaju top klasi, ali mislim da je preterivanje sa lošijim Turcima očigledno i kod GSP i kod privatnika (prvi i sa elektro Kinezima) koje očito nabavljaju ne mareći na iskustvo s njima, sve u cilju brze isporuke u nadi da će se raštimovati u narednih pet godina. Privatnici o svojoj prirodi imaju veću slobodu odabira modela, ali jasne su posledice totalne kontrole nsd odlukama kolektiva GSP koji je svojevremeno i testirao Urbanway neposredno pre "orijentalizacije" javnog prevoza.

Nego (ovo bi trebalo u drugi post ali neka), kad se već dotakoh kvaliteta prekjuče u povratku 52-kom sa Zelenjaka (nakon razočarenja s Kobrom) tri autobusa na aplikaciji bila označena sa P1 (0, 6 i 16min identično info displeju) iako je samo jedan (zglob) bio van ulaznog stajališta (iza 56), te blagovremeno pristao na pomenuto.

Vratio sam se tim plavim incognito Conectom G P70156 kao doteranim iz Somalije (samo na aplikaciji, sa strane ni kučeta ni mačeta a napred/pozadi grb države i naziv grada) pa bi dao komentar više na kvalitet vozila prevoznika.

Autobus ima zalepljene žvake, oguljene šipke i pocepane nalepnice na istim. Nešto ispod druge klime zvecka, kao da visi unutra. Poput Citara gotovo da ne krcka ni preko najvećih rupa (gde BMC plaši narod) koje ne oseća i prilično je čist. Jedino se treća vrata kreću istovremeno i brzo kao u Solarisu (naravno bez ikakvih zapinjanja) pa baš jako udare što je atipično za Mercedes čija vrata više proizvode "tak" zvuk termoplastičnog elastomera najvišeg kvaliteta (hibrida gume i plastike). Čak je na sredini sti sav reckav zbog simultanog kretanja krila, toliko da se providi.

Otvorio je samo drugo krilo prvih vrata na iznenađenje mase (koja je podrazumevala da je reč o novom vozilu u gradskoj specifikaciji). Ostala su aktivirana pritiskom na plavu dugmad za dečija kolica (iste boje kao invalidska, pri čemu je kolor šema samo odmogla manjkom kontrasta) umesto sa piktogramom otvaranja vrata. Da bude još gore četvrta vrata "vezana za treća" na čije se dugme otvaraju. Zastadoše da vide zašto ne otvara, pa istovremeno krenuše ka tasterima, čak i prekidačima za otvaranje u slučaju nužde iako su više od decenije najnormalnije koristili španske tramvaje sa žutim više postavljenim na sredini vrata (za šta klizna nisu preduslov). Neprijatno iznenađeni putnici komentarisali su kako nije reč o novom vozilu nego prefarbanom Mercedes "seljobusu" u nemanjićko plavu (bilo je zanimljivo čuti koliko je prosečan putnik više upućen od samog gradonačelnika). Utešno je bilo samo to što je vozio normalno kao GSP, za razliku od solo.

Sve je to omogućio Šapićštajn koji je lično odgovoran što su Strelci usilili neadekvatnu specifikaciju za gradski prevoz (tramvaji ne okreću na Zelenom vencu niti staju na Sajmu u konvojima od deset) dobivši najlošije solo dok još čekaju na zglobne.
 
U njihovom slučaju jedino rešenje je da:
1) Se prazna vožnja ne plaća pa im se ne bi isplatila
2) Ako voze prazni, a prijavljeni, ili nevidljivi u sistemu (kao oni sa 57), skine im se ceo dan (tj ne plati se ceo dan rada vozila) i ćao
Naravno da ne treba plaćati praznu voznju,ali ne vredi,lova kaplje kako god vozio.Linija im svakako nije uvaljena i da je neisplativa to su priče,još bolje bi bilo da odu nek dodje neki drugi normalniji privatnik koji će biti sposoban da poštuje najprostiji red vožnje od 20 minuta i da kodira displej ako je već pomenutom t.p navodno neisplativa nek se vrate na svoju 59 gde krate stalno sa displejevima 60 i nek dodje drugi privatni prevoznik,pošto gsp nema 2 autobusa i 5 vozača jer mu se linija neće vratiti nažalost.
 
Poslednja izmena:
Normalno da će da krate kad ne mogu da se uklope, nisu oni pisali red vožnje za liniju, niti su oni jedini. Na velikom broju linija postoji ovaj problem otkad važe novi redovi vožnje. Rešenja za to su ili da se gomilaju autobusi u voziće ili da se krati.
 
Vrh