Šta je novo?

Privatni prevoznici

ГСП има БМЦ исто, јел то кажеш због одржавања или?
Због (не)квалитета пре свега. (Не)одржавање свакако има велику улогу. Сачекај комбинацију ЦРЧка и суперквалитеног аутобуса па ћеш видети.
 
Због (не)квалитета пре свега. (Не)одржавање свакако има велику улогу. Сачекај комбинацију ЦРЧка и суперквалитеног аутобуса па ћеш видети.
Колика је сад граница старости возила за приватнике, осам година?
 
Не ради се о старосној граници него о (не)квалитету и (не)одржавању. Џабе нов аутобус кад је отпад чим сиђе са траке (Хигер, Акија, БМЦ).

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Шта је проблем? Не видим шта фали тим аутобусима а треба им за неке линије попут 534 коју преузимају, боље то него Маз 🤓
Добићеш одговор на то у наредном периоду када ти се буду чули унутра као Икарбуси
 
Nije mi jasno sto ovaj CLC ili kako se vec zove prevoznik ne uradi istu pricu kao Strela i lepo uzme neki jaci kontigent Skanija i MAN-ova, kad već imaju po jedan komad od oba brenda, i da lepo imaju vozni park kako treba. A MAZ, BMC i ostale kante u rashod. Dobro, ne mislim na nove BMC-ove koje su tek uzeli, ali da sam na njihovom mestu išao bi na MAN i Skanije za neki srednji rok, i ovo sada sa po jednim MAN-om i Skanijom bih zapravo gledao kao neki test, što možda i jeste, nikad se ne zna, možda samo testiraju a po jednim primerkom da vide kako se uklapa.
 
To su sve sajamski primerci, i zato imaju po jednan od tih boljih ozbiljnijih proizvođača. Apsolutno se nije videla namera da hoće da poručuju veće kontinegente jednog MAN-a ili Scania-ije, a ovi sajamski primerci sigurno nisu plaćeni ne znam koliko. Klasični šibicari bili i ostali.
 
Upravo se provozah novim Teritom. Nije naudobniji, al je zato tih, brz, lepo vuče, ništa ne lupa. Sve u svemu odaje utisak koliko toliko kvalitetnog vozila. Bolje i on nego cobra.
Sta da lupa kad je nov, sačekaj 5 6 meseci. Da vidis kako ce šipke u trapu da mu zvone.
 
Sta da lupa kad je nov, sačekaj 5 6 meseci. Da vidis kako ce šipke u trapu da mu zvone.
А јесте шта год се узме ново од аутобуса ће за шест месеци да пропадне, па немгоуће да ништа не ваља ни мало. За неке линије се не чудим по каквим улицама иду и како њихова механика опастаје.
 
Ma koliko god putevi bili loši, ipak se oseća razlika između većih i manjih marka.
Oni Strelini Citari na 600 iako evo već imaju godinu dana rada i dalje su jako čvrsti, a nemaju bogzna kakvo održavanje i Zwarte Pietovi ih teraju preko rupa bez ikakvog osećaja.
Dok sa druge strane Conecti i to oni noviji su živi užas, i to je razlika samo u okviru jedne marke, gde su tek ostali?

Pa i onaj Cvrčkov MAN koji tek horor preživljava do Sremčice sa rupama i još gorim održavanjem pa se drži kao praćka.
Na kraju sve se svodi ipak na dobru marku.
 
Oni Strelini Citari na 600 iako evo već imaju godinu dana rada i dalje su jako čvrsti, a nemaju bogzna kakvo održavanje i Zwarte Pietovi ih teraju preko rupa bez ikakvog osećaja.
Dok sa druge strane Conecti i to oni noviji su živi užas, i to je razlika samo u okviru jedne marke, gde su tek ostali?
Pa dobro, Strela kao i svaka druga firma ako budu videli da su im Citari isplatljiviji od Konekta kupovaće Citare. Niko nije blesav da radi na svoju štetu i da uzima buseve sa kraćim životnim vekom. A i ne bi trebalo da se zavaravamo da Strela loše održava buseve, nije to GSP ili neka tako državna firma, nego privatna. A privatnik za razliku od državnog preduzeća i te kako zna da je to njegova imovina. Prema tome ako su Konekti kod Strele popustili, ko zna u kakvom bi bili stanju kod GSPa u kojem bi se svi zaposleni ophodili prema tim busevima kao da su ničiji, a ne njihovi (to je do mentaliteta privatna vs javna imovina, ništa drugo)
Pa i onaj Cvrčkov MAN koji tek horor preživljava do Sremčice sa rupama i još gorim održavanjem pa se drži kao praćka.
Na kraju sve se svodi ipak na dobru marku.
Isto i za Cvrĉka. Ako Cvrčko vidi da mu je rentabilnije posedovanje MANova i Skanija, on će uzeti to. Neće uzimati svesno buseve koji se samozapaljuju na 511, jer koliko god da neko mislio drugojačije, svaki privatnik je svestan da je to njegova imovina/sredstvo za rad, a ne ničija imovina, kako zaposleni u državnim firmama percipiraju njihova sredstva za rad.

Ne mogu zamisliti privatnika koji svesno kupuje autobuse koji mu nisu rentabilni (kvare se, ne održava ih, samozapaljuju se), dok one koji nisu takvi ignoriše. Takav privatnik ne postoji, jer takva poslovna praksa ne bi imala logike u privatnoj firmi.
 
Očaran sam namernom ignorantnošću nekih "članova" foruma, kojom testiraju zdrav razum i inteligenciju svakoj mislećoj osobi, a koji se prave da normalni brendovi i normalne fabrike autobusa ne postoje i da su C&LC-u i vlasniku Strele osnovno sredstvo rada autobusi.

Da - kupovaće što jeftinije krševe (osim ako postoji neki izdrndani sajamski primerak busa koji nikome ne treba: čitaj MAN i Scania) jer ih svakako ne kupuju od svojih para i da - zabole ih ona stvar za kvalitetno održavanje krševa (iako im je potrebna posebna pažnja baš zato što su krševi) jer to iziskuje potrošnju svojih para. Tu su jer imaju garantovanu zaradu. Nisu privatnici tek sad došli, tu su decenijama, spisak firmi je manje-više isti i nemojte da se pravite da su se te firme preko noći promenile jer je vaš cenjeni gradonačelnik rekao kako je revolucija i kako je javni prevoz sad sjajan. Apsurdno je uopšte i pomisliti tako nešto.

P.S. Čak i autobusi istog zapadnog brenda nabavljeni kroz turske kanale lupaju posle mesec dana. Svaki Conecto unutra već zvuči gore od BKM trolejbusa, i ne, nije preterivanje. Tako da - nemojte da se džaba kunete u Mercedes zvezdu.
 
Pa dobro, Strela kao i svaka druga firma ako budu videli da su im Citari isplatljiviji od Konekta kupovaće Citare. Niko nije blesav da radi na svoju štetu i da uzima buseve sa kraćim životnim vekom. A i ne bi trebalo da se zavaravamo da Strela loše održava buseve, nije to GSP ili neka tako državna firma, nego privatna. A privatnik za razliku od državnog preduzeća i te kako zna da je to njegova imovina. .
Pa iz tog razloga očigledno sad prelaze na Iveco jer su već nabavili 26 Crosswaya, a priča se i o nabavci Iveco Urbanwaya, a od ranije se spominje da će nabaviti i zglobne Mercedese Citaro. Strela pravi svoju imperiju i brend od firme, pa im je kvalitet itekako bitan, naročito sada za 52 i 88. Takođe oni i nisu baš toliko privatna firma i tu ima dosta drzavnog udela. Dok kod C&LC-a je slučaj drugaciji, oni su građevinska firma kojoj gradski prevoz nije primaran i njima je ovo samo još jedan vid prihoda i ne zanima ih kvalitet i usluga građanima. Ista priča je i kod Banbusa, Ldm-a, M&M trans companyja i svih ostalih privatnika, kvalitet je nebitan, a bitan je iskljucivo profit gazda. Da postoji konkurencija i da je tender normalan i pošten, mogao je da se pojavi neko ko će kupiti kvalitetnija vozila, a da oni izvise na tenderu i ostanu bez posla zbog svoje bahatosti i bezobrazluka.
 
Poslednja izmena:
Možemo objašnjavati pojedincimo do besvesti, al neće oni menjati svoje stavove, dal iz neznanja ili tvdroglavosti, da ne kažem još nešto, tako da je uglavnom naš trud uzaludan. Zašto bi i jedan naš privatnik kupovao ne znam kakve autobuse. Pa ne radi to ni Strela, jer vidimo koja su vozila najmasovnija u njihovom voznom parku. Izdvajaju se samo IVECO busevi. Turski Conecto nije ni prići Citaru, al aj videćemo još trebaju da im stignu, valjda, zglobni Urbanway i Citaro, dal sa lagera ne znam, pošto su i oni dosta upražnjavali tu praksu do sad. Koliko god "Turci" bili ovakvi ili onakvi, apsolutno im odrađuju posao za dosta manje para. Kakva crna imovina, i kao potreba privatnika da ima kvalitetno sredstvo za rad. Puca im lakat za to kad je prihod siguran i unapred dogovoren, a većina se apsolutno rukovodi filozofijom što manjeg ulaganja i trošenja na nešto što će prihodovati isto, kao i mnogo skuplja, al kvalitetnija stvar. Bore se za konkurentnost možda, imidž, tržište. Ne znam kako je to ljudima toliko teško da shvate, a pritom nisu uslovljeni ne znam čime. Upravo Grad može biti taj koji će kupovati bolja vozila za svoju firmu, pa ako treba i raditi po starosnoj granici, neka ih posle i prodaju, al eto neće ni Grad. A o održavanju tek više ne trošiti reči, jer se apsolutno vidi koliko su neki privatnici daleko iza i tog omraženog GSP-a. Izdvajaju se pojedini svakako, al to da privatnik ne znam kako čuva svoju imovinu, teška glupost. Kod Lui travela su se masovno kvarili čak i turistički autobusi. Ko valja on valja, a ovi koji jajare za sve neće se sigurno popravljati nešto posebno, jer prosto i ne moraju. Opstaju i tako uz silnu štednju, a bez ikakvih posledica. Banbus je najbolji primer. Svi iole stariji autobusi su mu najveći raspad u Beogradu. Najgori Ikarbus iz pogona Zemun je bolji od svake starije Banetove Akie.
 
Pa iz tog razloga očigledno sad prelaze na Iveco jer su već nabavili 26 Crosswaya, a priča se i o nabavci Iveco Urbanwaya, a od ranije se spominje da će nabaviti i zglobne Mercedese Citaro.
Pa logično. Jasno mi je da su na temi najaktivniji uglavnom studenti koji prosto nisu iz sveta biznisa pa shodno tome previđaju kako izgleda vođenje jedne firme sa više stotina vozila, gde je jednostavno logistički problem imati vozila van funkcije, ili vozila koja su često u kvaru. Državna kombina ne može da reši problem kvarova i vozila van funkcije, pa shodno tome nema mnogo logike kupovati vozila koja će biti nepouzdana na srednjem i dugom roku tokom eksploatacije.

Ali dobro, zato smo tu mi koji smo malo iskusniji životno i poslovno, pa možemo uleteti i objasniti kako funkcioniše operativno vođenje firme poput Strele.
 
Ista priča je i kod Banbusa, Ldm-a, M&M trans companyja i svih ostalih privatnika, kvalitet je nebitan, a bitan je iskljucivo profit gazda.
Po meni Strela sve te firme treba da pokupuje i istisne sa tržišta. A verujem da i oni sami razmišljaju o tome i da im je strateški cilj da ih pokupuju i izbace iz tržišta.

A to što Strela gradi brend to može samo da nam bude plus bilo za korisnike ili za nas koji smo samo posmatrači jer volimo da vidimo lepe i moderne buseve na ulicama.

Iskreno mislim da je Strela jedna boljih stvari koja se desila gradskom prevozu jer da nema Strele o Citatima i Iveco busevima bi mogli samo da sanjamo. Evo u prethodnih 20 godina jedine nabavke normalnih buseva bili su Solarisi 2013 i Konekto 2003 i 2005, i donacije MANova 2003.

Ja kad sam se vozio busevima sanjao sam Citaro prve generacije i zavideo Hrvatima iz ZG i Splita sto se voze Citatima.

Sad kada se ne vozim vise prevozom makar mogu na ulici da gledam i uzivam u prizoru novih Citara i uskoro Urbanway-a. Tako da ja nikako ne mogu da budem protiv Strele jer kamo srece da smo imali neku Strelu 2000tih pa da gledamo Citare prve generacije u vreme kada smo gledali one raspale Manove iz 80tih i jos gore Mazove u kojima je leti radilo grejanje (ko se seca) i druge kante koje su se vozile tada
 
Poslednja izmena:
Bože, koliko ću se još gluposti načitati od pojedinih članova. Nemoj bar mene podučavti više lebati. Imaš valjda i neko svoje društvo van ovog foruma, pa prosipaj njima tako pamet. Ti si kadar da procenjuješ ovde nečije znaje, godine, pa i zanimanje. Većinom studenti, a ti sigurno poseduješ ogromno radno iskustvo iz jedno desetak firmi barem, sa sve doktorskom disertacijom iza sebe. Kad te firme koje toliko hvališ budu radile po principima tržišne ekonomije, e onda možemo da nastavimo ovu jalovu raspravu.
 
Po meni Strela sve te firme treba da pokupuje i istisne sa tržišta. A verujem da i oni sami razmišljaju o tome i da im je strateški cilj da ih pokupuju i izbace iz tržišta.

A to što Strela gradi brend to može samo da nam bude plus bilo za korisnike ili za nas koji smo samo posmatrači jer volimo da vidimo lepe i moderne buseve na ulicama.

Iskreno mislim da je Strela jedna boljih stvari koja se desila gradskom prevozu jer da nema Strele o Citatima i Iveco busevima bi mogli samo da sanjamo. Evo u prethodnih 20 godina jedine nabavke normalnih buseva bili su Solarisi 2013 i Konekto 2003 i 2005, i donacije MANova 2003.

Ja kad sam se vozio busevima sanjao sam Citaro prve generacije i zavideo Hrvatima iz ZG i Splita sto se voze Citatima.

Sad kada se ne vozim vise prevozom makar mogu na ulici da gledam i uzivam u prizoru novih Citara i uskoro Urbanway-a. Tako da ja nikako ne mogu da budem protiv Strele jer kamo srece da smo imali neku Strelu 2000tih pa da gledamo Citare prve generacije u vreme kada smo gledali one raspale Manove iz 80tih i jos gore Mazove u kojima je leti radilo grejanje (ko se seca) i druge kante koje su se vozile tada
Zanimljivo je da se više ne voziš gradskim prevozom....nemoj vredjati inteligenciju ljudi koji su dugo na ovom forumu,niko ti ne brani da obožavaš Strelu i da ih hvališ na sva usta,ali providno je ovo što radiš.Nema potrebe,žalosno je da ako si 88-o godište nemaš dovoljno zrelosti da imaš svoje lično privatno mišljenje,ovo što ti radiš je nažalost čisto botovanje.....koliko čujem iz kola,a ne iz busa....meni dovoljno da shvatim...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Ma koliko god putevi bili loši, ipak se oseća razlika između većih i manjih marka.
Oni Strelini Citari na 600 iako evo već imaju godinu dana rada i dalje su jako čvrsti, a nemaju bogzna kakvo održavanje i Zwarte Pietovi ih teraju preko rupa bez ikakvog osećaja.
Dok sa druge strane Conecti i to oni noviji su živi užas, i to je razlika samo u okviru jedne marke, gde su tek ostali?

Pa i onaj Cvrčkov MAN koji tek horor preživljava do Sremčice sa rupama i još gorim održavanjem pa se drži kao praćka.
Na kraju sve se svodi ipak na dobru marku.
Апослутно, ал не могу Конекти да се пореде са БМЦ свакако су бољи.
 
Vrh