Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Uz GSP treba da radi prevoznik, ili grupa prevoznika, koja će na pošten način prvo dobiti tender, obezbeđivajući potreban broj vozila svakog tipa i potreban broj vozača, a potom ispunjavati sve prethodno ugovorene uslove kao i zakone o bezbednosti u saobraćaju i ostale vezanu za prevozničku delatnost.
Istovremeno GSP bi, pred kraj jednog privatničkog ugovora, trebao da širi svoju flotu kako bi postepeno krenuo da održava sve gradske linije.
 
Posebno su oni takvi... kako da ne. Dumeco koji maltretira svoje radnike i nedovoljno ih plaća, a zajedno sa Sagom i Trans Jugom su srušili pančevački ATP. Barbados koji je u ovu priču upao preko kumske veze sa direktorom Dumeca, a svo 4 se svakako ne svrstavaju u ovo samim time što su deo ovog konzorcijuma.
 
Свакако као што @stf каже политички се искључиво решавају ствари са превозом.
Гроцка једино што ради у вези превоза је писање мејлова и нада да ће секретаријат то да одобри. И ако одобре опет ураде по свом.
Када су увели 467, 365 и 350, није дуго прошло већ су кренуле прве жалбе на рад линија јер је из општине речено једно, из секретаријата друго.
Зато што је обећано једно а Секретаријат урадио нешто сасвим друго. Све новоувођене линије чији је оператер био ГСП или Ласта уведене су са очајним тактом и малим бројем возила и самим тим у старту обесмишљене јер нико жив не рачуна на линију која има интервал преко 2 сата. Једноставно не можеш планирати путовање и свој дан, нарочито још када дође до квара и на том једном возилу које су ангажовали по линији.
Таква је ситуација била и са првом новоуведеном линијом од кад сам ја у општини, 311, па до последње новоуведене 313. Све су патиле од истих бољки.

И све се то променило од кад је улетела Стрела са својим политичким везама. Сад одједном има и пара за више полазака и места на терминусима и аутобуса и возача. Појачали интервале на целом потезу 300 што годинама није могло јер Устаничка "нема капацитет". Сад све може. Ево, новоуведена линија 492 има такт 15 минута. Кад је то могло са Ластом и ГСП? Никад.

Још пар месеци да сачекамо да консолидују Ласту и верујем да ће се и њене линије ка југу општине и средити и појачати и увести нове, и та 301 коју сам поменуо, и ко зна шта још.

Тужно је само то што мора да дође подобна фирма па да грађани добију бољи превоз. Што то није могло да се уради пре 10 година.
 
Још пар месеци да сачекамо да консолидују Ласту и верујем да ће се и њене линије ка југу општине и средити и појачати и увести нове, и та 301 коју сам поменуо, и ко зна шта још.
Требате да тражите 301 до АС Југ која ће вероватно до тада бити пуштена у рад
 
Priča sa prohodnosti okretnice Ustanička (isto važi i za Zeleni venac) je najgluplja moguća stvar. Te dve okretnice mogu da prime još dosta polazaka. Na Zelenom vencu su sranja počela da se dešavaju samo zbog ljudskog faktora (nezakočen autobus, ili loša kočnica, penzioneri i migranti koji se loše snalaze sa postavljanjem autobusa i sl.). Ni jedna linija nije pojačala svoj takt pa da bude bilo kakve razlike u odnosu na period od pre 30 pa i 40 godina. Lično sam gledao kako migranti parkiraju Strelina vozila, tako što su skroz levo, ni blizu desne ivice, a onda prednjom stranom ukoso priđu stajališnoj niši, toliko da niko ne može da ih obiđe. Tako se nikada nije postavljao autobus na Zelenom vencu. Pritom, napomenuo bih da je ranih 2000-ih bilo mnogo više zglobnih vozila koja polaze sa Zelenog venca, pa i putničkih autobusa privatnih prevoznika i okretnica bila maksimalno funkcionalna. Sada odjednom nije.
Ista priča važi i za Ustaničku. Da li je do vozača, da li je do otpravnika, ne znam, ali oni se natrpavaju kao da nisu normalni. U Nemačkoj su većina okretnica napravljene sa peronima, kao kod nas Šumice. Tako se najbolje raspolaže prostorom. Kod nas OGROMNA okretnica Zemun /Bačka/ već sada ima problem zbog dodate tri niskofrekventne linije, jer je ogroman prostor potpuno neiskorišćen, ogromno ostrvo oko koga okreću, mali Romi znaju bolje da iskoriste, postave golove i preko leta tu igraju fudbal, ali da se seti neko da rekonstruiše okretnicu koja može da primi 10 jakih linija, nema šanse.
 
Predlog da se nakon rekonstrukcije ulice Zeljka Milivojevica 309 L produzi do okretnice MZ VML , oko 3 km.. Gornji deo naselja Klenak (Beogradska, Sretena Vukosavljevica) dobija minibus prevoz, vikendom je 309 pod ogromnim pritiskom pa bi jedan deo putnika prelazio na 308 na Klenku, bila bi opcija presedanja na 312 za putnike ka Kumodrazu, i u krajnjem slucaju kod MZ VML opcija presedanja na 38 ( 38 produziti dalje od Sumica, onako kako i predlaze vecina na forumu)
 

Prilozi

  • 309 l produzzz.JPG
    309 l produzzz.JPG
    91,2 KB · Pregleda: 43
Predlog da se nakon rekonstrukcije ulice Zeljka Milivojevica 309 L produzi do okretnice MZ VML , oko 3 km.. Gornji deo naselja Klenak (Beogradska, Sretena Vukosavljevica) dobija minibus prevoz, vikendom je 309 pod ogromnim pritiskom pa bi jedan deo putnika prelazio na 308 na Klenku, bila bi opcija presedanja na 312 za putnike ka Kumodrazu, i u krajnjem slucaju kod MZ VML opcija presedanja na 38 ( 38 produziti dalje od Sumica, onako kako i predlaze vecina na forumu)
Presipanje iz supljeg u prazno, za taj deo treba napraviti dzep na autoputu za liniju 70
 
Priča sa prohodnosti okretnice Ustanička (isto važi i za Zeleni venac) je najgluplja moguća stvar. Te dve okretnice mogu da prime još dosta polazaka. Na Zelenom vencu su sranja počela da se dešavaju samo zbog ljudskog faktora (nezakočen autobus, ili loša kočnica, penzioneri i migranti koji se loše snalaze sa postavljanjem autobusa i sl.). Ni jedna linija nije pojačala svoj takt pa da bude bilo kakve razlike u odnosu na period od pre 30 pa i 40 godina. Lično sam gledao kako migranti parkiraju Strelina vozila, tako što su skroz levo, ni blizu desne ivice, a onda prednjom stranom ukoso priđu stajališnoj niši, toliko da niko ne može da ih obiđe. Tako se nikada nije postavljao autobus na Zelenom vencu. Pritom, napomenuo bih da je ranih 2000-ih bilo mnogo više zglobnih vozila koja polaze sa Zelenog venca, pa i putničkih autobusa privatnih prevoznika i okretnica bila maksimalno funkcionalna. Sada odjednom nije.
Ista priča važi i za Ustaničku. Da li je do vozača, da li je do otpravnika, ne znam, ali oni se natrpavaju kao da nisu normalni. U Nemačkoj su većina okretnica napravljene sa peronima, kao kod nas Šumice. Tako se najbolje raspolaže prostorom. Kod nas OGROMNA okretnica Zemun /Bačka/ već sada ima problem zbog dodate tri niskofrekventne linije, jer je ogroman prostor potpuno neiskorišćen, ogromno ostrvo oko koga okreću, mali Romi znaju bolje da iskoriste, postave golove i preko leta tu igraju fudbal, ali da se seti neko da rekonstruiše okretnicu koja može da primi 10 jakih linija, nema šanse.
Sto se tice Zelenjaka ja sam cak imao predlog ranije da 67 i eko 1 se spoje u jednu liniju:Blok 70A -Vuk.
 
Konkretno ceo potez 300 treba preusmeriti na autoput u vidu ekspres linija kako i dolikuje prigradskim naseljima. Izadjes direktno na autoput na kom od fransa, mostara, sava centra mozes da presedas na bilo koji deo grada, smanji se takt linijama za ustanicku za potrebe stanovnistva koji idu na zvezdaru/mirijevo/karaburmu... Rasterete se tramvaji, 50,17,31,46,55...

38 (Veliki Mokri Lug - Prokop)
301 (Grocka - Zaklopaca - Vrcin - BAS)
307E (Vinca - Lestane - Beograd na Vodi)
 
Koja bi linija poteza 300 mogla da se preusmeri preko Leštana na autoput i da se produzi do na primer BAS-a ili Beograda na vodi?
 
Potezu 300 je zabranjeno da se makne sa smederevskog puta, mora to da se shvati.

Nikakvi autoputevi niti dalje od ustanicke, ne daj boze. I ovo sto 309 ide do cvetkove pijace pa pravi buku stanarima Liona, pa to je sasvim dovoljan ustupak gradjanima drugog reda kako ih vlast posmatra.


Secam se pre jedno 15ak godina je bila prica da ne sme autobus da ide kruznim putem, zato je kao najvise do bubanj potoka isao 306. A onda vidis ekspanziju prevoza u Resniku i uspostavljanje 503 linije koja pitaj boga gde ide, ni dan danas ne znam gde ide niti koja je njena poenta....
 
A onda vidis ekspanziju prevoza u Resniku i uspostavljanje 503 linije koja pitaj boga gde ide, ni dan danas ne znam gde ide niti koja je njena poenta....
Ima ulogu povezivanja naselja Dugo Polje sa Resnikom i Avalskim putem, a ima putnike čisto ako dođe pre neke 40x na Avalskom putu.
 
Pa 503 nije sad uspostavljena, postoji 50 godina. Nove su 506 u 507 valjda.
 
503 je postojala jedno vreme, pa je ukinuta, da bi se nakon X godina ponovo uspostavila. Poput linije 6.​
 
Evo samo dovoljno ovo da se vidi, dva naselja sa otprilike slicnim brojem stanovnika, usudio bih se cak da kazem da je Resnik udaljeniji od centra grada od Kaludjerice, ali to je taj efekat opstine Grocka. Sistematsko dugogodisnje neulaganje u opstinu i imate jednu liniju koji opet vodi na obod grada, iako se naselje naslanja na motoput.

A sa druge strane linija (94) koju ne znam kako su dobili, pored beovoza, i 4-5 linija koje vec imaju, samo eto jer su pod Vozdovcem...



1762249660761.png
 
Добили преко тадашњег преЦедника општине који је из Ресника, наводно Ресничанима то треба. Мученом народу је било тешко преседати на Миљаковцу на 94. Бар 504 је могао да се скрати до Едварда Грига. Или 503 уз обавезно свраћање до ЖС Ресник.

Само ме чуди то што још увек немамо линију Ресник - Аеродром Батајница преко Цара Душана и блокова што би била изузетно битна веза.
 
Evo samo dovoljno ovo da se vidi, dva naselja sa otprilike slicnim brojem stanovnika, usudio bih se cak da kazem da je Resnik udaljeniji od centra grada od Kaludjerice, ali to je taj efekat opstine Grocka. Sistematsko dugogodisnje neulaganje u opstinu i imate jednu liniju koji opet vodi na obod grada, iako se naselje naslanja na motoput.

A sa druge strane linija (94) koju ne znam kako su dobili, pored beovoza, i 4-5 linija koje vec imaju, samo eto jer su pod Vozdovcem...



Pogledajte prilog 257234
Ресник је у Раковици, не на Вождовцу. Једно је градско насеље у градској општини, друго је приградско насеље у приградској општини. БГ воз више постоји на папиру него у пракси, линије иду нередновно (отказивање без најаве) и са превеликим размацима да би биле ишта друго него ситуационо решење.
 
Добили преко тадашњег преЦедника општине који је из Ресника, наводно Ресничанима то треба. Мученом народу је било тешко преседати на Миљаковцу на 94. Бар 504 је могао да се скрати до Едварда Грига. Или 503 уз обавезно свраћање до ЖС Ресник.

Само ме чуди то што још увек немамо линију Ресник - Аеродром Батајница преко Цара Душана и блокова што би била изузетно битна веза.
Да ли 504 ишао до ЖС Ресник или до Едварда Грига, разлика је станицу или две (по редовној траси линије).

Ако је до смањења броја линија, боље да се 504 продужи још две станице до Рушња, а укине 507.

503 је за Ресник слабо корисна линија, више значи оном потезу између Ресника и 1000 Ружа.

506 који је настао спајањем друге две линије и даље из перспективе путника функционише као две линије - Патин Мајдан - Дом здравља Ресник (евентуално до Славка Миљковића) и друга, Миљаковац 3 (Стазе/Виногради) - Сунчани брег - Миљаковац 1.
Можда би се 503 могао претрворити у минибус линију па да спаја Патин Мајдан и Трошарину, а да се заузврат 505 продужи до Сунчаног брега и 506 укине (пошто би му основне функције биле подељене другим линијама).
 
Не може 504 да се продужи до Рушња због Орловца због чега туда иде минибус 507.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Vrh