Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Линија 300

Она није џабе предлагана од Цркве (то јест Поште) или из неког хира, већ зато што улице којима саобраћа постојећа линија 307 од окретнице до Професора Васића нису довољно широке за безбедан двосмерни аутобуски саобраћај. То је и један од разлога зашто линија 307 нема јачи такт - ред вожње је тако планиран да се аутобуси у доласку и аутобус у одласку не сретну на том делу трасе. Дакле, убацивање још једне линије на тај део трасе није безбедно решење.
Други проблем са предлогом јесте траса линије 311. Физички је наизводљиво да аутобус безбедно изврши скретање из улице Професора Васића на Смедеревски пут а онда одмах у улицу Саве Ковачевића. Зато та траса у старту отпада. Сем тога, за линију 306 имамо далеко више захтева за појачање такта од захтева за појачање 311, те би та линија 300 допуњавала такт линије 306.
Треће, линија је захтевана до Миљаковца 1 из два разлога, прво, та окретница најмање је оптерећена у том делу града, нарочито од кад су и неке линије потеза 500 склоњене са ње, и друго, краће линије имау веће шансе да се одобре, што је дужа линија, теже се добија.

Линија 303

Опет, није она тражена до терминуса код "Плавог" а не до центра јер је то некоме дунуло, него зато што у центру апсолутно нема услова на окретање аутобуса. Ситуација је још гора него у Умчарима. Линија може само да се продужи до терминуса Авалски пут (Јаричиште) за шта сам чуо да постоји одобрење али се и даље није десило - вероватно због превелике километраже полуобрта.

Линија 304

Ајде на страну то што лично нисам за гурање дугачких приградских линија у центар и њихово мрцварење кроз градске гужве, али сама инфраструктура кроз насеље Ритопек није адекватна за зглобни аутобус. Џабе што на теримусу може да се окреће зглоб када не може до терминуса да дође. Уосталом, некадашња зглобна линија 302Л окретала је на улазу у Ритопек, није се даље завлачила ни тамо а ни у Болеч, који је још критичнији са инфрасруктуром.

Линија 311

Чини ми се да смо је као општина и тражили да окреће на Шумицама и нисмо то добили јер су Шумице на граници физичких капацитета.
 
461 би се морао продужити са Шумица на БАС,Аутокоманда је много фреквентна тачка и лакше би било људима да седну на превоз на БАС-у/Палати правде 1/Аутокоманди него да се цимају до Шумица.
Рачунај да сам размишљао да се БАС премешта,зато сам и ставио предлог окретнице Београд на води, управо да би захватило Палату
 
To što pričaš za 307 nema veze sa životom, tu se autobusi mimoilze godinama i dan danas i u tome ne vidim problem. Takođe nije smanjen takt zbog toga, jer da jeste ne bi u istom momentu smanjili tako na 305 i 305, jel i tu uzak prostor pa da se vozači ne muče da se mimoiđu? Za 4 stanice bi morali da presedamo i da se maltretiramo čekajući 307, a ako jedan autobus sa 307 ispadne, onda nam preostaje da idemo 2.5km pešaka do kuće. To bi bilo okej samo pod uslovom da imamo minibus liniju koja će ići drugom trasom od ove koju je @solecar predložio, a to je minibus od crkve koji bi skupljao ljude do brda, a onda išao Beogradskom ulicom koja bi bila proširena dovoljno da može da ide minibus, onda iz Beogradske na Institutski put i dalje na Smederevski put gde bi išao do Nine Kirsanove i onda do Mirijeva. Ovo bi moglo da zaživi za par godina kada se rekonstruiše Smederevski put i reši se nezgodno skretanje iz Ljubiše Miodragovića na Smederevac. Moj predlog za 300 je takav da ide kružnim putem, da ulazi u centar Leštana i onda kada pokupi putnike iz Leštana nastavi dalje kružnim putem ka obilaznici.
 
Линија 303

Опет, није она тражена до терминуса код "Плавог" а не до центра јер је то некоме дунуло, него зато што у центру апсолутно нема услова на окретање аутобуса. Ситуација је још гора него у Умчарима. Линија може само да се продужи до терминуса Авалски пут (Јаричиште) за шта сам чуо да постоји одобрење али се и даље није десило - вероватно због превелике километраже полуобрта.
Види чак шта више ја терминус Врчин ни не сматрам окретницом јер возило само наставља даље кретање приликом промене трасе, не мења правац кретања и не окреће. Али с друге стране апсолутно ми је јасно зашто тако иде јер центар Врчина је језив,из тог разлога сам тражио да линије 352А, 354, 354А и 354Б иду само до до почетне/крајње станице 303.
А само продужавање линије 303 до Јаричишта ми не упија воду. Прво би се интервал полазака морао повећати јер би их болео цео да убаце још једно-два возила на линију. И с друге стране по мени бар део од центра Врчина ка Авали више вуче на потез 400 и више оправдавам увођење линије 410
 
Види чак шта више ја терминус Врчин ни не сматрам окретницом јер возило само наставља даље кретање приликом промене трасе, не мења правац кретања и не окреће. Али с друге стране апсолутно ми је јасно зашто тако иде јер центар Врчина је језив,из тог разлога сам тражио да линије 352А, 354, 354А и 354Б иду само до до почетне/крајње станице 303.
Ово сам предложио секретаријату пре пар месеци
 

Prilozi

  • Измена трасе на линијама 352А 354 354А и 354Б у Врчину (2).pdf
    305,6 KB · Pregleda: 80
Kako mi da napravimo da ovo sto je solecar zamislio napusti forum i ode negde dalje
Евентуално да се комплетан солетов предлог предложи општинама (Гроцка и Звездара),секретаријату да негде код њих бар се појави та идеја,а не да они сами смишљају трасе линија како њима одговара на своју руку,јер знамо како то испадне на крају
 
To što pričaš za 307 nema veze sa životom, tu se autobusi mimoilze godinama i dan danas i u tome ne vidim problem.
Нико од вас ни не види проблем док не би био на месту да треба да потпише дозволу за линију на чијој траси због његовог потписа неко може да страда. Лако је бити храбар на туђој одговорности и пледлагати трасе гледаући Гугл мапс. Уосталом и ја сам то радио пре десетак година на истом овом форуму. Предлагао логичне везе без обазирања на физичке карактеристике инфраструктуре.

То што се у пракси дешава испадање из реда вожње па се физички возила сретну на том делу трасе, не значи да је тако планирано и одобрено. Да примера ради линија 307 данас не саобраћа до свог терминуса него до Поште и да се тражи продужење линије до садашњег терминуса ту линију не би одобрили јер инфраснтруктура није безбедна.
 
Ja bih potpisao lagano jer ne može niko da strada i ne gledam ja preko google mapa, nego ja tu živim i svaki dan tu prolazim. Vozim se tu preko 15 godina i nikad nikakvog problema nije bilo, jednom se desilo manje čuknje dva autobusa pre jedno 6-7 godina i to je to. A to da ne bi odobrili to znam, jer uvek izmisle neke izgovore samo da ne bi odobrili neku liniju, ili produženje, osim ako ne vozi Strela, onda sve može. Ali kažem i da je to problem, ajde onda proširite Beogradasku ulicu, pustite minibus do Mirijeva i onda nema problema da se uz liniju 300 čak i redukuje 307 za bar još jedno vozilo, jer onda više od pola Vinče ima brži izlaz na Smederevac i brže bi se stizalo do Ustaničke, naročito mi sa brda. Automobilom mi do skretanja za Kaluđericu treba 7-8 minuta kroz Beogradsku i Institutski put, a krov Profesora Vasića i dalje Smederevcem treba oko 15-20 minuta. Time bi za 15 minuta imali presedanje za Mirijevo i dalje na budući metro.
 
Линија 300

Она није џабе предлагана од Цркве (то јест Поште) или из неког хира, већ зато што улице којима саобраћа постојећа линија 307 од окретнице до Професора Васића нису довољно широке за безбедан двосмерни аутобуски саобраћај. То је и један од разлога зашто линија 307 нема јачи такт - ред вожње је тако планиран да се аутобуси у доласку и аутобус у одласку не сретну на том делу трасе. Дакле, убацивање још једне линије на тај део трасе није безбедно решење.
Линија 303

Опет, није она тражена до терминуса код "Плавог" а не до центра јер је то некоме дунуло, него зато што у центру апсолутно нема услова на окретање аутобуса. Ситуација је још гора него у Умчарима. Линија може само да се продужи до терминуса Авалски пут (Јаричиште) за шта сам чуо да постоји одобрење али се и даље није десило - вероватно због превелике километраже полуобрта.

Tvoj predlog govori drukčije. 👇

49938752198_7dbc3e2d65_o.jpg


Линија 304

Ајде на страну то што лично нисам за гурање дугачких приградских линија у центар и њихово мрцварење кроз градске гужве, али сама инфраструктура кроз насеље Ритопек није адекватна за зглобни аутобус. Џабе што на теримусу може да се окреће зглоб када не може до терминуса да дође. Уосталом, некадашња зглобна линија 302Л окретала је на улазу у Ритопек, није се даље завлачила ни тамо а ни у Болеч, који је још критичнији са инфрасруктуром.
Osim tebe, nisam do sada čuo da je neko govorio / pisao da ne može zglob da dođe do okretnice u Ritopeku.

Линија 311

Чини ми се да смо је као општина и тражили да окреће на Шумицама и нисмо то добили јер су Шумице на граници физичких капацитета.
Kao što sam napomenuo na početku pisanja predloga, ovo je odgovor na predlog @David352 , a njegov predlog podrazumeva rasterećenje okretnice Šumice, te otud i dat predlog za produženje 311.

Рачунај да сам размишљао да се БАС премешта,зато сам и ставио предлог окретнице Београд на води, управо да би захватило Палату
Ne zaboravi da se gradi nastavak ulice koji je u produžetku donjeg nivoa Mostara, i da je vrlo moguće da sve što dolazi iz pravca Autokomande bude preusmereno tom novom saobraćajnicom.
 
Kako mi da napravimo da ovo sto je solecar zamislio napusti forum i ode negde dalje

Евентуално да се комплетан солетов предлог предложи општинама (Гроцка и Звездара),секретаријату да негде код њих бар се појави та идеја,а не да они сами смишљају трасе линија како њима одговара на своју руку,јер знамо како то испадне на крају

Sve što mislite da ima smisla da se iskoristi, slobodno iskoristite. Najbolje bi bilo da pogledate predloge koje su i drugi članovi dali, i da onda napravite jedan jedinstven predlog iskombinovan sa svim željenim predlozima. Ako bi ste pritom i sakupili potpise stanovnika Grocke, to bi bilo još bolje. I onda iste predate uz predlog, opštinama Zvezdara i Grocka, kao i Sekretarijatu za javni prevoz. Imam veći deo teksta predloga u word - u, pa ako neko hoće, mogu da mu pošaljem na PP.​
 
Osim tebe, nisam do sada čuo da je neko govorio / pisao da ne može zglob da dođe do okretnice u Ritopeku.
Зато што може да дође до окретнице али по којој цени? На сваку окретницу на потезу 300 може доћи зглоб и окренути се, да ли је то практично или потребно - није. Ритопек је по мом мишљењу најгори са трасом унутар насеља. Улица није довољно широка, нема ни метар тротоара, кривудав је пут и делом утонуо због клизишта плус се у сезони читаво насеље претвори у отворену тржницу где се на сваком ћошку паркирају трактори са приколицама, комбији и шлепери за откуп трешања.
 
Поштовани Соле, брилијантно као и увек, лично одушевљен предлозима. Овом граду и СЈП фале људи попут вас.
Неки мој додатак на предлог би био следећи: Линије 300 савршено одрађена, као и нове линије на потезу Мокрог Луга и Калуђерице.
Људи су у праву, радио сам у Ритопеку, кроз село се некад тешко креће и соло аутобус, а камоли би зглобни. Тамо, с-технички гледано би требало да саобраћа минибус. Будућа линија 357, вероватно би због деонице у Гроцкој била минибус, користила би највише људима који путују и раде из Београда у Гроцку. Било најбоље да саобраћа са БАС или Београда на води.
Што се ти Врчина, у целини добро одрађено. Да би се ови предлози реализовали треба изградити две окретнице: центар Врчина и Индустријска зона. СТФ је у праву, лично сам иницирао да се 303 овако окреће у мрежи улица, због стања у ценру Врчина. Док се окретнице не изграде, у центру не реши паркирање, 303 нажалост нема могућности да се окреће у центру, продужење до Авалског пута мало вероватно. Линија 410 потребна као леба, с тим што је ту довољно 2 или 3 возила радним данима. Нема потребе да буде експрес, ми имамо експрес већ Аутопутем, има и дужих линија потеза 400, па нису експреси. Потребна нам је детаљна веза са насељима дуж Авалског пута почев од Јајинаца, као што то сада имамо на потезу Смедеревца са линијом 303. Толико је било борбе да Ласте стају дуж регистрованих стајалишта на Авалском путу све од/до Бањице. Чак и данас имамо парадокс са линијом 466 која не стаје на стајалишту Шупља стена, а то је Врчин. Тако да линију 466 треба што пре укинути и увести 410. Што се тиче окретнице, можда је најбољ за сада да се окреће у мрежи улица Саве Ковачевића - Мостарска - Милета Церовца - Иве Лоле Рибара - Саве Ковачевића, а да почетни терминус буде на раскрсници Милета Церовца. Ову мрежу улица користи и 303 за промену смера кад су радови итд.
 
Pošto te linije koje gravitiraju ka Avali i podavalskim naseljima malo slabije poznajem,ne bih da to komentarišem,momci koji koriste taj deo prevoza svakako su bolji poznavaoci problematike pa ne bih da se pravim nešto pametan....
Što se tiče ovog dela predloga vezanih za sam gradski deo,predlog za 38 je jedini realan i logičan i apsolutno se poklapa sa onim što sam i sam ranije predlagao,pogotovo što će nova saobraćajnica ispod Mostara biti idealna za linije koje silaze iz Kneza Miloša eventualno i autoputa.Što se tiče linije 300,mislim da tu treba da bude veći broj autobusa,i da bi možda veči efekat bio da se preko Topčidera linija preusmeri ka Banovom Brdu,jer ne treba zaboraviti i mogućnost prolaska pored Novog Buvljaka na Miljakovcu.Postoji trenutno problem zbog konstantnog čepa kod Mosta na Adi gde uvek može da dodje do zastoja,jer ko zna kad treba očekivati završetak Bulevara Patrijarha Pavla,i dok se to ne desi,iskakanja iz turaže uvek mogu da se dese...okretnica na Banovom Brdu po meni je bolje rešenje za ovako veliku liniju pre nego Cerak,pa čak i Vudikovac...e sad naravno,ako bi ona okretala na Cerak Vinogradima,bila bi pouzdanija verovatno....
A što se tiče sklanjanja pojedinih linija poteza 300 sa Ustaničke,to ću uvek da podržim kao i predloge u tom pravcu koji to podrazumevaju,terminus nije bitan gde će okretati,samo je bitno rasteretiti Ustaničku koliko god je to moguće.....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Jedino mi nije jasno da li ostavljaš liniju 309 dai dalje radi do Cvetka,ili ona postaje linija 320,to mi samo nije jasno,jer nigde nisi naveo da li ona ostaje ili je ukidaš?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Jedino mi nije jasno da li ostavljaš liniju 309 dai dalje radi do Cvetka,ili ona postaje linija 320,to mi samo nije jasno,jer nigde nisi naveo da li ona ostaje ili je ukidaš?​
Propust. Ostala bi linija 309. Kada sam pisao koje linije ništa ne menjanju u radu, uhvatio sam sebe da sam omašio za jednu liniju, pa sam to ispravio, ali očigledno nisam posao odradio do kraja. A da 309 postane linija 320 bi bilo sumanuto iz razloga što po predlogu za liniju 320, ona koristi terminus linije 309L, što je dve tri stanice pre okretnice 309.
Što se tiče ovog dela predloga vezanih za sam gradski deo,predlog za 38 je jedini realan i logičan i apsolutno se poklapa sa onim što sam i sam ranije predlagao,pogotovo što će nova saobraćajnica ispod Mostara biti idealna za linije koje silaze iz Kneza Miloša eventualno i autoputa.​
Nisam razumeo šta si hteo sa ovime da kažeš.
Što se tiče linije 300,mislim da tu treba da bude veći broj autobusa,i da bi možda veči efekat bio da se preko Topčidera linija preusmeri ka Banovom Brdu,jer ne treba zaboraviti i mogućnost prolaska pored Novog Buvljaka na Miljakovcu.Postoji trenutno problem zbog konstantnog čepa kod Mosta na Adi gde uvek može da dodje do zastoja,jer ko zna kad treba očekivati završetak Bulevara Patrijarha Pavla,i dok se to ne desi,iskakanja iz turaže uvek mogu da se dese...okretnica na Banovom Brdu po meni je bolje rešenje za ovako veliku liniju pre nego Cerak,pa čak i Vudikovac...e sad naravno,ako bi ona okretala na Cerak Vinogradima,bila bi pouzdanija verovatno....​
Cilj pravljena ovakvog predloga za liniju 300 je bio da se dobije bolja veza sa okolnim naseljima u Rakovici, a da se istovremeno izbegnu gužve u saobraćaju, plus i da se ne stvara dodatni pritisak na 50 i 59 za tih nekoliko stanica da bi se došlo do Vidikovca. Stanica Kod Meka na Vidikovcu / Crak vinogradi, po samom usponu uz Pilota Mhajla Petrovića je izuzetno prometna stanica, i u nemalom broju slučajeva se 2/3 autobusa isprazni baš tu.
Зато што може да дође до окретнице али по којој цени? На сваку окретницу на потезу 300 може доћи зглоб и окренути се, да ли је то практично или потребно - није. Ритопек је по мом мишљењу најгори са трасом унутар насеља. Улица није довољно широка, нема ни метар тротоара, кривудав је пут и делом утонуо због клизишта плус се у сезони читаво насеље претвори у отворену тржницу где се на сваком ћошку паркирају трактори са приколицама, комбији и шлепери за откуп трешања.​
Људи су у праву, радио сам у Ритопеку, кроз село се некад тешко креће и соло аутобус, а камоли би зглобни. Тамо, с-технички гледано би требало да саобраћа минибус.​
Znači Ritopek idealan ili za minibus ili za ukidanje linije zbog nebezbednosti samog puta.
Будућа линија 357, вероватно би због деонице у Гроцкој била минибус, користила би највише људима који путују и раде из Београда у Гроцку. Било најбоље да саобраћа са БАС или Београда на води.​
Ako bi bila minibus linija, tek onda ne bi trebalo istu produžavati dalje od Šumica, jer bi potražnja bila za solo bus (minimum). Bolje neku drugu liniju čija trasa može podržati makar solo bus, produžiti do BAS-a ili BNV-a.
Што се ти Врчина, у целини добро одрађено. Да би се ови предлози реализовали треба изградити две окретнице: центар Врчина и Индустријска зона. СТФ је у праву, лично сам иницирао да се 303 овако окреће у мрежи улица, због стања у ценру Врчина. Док се окретнице не изграде, у центру не реши паркирање, 303 нажалост нема могућности да се окреће у центру, продужење до Авалског пута мало вероватно. Линија 410 потребна као леба, с тим што је ту довољно 2 или 3 возила радним данима. Нема потребе да буде експрес, ми имамо експрес већ Аутопутем, има и дужих линија потеза 400, па нису експреси. Потребна нам је детаљна веза са насељима дуж Авалског пута почев од Јајинаца, као што то сада имамо на потезу Смедеревца са линијом 303. Толико је било борбе да Ласте стају дуж регистрованих стајалишта на Авалском путу све од/до Бањице. Чак и данас имамо парадокс са линијом 466 која не стаје на стајалишту Шупља стена, а то је Врчин. Тако да линију 466 треба што пре укинути и увести 410. Што се тиче окретнице, можда је најбољ за сада да се окреће у мрежи улица Саве Ковачевића - Мостарска - Милета Церовца - Иве Лоле Рибара - Саве Ковачевића, а да почетни терминус буде на раскрсници Милета Церовца. Ову мрежу улица користи и 303 за промену смера кад су радови итд.​
Zamisao za 410 i jeste bila da se sistemom ulica okreće. Mislio sam da se to podrazumeva, obzirom da se tako linija 303 trenutno okreće, ali očigledno nisam bio u pravu.

Vezano za samo okretanje u centru Vrčina, @David352 koliko je izvodljivo da se sistemom ulica kao što to radi trenutno linija 303, menja smer u centru naselja? Koliko je izvodljivo da to bude Oblakovska, deo koji prolazi pored vrtića i OŠ?

Što se tiče same veze Vrčina sa Avalom i Voždovcem, koja je tačno poenta linije na 1h? Voleo bih da čujem i mišljenje @David352 , jer sam iz ranijih pisanja forumaša stekao utisak da takvi taktovi na linijama baš i nisu poželjni. Ovo ako bi linija radila u ekspres režimu, a ako bi linija stajala na svim stajalištima, bilo bi i do 1h 30 min takt sa brojem vozila koja si predložio da saobraćaju.

Šta tačno znači detaljnija veza sa Avalskim naseljima?

To što postoje znatno duže linije na Avalskom potezu a staju na svakom ćošku (parafrazirano), ne znači da je to i željeno i da tako treba da radi svaka linija. Konkretno, pre par godina je bio predlog za uspostavljanje linije 405E, baš iz razloga što je dugačka linija i što staje na svakom stajalištu duž trase. Razlog zašto sam napravio (predložio) da nekoliko linija radi u ekspres režimu je upravo taj da bi se sa manje vozila dobio bolji takt, što je između ostalog i bio predlog jednog dela forumaša.​
 
Odlicni predlozi za linije poteza 300.
Sto se tice ekspres rezima na potezu 400
405 i 408 bi trebalo ubrzati ,a ne da staju kod svake bandere u Jajincima.
 
Propust. Ostala bi linija 309. Kada sam pisao koje linije ništa ne menjanju u radu, uhvatio sam sebe da sam omašio za jednu liniju, pa sam to ispravio, ali očigledno nisam posao odradio do kraja. A da 309 postane linija 320 bi bilo sumanuto iz razloga što po predlogu za liniju 320, ona koristi terminus linije 309L, što je dve tri stanice pre okretnice 309.


Nisam razumeo šta si hteo sa ovime da kažeš.


Cilj pravljena ovakvog predloga za liniju 300 je bio da se dobije bolja veza sa okolnim naseljima u Rakovici, a da se istovremeno izbegnu gužve u saobraćaju, plus i da se ne stvara dodatni pritisak na 50 i 59 za tih nekoliko stanica da bi se došlo do Vidikovca. Stanica Kod Meka na Vidikovcu / Crak vinogradi, po samom usponu uz Pilota Mhajla Petrovića je izuzetno prometna stanica, i u nemalom broju slučajeva se 2/3 autobusa isprazni baš tu.


Znači Ritopek idealan ili za minibus ili za ukidanje linije zbog nebezbednosti samog puta.


Ako bi bila minibus linija, tek onda ne bi trebalo istu produžavati dalje od Šumica, jer bi potražnja bila za solo bus (minimum). Bolje neku drugu liniju čija trasa može podržati makar solo bus, produžiti do BAS-a ili BNV-a.


Zamisao za 410 i jeste bila da se sistemom ulica okreće. Mislio sam da se to podrazumeva, obzirom da se tako linija 303 trenutno okreće, ali očigledno nisam bio u pravu.

Vezano za samo okretanje u centru Vrčina, @David352 koliko je izvodljivo da se sistemom ulica kao što to radi trenutno linija 303, menja smer u centru naselja? Koliko je izvodljivo da to bude Oblakovska, deo koji prolazi pored vrtića i OŠ?

Što se tiče same veze Vrčina sa Avalom i Voždovcem, koja je tačno poenta linije na 1h? Voleo bih da čujem i mišljenje @David352 , jer sam iz ranijih pisanja forumaša stekao utisak da takvi taktovi na linijama baš i nisu poželjni. Ovo ako bi linija radila u ekspres režimu, a ako bi linija stajala na svim stajalištima, bilo bi i do 1h 30 min takt sa brojem vozila koja si predložio da saobraćaju.

Šta tačno znači detaljnija veza sa Avalskim naseljima?

To što postoje znatno duže linije na Avalskom potezu a staju na svakom ćošku (parafrazirano), ne znači da je to i željeno i da tako treba da radi svaka linija. Konkretno, pre par godina je bio predlog za uspostavljanje linije 405E, baš iz razloga što je dugačka linija i što staje na svakom stajalištu duž trase. Razlog zašto sam napravio (predložio) da nekoliko linija radi u ekspres režimu je upravo taj da bi se sa manje vozila dobio bolji takt, što je između ostalog i bio predlog jednog dela forumaša.​
Pa sad vidim da si 38 stavio da i ona kruži oko Beograda na Vodi da bi došla do Galerije...mislio sam da si je stavio novom saobraćajnicom ispod Mostara da ide do Galerije...ako već kruži gore oko Prokopa,nemaš potrebe da je vrtiš i dole,na donjoj stanici Mostar ko hoće da ide oko BNV ima 46 ili Lastine linije iz pravca Mladenovca i Sopota tako da je po meni to gubljenje vremena....sam sam više puta pomenuo a i ti si isto tako da ta nova saobraćajnica može da se iskoristi za neku liniju koja silazi sa autoputa kako bi se busevi brže okretale....ne moraju baš sve linije koje ide do Galerije da nužno i sve kruže kako bi došle do iste,verovatno je neko i na to mislio kako bi skratio ljudima put do Galerije novom ulicom...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 


Vezano za samo okretanje u centru Vrčina, @David352 koliko je izvodljivo da se sistemom ulica kao što to radi trenutno linija 303, menja smer u centru naselja? Koliko je izvodljivo da to bude Oblakovska, deo koji prolazi pored vrtića i OŠ?

Što se tiče same veze Vrčina sa Avalom i Voždovcem, koja je tačno poenta linije na 1h? Voleo bih da čujem i mišljenje @David352 , jer sam iz ranijih pisanja forumaša stekao utisak da takvi taktovi na linijama baš i nisu poželjni. Ovo ako bi linija radila u ekspres režimu, a ako bi linija stajala na svim stajalištima, bilo bi i do 1h 30 min takt sa brojem vozila koja si predložio da saobraćaju.

Šta tačno znači detaljnija veza sa Avalskim naseljima?.​
Види ово питање је више за корисника @Šumadinac , пошто је он из Врчина и даће свакако исправније мишљење од мене.
Што се тиче такта од сат времена, па за насеље величине Врчина мало је. Разлог зашто постоји жеља са везом са Авалом, па рачунај да одређени број Врчинаца ради у деловима Бањице,Вождовца,Јајинаца... И много би им лакше било да имају директну линију оданде него да изгубе пола сата и више док само дођу до Шумица
 
Pa sad vidim da si 38 stavio da i ona kruži oko Beograda na Vodi da bi došla do Galerije...mislio sam da si je stavio novom saobraćajnicom ispod Mostara da ide do Galerije...ako već kruži gore oko Prokopa,nemaš potrebe da je vrtiš i dole,na donjoj stanici Mostar ko hoće da ide oko BNV ima 46 ili Lastine linije iz pravca Mladenovca i Sopota tako da je po meni to gubljenje vremena....sam sam više puta pomenuo a i ti si isto tako da ta nova saobraćajnica može da se iskoristi za neku liniju koja silazi sa autoputa kako bi se busevi brže okretale....ne moraju baš sve linije koje ide do Galerije da nužno i sve kruže kako bi došle do iste,verovatno je neko i na to mislio kako bi skratio ljudima put do Galerije novom ulicom...​
Staru mapu sam iskoristio, tj. mapu predloga iz perioda kada se još nije znalo da će se ova nova saobraćajnica u nastavku donjeg nivoa Mostara biti uopšte rađena. Samo sam modifikovao predlog da ide preko Vladimira Tomanovića, a sve drugo ostavio da bude isto, s tim što bi se linija preusmerila novom saobraćajnicom po njenoj izgradnji i puštanju u rad.​
 
Jedno pitanje?Da li je nekad na liniji 50 saobraćalo zglobno vozilo?Ako jeste jer je on mogao da okreće kod Ustaničke(mislim na terminus zajedno sa potezima 300)?
 
Bilo je zglobnih na 50 jedno kratko vreme, ali u kombinaciji sa solo vozilima.
 
Po meni na liniji 50 trebaju da budu zglobna vozila,jer je dugacka linija,a nema problema sa trasom,osim svog terminusa kod Ustaničke(tu jedino pola iz poteza 300 ili ceo preseliti s te okretnice,da bi okretao zglob) .Po meni privatni prevoznici na toj liniji trebaju da nabave zglobnjake ili da se vrati GSP-u da oni nabave zglobna vozila dovoljno koliko bi ovoj liniji trebalo.Tako dugacka linija,solo i puna putnika.Strasno!
 
Vrh