Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Ма да, Ласта је увек сваштарила са возилима. Нама су слали за ове године све могуће типове, међуградске, даблдекер, оне за међунарадне линије, разне зглобове, шта су стигли буквално...
 
Za vreme prethodne vlasti je saobraćao zglobni autobus na liniji 302, danas solo autobus.[/JUSTIFY]
Види, користим 302 дуже него што си ти жив, и никада на њему није саобраћао зглоб, али већ је познато да се ти разумеш у потез 300 иако га никад користио ниси од људи који су оставили године живота по његовим аутобусима - уосталом, тако се понашаш на свим темама - ван своје лиге али самоуверено сереш по свима и свему.
 
A dragi ljudi iz opštine ne brigaju ni za šta, za prevoz tek.
Jedina opština koja nema direkt do centra.
Ranije je 305. okretala kod Kraljice Marije kod Vuka.
Nije problem toliko u tome što nemate direktnu liniju do centra, već u tome što vam se velika većina linija završava na Ustaničkoj. Dok linije sa poteza 600 nisu produžene do Ledina, odnosno Novobegradskih blokova, te uvedena i linija 711, stvari sa linijom 601 se nisu popravile. U srednjoj školi sam bio sa dva drugara koja su živela na početku Surčina i na Ledinama. Ovaj što je živeo na Ledinama je pešačio do okretnice 71, dok je ovaj iz Surčina jedva uspevao da uđe u autobus. I to je bilo sve u vreme kada je postojao samo 601 do NBG i centra.​

Види, користим 302 дуже него што си ти жив, и никада на њему није саобраћао зглоб,
Ako su drugi koji su koristili liniju 302 lagali, onda lažem i ja. Ali na sreću, barem za druge stvari nisu lagali.
 
Poslednja izmena:
уосталом, тако се понашаш на свим темама - ван своје лиге али самоуверено сереш по свима и свему.
Samouvereno iznosim svoje mišljenje, koje nije u saglasnosti sa politikom tvoje stranke. Prostački rečnik kojim se služiš u pojedinim situacijama je, ironije li, van moje lige. Mogu drugi da misle o meni šta hoće, i vezano za stvari oko kojih sam se angažovao. Ja sam se za razliku od njih, barem angažovao, i neke od stvari uspeo da izdejstvujem da budu završeno pozitivno. Ali se ne hvalim za svaku sitnicu, niti imam potrebu za time.

Iako si neke stvari realizovao, ima i situacija u kojima zvučiš upravo tako da ti je bitnije da sačuvaš posao u Opštini, nego da pokreneš neko pitanje koje nije u saglasnosti sa rukovodstvom stranke, ali je u korist građana, ili pak da neku svar teraš dalje od dobijenog negativnog odgovora. E upravo ova rasprava oko gradskog prevoza, gde si predstavio opoziciju kao neke koji ništa nisu uradili za opštinu, a vi jeste, i jeste razlog zašto sam napisao šta sam napisao, a što je sažeto u prvoj rečenici ovog posta.​
 
Evo ja nemam ništa u opštini i činjenica je da ništa nisu uradili ni jedni, ni drugi, osim par linija za vreme sns-a od kojih je jedina ozbiljna 311 i to je to. Jedino dobro je tada bila Saga Trans koja je imala polovinu polazaka na 305,306 i 307, a polovinu je imao Presto na 302 i 308. Prastari Mercedesi, Fapovi, Mutanti, Ik 101 i 103, to je sve radilo na potezu 300 jer su naravno sve novije Mercedese Conecto stavljali u grad, a nama gurali najgore krševe.
 
@stf
Radili su zglobni busevi jedan kraći period i na 302-jci, pa i na 408, na primer. To je onaj period kad su Kosmaju slali stare pulere, mislim 201-ice kao ispomoć. Al definitivno pojava zglobnih autobusa u Kosmaju je ostao kao taj trenutni izuzetak, nikako pravilo. Pogon prema konfiguraciji svojih objekata i kanala, ne može održavati pušere sa motorom u prikolici. Tako da u suštini i nije da nisi bio u pravu. Bilo je zgobnih i na vašoj liniji, al eto samo jedan kraći period, kada je starim zglobnim busevima trebalo premostiti nestašicu vozila do dolaska Higera.
 
dok je ovaj iz Surčina jedva uspevao da uđe u autobus. I to je bilo sve u vreme kada je postojao samo 601 do NBG i centra.​
Retko ko je znao za foru da uđeš u 601 u smeru ka Surčinu i odeš do okretnice sa njim, pa na okretnici sačekaš polazak i tako sediš u autobusu brz problema. 601 je u to neko vreme išao na 15 minuta u toku špica, a na pola sata van špica, zaista se nije moglo ući u bus, dok se 602 (Jakovo - IMT) pojavljivala i ukidala konstantno, a ona je bila jedina ispomoć 601.
 
@stf
Radili su zglobni busevi jedan kraći period i na 302-jci, pa i na 408, na primer. To je onaj period kad su Kosmaju slali stare pulere, mislim 201-ice kao ispomoć. Al definitivno pojava zglobnih autobusa u Kosmaju je ostao kao taj trenutni izuzetak, nikako pravilo. Pogon prema konfiguraciji svojih objekata i kanala, ne može održavati pušere sa motorom u prikolici. Tako da u suštini i nije da nisi bio u pravu. Bilo je zgobnih i na vašoj liniji, al eto samo jedan kraći period, kada je starim zglobnim busevima trebalo premostiti nestašicu vozila do dolaska Higera.
Secam se i ja klinac kad sam bio da su bile harmonike do grocke. Pa je bilo price da jedva izlaze uz ona becareva brda ili kako se vec zovu.
 
Mislim to nije bilo baš davno. Pre nekoliko godina, tipa oko 2019. Kosmaj je do dolaska Higera baš bio u problemu.
 
Nije to bilo 2019., bilo je to dosta ranije, pre 2015. sigurno, jer se secam da sam isao u srednju sa 50 i da je tada bio zglobni bus neki period. A zbog cega su bili premesteni, ja ne mogu da se setim, ali nekako sam siguran da nije bilo te krize u Kosmaju, nego je bio neki drugi razlog u pitanju. Mora biti na forumu, samo treba to pronaci. Ali je to svakako bila privremena mera, zbog ove price o zglobovima na 302, nije to bila neka "zauvek" mera i promena. Bili su cak i na 309, pa su se jedva okretali u Kaludjerici. Dakle, to je bilo pre tog prethodnog tendera za privatnike, kada su onda i 50 i 309 potpuno predati privatnicima.
 
Mislim to nije bilo baš davno. Pre nekoliko godina, tipa oko 2019. Kosmaj je do dolaska Higera baš bio u problemu.
Bilo je možda pre preuzimanja kompletno svih linija poteza 300 bez 309 od strane gsp-a. Jedne godine su radili Japanci za Gročanske svecanosti i to je jedini put kad sam video zgloba na potezu 300.
 
Bilo je možda pre preuzimanja kompletno svih linija poteza 300 bez 309 od strane gsp-a. Jedne godine su radili Japanci za Gročanske svecanosti i to je jedini put kad sam video zgloba na potezu 300.
Cesto rade zglobovi za vreme Grocanskih svecanosti, mada ne znam kako je u prethodnim godinama - video sam da pojacavaju 302, ali ne i kojim vozilima. Ali si ocigledno mladji, bilo je zglobova na potezu 300, bas ovaj period sto sam gore pisao, ali i pre toga je bilo nekih ubacivanja zglobova kao hitna zamena.
 
Ovo poslednje je bilo pre 2016. Tada je Karaburma donirala nekoliko IK201 iz 2002. ostalim pogonima, između ostalog i Kosmaju. 1011, 1014, 1079 i još nekoliko. Pojavljivali su se na 47, 50, 302. Takođe su se na 302 pojavljivali i stari IK161 sa vegman vratima, pre dolaska Konekta 2003. kada je Kosmaj bio u krizi. Viđao sam 1031 i 1032.
 
Meni sve ostalo u glavi da je to bilo zbog kriznog perioda u Kosmaju pre 2019. godine. Onda je to imalo veze sa dolaskom Solarisa 2013. Tada je bilo baš mnogo tumbanja po pogonima. Sećam se da je zemunski GB303 duže radio na 408-ici.
 
Види, користим 302 дуже него што си ти жив, и никада на њему није саобраћао зглоб, али већ је познато да се ти разумеш у потез 300 иако га никад користио ниси од људи који су оставили године живота по његовим аутобусима - уосталом, тако се понашаш на свим темама - ван своје лиге али самоуверено сереш по свима и свему.
Ne samo da je saobraćao zglob, nego je 1194 bio i redovan na toj liniji i generalno su sve linije poteza 300 često imale upadanje zglobova dok ih je Kosmaj imao. Početkom 2000-ih je takođe bilo zglobova na potezu 300. Konkretno na 302 su radili ik-201 kao redovna vozila, ik 206 kao prekomande sa 17 i japanci kao ispomoć na toj liniji, tako da nemoj ni ti biti toliko samouveren u to što tvrdiš.Potrudiću se da ti pronađem i fotografije tih vozila, sigurno se još mogu naći. Jedina linija poteza 300 na kojoj nikad nisam video zglobno vozilo je 308, a na svim ostalim jesam i to govorim kao neko ko ceo život živi na ovom potezu.
 
Ne samo da je saobraćao zglob, nego je 1194 bio i redovan na toj liniji i generalno su sve linije poteza 300 često imale upadanje zglobova dok ih je Kosmaj imao. Početkom 2000-ih je takođe bilo zglobova na potezu 300. Konkretno na 302 su radili ik-201 kao redovna vozila, ik 206 kao prekomande sa 17 i japanci kao ispomoć na toj liniji, tako da nemoj ni ti biti toliko samouveren u to što tvrdiš.Potrudiću se da ti pronađem i fotografije tih vozila, sigurno se još mogu naći. Jedina linija poteza 300 na kojoj nikad nisam video zglobno vozilo je 308, a na svim ostalim jesam i to govorim kao neko ko ceo život živi na ovom potezu.
Ево од Шомија једна
 
Ovo poslednje je bilo pre 2016. Tada je Karaburma donirala nekoliko IK201 iz 2002. ostalim pogonima, između ostalog i Kosmaju. 1011, 1014, 1079 i još nekoliko. Pojavljivali su se na 47, 50, 302. Takođe su se na 302 pojavljivali i stari IK161 sa vegman vratima, pre dolaska Konekta 2003. kada je Kosmaj bio u krizi. Viđao sam 1031 i 1032.
Zglob isao na 47?
 
Може да окрене, не видим проблем.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Bilo ih je sporadično i na 47-ici. Ajde što je na liniji 59 nekada zglob bio obavezna pojava, nego što su pre raspodele linija između GSP-a i privatnika radili i na 42-jci. Ta striktna podela linija na GSP i privatnike donela je i čisto zglobne linije, tipa 52, 56, 88 itd. Neke su tako profitirale, al opet mi nedostaje ta pomešanost nekada. Čini se da su ipak kapaciteti bili bolje podeljeni. 56 je, mislim, nekad sa solo vozilima privatnika imala i više polazaka. Čak je i na 58-ici bilo dosta zglobnih buseva, pa i na 51-ici, 55-ici, a o 37 i 53 tek ne treba pričati. 89 i 94 isto tako. Kad se već išlo na tu podelu linija između operatera, a nije da to nema svojih prednosti, trebalo se onda ići na to da GSP skoro pa isključivo drži zglobne autobuse, sem u pogonu Kosmaj naravno. U skladu sa tim je trebalo podeliti i linije. Ovako Vidikovac i dalje Labudovo i Petlovo brdo spadoše samo na 23 i 56 sa zglobnim autobusima. I ajde deo Ceraka i tamo Skojevskog ima 52, al mnogo nedostaje zglob, bar pola pola, na 53, 59 i 89, a i 51 vidim da ume da bude kritičan u nekim delovima dana.
 
Ne samo da je saobraćao zglob, nego je 1194 bio i redovan na toj liniji i generalno su sve linije poteza 300 često imale upadanje zglobova dok ih je Kosmaj imao. Početkom 2000-ih je takođe bilo zglobova na potezu 300. Konkretno na 302 su radili ik-201 kao redovna vozila, ik 206 kao prekomande sa 17 i japanci kao ispomoć na toj liniji, tako da nemoj ni ti biti toliko samouveren u to što tvrdiš.Potrudiću se da ti pronađem i fotografije tih vozila, sigurno se još mogu naći. Jedina linija poteza 300 na kojoj nikad nisam video zglobno vozilo je 308, a na svim ostalim jesam i to govorim kao neko ko ceo život živi na ovom potezu.
Bio je i na 308! Davne 2014 dok je jos Presto bio na liniji bio je IK-201 verovatno kao ispomoc, video sam ga tad i nikad vise :D
 
Bilo ih je sporadično i na 47-ici. Ajde što je na liniji 59 nekada zglob bio obavezna pojava, nego što su pre raspodele linija između GSP-a i privatnika radili i na 42-jci. Ta striktna podela linija na GSP i privatnike donela je i čisto zglobne linije, tipa 52, 56, 88 itd. Neke su tako profitirale, al opet mi nedostaje ta pomešanost nekada. Čini se da su ipak kapaciteti bili bolje podeljeni. 56 je, mislim, nekad sa solo vozilima privatnika imala i više polazaka. Čak je i na 58-ici bilo dosta zglobnih buseva, pa i na 51-ici, 55-ici, a o 37 i 53 tek ne treba pričati. 89 i 94 isto tako. Kad se već išlo na tu podelu linija između operatera, a nije da to nema svojih prednosti, trebalo se onda ići na to da GSP skoro pa isključivo drži zglobne autobuse, sem u pogonu Kosmaj naravno. U skladu sa tim je trebalo podeliti i linije. Ovako Vidikovac i dalje Labudovo i Petlovo brdo spadoše samo na 23 i 56 sa zglobnim autobusima. I ajde deo Ceraka i tamo Skojevskog ima 52, al mnogo nedostaje zglob, bar pola pola, na 53, 59 i 89, a i 51 vidim da ume da bude kritičan u nekim delovima dana.
Цела Раковица је спала на две зглобне линије у горњем делу општине које окрећу јако близу једна другој, а остатак Раковице ко шиша. Фали барем једна цела зглобна линија кроз Миљаковац и Канарево брдо.
 
Зато што 59 пре свега директно повезује малтене цео Видиковац са остатком Раковице без преседања и самим тим највише путника има. Празни се од Видиковца до Југопетрола отприлике.
 
Vrh