Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Super, a i očekivano za Lastu. Zna li se nešto oko potencijalne okretnice kod pumpe ili se opština drži plana da 2030te izgrade kod distribucije dok ovu imaju na izvolite?

Nadam se da će 354b ići redovno i malo ubrzati saobraćaj.
 
Знам само да неће увести 301 до Брестовика јер им "није прегледно"

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
За дивно чудо секретаријат за јавни превоз је објавио на сајту обавештење за радове у Врчину и Младеновачком насељу Међулужје и преусмеравање приградских линија

Ево за Врчин шта пише:
- возила са линија бр. 466 и 466А ће саобраћати скраћено до стајалишта „Јаричиште (пруга)“;

- возила са линија бр. 462 и 467 ће саобраћати скраћено до стајалишта „Стадион“;

- возила са линије бр. 463 ће саобраћати скраћено до стајалишта „Стадион“ где ће вршити промену смера кретања и саобраћати даље до Равница;

- возила са линије бр. 468 ће у оба смера саобраћати трасом Булевар ЈНА, Кружни пут, аутопут Београд – Ниш, Иво Лоле Рибара, Саве Ковачевића, Авалска, до стајалишта „Стадион“ где би се вршила промена смера кретања и улицом Авалска редовном трасом до Гроцке.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Што се тиче Врчина у питању је затварање пружног прелаза

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Linija 111
IMG_7699.png



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
solecar":3s6rbe97 je napisao(la):
Zar to nije 106L?
106L je nekada postojao a sada taj deo Kovilova ima 106. Ovaj 111 ide bas u sportski centar, bolje da su numerisali liniju brojem 103.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Kada su uveli 111, nigde vest da pronadjem? Sada, znajući koliku muku muče sa 106, stara vozila, ostaju u kvaru, pa peške sa 101 uz neprijatnu šetnju, nadam se da će malo pomoći ljudima koji tamo žive.

Oko numeracije, djp ima čudan način koji nam je poznat. Zašto 103 stoji tako, možemo pitati i za 701, 301 itd. Sa jedne strane 95 je naslednik 103, a 94 je trebao da nasledi 104. Doduše, po trasi višecliči da je 96 naslednik 103.
 
110 vozi za Opovo iz Padinjaka.

A 111 i ja sada prvi put vidim. Ne odgovara on ljudima koji žive dalje od Zbega inače. Skreće ka severnoj tangenti (i pravcu ka Ovči) pa preko petlje i u sam SC. Bukvalno bus za SC, ima da se isprazni skroz kod Zbega.
 
Ne znam da li je post za ovu temu ili ne, ali Lasta je obavila prenumeraciju svih linija, koje nisu u ITS sistmu. Linija 701 odavno ne postoji, a ono što je meni bilo interesantno, to je AS Zemun. Treba sistematizovazi i ostale LTS prgradske linije, a od mene ide Zemun (izvor lasta.rs):

109 BELEGIŠ – NOVI BANOVCI – ZEMUN KEJ OSOBOĐENJA
107 STARI BANOVCI – NOVI BANOVCI – ZEMUN KEJ OSLOBOĐENJA
105 STARI BANOVCI – BATAJNICA – ZEMUN KEJ
101 ZEMUN KEJ – BATAJNICA – SURDUK
100 ZEMUN KEJ OSLOBOĐENJA- NOVI BANOVCI – SURDUK
75 STARA PAZOVA – BATAJNICA – ZEMUN KEJ OSLOBOĐENJA
 
TLDR: Ta numeracija je potpuno smeće koje postoji samo u nekim papirima a u praksi se još uvek koristi i nastaviće da se koriste standardizovana zdravorazumska numeracija segmenta 700.


Kao neko ko koristi skoro svakodnevno usluge Laste Srem i ko je u kontaktu sa svim mogućim kadrom u Lasti, mogu da kažem da to što piše na sajtu nema nikakve veze sa bilo čime a pogotovo ne sa integrisanim sistemom numerisanja. To nisu šifre linija, to su više neke interne šifre itinerera. Da su šifre linija onda bi oba smera imala istu šifru, a ne ovakve "kodove" kao vozovi. U praksi se koristi standardna numeracija poteza 700 kao i do sada.

A besmisao njihovih kodova ću objasniti na primeru:
Ne može ista linija u jednom smeru da nosi broj X a u drugom Y. Npr. ovde se vodi linija BG - Stara Pazova u jednom smeru kao šifra 86 a u drugom kao šifra 232. A svi u praksi znaju da je to linija 751 jer je tako već decenijama.
To važi i za ostale kodove, apsolutni je haos. Ide im po redosledu linija za Smederevo, pa za Inđiju, pa za Lazarevac. Sve je izmešano potpuno. Drugim rečima, to nisu brojevi linija, to je neko interno Lastino besmisleno škrabanje i niko to ne šljivi ni 2%, pa ni sama Lasta. Plus ti njihovi redovi vožnje odstupaju od realnog stanja na terenu često, a sama pretraga na sajtu ne izbacuje smislene rezultate.

A linija 701 itekako postoji ili je barem postojala do skoro. U 2017/18 je imala 37 polazaka, onda 2018/19 je smanjena na 14 polazaka i tek od 2019. joj je broj polazaka smanjen na 0. Na to je prvenstveno uticalo tržište, najviše što je prevoznik Lika Bim počeo da vozi na relaciji Nova Pazova - Batajnica. Iako ima trenutno 0 polazaka, linija je još uvek registrovana ako se ne varam i bilo bi varljivo reći da odavno ne postoji. 2 godine nisu baš tako davno bile a može se i vratiti ako Lasta proceni da je to potrebno.

A što se tiče potrebe za renumeracijom, ona u segmentu 700 i nije toliko "hitna". Ima par izuzezataka jer su nestručni ljudi hteli da mešaju broj linije sa time ko održava tu liniju, u kojem je tarifrnom sistemu, itd. Tako smo dobili 701 koja je ustvari trebala nositi broj 754 ili 756 da su se držali standarda numeracije. Ali, pošto su odlučivali neuki, dodelili su joj broj 701. Isti onaj tip ljudi koji ne poznaje ni istorijat, ni konvencije, ni stanje na terenu i misli da linije poteza 600 završavaju sa 613, a linije poteza 700 sa 711. Takav tip sagledavanja situacije se pokazao kao vrlo nepogodan za razumevanje problematike ovih poteza i uvek je dovodio do nepogodnih rezultata. Najnoviji od toga je fijasko sa linijom 711 do Šimanovaca, nikad puštenom 713 (Kej - Nova Pazova industrijska zona) 2016., itd.

Uglavnom, tih nekoliko izuzetaka poput 701 se može ispeglati, što će verovatno i biti učinjeno kada se bude Pančevo, Pazova i Opovo integrisalo u sistem javnog transporta putnika Beograda. Ako je verovati gradskoj dokumentaciji, do 2023. je u planu da se to reguliše pravno a do 2025. u praksi. Tako da bi cela ta problematika trebala biti rešena "uskoro". Nek i probiju ove rokove, računam da će do kraja decenije ova poluvekovna agonija biti gotova.
 
Onda da očekujemo 112 za pančevo ili kako su krenuli, do 2025 će biti neki 119. Izmišljaju neke 111, a od 110 mi muka što uzimaju zglob koji bi itekako bio potrebniji na 101. Kao gsp dodatno zaradjuje na pomenutoj, a imali su korektan prevoz laste.
 
Данас на линији 352 полазак у 16:00 саобраћао минибус, веће бесмислености нисам видео добар део путника није могао ући у њега
5b848bb016a0e9965fa30342d00eafcf.jpg


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858537#p858537:2k2nvm3q je napisao(la):
Joca28 » 17 Јун 2021 03:42 pm[/url]":2k2nvm3q]Super, a i očekivano za Lastu. Zna li se nešto oko potencijalne okretnice kod pumpe ili se opština drži plana da 2030te izgrade kod distribucije dok ovu imaju na izvolite?

Окретница је предложена Секретаријату за ЈП, чека се њихов одговор.
 
@stf јесу ли из дјп-а одобрили неки предлог за поменуте линије? А изгледа да од окретнице у Гроцкој нема ништа јер ништа се ни не помиње у вези тога

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Уведен је зимски ред вожње а од већег броја полазака на линијама које саобраћају Аутопутем (352 354б и 366) нема апсолутно ништа

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
"Запослени Секретаријата за јавни превоз заједно са ЈКП ГСП „Београд” обавили су 1, 2. и 3. септембра, с почетком примене зимског реда вожње, теренска снимања попуњености возила на линијама јавног превоза путника на територији града Београда.

Упоредо са снимањем на терену, обављена је и анализа података попуњености возила помоћу уређаја за бројање путника.

Снимање је обављено на 15 локација у граду у вршним периодима („шпицевима”) ујутру од 6 до 9 часова и поподне од 15 до 18 часова. Тиме је обухваћено 118 градских и 37 приградских линија, што је укупно 155 линија ЈЛПП-а.

На основу анализе добијених података, од понедељка, 6. септембра, повећан је број возила на линијама број 17, 23, 31 и 37, на којима је, на појединим поласцима, забележена попуњеност од 70 до 80 одсто.

Резултати снимања показују да у вршним периодима, осим на наведеним линијама, није забележена критична попуњеност возила. Највише је заступљена попуњеност од 50 до 60 одсто и то у 50 одсто возила, затим попуњеност од 30 до 50 одсто у 30 одсто возила, попуњеност од 10 до 20 одсто је забележена у 16 одсто возила, а већа попуњеност, од 70 до 80 одсто, забележена је у само четири одсто од укупно прегледаних возила."


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Они да су стварно бројали путнике на приградским линијама видели би да је на линији 493 огроман број путника , очигледно их није брига уопштено за приградске линије

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Нису они бројали ни градске ни приградске него су радили одокативну методу.
 
Мислим, сваком ко редовно користи превоз је јасно да је попуњеност возила 70-80 одсто која је као висока и због које су као повећали број полазака смешна и нереална.

Рецимо, јутрос је 302, полазак ка Бегаљици у 06:45 био попуњен барем 120 посто.... рецимо ја мислим да нема поласка на линији 50 који је испод 80 одсто попуњености.
 
Стф колико је реална прича о речном приградском превозу за Гроцку и какве су реакције становника на то?
 
Путујем градским превозом и свака градска линија је оптерећена у ударним терминима

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879817#p879817:2t6ql864 je napisao(la):
Дошљак » 13 Сеп 2021 02:35 pm[/url]":2t6ql864]Стф колико је реална прича о речном приградском превозу за Гроцку и какве су реакције становника на то?
Становништво не реагује јер у то апсолутно не верује. Град није у стању да организује обичан аутобуски превоз годинама и деценијама уназад и да га прилагоди стању на терену и то траје тако од седамдесетих година. Читао сам старе општинске новине из архиве, јавни превоз је одувек био огроман проблем и очигледно никада није решен и проблеми са јавним превозом нису нови.

Када се то има у виду, да се за организацију најпростији вид јавног превоза не може добро организовати, да ли ико верује да ће да се организује речни превоз? Овде се та идеја пропрати евентуално са подсмехом и колутањем очима.

А не верујем ни да је нешто економски реална. Када је организован карневал бродова, пловилом од Гроцке до Дорћола требало нам је 4 сата. Имајући то у виду, уколико се жели ефикасан и конкурентан превоз, потребни су хидроглисери. Онда се поставља питање да ли екплоатација таквих пловила може да се покрије регуларном ИТС картом? Даље, Београд, реално није на рекама, као и токови путника. Где би људи дошли тим хидроглисером у БГ? Нигде. Са друге стране само Ритопек има јавни превоз до саме реке, јер 304 окреће буквално на обали и евентуални трансфер је лаган. Али Винча и Гроцка то немају, као ни довољно широке улице до самог кеја да се до њега довуче јавни превоз ради конекција. Нама Урбанистички завод није дозволио у Гроцкој аквапарк на кеју јер немамо довољно широке улице за опслужење такве врсте комплекса.

На крају крајева, на претходни тендер града на ову тему, није се јавио нико - толико о економској оправданости а камоли исплативости. То је више утешна прича јер је Гроцка једина општина која није повезана планом шинских система ни краткорочно ни дугорочно, иако се пруга преко Врчина и Умчара реконструише и БГ воз може и туда да саобраћа.

Једино што је реално изводљиво и корисно јесте да се уведе евентуално хидроглисер туристичка линија од Земуна или Пристаништа која би свраћала прво у Винчу, јер је чувено налазиште Бело брдо буквално на кеју, затим у Ритопек где постоји спомен костурница палим борцима, а у будућности ће се откопати и римско утврђење, такође на обали и на крају у Гроцку где постоји десетак сачуваних народних кућа, Легат Александра Костића, заштићена Грочанска чаршија, ресторан Виногради и Манастир Рајиновац у Бегаљици. Може се организовати одлична тура и за домаће и за странце.
 
Vrh