[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879817#p879817:2t6ql864 je napisao(la):
Дошљак » 13 Сеп 2021 02:35 pm[/url]":2t6ql864]Стф колико је реална прича о речном приградском превозу за Гроцку и какве су реакције становника на то?
Становништво не реагује јер у то апсолутно не верује. Град није у стању да организује обичан аутобуски превоз годинама и деценијама уназад и да га прилагоди стању на терену и то траје тако од седамдесетих година. Читао сам старе општинске новине из архиве, јавни превоз је одувек био огроман проблем и очигледно никада није решен и проблеми са јавним превозом нису нови.
Када се то има у виду, да се за организацију најпростији вид јавног превоза не може добро организовати, да ли ико верује да ће да се организује речни превоз? Овде се та идеја пропрати евентуално са подсмехом и колутањем очима.
А не верујем ни да је нешто економски реална. Када је организован карневал бродова, пловилом од Гроцке до Дорћола требало нам је 4 сата. Имајући то у виду, уколико се жели ефикасан и конкурентан превоз, потребни су хидроглисери. Онда се поставља питање да ли екплоатација таквих пловила може да се покрије регуларном ИТС картом? Даље, Београд, реално није на рекама, као и токови путника. Где би људи дошли тим хидроглисером у БГ? Нигде. Са друге стране само Ритопек има јавни превоз до саме реке, јер 304 окреће буквално на обали и евентуални трансфер је лаган. Али Винча и Гроцка то немају, као ни довољно широке улице до самог кеја да се до њега довуче јавни превоз ради конекција. Нама Урбанистички завод није дозволио у Гроцкој аквапарк на кеју јер немамо довољно широке улице за опслужење такве врсте комплекса.
На крају крајева, на претходни тендер града на ову тему, није се јавио нико - толико о економској оправданости а камоли исплативости. То је више утешна прича јер је Гроцка једина општина која није повезана планом шинских система ни краткорочно ни дугорочно, иако се пруга преко Врчина и Умчара реконструише и БГ воз може и туда да саобраћа.
Једино што је реално изводљиво и корисно јесте да се уведе евентуално хидроглисер туристичка линија од Земуна или Пристаништа која би свраћала прво у Винчу, јер је чувено налазиште Бело брдо буквално на кеју, затим у Ритопек где постоји спомен костурница палим борцима, а у будућности ће се откопати и римско утврђење, такође на обали и на крају у Гроцку где постоји десетак сачуваних народних кућа, Легат Александра Костића, заштићена Грочанска чаршија, ресторан Виногради и Манастир Рајиновац у Бегаљици. Може се организовати одлична тура и за домаће и за странце.