TLDR: Ta numeracija je potpuno smeće koje postoji samo u nekim papirima a u praksi se još uvek koristi i nastaviće da se koriste standardizovana zdravorazumska numeracija segmenta 700.
Kao neko ko koristi skoro svakodnevno usluge Laste Srem i ko je u kontaktu sa svim mogućim kadrom u Lasti, mogu da kažem da to što piše na sajtu nema nikakve veze sa bilo čime a pogotovo ne sa integrisanim sistemom numerisanja. To nisu šifre linija, to su više neke interne šifre itinerera. Da su šifre linija onda bi oba smera imala istu šifru, a ne ovakve "kodove" kao vozovi. U praksi se koristi standardna numeracija poteza 700 kao i do sada.
A besmisao njihovih kodova ću objasniti na primeru:
Ne može ista linija u jednom smeru da nosi broj X a u drugom Y. Npr. ovde se vodi linija BG - Stara Pazova u jednom smeru kao šifra 86 a u drugom kao šifra 232. A svi u praksi znaju da je to linija 751 jer je tako već decenijama.
To važi i za ostale kodove, apsolutni je haos. Ide im po redosledu linija za Smederevo, pa za Inđiju, pa za Lazarevac. Sve je izmešano potpuno. Drugim rečima, to nisu brojevi linija, to je neko interno Lastino besmisleno škrabanje i niko to ne šljivi ni 2%, pa ni sama Lasta. Plus ti njihovi redovi vožnje odstupaju od realnog stanja na terenu često, a sama pretraga na sajtu ne izbacuje smislene rezultate.
A linija 701 itekako postoji ili je barem postojala do skoro. U 2017/18 je imala 37 polazaka, onda 2018/19 je smanjena na 14 polazaka i tek od 2019. joj je broj polazaka smanjen na 0. Na to je prvenstveno uticalo tržište, najviše što je prevoznik Lika Bim počeo da vozi na relaciji Nova Pazova - Batajnica. Iako ima trenutno 0 polazaka, linija je još uvek registrovana ako se ne varam i bilo bi varljivo reći da odavno ne postoji. 2 godine nisu baš tako davno bile a može se i vratiti ako Lasta proceni da je to potrebno.
A što se tiče potrebe za renumeracijom, ona u segmentu 700 i nije toliko "hitna". Ima par izuzezataka jer su nestručni ljudi hteli da mešaju broj linije sa time ko održava tu liniju, u kojem je tarifrnom sistemu, itd. Tako smo dobili 701 koja je ustvari trebala nositi broj 754 ili 756 da su se držali standarda numeracije. Ali, pošto su odlučivali neuki, dodelili su joj broj 701. Isti onaj tip ljudi koji ne poznaje ni istorijat, ni konvencije, ni stanje na terenu i misli da linije poteza 600 završavaju sa 613, a linije poteza 700 sa 711. Takav tip sagledavanja situacije se pokazao kao vrlo nepogodan za razumevanje problematike ovih poteza i uvek je dovodio do nepogodnih rezultata. Najnoviji od toga je fijasko sa linijom 711 do Šimanovaca, nikad puštenom 713 (Kej - Nova Pazova industrijska zona) 2016., itd.
Uglavnom, tih nekoliko izuzetaka poput 701 se može ispeglati, što će verovatno i biti učinjeno kada se bude Pančevo, Pazova i Opovo integrisalo u sistem javnog transporta putnika Beograda. Ako je verovati gradskoj dokumentaciji, do 2023. je u planu da se to reguliše pravno a do 2025. u praksi. Tako da bi cela ta problematika trebala biti rešena "uskoro". Nek i probiju ove rokove, računam da će do kraja decenije ova poluvekovna agonija biti gotova.