Šta je novo?

Pretvaranje ili adaptacija autoputa kroz grad za sinski sistem

spatiotecte

Professional
Učlanjen(a)
09.02.2007.
Poruke
15.392
Pohvaljen
17.471
Evo posto ne zelim da spamujem ostale teme gde je zapoceta prica o pretvaranju autoputa ili njegovom adaptiranju da primi neki vid zeleznickog saobracaja, resio sam da kreiram posebnu temu.

Evo ovde cu izneti neke svoje stavove iz ostalih tema:


-Cela poenta je u tome sto nema zemljanih radova jer su oni vec izvedeni, koridor je tu ali trenutno samo u vidu autoputa. Kad se uradi obilaznica, autoput koji prolazi kroz grad gubi na znacaju i bilo bi pametno iskoristiti taj koridor za neki vid zeleznickog prevoza dakle voz ili metroili LRT
-Svuda gde prolazi trasa autoputa je gusto naseljeno i dostupnost stanovnistva bi bila izuzetno velika.
-Postavljaju se sine, naprave se stajalista i kupuju se garniture. (ima to svoju cenu naravno, ne kazem da je dzabe) i dobija se nezavisna trasa istok zapad od nekoliko kilometra koja prolazi kroz naseljena mesta.
Mislim da ne postoji jeftinije resenje od ovoga da bi se prosirila mreza gradske zeleznice.
-Ovde nemas sta da se pravi, jer vec sve postoji, jednostavno se preusmerava automobilski saobracaj na zeleznicki.

Ovo je samo ideju kako prilagodjavati postojecu infrastrukturu da bi dobio zeljeni rezultat NEZAVISNOST TRASE!

Sva misljenje su dobrodosla :)
 
@ STF

Ovo i nije tako lose.
Ма просто избија очи кад се баци поглед на карту града и тера на размишљање.

Zapravo, autoput bi postao Bulevar 2+2 + neka vrsta metroa. Postavljaju se dva pitanja:
1. Koliko bi Igla rasteretila Gazelu. Treba sacekati, pa videti. Takodje, tranzitni saobracaj
se vec krece kvaziobilaznicom, tako da taj procenat rasterecenja ne teba racunati.
Слажем се са болдованим.

2. Da li Gazela moze izdrzati vozove?
И ја се питам. Али сам сто посто сигуран да може издржати нешто између трамваја и воза.


Волео бих линију Аеродром - Калуђерица или краћу варијанту Кванташ - ММЛуг
 
To bi nešto izgledalo ovako....BART San Francisko,Marta Atalanta
img_19730.jpg

img_19759.jpg

img_51843.jpg

255286012_5bd6684d41_b.jpg

2247204535_090095a86c_o.jpg

www.skyscrapercity.com
 
Па ово је чини ми се једина или једна од ретких траса која је повољна за ЛРТ. Нигде се не укршта са аутомобилима.
Наравно ово не би значило одустајање од метроа који мора под земљу.
 
Ovo su problemi sa ovom idejom koje vidim:
- Ako bi sine uzele dve trake do ivice AP-a, onda bi bilo ukrstanja sa saobracajem same ulice. Morale bi da se prave petlje za skretanja preko sina. Ako bi to bilo reseno u nivou semaforima mislim da cela ideja gubi smisao.
- Ako bi sine isle po sredini autoputa, a da ulica ide oko sina, onda bi problem bila stajalista. Svako bi zahtevalo pasarelu sa stepenicama ili pesacki tunel.
- Izdignuto trasa bi takodje bila problem jer preko autoputa ima previse nadvoznjaka koji bi bili na putu.
Postoji i pitanje kapaciteta, posto se trasa otprilike poklapa sa delom 17ice, koja, iako je jedna od vaznijih u gradu, ne znam da li ima dovoljan broj putnika za prelazak na sinski saobracaj. Plus sto bi putnicima koji ovom linijom idu za Zemun ovo bilo beskorisno.
Najjednostavnije je da se AP kroz grad transformise u limited access bulevar sa 3+3 trake eliminacijom zaustavnih.
 
Kad bi se postavljale šine, uradili bi se podzemni prolazi (podrazumeva se da bi šine bile na sredini). Glavni problem bi bio nedostatak traka za uključivanje i isključivanje, jer bi zaustavne trake postale saobraćajne, a ne mogu se jednostavno dograditi, jer nadvožnjaci nisu dovoljno široki. Ipak, treba sačekati da se vidi da li će most na Adi dovoljno rasteretiti Gazelu.
 
Evo ja cu se truditi da enumerisem sta bi trbalo uzeti u obzir kad je u pitanju izgradnja sinskog sistema na trasi autoputa


1- Da bi se odredilo koji sinski sistem koristiti treba biti upoznat za pogodnostima i manama sistema koji se mogu koristiti na trasi autoputa i koje su njihove mogucnosti spajanja sa ostalom mrezom i koliko se one mogu adaptirati na trasu autoputa:

TRAMVAJ (metarski kolosek):
- Najslabiji kapacitet, ne zahteva nezavisnu trasu
- Moze se razmatrati mogucnost spajanja sa ostalom tramvajskom mrezu u zoni autokomande i u zoni sava centra gde se tramvajske trase poklapaju sa trasom autoputa
-Sine se mogu postavljati po sredini
-Stanice su poprilicno blizu, par stotina metara

LRT ili TRAMVAJ (1435mm kolosek)
-Srednje nizi kapacitet, ne zahteva nezavisnu trasu
-Nema mogucih spajanja sa ostalom tramvajskom mrezom zbog sirine koloseka.
-Sine se mogu postaviti po sredini
-Stanice su poprilicno blizu, par stontina metara.

METRO (napajanje na trecu sinu) Ukoliko moze Gazela da izdrzi njegovo opterecenje
-Visoki kapacitet, zahteva nezavisnu trasu
-Nema mogucnosti spajanja sa ostalom trasom posto zahteva napajanje na 3cu sinu.
-Sine se moraju postaviti odvojeno od automobilskog saobracaja, te bi zahtevale da zauzmu jedan kolovoz autoputa. Ostali kolovoz se pretvara u obicnu ulicu 1+1 ukoliko postoji potreba da se zadrzi automobilski saobracaj.
-Stanice udaljenosti na 1km od prilike

GRADSKA ZELEZNICA Ukoliko moze Gazela da izdrzi njegovo opterecenje
-Veoma Visoki kapacitet, zahteva nezavisnu trasu
-Moguce spajanje kod autokomande izdvajanjem 2 denivelisana koloseka ispod stanice Karadjordjev Park sa izgradnjom paralelne stanice radi presedanja, spajanje obe trase u tunelu Vracar.
-Sine se moraju postaviti odvojeno od automobilskog saobracaja, te bi zahtevale da zauzme jedan kolovoz autoputa. Ostali kolovoz se pretvara u obicnu ulicu 1+1 ukoliko postoji potreba da se zadrzi automobilski saobracaj.
-Stanice udaljenosti na vise od 1km

2- Kako zasnati da li se autoput treba potpuno ukinuti i da na njegovoj trasi ostane samo sinski sistem ili da treba da se sacuva neki vid automobilskog saobracaja, dakle pretvoriti autoput u gradski bulevar ili u ulicu?

Proveriti kapacitete sinskog sistema ( da li je protok putnika na sat vremena visi, isti ili manji od protoka automobila na autoputu)

-Broj putnika prevezen sinskim sistemom je veci: zakljucak: nema potrebe zadrzati bilo koju saobracajnicu na trasi autoputa

-Broj putnika je prilicno isti: zakljucak: nema potrebe zadrzati saobracajnicu jer sa istim protokom
se umanjuju guzve i zagadjenost

-Broj putnika prevezen je nizi zakljucak: zadrzati saobracajnice radi kompenzacije protoka putnika
 
3- POSTAVLJANJE STAJALISTA NA TRASI AUTOPUTA I AUTOMOBILSKA SAOBRACAJNA RESENJA U ZAVISNOSTI OD OPCIJE IZABRANE:

Autoput je sirok preko 20 metara, dakle 2,50 metara ostrvo na sredini, 7 metara za dve kolovozne trake (2 x 3.5 metara po kolovoznoj traci), 2.5 metara zaustavna traka.

-Ukoliko se pretvori autoput u bulevar, nece postojati potreba da kolovozne trake budu sirine 3.5m kao za autoput nego se smanjuju na gradski profil, takodje zaustavna traka postaje kolovoz tako da ostaje mesta da se postave stajalista sa obe strane. Tamo gde je potrebno dograditi ulazne i izlazne rampe
-Nema potrebe za izgradnjom pasarela ili podzemnih prolaza, to je sad bulevar sa pesackim prelazima do stajalista kao u Bulevaru Kralja Alexandra.
- LRT ili tramvaj koriste centralnu basticu koja je potpuno nezavisna od ostalog saobracaja sto podrazumeva da se moraju fizicki zastiti od prelaza sa jednog kolovoza na drugi (polukruzno zabranjeno)


-Ukoliko se na mestu jednog kolovoza postave sine (za metro ili gradsku zeleznicu) taj kolovoz postaje fizicki odvojen od ostalog.
-U ovom slucaju treba izgraditi pasarele ili podzemne prolaze na peronima stanica.
-Ulazne i izlazne rampe sa strane kolovoza koji je pretvoren u zeleznicki koridor se ukidaju sa te strane posto ne sluze vise svrsi.
Ostali kolovoz se pretvara u ulicu 1+1 sa automobilskim ukrstanjima u nivou tog istog kolovoza a ulazne i izlazne rampe postaju dvosmerne radi odvijanja dvosmernog saobracaja te iste.

Ukoliko se automobilski saobracaj potpuno ukida, nema nikakvih problema sa stajalistima ni sa ulaznim i izlaznim rampama.
 
times12":m2ftzu77 je napisao(la):
Па ово је чини ми се једина или једна од ретких траса која је повољна за ЛРТ. Нигде се не укршта са аутомобилима.
Наравно ово не би значило одустајање од метроа који мора под земљу.
Povoljna je za sve vidove sinskih sistema posto je ona potpuno izdvijena od nivo-a ostatka grada.

A to predstavlja koridor od 23 kilometrakroz nas grad. Think about it!;):gobb:
 
Pa kako će se složiti stručnjaci da se brza gradska saobraćajnica,kako će je zvati posle završetka kompletne obilaznice pretvori u Bulevar sa semaforima i raskrsnicama za pešake?Po meni mnogo je relnije zadržvanje statusa brze saobraćajnice a po sredini ili sa strane je moguće provući Metro linju po zemlji i na stubove negde i podzemno,ne verujem da je Gazela projektovana za bilo kakav šinski prevoz preko nje,jer to bi zahtevalo značajne promene projekta..jer i posle završetka obilaznice ova saobraćajnica će zapravo postati deo Ump,zar ne..
 
Nema nikakve potrebe da se auto put pretvara u ulicu sa semaforima i pesackim prelazima. I dalje moze da ostane brza saobracajnica, a prelazi u vidu nadvoznjaka vec postoje.

Trasa nadzemnog metroa treba da ide srednjim kolovoznim trakama i time se nigde ne ukrsta sa saobracajem, srednje ostrvo bi sluzilo za stajalista koja bi bila potpuno zatvorena, a prilaz bi bio ispod tla, a time i pesacki prolaz.

Metro trasa moze potpuno nadzemno da ide od Vrtlarske, jednom stranom Pupinovog bul., zatim jednom stranom G. Delceva do Tosinog bul., a kod bl. 37 bi izasla na auto put.

Sa auto puta bi mogla da se spusti u ul V. Popovica i sirokim ostrvom nastavi do tramvajskog mosta, ako je to moguce preko njega ili novog mosta do njega, trasa prelazi Savu i u blagom luku ispod tla preko Zelenog venca ide ispod Terazija do Vuka.

Znaci od Zemuna do Vuka iznad tla sve do autobuske stanice, a onda samo jos par km ispod, s tim da bi dovodjenje do Terazija vec znacajno izmenilo prevoz i stvorilo uslove da se oslobodi autobuska okretnica na Zelenom vencu, sto bio ogroman korak za zdraviju zivotnu sredinu srca Beograda.

Sve u svemu mnogo jeftinije i brze za ostvarenje. Kasnije bi preko Gazele ili novog mosta do nje trasa mogla da nastavi do V. M. Luga ili GSP depoa na Konjarniku. Time bi citavi delovi Beograda koje ne pokriva izvikana trasa na Bulevaru, dobili najbrzi prevoz, a delovi Dusanovca i Marinkova bara ce tek biti gradjeni, mozda i soliterima.

Sem toga trasa auto putem prolazi uz samu novu zeleznicku st. u Prokopu, cime je omoguceno presedanje sa Beovoza, kao i kod Karadjordjevog parka.

2012. otkud je auto put deo ump?
 
Ovo je besmislica. Neko na railserbia je pokrenuo sličnu temu, i bio ispljuvan sa železničkog aspekta - neizvodljivo, odnosno prevelika ulaganja bez efekta. Nemam nikakve veze sa građevinom - ali zdravom logikom - auto-put je projektovan za automobile, ovo je šinski transport, potpuno različite stvari (npr mostovi - Gazela ima "amortizere" na početku i kraju koji se ugibaju, kad kamion prođe petljom cela ulica se trese, šinski transport to ne podnosi - uostalom ispod auto-puta se nalazi potok-kolektor). Biće potreban i kad se završi obilaznica, suludo bi bilo pretpostaviti bilo šta drugo.
Takav oblik transporta bi bio izolovan od sveta - izolovaniji od gradske železnice. Jednom rečju, preskupo i nepotrebno. Ako bismo već imali para za bacanje, bolje bi bilo prekriti ga pločama i napraviti tunel od Zapadne kapije do Autokomande, i iznad postaviti lepe parkiće.
 
Pa po meni biće deo priče Ump sever-jug,jer se preseca istok-zapad njme naravno po završetku kompletne obilaznice.. :kafa:
 
Bez obzira na raspravu amatera, saopsticu vam da ova zamisao ima precutnu saglasnost nekog ko zna sta je metro iako je projektovao drugaciju trasu u vreme kada vecina blokova duz auto puta nije jos postojala , slicna resenja metroa zajedno sa auto putem odavno seprimenjuju u SAD.

Pitanje je samo volje da se brzo i jeftinije dobilje najbrzi, najcistiji i najbezbedniji prevoz ili ne .

2012. nij mi bas jasno koja bi to deonica auto puta trebalo da bude deo ump, nigde nikad o tome nisam cuo
 
Meni je interesantniji deo autoputa od kraja NBG-a pa do aerodroma.Na tom potezu zamisljam trasu gradske zeleznice Aerodrom - stanica Novi Beograd.Ili je mozda bolja varijanta da se ta trasa gradske zeleznice zavrsava na kraju buduce 3 linije metroa.
 
Glas prirode":2s5bpqd9 je napisao(la):
Bez obzira na raspravu amatera, saopsticu vam da ova zamisao ima precutnu saglasnost nekog ko zna sta je metro iako je projektovao drugaciju trasu u vreme kada vecina blokova duz auto puta nije jos postojala , slicna resenja metroa zajedno sa auto putem odavno seprimenjuju u SAD.

Pitanje je samo volje da se brzo i jeftinije dobilje najbrzi, najcistiji i najbezbedniji prevoz ili ne .

2012. nij mi bas jasno koja bi to deonica auto puta trebalo da bude deo ump, nigde nikad o tome nisam cuo
Da bi smo razmišljali pametno i logično ne moramo da budemo i experti,da te podsetim da su mnoga rešenja koja su prihvaćena od strane Grada i raspisani tenderi upravo pokrenuta na Beobuildu od strane nas amtera,jer ona strana koju često stručnjaci previde je mišljenje korisnika tih skupih investicija i šta je njima potrebno,i da li bi to koristili. A bogme uverismo se da mnogi "stručnjaci" ne bi dobili ni 6-icu na ponovljenim studijama,mnogi od njih daleko su od znanja razvijenog sveta..Meni lično je uvek simpatično da poteram voz bilo gde pa i po sred auto puta,mada nisam ubeđen da su rešenja iz Amerike 70' 80' primeniiva na Beograd mada je on u određenom periodu i preuzimao ta rešenja kao što je auto-put kroz središte grada sa Mostarskom petljom preuzeti iz Američkih gradova te ne mogu da kažem da ne drži vodu..a i Jovin je u svom intervju govorio da su u projektovanju Metroa odlazili u Ameriku na konsultacije i primeni rešenja..kao i sa Bečom i Minhenom,te može da se kaže da je taj projekat proizvod čisto domaće i zapadne pameti koji su trebali navodno da izgrade rusi...;)
img_51843.jpg

E a ovo za auto-put i Ump, samo mi je razmišljanje da Ump će kada bude završen zapravo imato skoro sličnu ulogu kao i auto-put kada bude korišćen samo za kao brza gradska saobraćajnica ,dakle njihove funkcije biće iste da skrenu glavne tokove saobraćaja iz centra grada a ukrštaće se na autokomandi i time činiti mrežu brzih i povzanih koridora,ništa novo nisam rekao...po završetku kompletne obilaznice predpostavljam da će se uvesti naplatne rampe i za pristup Beogradu iz Zagreba i N.S te će teretni saobraćaj kompletno biti izmešten sa te saobraćajnice..
 
Ali to ne znaci da ce postati deo ump kako si napisao.

Koji su projekti ostvareni delovanjem ucesnika ovog portala i kako to moze da se dokaze, sem da se pretpostavi.

Ako metro prodje auto putem, zbog naseg pisanja, a o tome zaista nikada nigde do sada ni rec nisam procitao ili cuo, onda ce to biti veliki dobitak ne za nas nego za Beograd.
 
Projekti koji su do sada usvojeni delovanjem Beobuilda su postali vidljivi sve više,eto da počnem pod našom kritikom počele su da se sređuju zapuštene fasade u Bulevaru,deo zasluge pripada i za kupovinu novih platana,pa izbor u kupovini CAF tramvaja,delom i trola (bilo je daj šta daš),te tender za uvođenje Smart card sistema,Gps,info sistema,video nadzora u vozilima su upravo ovde prvo izneti (apelovali smo i na stanicama,bar u centralnoj zoni),te pokretanje BGVoza čak je i za rekonstrukciju starih ideja potekla odavde(spremljena je i lista daljih poboljšanja u tom pravcu,setio sam se da je i pomeranje špica prvi izneo jedan oda naših forumaša) eto i Zelene debata se vodi u saradnji sa sekretarijatom grada,iskreno ne znam ni jedan drugi medij u regionu koji ima uticaja da utiče na poboljšanje opšte klime u gradu vezano za sve segmente funkcionisanja grada.. :kafa: a i s kime god da sam pričao svi su čuli za beobuild a i barem jednom su virnuli da se informišu, tu ubrajam i novinare koji su nas često citirali javnio ili pritajeno ili kačili zapaljive slike Metroa ;) dakle ne može se ništa značajno uraditi u gradu a da se ne strepi od kritike Beobuildovaca,i mi smo deo Velikog Brata..:cool:
 
iskreno, ja sam protiv tog plana jer ni put ni Gazela nisu projektovani za stavljanje pruge u sredinu
 
Glas prirode":33lhfw2y je napisao(la):
Ali to ne znaci da ce postati deo ump kako si napisao.

Koji su projekti ostvareni delovanjem ucesnika ovog portala i kako to moze da se dokaze, sem da se pretpostavi.

Ako metro prodje auto putem, zbog naseg pisanja, a o tome zaista nikada nigde do sada ni rec nisam procitao ili cuo, onda ce to biti veliki dobitak ne za nas nego za Beograd.
+1 Glas Prirode :kk:
Ja sam pokrenuo ovu ideju kako bi probudio svest neiskoriscenog potencijala za razvoj modernog i cistog saobracajnog sistema u nasem gradu.

Kao sto kazes, ako urodi plodom bice to veliki plus za Beograd.
 
Mislim da bi autoput ipak trebalo ostaviti za sta je namenjen-automobile. Vise sam razmisljao da sinski sistem prati autoput, desnom stranom iduci ka Nisu, odnosno jednu vezu od Prokopa ka Medakovicu i Kaludjerici. Tu bi se trebale rusiti udzerice u Marinkovoj bari koje su uz sam autoput, kao i pijaca na Dusanovcu, uz izgradnju nekih kratkih denivelisanih deonica.
 
@2012

UMP nije projektovan kao brza saobraćajnica. Zato i treba videti kad bude gotov, koliko će saobraćaja odvući sa autoputa.
 
Vrh