Šta je novo?

Pretvaranje ili adaptacija autoputa kroz grad za sinski sistem

2012. nema sumnje da su odavde pokrenute neke stvari iako je uticaj neta ogranicen na vrlo mali broj ljudi, ali pitanje je ko u tom malom broju citalaca moze nesto i da izmeni. Ipak nista ne moze da se dokaze , i zato bi najpostenije bilo da se u posebnoj temi neko zahvali za zamisli i predloge koje je pokupio odavde, tek tada bi mogao da nabrojis sve zasluge koje pripadaju ucesnicima ovog virtuelnog poduhvata.

spaciotekte, ova zamisao ne moze da se ostvari samo ukoliko neko to ne zeli, a vec se vidi da njihovi advokati rade, zasto, oni to najbolje znaju. I ti svakako zasluzujes plus.
 
He he,sad smo i nečiji advokati.. a čiji? onih koje još uvek služi pamet ili promotere uličnog tramvaja koji stave tamna stakla pa ih nazovu Metroom,ajde malo budi parlamentaran,svako je ovde rekao svoje razloge za i protiv toga od onoga što sam pročitao iako je ideja interesantna,moje gledanje je da auto-put kroz Beograd nema po šest traka u jednom smeru niti razdelno ostrvo sa dve cele trake te ne bi mogao da primi i tramvaj a kamo li vozove visokog kapaciteta,takođe rmost Gazela nema nosivost,nije projektovan za takve jake vibracije i sl.čak i nadzemni sistem tipa stubova traže dovoljnu širinu razdelnog ostrva i visinu koja zbog petlji,nadvožnjaka,pasarela nema realnu šansu,doduše današnja tehnologija može gotovo sve ali po kojo ceni?Dakle taj Američki model iz 70' u Beogradskim uslovima ima najmanje šanse,i po meni najviše mu bi se obradovali projektanti Belama u Bulevaru..a Spaciotecte je izneo svoje argumente pre svega viziju nečeg što je već odrađeno u Americi i dobronamerno je hteo da je uklopi u priču auto puta koja zaista podseća na to ali ipak situacija nije ista..ali bi me jaki argumenti razuverili i ja sam otvoren da ih čujem..ali dajmo recimo ko ume da barata vizuelizacijom deo autoputa kroz NBg do Gazele pa preko i da sa realnim dimenzijama traka,vozova pa da pogledamo kako bi to izgledalo,možda neko ima talenat za to pa bi mu bili zahvalni...
Glasu Prirode informiši se malo o trendovima uticaja javnosti preko neta,jer se i mediji informišu preko istih,dovoditi u pitanje njihov uticaj danas i sutra znači da nisi dovoljno obavešten o vim stvarima,a koliko i Grad tome pridaje značaj tj.nimalo ga ne potcenjuje je i "Zelena Kampanja" na Beobuildu,te preuzete i realizovane ideje,kao i važnost rekacija na određene odluke...zapravo to je sjajan izvor informacija za svaku vlast, tako da puno puno grešiš..dovoljno je samo 10 osoba da raširi po 2 milonskom gradu glasinu o nekome,nečemu i utiče na stav ,ozbiljni reklamni štabovi i te kao koriste metode ..takve stvari su se koristile i pre ovih medija, a danas je sa ovakvim medijima to još lakše..
img_19759.jpg
 
Da okrenemo situaciju obrnuto:
Ajde da zamislimo da je umesto autoputa uradjen metro ili gradska zeleznica kroz tu trasu u ono vreme.
Kad bi se pojavio neko 2010te i predlozio da se sine metro-a ili gradske zeleznice uklone da bi se uradio autoput umesto njega, da li mislite da bi neko podrzao tako nesto danas ili bi se suprostavljali toj ideji?

(podsecam da je u GUP-u iz 1950 bila predvidjena zeleznicka pruga kroz istu trasu gde je sad autoput istocno od gazele tako da je bila ta ideja u opticaju vec tada)
 
Da retoričko pitanje,danas bi se po meni suprostavili ideji da se umesto šina pravi auto put pre svega zbog ekonomske krize i energenata,recimo isto to bi moglo da se predloži za železnički čvor da se tuneli pretvore u puteve ne verujem da bi se tako nešto ozbiljno uzelo u razmatranje,ali eto interesantan je primer iz Moskve gde se iznad pruga podižu auto putevi radi se pre svega o otvorenim trasama,eto recimo da bi država uštedela na zemljištu da je ne bi koštalo ništa ,može se kompletan auto put od mosta na Adi do Rakovice i dalje i to sa šest traka napravi iznad pruge a ima i drugih sličnih pravaca.. :kafa:
 
Ako bi resili pitanja vezana za metro trasu autoputem i novim mostom Gazelom 2 koji bi imao i kolovoze i bio veza prema Dedinju, premostili Savu, trasa bi mogla da se spusti i privremeno iznad tla ide Savskim amfiteatrom do tunela koji bi od Ekonomskog faksa vodio ka Terazijama i dalje u dva moguca pravca.

Ima li jeftinijeg i brzeg resenja da se zapadni, istocni, pa i juzni delovi Beograda povezu sa srcem grada, ali i medjusobno?


ps. Zar bi ti stao iza auto puta kroz topcidersku dolinu, ne licis mi na sebe !
 
Ne ne bi stao iza takvog autoputa,samo sam slikovito naveo primer iz Moskve,a Bulevar ka Rakovici će brzo početi da se gradi tako da je razlika mala, biće tu dosta tranzita preko zelenog pojasa iako se gradi i tramvajska pruga i pruga za gradsku železnicu,a ovo što si rekao za most je zapravo drumski-metro most projekat je uradio "mostprojekt" a njegova pozicija se još ne zna da ga zakače uz Gazelu tj Gazela 2.je novi predlog koji do sada nije razmatran,takvo rešenje bi odgovaralo za auto put,mada zaista bi voleo da vidim rešenje kako bi se to provuklo..po mome osećaju mislim da bi tunel ispod Save recimo bio bolje rešenje za neku metro priču kroz auto put,jer bi ponirao kod Sava centra i izlazio bi posle Mostara preko puta Prokopa..i tako bi se izbeglo zapetljavanje i izdizanje zbog petlji, ali opet naredna prepreka na Autokomandi,ja mislim da ni jednom projektantu to ne bi bio lak zadatak..
 
Ambassador":3qnxgxuj je napisao(la):
Ovo je besmislica. Neko na railserbia je pokrenuo sličnu temu, i bio ispljuvan sa železničkog aspekta - neizvodljivo, odnosno prevelika ulaganja bez efekta. Nemam nikakve veze sa građevinom - ali zdravom logikom - auto-put je projektovan za automobile, ovo je šinski transport, potpuno različite stvari (npr mostovi - Gazela ima "amortizere" na početku i kraju koji se ugibaju, kad kamion prođe petljom cela ulica se trese, šinski transport to ne podnosi - uostalom ispod auto-puta se nalazi potok-kolektor). Biće potreban i kad se završi obilaznica, suludo bi bilo pretpostaviti bilo šta drugo.
Takav oblik transporta bi bio izolovan od sveta - izolovaniji od gradske železnice. Jednom rečju, preskupo i nepotrebno. Ako bismo već imali para za bacanje, bolje bi bilo prekriti ga pločama i napraviti tunel od Zapadne kapije do Autokomande, i iznad postaviti lepe parkiće.
+1.

Suludo razmisljanje na pocetku ovog topika - autoput kroz grad je potreban. Ne za tranzit, nego za brz dolazak s kraja na kraj grada (npr. od aerodroma) kao i za brz ulazak i izlazak iz grada. Ne znam zasto neko misli da je ideal za veliki grad da autoput prestane na njegovom ulazu i da se onda dalje probija gradskim ulicama.

Kao sto neko gore rece, jedino sto moze da se uradi sa autoputem nakon zavrsetka obilaznice je da se prekvalifikuje u "brzu cestu" (i onako je ogranicenje 80 km/h) i da se zaustavna traka pretvori u ono sto fakticki vec jeste - saobracajnu - i da se nista ne drugo (apsolutno nista drugo) ne dira.
 
hazard":dt34dieh je napisao(la):
Suludo razmisljanje na pocetku ovog topika - autoput kroz grad je potreban. Ne za tranzit, nego za brz dolazak s kraja na kraj grada (npr. od aerodroma) kao i za brz ulazak i izlazak iz grada.
A to metro, gradska zeleznica ili LRT ne mogu?
 
Ne mogu, ako se vozis automobilom. Ili ako dolazis automobilom u Beograd iz recimo, Novog sada ili Nisa.
 
metro ne moža da obezzbedi ni brzi koridor za hitne službe. taj gradski auto - put je jako koristan i ne dostaje zagrebu
druga je problematika što mi od njegovog završetka nismo završili obilaznicu, ni mostove pa on sada nije baš efikasan
 
nbumbic":3uipwm5l je napisao(la):
taj gradski auto - put je jako koristan i ne dostaje zagrebu
Zagreb ima slično - stari put Bratsva i jedinstva, tačnije Beogradska i Ljubljanska avenija, odnosno sada Slavonska i Zagrebačka avenija. Zagreb ima mnogo mnogo veće saobraćajne probleme, a naročito u odnosu na Beograd. To je jedan gard koji se u potpunosti posvetio automobilima, koji je širok a retko naseljen, sa užasno sporim gradskim prevozom itd. itd.

edit: I taj put je na nekim deloivma denivelisan, ali na mnogima nije.
 
Eto pročitah negde da i Prag namerava da gradi brzu gradsku saobraćajnicu po uzoru na Beograd,ali opet mislim da u sveopštoj krizi i globalizaciji gradski planeri pokušavaju da kombinuju iskustva Američkih i Evropskih gradova nekako jedni imaju što ovi drugi nemaju,Američki gradovi su razvijali brze gradske saobraćajnice dok Evropski javni prevoz..Beograd je dobio neku hibrid priču s Američkim konceptom brze gradske saobraćajnice Mostarskom petljom,Autokomandom i opet sa Ump-most na Adi (podseća će na one u N.Y ) petljama Radnička i sve to će ga učiniti više gradom sa Američkim lookom,također gradsko-prigradska železnica podseća više na rapid tranzit sisteme nekih Američkih gradova nego Evropskih,dakle ima dima kada kažemo da je Beograd N.Y Balkana ;)
 
Hmm...

Za pocetak, treba reci da je danasnji auto-put prvenstveno i projektovan kao brza gradska saobracajnica (projektant B. Jovin), pod nazivom Treca longitudinala. Transformaciju u auto-put je dozivela usled politicke odluke tadasnjeg gradonacelnika, B. Peshica (inace, jednog od najplodonosnijih gradonacelnika od sredine proslog veka, po meni), ne bi li se izgradila od saveznog novca, a ne iz gradskog budzeta (po meni, velika greska).Nazalost, posledica te ustede je ono sto danas imamo - auto-put kroz centar grada. Plus, nikad zavrsena obilaznica koja je trebalo da ublazi nedostatak takvog projekta.

E sad, zasto govorim o nedostatku projekta auto-puta kroz centar grada. Pa, zato sto je zivot u svim tim zgradama pored auto-puta izrazito nehuman (licno iskusio). Buka, konstantno prisutna, bez predaha (24h), cini mi se, prevazilazi i buku u nekim od ulica u starom gradskom jezgru (koja je vise "intervalska", varira od doba dana, od frekventnosti saobracaja usled semaforizacije, itd.). Stoga, nadam se da ce u bliskoj buducnosti auto-put, sa zavrsetkom obilaznice, dobiti makar priblizno zamisljenu funkciju brze saobracajnice, te biti daleko rastereceniji (uz izgradnju tzv. UMP-a, te SMP-a).

A, da je brza saobracajnica Beogradu potrebna, slozio bih se. Jedna od opcija je da Bul. Arsenija Carnojevica (novobeogradska strana) ostane upravo to, nezavisna saobracajnica lishena semaforizacije i klasicnih pesackih prelaza. Uz mogucnost "oplemenjivanja" trase koliko god je to moguce - cvetnim alejama i zbunastim ukrasnim rastinjem, kako unutar razdelnog ostrva, tako i uz obod saobracajnice.

Sa druge strane, ukoliko bi izvorni projekat UMP-a (sa denivelisanim raskrsnicama, bez semafora, sa punim kapacitetom do Pancevackog mosta) bio realizovan (u buducnosti, jasno je da se to sada nece dogoditi), mozda se moze razmisljati i o tome da on preuzme ulogu te "brze saobracajnice". U tom slucaju, otvara se mogucnost reorganizacije saobracaja na trasi danasnjeg auto-puta kroz grad.

Medjutim, sa postojecim nadvoznjacima, cini mi se da je manevar integracije zeleznickog saobracaja ogranicen. Regionalna zeleznica ne bi dosla u obzir, ne bih to podrzao. Prosto, umesto auto-puta, stanari okolnih zgrada bi dobili voz pored prozora. Sa ekoloskog stanovista, bolje, ali sveukupnog...ne bih mogao da tvrdim. LRT ili tramvaj, eventualno...

Sve u svemu, na dugom je stapu takva ideja. Prvo treba izgraditi celokupnu trasu (sa tunelima) UMP-a, mozda i SMP-a, te sprovesti analizu o tada postojecem stanju u saobracaju, njegovim potrebama i daljem razvoju, pa tek onda razmotriti mogucnost adaptacije drumskog (automobilskog) saobracaja pomenute trase u drumsko-zeleznicki...



:gobb:
 
Pa ta ideja bi mogla da pocne da bude u razmatranju tek od 2012 i to ako se do tad uradi polu profil obilaznice, jer bez toga nema uslova da se preusmeri saobracaj.

Ne znam sta su gradski celnici hteli da kazu "deklasifikacijom" auto puta?
Ja to tumacim kao da to znaci da se vise nece voditi kao autoput vec kao obicna gradska ulica ali da li to znaci da ce doci do nekih promena, semaforizacije, promene kolovoznih traka itd, jer nema smisla deklasirati put koji bi ostao 2+2 + zaustavne trake. To bi i dalje bio autoput.

A sto se tice ljudi koji dolaze iz Novog sada u Beograd, nek koriste druge saobracajnice, na primer batajnicki drum do zemuna pa nastave paralelnim novobeogradskim bulevarima kojih ima bas dosta.
 


Uploaded with ImageShack.us

Inace evo sta rade nasi susedi Bugari u Sofiji, ovo je njihov metro koji prolazi po sredini jedne saobracajnice. (slika preuzeta od jednog 2012ovog posta)

Na kraju ce ispasti kako su oni mnogo bolje od nas iskoristili novac koji njihov grad ima na raspolaganju. :rolleyes:
 
Vrh