Šta je novo?

Pešačke zone

Automobili u strogom centru Beograda nemaju šta da traže, javne garaže na prilazima pešačkoj zoni, tramvaj kroz centar, podzemno metro, podzemni tunel Kamenicka - BDS i to je to. U pesacku zonu mogu vozila dostave i to u najranijim jutarnjim satima i vozila hitnih službi, naravno. Drugi niko.

To da glavna saobraćajna žila grada ide kroz skoro sam centar, neki evropski gradovi su počeli da prevazilaze pre 40-50 godina, ako ne i pre.
 
Nemamo mi tunele, mostove, obilaznice, metro i normalnu mrežu da bi se to omogućilo.

Čal se rađa nova škola misli i nova grupa ljudi koja se proti i čak i gradnji mostova ako se na njih neće nadovezivati pravac u dužiji od bar 10 km. Ja ih pitao nedavno "dobro a kako imamo Pančevački most koji se posle pretvara u Ruzveltovu, a ona na kraju "udara" u zid zgrada kod Vuka, pa nikom ništa". Odgovor nisam dobio.

Sve u svemu, prošao je voz za sve te poduhvate u Beogradu. To možda tek za par decenija, kad odnosno ako mu se smanji populacija za 500.000 ljudi. Ovako nema šanse.
 
Problem je što jedan broj graðana ne kapira da Beograd ne funkcioniše kao ti gradovi na koje "otkidaju" i da nikada neće moći da funkcioniše tako, već samo da im se približi, ali ne na način na koji neki zamišljaju, od kraja ka početku. Kraj je veća pešačka zona i "proterivanje" kola iz centra.​
 
Nemamo mi tunele, mostove, obilaznice, metro i normalnu mrežu da bi se to omogućilo.

Čal se rađa nova škola misli i nova grupa ljudi koja se proti i čak i gradnji mostova ako se na njih neće nadovezivati pravac u dužiji od bar 10 km. Ja ih pitao nedavno "dobro a kako imamo Pančevački most koji se posle pretvara u Ruzveltovu, a ona na kraju "udara" u zid zgrada kod Vuka, pa nikom ništa". Odgovor nisam dobio.

Sve u svemu, prošao je voz za sve te poduhvate u Beogradu. To možda tek za par decenija, kad odnosno ako mu se smanji populacija za 500.000 ljudi. Ovako nema šanse.
To sto pises u nastavku ruzveltove je bio u planu tzv vracarski bulevar
Pa je bla neka buna pa Nemanje petlje pa Nemanje para pa je to premešteno iza restorana orašac pa ni to nije uradjeno trasa se čuva ako sad ovi nisu i to poništili
Malo vidi taj bg urbanizam svasta se planiralo pa odustajalo pa radjeno do pola
Imas masu mjesta ostavljena skretanja koja nisu završena pa divlju pa legalno gradnju po trasi itd
 
Београд је пун недовршених друмских праваца. Прво недовршено јесте спајање Северног и Јужног булевара. Друго недовршено је Врачарски булевар, од тог зида зграда на крају Рузвелтове код Вука, кроз Врачар па иза храма и кроз круг КЦС до Прокопа. Треће недовршено је проширење Врачаског правца од Славије до Војислава Илића. Четврто недовршено јесте веза Вождовца са аутопутем од Душановачког моста до Кумодража. Ту фали и крштена петља, и крштен надвожњак, и булевар који би се наставио на Пека Дапчевића.
Пето фали нормална веза са Миријевом. Миријево.
Шесто фали проширење БДС на сужењу пре Џорџа Вашингтона.
Седмо фали проширење БКА од Цветка па макар до ММЛ.
Осмо, фали булевар паралелно са аутопутем од Аутокоманде до слепо завршене Мокролушке код Плавог моста.
 
Tu je i nikad izgraðeni most koji povezuje Bulevar kneza Aleksandra Karaðorðevića i Bulevar Milutina Milankovića.​
 
Nemamo mi tunele, mostove, obilaznice, metro i normalnu mrežu da bi se to omogućilo.

Čal se rađa nova škola misli i nova grupa ljudi koja se proti i čak i gradnji mostova ako se na njih neće nadovezivati pravac u dužiji od bar 10 km. Ja ih pitao nedavno "dobro a kako imamo Pančevački most koji se posle pretvara u Ruzveltovu, a ona na kraju "udara" u zid zgrada kod Vuka, pa nikom ništa". Odgovor nisam dobio.

Sve u svemu, prošao je voz za sve te poduhvate u Beogradu. To možda tek za par decenija, kad odnosno ako mu se smanji populacija za 500.000 ljudi. Ovako nema šanse.
To i ne može da se uradi kao samostalan projekat, potrebne su neke pred-stvari da se urade, naravno. A to i da krene sada, pre 10 godina, ne bi bilo zavrseno. Te pred-stvari su upravo ovo što sam u tvom postu obeležio.
 
To sto pises u nastavku ruzveltove je bio u planu tzv vracarski bulevar
Pa je bla neka buna pa Nemanje petlje pa Nemanje para pa je to premešteno iza restorana orašac pa ni to nije uradjeno trasa se čuva ako sad ovi nisu i to poništili
Malo vidi taj bg urbanizam svasta se planiralo pa odustajalo pa radjeno do pola
Imas masu mjesta ostavljena skretanja koja nisu završena pa divlju pa legalno gradnju po trasi itd
To i ne može da se uradi kao samostalan projekat, potrebne su neke pred-stvari da se urade, naravno. A to i da krene sada, pre 10 godina, ne bi bilo zavrseno. Te pred-stvari su upravo ovo što sam u tvom postu obeležio.
Jasno, ali hoću da kažem da nije kolabirala Ruzveltova niti ništa oko nje zato što se na jednom kraju nadovezuje na most a na drugom udara u T raskrsnicu.

A na forumu, na susednim temama baš ovde na podforumu o saobraćaju, imali smo ljude koji su toliko paranoični od automobila da su pisali kako ne treba graditi ne samo šire ulice (gde može da prolazi JGP, to je prioritet) nego ne treba ni tunele ni mostove. Ajd tuneli i šire ulice ali kad sam pročitao da Beogradu ne treba više mostova jer nisu na obe strane pripremljene piste dugačke 20 km od Bežanije do Medakovića reko jbt šta se ovo dešava sa ljudima. Od kad su i mostovi nepoželjni, i to u jednom gradu koji ima dve gigantske reke a svega 5-6 kolskih prelaza preko njih...

E na to sam prvenstveno mislio.
Inače ja se slažem sa Blade-ovim idejama i ja bih prvi počeo da radim na svemu tome da je do mene. Ali ovo je zemlja gde se stalno čeka sa radom na A dok se ne završi B, a B stoji jer nema para za C, a C čeka dozvolu uz D, a D je na čekanju zbog neke politike, a E nije do kraja projektovan... e muka mi je više od toga. Ako ćemo i u narednim decenijama da sledimo taj rezon, na desnoj obali Save se nikad neće izgraditi ništa veće od dvosmerne 1+1 ulice.

Dakle moje nadovezivanje na Blade-ov post je trebalo da bude nadovezivanje u smislu - pa sve je to kul, i ja bih isto voleo, ali mi nemamo ništa od infrastrukture, a kad se povede priča da se izgradi, svi hoće sve odjednom ili ništa. Ne Blade, nego neki drugi. Potrebno je da se narodu, a i vlastima, izbije iz glava taj rezon "neću ništa da krećem da gradim ako nemam para, projekata, parcela i resursa za sve odjednom".

I na temi o metrou sam više puta drvio da su svi u svetu koji nisu mogli odjednom, pravili svoje metroe korak po korak, fazu po fazu, godinu po godinu. Samo ovde je bio debilan rezon "e, nećemo ni da započinjemo jer nemamo svih 100% sredstava, samo 80". I onda prošli svi ti vozovi a Beograd narastao a ostao bez metroa, bez tunela, bez mostova, bez prstenova. A bez svega toga nema izmeštanja saobraćaja iz centra.
 
Jasno, ali hoću da kažem da nije kolabirala Ruzveltova niti ništa oko nje zato što se na jednom kraju nadovezuje na most a na drugom udara u T raskrsnicu.

A na forumu, na susednim temama baš ovde na podforumu o saobraćaju, imali smo ljude koji su toliko paranoični od automobila da su pisali kako ne treba graditi ne samo šire ulice (gde može da prolazi JGP, to je prioritet) nego ne treba ni tunele ni mostove. Ajd tuneli i šire ulice ali kad sam pročitao da Beogradu ne treba više mostova jer nisu na obe strane pripremljene piste dugačke 20 km od Bežanije do Medakovića reko jbt šta se ovo dešava sa ljudima. Od kad su i mostovi nepoželjni, i to u jednom gradu koji ima dve gigantske reke a svega 5-6 kolskih prelaza preko njih...

E na to sam prvenstveno mislio.
Inače ja se slažem sa Blade-ovim idejama i ja bih prvi počeo da radim na svemu tome da je do mene. Ali ovo je zemlja gde se stalno čeka sa radom na A dok se ne završi B, a B stoji jer nema para za C, a C čeka dozvolu uz D, a D je na čekanju zbog neke politike, a E nije do kraja projektovan... e muka mi je više od toga. Ako ćemo i u narednim decenijama da sledimo taj rezon, na desnoj obali Save se nikad neće izgraditi ništa veće od dvosmerne 1+1 ulice.

Dakle moje nadovezivanje na Blade-ov post je trebalo da bude nadovezivanje u smislu - pa sve je to kul, i ja bih isto voleo, ali mi nemamo ništa od infrastrukture, a kad se povede priča da se izgradi, svi hoće sve odjednom ili ništa. Ne Blade, nego neki drugi. Potrebno je da se narodu, a i vlastima, izbije iz glava taj rezon "neću ništa da krećem da gradim ako nemam para, projekata, parcela i resursa za sve odjednom".

I na temi o metrou sam više puta drvio da su svi u svetu koji nisu mogli odjednom, pravili svoje metroe korak po korak, fazu po fazu, godinu po godinu. Samo ovde je bio debilan rezon "e, nećemo ni da započinjemo jer nemamo svih 100% sredstava, samo 80". I onda prošli svi ti vozovi a Beograd narastao a ostao bez metroa, bez tunela, bez mostova, bez prstenova. A bez svega toga nema izmeštanja saobraćaja iz centra.

Znas šta, Beograd odavno nije projektovan za broj stanovnika koji ima. Taj problem nije od juče, nego se kalemio decenijama.

Ja sam o tome na skoro svim forumima na kojima sam član, pisao, koji i malo imaju veze sa saobraćajnom infrastrukturom. I uvek nadje neki koji će da kaze: ,,A jel znas kakva je guzva u ovom evropskom ili onom gradu...?" A u tom evropskom gradu imas metro, generalno bolje povezan gradski prevoz, vise mostova, drugih vidova prevoza, više drugih elemenata saobraćajne infrastrukture...Sa kojima ćeš u dosta slučajeva stići pre nego autom, imaš prave alternative.

Beograd je počeo masovno da se naseljava, pa otprilike posle Prvog Svetskog rata, kada je i saobraćajna infrastruktura počela da se izgrađuje. Nije u potpunosti pratila tempo rasta stanovništva Beograda, naravno. Onda u Drugom svetskom ratu, veliko razaranje i onako, čak i za to vreme loše saobraćajne infrastrukture. Posle je mnogo trebalo za obnovu svega i izgradju novog, što do tada nije postojalo, a potreba se pojavila. Za sve vreme svoje vladavine, komunistička vlast u smislu saobraćajne infrastrukture Beograda, nije uradila mnogo. U vreme za koje je kod nas bio proglaseno kao najveće blagostanje, evropske prestonice su vec imale metro, bolji gradski prevoz generalno, više mostova, završene obilaznice, razne UMP-ove i SMT-ove - ni tada nije trebalo nesto da se kod nas izmisli, samo da se preuzmu ideje drugih koji su vec slično napravili.

Došle su 90-te, sankcije, novi ratovi, galopirajuća inflacija, medjunarodna izolacija i ne da nista nije građeno, nego je i ono sto ima propadalo.

Kada su došle Dosmanlije, ne baš odmah, ali posle par godina, počelo je nešto da se izgrađuje, mnoge stvari pogrešnim prioritetima, ali se pokrenulo. Posle godina stagnacije, trebalo je bilo kako pokrenuti, ne branim. Onda je došla sadašnja vlast i gradi se brže, nego pre. I izgrađeno je svasta nešto, nešto pogrešnim prioritetom, nešto loše, kao i kod prethodne vlasti. Na nekim projektima su se mnogo zaigrali, pa se tragično završilo. A na nekim je samo pukom srećom bio izbegnuto da se tragično završi.

Sve što želiš, mora da se počne, pa koliko traje. Iz više faza, više godina. Ali ako se ne počne, neće se ni završiti.

Ako si pravio kuću ili ako su ti roditelji pravili kuću...Niste sigurno imali da završite komplet kuću, pa da se uselite, nego ste uradili najosnovnije, da možete da se uselite i za to se jedva skrpili, pa onda kada ste se malo oporavili kroz nekoliko godina, nastavak, pa opet nastavak. Nema sada - odjednom i odmah.
 
Vrh