Šta je novo?

Pešačke zone

Automobili u strogom centru Beograda nemaju šta da traže, javne garaže na prilazima pešačkoj zoni, tramvaj kroz centar, podzemno metro, podzemni tunel Kamenicka - BDS i to je to. U pesacku zonu mogu vozila dostave i to u najranijim jutarnjim satima i vozila hitnih službi, naravno. Drugi niko.

To da glavna saobraćajna žila grada ide kroz skoro sam centar, neki evropski gradovi su počeli da prevazilaze pre 40-50 godina, ako ne i pre.
 
Nemamo mi tunele, mostove, obilaznice, metro i normalnu mrežu da bi se to omogućilo.

Čal se rađa nova škola misli i nova grupa ljudi koja se proti i čak i gradnji mostova ako se na njih neće nadovezivati pravac u dužiji od bar 10 km. Ja ih pitao nedavno "dobro a kako imamo Pančevački most koji se posle pretvara u Ruzveltovu, a ona na kraju "udara" u zid zgrada kod Vuka, pa nikom ništa". Odgovor nisam dobio.

Sve u svemu, prošao je voz za sve te poduhvate u Beogradu. To možda tek za par decenija, kad odnosno ako mu se smanji populacija za 500.000 ljudi. Ovako nema šanse.
 
Problem je što jedan broj graðana ne kapira da Beograd ne funkcioniše kao ti gradovi na koje "otkidaju" i da nikada neće moći da funkcioniše tako, već samo da im se približi, ali ne na način na koji neki zamišljaju, od kraja ka početku. Kraj je veća pešačka zona i "proterivanje" kola iz centra.​
 
Nemamo mi tunele, mostove, obilaznice, metro i normalnu mrežu da bi se to omogućilo.

Čal se rađa nova škola misli i nova grupa ljudi koja se proti i čak i gradnji mostova ako se na njih neće nadovezivati pravac u dužiji od bar 10 km. Ja ih pitao nedavno "dobro a kako imamo Pančevački most koji se posle pretvara u Ruzveltovu, a ona na kraju "udara" u zid zgrada kod Vuka, pa nikom ništa". Odgovor nisam dobio.

Sve u svemu, prošao je voz za sve te poduhvate u Beogradu. To možda tek za par decenija, kad odnosno ako mu se smanji populacija za 500.000 ljudi. Ovako nema šanse.
To sto pises u nastavku ruzveltove je bio u planu tzv vracarski bulevar
Pa je bla neka buna pa Nemanje petlje pa Nemanje para pa je to premešteno iza restorana orašac pa ni to nije uradjeno trasa se čuva ako sad ovi nisu i to poništili
Malo vidi taj bg urbanizam svasta se planiralo pa odustajalo pa radjeno do pola
Imas masu mjesta ostavljena skretanja koja nisu završena pa divlju pa legalno gradnju po trasi itd
 
Београд је пун недовршених друмских праваца. Прво недовршено јесте спајање Северног и Јужног булевара. Друго недовршено је Врачарски булевар, од тог зида зграда на крају Рузвелтове код Вука, кроз Врачар па иза храма и кроз круг КЦС до Прокопа. Треће недовршено је проширење Врачаског правца од Славије до Војислава Илића. Четврто недовршено јесте веза Вождовца са аутопутем од Душановачког моста до Кумодража. Ту фали и крштена петља, и крштен надвожњак, и булевар који би се наставио на Пека Дапчевића.
Пето фали нормална веза са Миријевом. Миријево.
Шесто фали проширење БДС на сужењу пре Џорџа Вашингтона.
Седмо фали проширење БКА од Цветка па макар до ММЛ.
Осмо, фали булевар паралелно са аутопутем од Аутокоманде до слепо завршене Мокролушке код Плавог моста.
 
Tu je i nikad izgraðeni most koji povezuje Bulevar kneza Aleksandra Karaðorðevića i Bulevar Milutina Milankovića.​
 
Nemamo mi tunele, mostove, obilaznice, metro i normalnu mrežu da bi se to omogućilo.

Čal se rađa nova škola misli i nova grupa ljudi koja se proti i čak i gradnji mostova ako se na njih neće nadovezivati pravac u dužiji od bar 10 km. Ja ih pitao nedavno "dobro a kako imamo Pančevački most koji se posle pretvara u Ruzveltovu, a ona na kraju "udara" u zid zgrada kod Vuka, pa nikom ništa". Odgovor nisam dobio.

Sve u svemu, prošao je voz za sve te poduhvate u Beogradu. To možda tek za par decenija, kad odnosno ako mu se smanji populacija za 500.000 ljudi. Ovako nema šanse.
To i ne može da se uradi kao samostalan projekat, potrebne su neke pred-stvari da se urade, naravno. A to i da krene sada, pre 10 godina, ne bi bilo zavrseno. Te pred-stvari su upravo ovo što sam u tvom postu obeležio.
 
To sto pises u nastavku ruzveltove je bio u planu tzv vracarski bulevar
Pa je bla neka buna pa Nemanje petlje pa Nemanje para pa je to premešteno iza restorana orašac pa ni to nije uradjeno trasa se čuva ako sad ovi nisu i to poništili
Malo vidi taj bg urbanizam svasta se planiralo pa odustajalo pa radjeno do pola
Imas masu mjesta ostavljena skretanja koja nisu završena pa divlju pa legalno gradnju po trasi itd
To i ne može da se uradi kao samostalan projekat, potrebne su neke pred-stvari da se urade, naravno. A to i da krene sada, pre 10 godina, ne bi bilo zavrseno. Te pred-stvari su upravo ovo što sam u tvom postu obeležio.
Jasno, ali hoću da kažem da nije kolabirala Ruzveltova niti ništa oko nje zato što se na jednom kraju nadovezuje na most a na drugom udara u T raskrsnicu.

A na forumu, na susednim temama baš ovde na podforumu o saobraćaju, imali smo ljude koji su toliko paranoični od automobila da su pisali kako ne treba graditi ne samo šire ulice (gde može da prolazi JGP, to je prioritet) nego ne treba ni tunele ni mostove. Ajd tuneli i šire ulice ali kad sam pročitao da Beogradu ne treba više mostova jer nisu na obe strane pripremljene piste dugačke 20 km od Bežanije do Medakovića reko jbt šta se ovo dešava sa ljudima. Od kad su i mostovi nepoželjni, i to u jednom gradu koji ima dve gigantske reke a svega 5-6 kolskih prelaza preko njih...

E na to sam prvenstveno mislio.
Inače ja se slažem sa Blade-ovim idejama i ja bih prvi počeo da radim na svemu tome da je do mene. Ali ovo je zemlja gde se stalno čeka sa radom na A dok se ne završi B, a B stoji jer nema para za C, a C čeka dozvolu uz D, a D je na čekanju zbog neke politike, a E nije do kraja projektovan... e muka mi je više od toga. Ako ćemo i u narednim decenijama da sledimo taj rezon, na desnoj obali Save se nikad neće izgraditi ništa veće od dvosmerne 1+1 ulice.

Dakle moje nadovezivanje na Blade-ov post je trebalo da bude nadovezivanje u smislu - pa sve je to kul, i ja bih isto voleo, ali mi nemamo ništa od infrastrukture, a kad se povede priča da se izgradi, svi hoće sve odjednom ili ništa. Ne Blade, nego neki drugi. Potrebno je da se narodu, a i vlastima, izbije iz glava taj rezon "neću ništa da krećem da gradim ako nemam para, projekata, parcela i resursa za sve odjednom".

I na temi o metrou sam više puta drvio da su svi u svetu koji nisu mogli odjednom, pravili svoje metroe korak po korak, fazu po fazu, godinu po godinu. Samo ovde je bio debilan rezon "e, nećemo ni da započinjemo jer nemamo svih 100% sredstava, samo 80". I onda prošli svi ti vozovi a Beograd narastao a ostao bez metroa, bez tunela, bez mostova, bez prstenova. A bez svega toga nema izmeštanja saobraćaja iz centra.
 
Vrh