Šta je novo?

Pešačke zone

Што се мене тиче и Грачаничка и Чубрина и Топличин венац би биле део централне пешачке зоне, наспрам пешачке зоне Косанчићев венац, које би се у догледно време ослањале на Поп Лукину као саобраћајни коридор, док и она сама не постане пешачка. Наравно све ово подразумева метро систем.. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380426#p380426:2bgzf2wm je napisao(la):
Igor » 10 Apr 2016 08:46 pm[/url]":2bgzf2wm]
1711396_Obilicev_venac_v.jpg

Ako je sudeci po ovom prikazu koji je namenjen Obilicevom vencu ne deluje da ce ulica biti pesacka

1687717_prosirenje_pesacke_zone_v.jpg

Ako se uporedi prema ovoj skici, onda cak spada i u prvu fazu. Mozda je doslo do promene, ali je ocigledno da najave i planovi nisu uskladjeni.

Primer je Zmaj Jovina, koja je prema planu IV faza, a evo vec se radi sada.
Kosancicev venac, pod hitno da se ubrza!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380391#p380391:34gxpw4m je napisao(la):
roger » Ned Apr 10, 2016 6:10 pm[/url]":34gxpw4m]

Da se samo neko setio (kada je projektovao i kopirao ovu tursku česmu iz Trebinja), mogao je da upotrebi tamniji kamen, da ne sija kao bele čarape na tamnom odelu. Ali, kada se povede rasprava o estetici, teoriji forme, vizuelnoj percepciji...
file.php

Ima li sanse da mermer vremenom sam od sebe postane tamniji,da malo matira?
 
Pa koliko puta treba reci izgubice sjaj i uglacanost vremenom bice kao delojska cesma u knezu ili jos bolje kao ova cesma u herceg novom ili trebinju
Cesma Brane Jovina spaja 3 grada bg tr hn
 
da ostavimo beogradskom smogu da za par godina resi to blestavilo belog mermera. Podrzavam zatvaranje ulica za automobile, nadam se ce ovaj plan da se realizuje. Dostava robe moze da se resi vremenski, da odrede satnicu za dsotavu, na primer do 7 sati ujutru ili nocu.
 
U Cika Ljubinoj je izjutra kad krene dostava haos, svako jutro je puno kombija/kamiona koji sviraju onima ispred a ovi napred ne znaju gde vise da se pomeraju a kamoli okrecu. Plus zongliraju oko basta kafica. Definitivno pitanje dostave treba bolje resiti. Za pocetak zabraniti svakodnevno ulazenje kamiona u pesacku zonu i unistavanje ploca, Frikom kamionom npr. ima svakodnevnu dostavu u Maxi i okolnim friziderima. E sad, i vozaci su cini mi se malo razmazeni, ne voze nista toliko tesko pa da moraju da primaknu vozilo na metar do mesta isporuke. Pritom, nonsalantno idu preko trga kao da je livada...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380464#p380464:3vj4pmkm je napisao(la):
Bulbulderac17 » 10 Apr 2016 11:53 pm[/url]":3vj4pmkm]druze u redu je


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besprekoran post (ne ulazeći u sintaksu)! Plus, i pregršt pohvala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380401#p380401:1kxuzzhb je napisao(la):
roger » 10 Апр 2016 07:01 pm[/url]":1kxuzzhb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380394#p380394:1kxuzzhb je napisao(la):
stf » 10 Apr 2016 06:39 pm[/url]":1kxuzzhb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380391#p380391:1kxuzzhb je napisao(la):
roger » 10 Апр 2016 06:10 pm[/url]":1kxuzzhb]

Da se samo neko setio (kada je projektovao i kopirao ovu tursku česmu iz Trebinja), mogao je da upotrebi tamniji kamen, da ne sija kao bele čarape na tamnom odelu.

Чесма је изворно пројектована за ово место, а она у Требињу је урађена по нацрту ове чесме. Ова је заправо прва, остале су копије. Бели камен је исти онај који је употребљен за Делијску чесму у Кнезу (потамнеће, тј. патинираће)

Da, da, vidima kako je patinirala tursko-delijska česma u Knez Mihailovoj. Trideset godina se nije promenila, kao svaki dobro uglačani nadgrobni spomenik.

Када говоримо о естетици, ту нема исправног мишљења јер је она релативна. Лично се ни мени јовинов дизајн пешачке зоне ен свиђа. Депресиван је. Али то је мој лични естетски утисак.

Али не треба због личног доживљања ширити неистине, попут оне да је ова чесма копија требињске (а није), или да је "турска" (а није). Нема у њој ама баш ништа османско. Она има елементе византијског стила. Он је све, само не османски.
 
Да се мало одмакнемо од суштинске расправе да ли је бела боја ружна или није.

1687717_prosirenje_pesacke_zone_v.jpg



Пешачка зона са ове слике је превелика. У упоредивим градовима попут Пеште и Беча, она није ни изблиза тих димензија, а то су, штавише, градови са метроом који, у оба случаја, одлично покрива пешачку зону. Уз то, да је неки од тих градова - Београд, осим метроа имао би и површински јавни превоз и у Поп Лукиној, и у Царице Милице, и на Топличином венцу (зато што тако, једноставно, треба). Ја се и даље надам да нећемо бити баш толико авангардни па да поплочамо целу Васину и Студентски трг, и тако оставимо Ректорат, више факултета и институција од националног значаја без јавног превоза. Посебно би духовито било да се то деси на основу некакве студије која у свом називу садржи реч "мобилност".
 
Meni je bas drago ako budemo jednog dana imali vecu pesacku zonu od Praga i Budimpeste.

Bar u necemu da budemo bolji od ta 2 grada koji su ozbiljne reference za Beograd.
 
Па, знаш како је, ако уместо живог центра, са очуваним свим функцијама, добијемо велико излетиште на каменим плочама, онда ћемо заправо бити много гори од поменутих градова, и у томе.
Бојим се да озбиљније студије нису рађене пре него смо се упустили у овај подухват.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380521#p380521:wlpk1il2 je napisao(la):
spatiotecte » Mon Apr 11, 2016 11:19 am[/url]":wlpk1il2]Meni je bas drago ako budemo jednog dana imali vecu pesacku zonu od Praga i Budimpeste.

Bar u necemu da budemo bolji od ta 2 grada koji su ozbiljne reference za Beograd.

pre bi rekao da su Beogradu reference Sofija i Zagreb, ne vidim kako moze da bude blizak Budimpesti, a tek Pragu ni u snovima
 
Re: Pešačke zone
Postby stf » 11 Apr 2016 10:15 am

Када говоримо о естетици, ту нема исправног мишљења јер је она релативна. Лично се ни мени јовинов дизајн пешачке зоне ен свиђа. Депресиван је. Али то је мој лични естетски утисак.

Али не треба због личног доживљања ширити неистине, попут оне да је ова чесма копија требињске (а није), или да је "турска" (а није). Нема у њој ама баш ништа османско. Она има елементе византијског стила. Он је све, само не османски.



Kada krenem sebe da preispitujem, da možda ne preterujem, uvek me nešto demantuje, evo link:


http://www.glastb.com/arhiva/1030/dijaspora.htm

TREBINJE GRADI ČESMU U NIŠU

Opština Trebinje će uskoro početi da gradi česmu na jednom od centralnih mjesta srbijanskog grada Niša, u čast obilježavanja 17 vijekova Milanskog edikta.


Trebinju je ova česma izvozni poduhvat, uskoro će svi gradovi u Srbiji imati ovu kloniranu česmu ?!?

Kakav blam, kakva komedija. Nušić se prevrće u grobu od smeha.
 
Шта је теби референца, да се човек презвезди ногом ...

Чесма у Требињу је урађена по нацртима за чесму код Црвеног певца по дозволи аутора, тј. Бранислава Јовина. То што њихов локални политичар њу присваја као географски идентитет није никав доказ.

И на тараби пише пи*ка,па она то није.
 
И ја сам размишљао о овоме о чему Пантограф пише. Некако није проблем у величини пешачке зоне него у томе што је у комаду, без икаквог коридора. Трамвај кроз Васину па преко Трга, Теразија све до Славије би решио добар део тог проблема, зар не?
 
Рецимо да би знатно помогао. Линије 1 (Калемегдан - Бањица) и 4 (Калемегдан - Баново брдо), обе преко Теразија.
 
Vasina i Kosancicev bez auta pod obavezno a ostale ulicice i ne moraju, neka ih za parking i dostavu.
 
Vasina je zatrpana automobilima svih vrsta, premrezena naponskom mrezom za (bezbrojne) trole, izmedju najlepsih zgrada i najlepseg parka su okretnica trola i autobusa, mobilni tooalet, taksi stanica/e i podzemni kontejneri koji su cesce nadzemni jer se smece gotovo uvek ostavlja pored njih.

Ta ulica kao pesacka zona sa drvoredima bi bila savrsena i prelepa, uz sredjivanje nekoliko fasada naravno. Jednostavno - progledala bi!
 
Чуј, ја сам довољно матор да сам колима улазио у тунел из Нушићеве, а камоли да не памтим кад су аутомобили слободно возили кроз Васину. А сада ти је на врху Француске обавезан правац: лево. Саобраћај у улици је занемарљив. То значи да је треба сузити на 1+1 траку, и резервисати за јавни превоз - троле, трамвај или еколошки аутобус - и за возила за достављање, у одређено доба дана.

А те приче, како би улица била лепша да није контактне мреже, то је тачно: како би био диван свет да су око нас све сама зелена поља, са разнобојним цвећем (без алергена), а по пољима скакућу зечићи, и лије их не лове, и деца се играју са свим тим створењима, и... тако даље.
 
Jednostavno saobracaj kroz Vasinu nije nuzda i samim tim je nepotreban.
 
Како није нужда? Написао сам пре неколико постова зашто ЈЕСТЕ НУЖДА, а ти сад треба то да побијеш, а не да једноставно напишеш "није нужда" и изведеш закључак. Јер, то се зове - бахатост. То је испод нивоа овог форума.
 
Vrh