Šta je novo?

Pešačke zone

Slažem, ali minimalno bi moralo da se ide u pravcu da se ti glavni pravci kao što je Kraljice Marije-Cara Dušana ili Kneza Miloša oslabađaju parking mesta (uz njihovo prebacivanje u javne garaže ili parking mesta u unutrašnjim dvorištima), ali da se ostave i prostori za parkiranje dostavnih vozila na svakih par stotina metara sa obe strane.

Pešačke ulice i veliki trgovi su neminovnost svakog grada, posebno milionskog, prosto treba naći balans i rešenje i za te probleme dostave u stan ili poslovne/ugostiteljske objekte unutar tih zona. Ako Zemun ili praktično svaki grad u Srbiji mogu da imaju jednu takvu ulicu ne znam šta bi bio problem i da ostali delovi grada imaju isto.
 
Sve i da moze tako u teoriji, gde u Beogradu postoje uslovi za to?
Sta je sa ovom lokacijom nekadasnje fabrike IMT?


Rplk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTURrN01EQV8vN2MzYThhZGFhMjUzZjVhNWM4NDYzNjdkZmNhOTFhODkuanBnkZMCzQKAAIEAAQ
10376860_10152470480635943_1166158464737712525_n.jpg
 
Poslednja izmena od urednika:
Ту ће да никне станоградња. Мада ето ту у близини имају мини пешачку зону у Ер порт ситију у дужини од 600 метара, има кафиће, има пословен објекте и понеки угоститељски објекат, једино јој је мана што је слепа, тј. нема излаз на Тошин бунар. Друга мана је што нема садржаје који привлаче туристе и становништво, већ је чисто пословна пешачка зона. Опет добар је урбанистички пример функционале модерне пешачке зоне, штета што им фали тих 160 метара до излаза на Тошин бунар.
 
@Drakche To je sasvim ok. Od nule se ponovo pravi taj deo grada (valjda?), okolo su siroki bulevari, dobra povezanost, bice sigurno i dosta pesackih koridora a uz to i prilaza za potrebe hitnih sluzbi, komunalnih, dostava...

Meni je to sve ok. Mislio sam ranije da ciljate na neki od postojecih, starijih delova grada. Koji ispunjavaju nekad 70% kriterijuma ali ipak ne sve neophodne.

@Piccolo Podrzavam sve sto ima meru i razum. Zato sam za primer na prosloj strani uzeo stanove u Vuka Karadzica. U redu je da tako nesto bude u pesackoj zoni ako negde OD 0 DO 100 metara ima pristup javnom prevozu (za kretanje) ili bar kolovozu (za transport kad zatreba). Ali gigantske pesacke zone velicine citavih naselja i precnika 500 metara koje se uvode/bi se uvodile sa premisom "aha, u ovoj ulici imamo jednu starinsku zgradu, ili jedan muzej, ili jedan spomenik... Hajde da uvedemo pesacku zonu!"... to nikad necu podrzavati. Zato se protivim i insistiranjima da Studentski trg i Vasina budu punorkvna pesacka zona. Pogotovu sto nema realn potrebe za time, tj nista postojanje odabranih vrsta saobracaja kroz nju ne ometa njeno ulepsavanje.

Mora da se uzme sve u obzir, mora da se gleda razum i funkcionalnost i mora da se ima mera.
 
Poslednja izmena:
Главна грешка у пројектовању пешачких зона јесте потпуна пешачка зона. Оно што је функционално јесте мешавина пешачке зоне и зоне успореног саобраћаја, где имамо улицу без саобраћаја паралелну са две улице зоне успореног саобраћаја и попречним крацима из тих улица до пешачке зоне, за потребе доставе робе или приступа хитних и комуналних служби. То отприлике имамо на потезу Косанчићев венац-Кнез Михаилова, где има пар пропуста као што су приступ паркингу у Ђуре Јакшића који је морао да буде поплочан калдрмом у виду коловоза попут Царице Милице, затим недостатак већих посуда за комунални отпад за станаре пешачке зоне и недовршеност у стилском уређењу Чубрине, Иван Бегове, Кнез Симине, дела Краља Петра са коловозом и Поп Лукине. Грешка у планирању је то што желе Васину да претворе у пешачку зону. Ту треба увести зону успореног саобраћаја, због тога што је ту граница туристичког дела града и већ имамо густо насељено градско ткиво. Оно чему треба тежити јесте изградња две-три веће јавне гараже са циљем ослобађања улица од паркинга, ширења тротоара за пешаке и увођење бициклистичких трака. Чак бих за ту намену жртвовао постојећу зграду школе Мика Алас, на њеном плацу направио огромну подземну гаражу са 4-5 етажа, и онда на површини направио модернију и лепшу школску зграду.
 
Ту ће да никне станоградња. Мада ето ту у близини имају мини пешачку зону у Ер порт ситију у дужини од 600 метара, има кафиће, има пословен објекте и понеки угоститељски објекат, једино јој је мана што је слепа, тј. нема излаз на Тошин бунар. Друга мана је што нема садржаје који привлаче туристе и становништво, већ је чисто пословна пешачка зона. Опет добар је урбанистички пример функционале модерне пешачке зоне, штета што им фали тих 160 метара до излаза на Тошин бунар.
Tu stanogradnju najavljuju vec godinama. Verovatno nesto klasicno-dosadno. Sta je sa kulturnim ustanovama?

@Drakche To je sasvim ok. Od nule se ponovo pravi taj deo grada (valjda?), okolo su siroki bulevari, dobra povezanost, bice sigurno i dosta pesackih koridora a uz to i prilaza za potrebe hitnih sluzbi, komunalnih, dostava...

Ova lokacija je dobra za novi "centar", jer se nalazi izmedju NBGDa i bezanijskog NBGDa.
 
За сада немамо јасан детаљан урбанистички план тог дела блока 64 са наменама површина и саобраћајницама. А немамо ни јасну идеју које би установе културе могле ту да буду. Био би ред да Нови Београд добије позориште. Један део објеката ИМТ би могли и да сачувају за музеј трактора нпр.
 
jugosawia-belgrad-1947-10-18-wizyta-prezydenta-rzeczypospolitej-polskiej-bolesawa-bieruta-w-ju...jpg

jugosawia-belgrad-1947-10-18-wizyta-prezydenta-rzeczypospolitej-polskiej-bolesawa-bieruta-w-ju...jpg

 
na prvoj se lepo vidi da zgradi na uglu vuka karadzica i knez mihailove fale 2 sprata koja ce kasnije biti dozidana....eto nije u doba komunizma bilo bas sve lose mnogi verovatno ni neznaju za ovu nadogradnju koja je sasvim lepo ukolpljena....
 
Та надоградња је урађена како је требало, штета што неке друге нису.
 
Vrh