Šta je novo?

Pešačke zone

Tuneli su infrastrukturni objekti...unistavaju staro gradsko jezgro i treba ih izbegavati u centru....romanticni nisu nikako i samo ubrzavaju saobracaj tako da na kraju imamo Autoputeve u gradu....
 
Ne ulazeci u tunele generalno, mozda je ovo mesto bolje sa pesacki podzemi, bas zbog rimskih iskopina. Ali veoma sirok prolaz, celom sirimom knez mihajlove, mozda i vise. Mozda cak moze da se izbegne i stepenise, nego da ostane "ravan" put (kao rampa)
 
Мислим да би за подземни пешачки пролаз морао да се разори део остатака римског утврђења, пошто се исти пружају дуж улице.
 
Tunel može da bude loš samo ako uništava neku arheološku iskopinu.
Mada čak i slučaju da bi to bila posledica, tunel je odličan jer se uglavnom nema para za nauku pa je to način da se izvrše detaljna istraživanja a po potrebi i izmeste te iskopine.

Naravno i ideja pešačkog prolaza sa bočnom izlozima gde bi se prikazale te iskopine je odlična ideja.

U gradu sa gužvama denivelacija pešaka i vozila je pravo rešenje.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Iskren da budem tunel ideja mi se dopada. Ali isti takav tunel bi bio idealan od Pasterove do Knegine zorke... lep park, hram, plato......
 
To "kratki" je oko 150m od prve to poslednje tačke (videti podvožnjak u Cvijićevoj).

Realno, ako bi se to radilo, bolje uraditi dodatnih 50-100 metara i uklopiti u postojeću pešačku zonu.
 
postoji podvoznjak kod 25 Maja, ko god je zeljan takvih moze da ode do njega da vidi kako je prolaziti tuda....
 
Za kola nije problem. I taj podvožnjak je odličan primer (i taj, i onaj na kraju) jer zamislite samo organizaciju saobraćaja da ne postoje. Najbolje moguće rešenje - samo rešiti malo lepše pešački deo.

Ovaj na kraju Kneza ne bi bio uopšte za pešake.
 
@neven
Ne takav kao kod 25 maja nego bas kao u ruzveltovoj samo da budu gore pesaci, dole tramvaj i kola, i 4 pesacke rampe sa svake strane.
 
Ne znam zasto bi bilo bolje da se silazi kroz podzemni prolaz ili penje na rampe, dok sabracaj tutnji kroz parisku, kada moze sve da bude pesacka povrsina?
Rampa je nepotrebna skalamerija, a za podzemni prolaz je potrebna odredjena sirina i duzina, sto ovo mesto bas ne zadovoljava.

Sto se arh. iskopina tice, tu bi morala da se uradi analiza. Ne bi bilo prvi put da se neke iskopine sklone sa puta izgradnje, ali zato moze biti prilika da iste konacno ugledaju svetlost dana na pravi nacin.
 
Kakve skalamerije, obicne silazne rampe kakve postoje u ruzveltovoj, samo da budu pesacke, kao trotoar. I da prate prirodni pad terena.
 
Moze umesto fontane i slapova (koji izgledaju zanimljiva ideja) iznad ulaza u tunel u Pariskoj da se uradi pocetna stanica gondole i time se sam Kalemedgan spasi kojekakvih rugoba. A taman spoje dva TC gondolom :) :)
 
Kosančićev venac - postavljanje kamenih blokova na trotoarima.
Očigledno rešenje neće biti jedinstveno za ceo prostor već će pojedini ugostitelji dobiti zastor boljeg kvaliteta da to ne bi remetilo rad bašti.
Komentar nepotreban...

Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2

Slikano je jutros. Inače ovom rekonstrukcijom je smanjen broj stabala u ulici. Na ovoj slici se vidi da drveća nema na desnoj strani ulice iako ga je tu nekad bilo, uključujući i staru lipu koja je svako proleće predivno mirisala.

 
Ja mislim da je to zahtev Zavoda, da ispred te dve zgrade bude orginalni materijal kamena.

Izgleda fenomenalno, :) :). Bud.l.
 
Мени мирише на башту кафића. Фино изгледа али је опет мешавина различитих материјала на малом простору. Могли су онда макар да ураде целу ту страну улице са таквим поплочањем, од степеница до раскрснице са Поп Лукином.
 
С обзиром да су у Нишу због родољуба и патриота који држе кафане извадили камену коцку и поставили плоче, не би ме чудило да и на Косанчићу на овај начин праве уступке, да би гости кафана имали боље услове.
Мени и даље ово изгледа да тек треба да се реконструише, а мајстори су доказали да не умеју ни равне коцке да послажу како треба.
 
Kao i pravljenje stepenika/terasice na uglu sa PopLukunom bas ispred nedavno zatvorene pekare.
 
Budimo realni, grad koji pokušava da razvija i promoviše turizam, što je dobro i potrebno, mora i da ponudi veliki broj ugostiteljskih objekata, uključujući i kafiće. Sve to naravno treba da bude lepo i skladno i ne može da se proteruje i zabranjuje. Ja na primer, nisam čak ni protiv splavova na rekama ukoliko bi oni bili skladni, kvalitetni i lepo održavani, ali sve u skladu sa odgovarajućim propisima kojih faktički ni nema.

Na drugu stranu, izlaženje u susret nekom kafedžiji koji ima neku vezu sa vlastima i popločavanje u skladu sa njegovim potrebama je težak javašluk.
 
Ima li fotki ulica na kosancicu prije rekonstrukcije da uporedimo prije i poslije radova
 
Većina vas zna moj stav o kafićima i baštama gde im mesto nije, ali bogme u ovom slučaju čini mi se da je manje zlo ovako (posebne ploče za taj prostor) nego da su ostavili istu kaldrmu pa da kafići, u tom istorijskom i unikatnom kvartu, naknadno stavljaju one svoj šugave platforme i montažne štale da bi eliminisali klackanje stolica i stolova.

Drugim rečima, bolje i to nego ovo

letnje-baste.jpg
 
Vrh