Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Kuda idu ljudi na pasareli? Da li većina koristi tu pasarelu kao vezu između Kalemegdana i Save ili se samo popnu pa se spuste dole?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746376#p746376:3qyvi78r je napisao(la):
astrodule » 10 Jun 2020 09:31 am[/url]":3qyvi78r]Kuda idu ljudi na pasareli? Da li većina koristi tu pasarelu kao vezu između Kalemegdana i Save ili se samo popnu pa se spuste dole?

Prelaze na tvrđavu, odmah i tu, umesto da pešače okolo da bi se sa druge strane vratili nazad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746384#p746384:1o19ao6g je napisao(la):
relja » Today, 10:43[/url]":1o19ao6g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746376#p746376:1o19ao6g je napisao(la):
astrodule » 10 Jun 2020 09:31 am[/url]":1o19ao6g]Kuda idu ljudi na pasareli? Da li većina koristi tu pasarelu kao vezu između Kalemegdana i Save ili se samo popnu pa se spuste dole?

Prelaze na tvrđavu, odmah i tu, umesto da pešače okolo da bi se sa druge strane vratili nazad.

Mislim da sam bio jedan od retkih koji je hvalio poziciju pasarele, upravo zbog te veze. Mislim da su stepenice na koje se pasarela nastavlja jedan od lepših i nepoznatih većini ljudi delova Kalemegdana i Tvrđave.

Meni bukvalno jedino smeta besmisleni lift, naduvana cena i naravno sporost izgradnje.

Imam čak i sebičan razlog zašto mi odgovara pozicija, a to je odličan brdski trening za trčanje jer sada imam direktnu vezu između Beton hale i 25. maja.
 
Nenormalno dugačka izgradnja je jedan od faktora koji je mene najviše motivisao da napenalim i pasarelu i one koji su je inicirali.
Drugi najveći faktor je bila nedavna odvala gradskog načelnika (svaka sličnost sa reči ''gradonačelnik'' je namerna) kako ''ta pasarela i jeste pravljena za bicikliste''. A vodi u 1) stepenište 2) drndavu stazu koja je neudobna za bicikle i kolica i koja se odvaja niz krak ulice koji ne vodi apsolutno nikuda.

Što se tiče mojih ranijih kritika na račun dizajna... znate kako, da je ovo napravljeno za dva meseca, verovatno bi i moj doživljaj toga bio drukčiji. Jer bih to posmatrao kao jedan montažni objekat (što i jeste) koji je, eto, takvog dizajna i takve vrste prvenstveno da bude na usluzi ljudima i da bude jeftin i prost način da se premosti ulica. Ali kada nešto traje tri faking godine, provlači se po novinama XY puta, i predstavlja se kao projekat decenije... čovek prirodno počne da bude sve strožiji i skeptičniji sa svakim mesecom koji prođe.

Isto važi i za neke druge projekte. I ne samo u mom slučaju nego i kod mnogih drugih ljudi.
Ne volim(o) kada nam neko relativno minorne i/ili normalne stvari predstavlja i pravda ko da su projekti veka i umetnička dela kakav svet nije video.
 
Danas sam prvi put prešao preko pasarele :)
Svedok sam, tačno je, dosta ljudi prelazi preko da bi se popelo na tvrđavu ili sišlo do reke.
Ja sam jedini produžio ka Donjem gradu, biciklom. Malo je truckavo, ali sebrzo stiže do parka u Donje gradu (u kojem je takođe bilo dosta ljudi).

Kada ste na samoj pasareli, na detalje na njon skoro i obraćate pažnju, pošto je pogled u skoro svim pravcima fenomenalan. To što su npr betonski blokovi ograde grubi i sl... druge stvari odvlače pogled... Skulptura je - bizarna, barem meni.

Ono što bih odmah promenio: na one nesrećne metalne stepenice na strani tvrđave bih stavio drvena gazišta.
 
Mislim da sam jedan od retkih kome se ova ideja pasarele svidjala od samog pocetka. Sama vijugava forma rampe, ima za cilja da se sto duze korisnik tu zadrzi, da sto duze ima sjajan pogled na reku i to iz razlicitih tacaka i uglova posmatranja. Sama robusnost i grubost betona, odvaja je od tvrdjave, kao jasan znak da je ona naknadno ubacena da nije deo istorijskog nasledja.

sama skulptura simbulizuje usce, tj. sudar reka, save i dunava i meni je to lepa apstrkatna predstava tog "sudara"

Ono sto jeste besmisleno su stepenice sa druge strane, to je bilo potrebno resiti na odgovarajuci nacin

p.s
neko je u temi o karadjordjevoj lepo predlozio da se parking za turisticke buseve napravi na mestu baralka iza samog parkinga, tako da bi i turisti do svojih autobusa dolazili tom pasarelom bilo iz pravca kalimegradana ili iz pravca pristanista. Time ta pasarela zaista dobija svoju punu funkciju.
 
Samo bi gore na Kalemegdanu trebalo obeležiti nekim znakom gde se skreće ka pasareli, jer za nekog ko ne poznaje bolje tvrđavu (turisti) teško će naći one stepenice jer nisu baš vidljive kad se spustaš gore niz velike stepenice pa ideš ka Pobedniku i obrnuto.

Danas sam prvi put prošetao preko pasarele i sređenim šetalištem pored beton hale, pasarela je ok iako mislim da je za te pare definitivno moglo da se uradi funkcionalnije i estetski lepše rešenje. Dole pored reke uz beton halu već se baš dosta masnih crnih fleka pojavilo na pločama, garant od dostave za restorane, a i ona stara crno-žuta ograda nije mi jasno što nije makar ofarbana u belo.
 








Оваквих плочица има више дуж пасареле - нису лако ни видљиве ни читљиве јер су у нивоу ногу, а што се тиче језика који представља српски на недопустиво су ниском културном нивоу:











Стакло изнад улаза у лифт:













 
Svetlo je super.
- Kablovi jos nisu skinuti (i deluje da nemaju nameru)
- Staklo tj odrzavanje same pasarele je lose.
- Ovo djubre je krajnje sumanuto da stoji gde prolaze turisti.
 
Ово сметлиште код портала тунела као и "леђа" саме Бетон хале са оном џунглом су крајње непримерни.
 
Pasarela ima vise prolaznika nego Knez. ;)
Neverovatno kako je ispalo pun pogodak sto se tice lokacije!
 
Претера га сад друже. Да си упоредио са људима који иду на Славију да би видели фонтану па и да буде н месту.
 
A koja je fora sa liftom, što ne radi, plaćeno sigurno pola miliona evra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752192#p752192:3uebbtte je napisao(la):
vradovic » Ned Jun 28, 2020 4:49 am[/url]":3uebbtte]Pasarela ima vise prolaznika nego Knez. ;)
Neverovatno kako je ispalo pun pogodak sto se tice lokacije!
file.php

Eno ih zbog prevelike guzve poceli naplacivati prelazak. Satima se ceka da se predje. Ljudi u kolonama cekaju. Hoce da grade jos jednu istu takvu.
 
Lepa slika koja pokazuje koliko sama pasarela (kao pasarela) uopšte ne štrči toliko i ne narušavu Tvrđavu (osim iz možda par uglova, ali i njih treba pronaći)
 
Нарушава тврђаву структурно тиме што је агресивно инвадирала на њено ткиво попут тумора. Да је постављена мало пре или после капије била би мање проблематична.
 
Ja lično ne vidim to agresivno invadiranje, ali slažem se da je potrebno da rejzujemo avernes ovakvih konfliktnih stvari.

ps: Izvini, ali od jutros umirem od smeha na jedan post sa tvitera gde se pominje "rejzovanje avernesa"
 
Ако ово није агресивно, онда буквално све живо може да прође на тврђави.

200505-pasarela-kalemegdan-04.jpg
200505-pasarela-kalemegdan-09.jpg
200505-pasarela-kalemegdan-10.jpg
200505-pasarela-kalemegdan-05.jpg
200505-pasarela-kalemegdan-08.jpg
 
Pa zar je toliki problem da se ukloni ograda uz prugu i makar redovno kosi uz prugu, ako već ne umeju da je počupaju i posade travicu!?
 
Vrh