Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Vredno rade, vidim tu im je i "čuvar pasarele u zimskom periodu" :p
 
bas mi se svidjaju ovi krugovi, krivine i polukrugovi dole..... moze ovo sva da bude na kraju ok....
 
A за чудо она шупа од блокова тачно испод пасареле има да преживи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701437#p701437:9oietbmj je napisao(la):
Igor » 22 Jan 2020 11:51 pm[/url]":9oietbmj]Vredno rade, vidim tu im je i "čuvar pasarele u zimskom periodu" :p

Bogami ovde ce trebati cuvar u svim periodima. Kad krenu imbecili da saraju bice haos...

Nego oni moraju ovu zastitnu ogradu ili da zamene novom po standardu ili ovu da je ofarbaju u sivo. Ja bih pustio i puzavice uz nju da se potpuno ogradi prostor od Donjogradskog bulevara zelenilom.

U obzir bi dosli: Orlovi nokti, Divlja loza ili Tecoma.


20200118-144955.jpg


1262611_org.jpg


sest_biljaka_za_zivu_ogradu_003_574845196.jpg


d8157dbb-1a8e-46a3-94d5-378f103bac1a.jpg
 
Ako misliš na ogradu pored bivše pruge, nju treba ukloniti potpuno. Šta će nam ograda ako više nema pruge? Prostor parka treba za toliko proširiti, do puta. Takođe obnoviti deo obalskih zidina tvrđave koji se sada koristi kao zid koji drži nasip puta, tj onaj ruinirani zidić od kamena i cigala između pruge i puta. Veća komplikacija je međutim budući linearni park za koji je pitanje kako će izgledati na ovom na potezu do Beton hale, koji je deo projekta pasarele.

Takođe, ja bih negde u parkiću ostavio rupu za prilaz delu starih obalskih bedema za otvorima za (valjda) topove. Neka se deca igraju, a turisti i ostali odgrasli da nešto nauče.

 
Po postojećem projektu 2. faze Pasarele, u delu koji se odnosi na mali park pored reke, granica projekta ide samo do ograde uz prugu. Pošto je pruga uklonjena, sada park treba proširiti do zida koji drži osnovu puta. Taj deo je zanimljiv zato što mi izgleda da je taj zid deo originalnog bedema koji tokom gradnje puta oko Kalemegdana nije razrušen do kraja, već samo do potrebne visine (mada nisam sasvim siguran u to). Bez obzira da li je originalan ili ne, taj zidić ispod puta bi bio lep "istorijski" završetak novog parka i zato ga treba popraviti i prikazati. To je ovaj deo:

Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Tunel ispod puta sa rečne strane.

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
Međutim još je interesantniji dublji, vodeni deo bivšeg obalskog bedema koji je otkriven tokom gradnje parka. Na njega sam mislio kad sam rekao da bi projekat trebalo doraditi ne samo zbog proširenja parka na prugu nego i u smislu nalaženja mesta da se negde ostavi mali deo sa stepenicama koji bi posetioce spuštao na niži nivo, u malu rupu uz bedem, da bi videli segment originalnog i SAVRŠENO očuvanog rečnog bedema tvrđave sa ozidanim otvorom u njemu. Ovo se nigde drugde ne može videti, a ne bi zauzimalo mnogo mesta i savršeno bi se uklopilo u zabavno-rekreativni koncept parkića 2. faze Pasarele. Bila bi još jedna mala atrakcija za decu i odrasle.

 
... još je interesantniji dublji, vodeni deo bivšeg obalskog bedema koji je otkriven tokom gradnje parka....

jeste,
ali nije dovoljno pompezno za hvalisanje
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701783#p701783:1emnu2ty je napisao(la):
Дошљак » 24 Jan 2020 09:04 am[/url]":1emnu2ty]A за чудо она шупа од блокова тачно испод пасареле има да преживи.

I ja Sam mislo da je od blokova medjutim to je od kamena izgleda uradjeno kad i sama beton hala
 
Хвала Дишо на информацији, увек ми је изгледала као да је од блокова. Значи можда је у питању нека зидана железничарска кућица.
 
Поновићу, иако сам већ једном написао - десна стаза је широка 105 цм, тако су рекли радници који су је направили:

















 
Сваки пут очекујем знатан напредак, залуду. На самој пасарели се ништа не ради већ недељама, а треба да се доврши рукохват на једној страни, и, пошто за сада нема никаквих светиљки, мислим да ће бити уграђене у њега. Остало је и да се направи прелаз с Пасареле на камену стазицу према Париској улици с тврђавске стране:















 
Биће гумно за састајање вештица. :lol:
 
Da li će biti postavljena visinska fiksna rampa sa obe strane pasarele da je ne bi udarila visoka vozila?
 
У суботу у радно време није било ниједног радника:





















Попунили су круг за који је изгледало да ће имати уписан крст:







Почели су да постављају рукохват на металну ограду - у њега иде кабл, вероватно ће осветљење бити уграђено у њега:



Пасарелу и део до ње нису завршили, нити је ико данас радио тамо, а шеталиште дуж Бетон-хале су почели да обнављају. Исто тако, на разрованом делу у Пристаништу нема радника ... Уместо да отворе једно градилиште, заврше га, па онда пређу на следеће, они отворе неколико њух и раде их споро и дуго ...

 
Odlicne fotografije!

samo ne razumem ovaj deo

У суботу у радно време није било ниједног радника:

:) Nadam se da uskoro zavrse pasarelu bice odlican dodatak linijskom parku!
 
Da li ce moci biciklom da se ide preko pasarele??? Naravno, da se gura a ne da se vozi. Bilo bi odlicno da se moze biciklom spustiti od Kalemegdana preko pasarele do Save pa onda dalje...

Drugo, da li neko zna kolika je celokupna povrsina Kalemegdana? Ne mislim samo na tvrdjavu vec na celu povrsinu od recimo Pariske Ulice do Zoo Vrta i Kule Nebojsa na drugu stranu? Sad sam trazio ali nisam naisao na tacan podatak. Dok sam recimo upisao 'Central Park area' u Google i odmah mi je izaslo 3.41 km2.
 
Istovremeno otvaranje vise gradilisat omoguacava neku vrstu rezervacije posla odabranim firmama.
 
Vrh