Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Ne vidim neku preveliku potrebu za senzorima po spratu. Retko koja garaža u Evropi ih ima, a ova garaža nije lavirint već postoji samo jedna putanja kojom kola idu pa ne možeš da promašiš slobodno parking mesto.

Takvi senzori bi više značili na parkingu Pionirski park jer tamo ima 3 reda pa moraš da praviš petlju da bi obišao sva mesta. Tj. ne bi značili senzori nego one strelice koje ti govore da li u tom redu ima slobodnih mesta (kao u TC Ušće).

Doviđenja je srpska reč, a ćirilice ima. Za mene je upotreba ćirilice i latinice dokaz bogatsva srpskog jezika.
 
Ima logike u tome sto pricas za senzore. Sto tice oznacavanja objekta ono je bas lose. Nemam nista protiv latinice ali ako je vec koriste u engleskim natpisima, zato ne koristimo sluzbeno pismo pored toga? Kada kazem pored tako i mislim bojom je data "prednost" ebgleskom.
 
Super reportaža Igore, sve pohvale i za nove kratke Beobuild filmove.
Što se tiče električnih punjača, baš je pohvalno što su postavljeni jer vreme je da jednom dobro predvidimo stvari unapred umesto što uvek kasnimo pa nam se stvaraju uska grla i čepovi. To dal je BMW prodao ili nije, nije preterano bitno, tj BMW je u elektrovozilima relativno nebitan jer uskoro na scenu dolaze novi, jeftiniji i važniji proizvođači elektrovozila cenovno pristupačniji kupcima, a BMW-u njegovo iskustvo od 100 godina na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem i transmisijom za ovu tehnologiju neće ništa značiti. Kada se za par godina svetom raširi tehnologija novih baterija, nadam se da će sve zemlje sveta pa i mi moći sebi da prave elektromotore (mi već imamo Sever Suboticu) i elektrovozila, umesto da pune nemačke džepove i još par zemalja proizvođača jer ne znaju da prave komoplikovane motore sa unutrašnjim sagorevanjem i transmisiju. Sa novom tehnologijom, sve zemlje sveta imaju mnogo pravednije šanse da prave svoja elektrovozila, a BMW i slični stari profiteri mogu za 10tak godina u muzej ko Rols Rojs.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462821#p462821:3l0jy0o3 je napisao(la):
abrines » 02 Јул 2017 02:56 am[/url]":3l0jy0o3]То је онај исти и8 са сајма рекао бих по боји. Дуго ће ти пуњачи да стоје празни..
Наравно да је то тај бмв са сајма, као и онај бмв и3. Иначе су сад оба регистрована на Делту.

Pogledajte prilog 1

Ето сад ће и Сашица Гранд моћи да пуни свој бмв и8 у гаражи на Обилићевом венцу, а не само код куће :wink:

 
Evo koliko zaostajemo za električnim punjačima (da ne spominjem u odnosu na Ameriku i Kinu) i zašto mislim da je dobro što ih bar u ovoj garaži ima. Inače Tesla model 3 koji ima autonomiju nešto ispod 400km i košta po prvi put srednjoj klasi pristupačnih oko 30.000 evra (kad se uračunaju uštede na benzinu to je još pristupačnije, a plus ima i autopilot, ubrzava 0-100 za 6 sekundi, suprepunjač... pa zato i kažem da je BMW sa svojim naduvanim cenama za muzej) izlazi sad u julu i već ga je naručilo 400.000 ljudi koji čekaju isporuku ! Dakle i da hoće neko sad da ga kupi mora da čeka godinu dana za isporuku. Ali ubrzo će se pojaviti novi proizvođači sa još boljim baterijama jer ova u modelu 3 je danas već zastarela tehnologija u odnosu na nove i jeftinije baterije koje će biti u prodaji za godinu dana, pojaviće se i Kinezi sa još jeftinijim vozilima i to će za 2,3 godine biti sasvim druga slika nego danas, pa trebamo pripremiti infrastrukturu punjača i kod nas, a javne garaže su takođe dobro mesto za to.
 
@Earthmowing

Iako OFF, moram da ti repliciram.

1. Dakle, prvo ne zaostajemo nista, jer vozila na elektro pogon kod nas gotovo i da nema.

2. Drugo, porediti BMW i "najavljeni" Tesla model, moze samo neko ko pojma nema o auto industriji.

3. Veliki problemi elektro automobila su (je*******__e baterije, koje su eksplozivne i jako zapaljive, a to se mnogo vise precutkuje od svih precutkivanja finansiranih od strane naftnog lobija.
Uostalom, pogledaj sta je ostalo od Rimac automobila nakon izletanja u svajcarskoj!

4. I to da ce za 3 godine biti totalno drugacija slika od danasnje...
Da stavimo ti i ja po neku paru na to?
A gle cuda, ukidanjem subvencija u pojedinim drzavama EU, prodaja hibridnih i elektro vozila pada drasticno.

5. Dal zaista verujes da ce se nastaviti trend "besplatnog punjenja" koji je sada marketinski prisutan???

6. I za kraj, dal zaista mislis da drzave koje svoje budzete pune porezima i akcizama nece iste uvesti i na KW koji se trose na punjenje elektro automobila???


Mogucnost 'jednostacne i jeftine' proizvodnje elektricnih automobila u zemljama koje za 120 godina nisu uspele da 'osvoje' proizvodnju SUS motora, je zaista nepotrebno komentarisati ;)
(Samo u snu) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mislim da je Earthmoving ipak u pravu kad su u pitanju elektroautomobili.
Na zapadu ih ima sve vise i vise, hibridne toyote prednjace ma da se na ulicama mogu naci i elektricni bmw-i, renault Zoe i razni pezo-i i citroeni na struju.
Tako da Srbija definitivno kaska za evropom po tom pitanju posto kao sto si rekao Laki kod nas ih nema uopste.
E sad slozicu se sa tobom da je vrlo moguce da ce jednog dana naplacivati punjenje.
 
Da ne idem previše u off, ali ajde elektrokola su do ovog novog Tesla 3 bila znatno skuplja, ali meni nije jasno zašto naši ljudi već ne kupuju motore i skutere na struju nego na gorivo kada bi na njima mogli da uštede na gorivu, a kad sam bio u Kini još pre godinu i po dana vidim da su u gradu gde su pre 10 godina svi vozili bicikle sad ulice pretrpane isključivo eletrociklima, pa ako Kinezi to imaju u tim količinama pretpostavljam da bi se jeftino moglo uvesti (ili još bolje ovde napraviti) i plus uštedeti na gorivu (posebno jeftinoj struji nocu ;) ) plus bi se gradske ulice manje zagađivale. E sad zašto to ne viđam i po Beogradu mi nije jasno...
Elem, neko reče da će na krovu garaže Obilićev venac biti solarne ploče, pa me podseti na nove Tesline solarne ploče za kuće koje su izašle pre koji mesec, a za koje kažu da su sada u Americi jeftinije od crepova!? Lepa budućnost: sam proizvodiš struju pa prebijaš na kraju meseca sa EPS-om, voziš kola na struju koju proizvodiš, ša čak se i greješ na struju što manje plaćaš jer leti više isporučuješ EPS-u nego što trošiš, a zimi obrnuto. Tada ti je potrebno mnooogo manje para nego danas, jer ja za energente sveukupno trošim oko 20.000 din mesečno (grejanje, benzin, struja), tada bi uštedeo bar 100 evra, tj bio bio bogatiji za te pare koje bi trošio na druge stvari.
 
Mislim da automobili bez zapremine motora ne još uvek ne mogu da se registruju
 
Malo on topic:
Garaza je izuzetno neravna na svakom spratu, bukvalno kao da se vozi camcem po talasima. Ne znam samo zasto je to tako uradjeno? Sve ostalo izgleda lepo i uredno, jedino sto majstori jos uvek nesto buse i montiraju.

Inace ulazak u polu punu garazu (280 slobodnih mesta) i voznja do 8. sprata gde je bilo prvo slobodno mesto je potrajalo nekih 4-5 minuta zbog toga sto se formira zmija automobila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462537#p462537:4lj78nxb je napisao(la):
Galeks » 30 Jun 2017 11:37 am[/url]":4lj78nxb]Колико сам ја разумео, станари ће добити места на последња два нивоа.
Што се тиче рампи на старом улазу из правца Обилићевог венца, а за која смо се питали шта су, служе за хитну евакуацију у случају пожара. (то је барем објашњење које сам ја добио).

Игоре, могла би да падне једна пуна репортажа сад :)

"Dobili" su 50 mesta.
 
Колико сам ја разумео, 50 места је за други аутомобил у породици. За први је резервисано 200+
 
50 parking mesta je dovoljno za 2,3 šestospratnice, a 200 za 10tak. A kolko je zgrada i stanova u navedenim ulicama?
Bilo bi super da se svi prijave :) Ali naravno, gedže nam nisu došle bez svojih seljačkih fazona, tada bi iz džepa izvadili svoje tajno oružje za smanjenje zakupljenih mesta od strane stanara - povećali bi cenu zakupa stanarima, pa možda dobili i viškove praznih parking mesta namenjenih stanarima, izašli pred kamere i ožalošćeno rekli "eto mi smo naš posao uradili, obezbedili smo xy parking mesta , ali zamislite slabo se ko javlja pa ćemo jedan deo tih mesta da prebacimo u komercijalnu upotrebu da nam ne zvrje prazna". Evo uzimam kokice i pratim dal će se nešto slično dešavati, tj dal će biti dovoljno parking mesta za sve stanare koji se prijave i da li će biti povećanja cene za njih :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463077#p463077:1fsfoyk2 je napisao(la):
laki72 » 03 Јул 2017 01:58 pm[/url]":1fsfoyk2]@Earthmowing

5. Dal zaista verujes da ce se nastaviti trend "besplatnog punjenja" koji je sada marketinski prisutan???

6. I za kraj, dal zaista mislis da drzave koje svoje budzete pune porezima i akcizama nece iste uvesti i na KW koji se trose na punjenje elektro automobila???

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Од 01. јануара 2017. године, фабрика Тесла је укинула бесплатно неограничено пуњење за батерије на својим пуњачима за све своје моделе, и у Америци и Европи.
Тесла је ипак изашла у сусрет власницима својих возила, тако што ће имати у оквиру једне календарске године могућност бесплатног пуњања батерија до 400 киловата. Значи имаће бесплатних скоро 1600 километара или ти 1000 миља годишње. Када пређу ових бесплатних 400 киловата, почиње се са напалтом пуњења, а постоји могућност да ће се ова добијена квота смањивати до потпуног укидања, јер и струје је све мање. :o

У Европи ће се вероватно од 01. јануара 2019. године увести акциза на 1 киловат.

 
Mislim da su ukinuli samo za nova vozila, za stara koja su kupljena ranije ostaje za dz, bar je tako bilo pre par meseci.
 
@Gaga
Hvala Gago, eto cak iako nisam ispratio ove informacije, jasno je u kom pravcu ide prica.

@loyola
Sve i da je tako, pa pod pretpostavkom da postojeci prodati modeli modeli budu zauvek na besplatnom rezimu punjenja (sto moze lako da se desi zbog 'manjkavog' ugovora izmedju kupca i prodavca) opet ne treba biti preterano pametan pa zakljuciti da je prica o besplatnoj energiji za punjenje samo marketinski trik koji sluzi popularizaciji nekog brenda ili neke nove (i skupe) tehnologije.

To naravno ne znaci da sam ja neki protivnik elektropunjaca i vozila na elektro pogon, mada moram da priznam da mi je blizi Toyota koncept Mirai i vodonicna goriva celija, prvenstveno zbog autonomije i slobode koriscenja.
Naravno, kao i kod litijuma i kod vodonika postoji veliki problem zapaljivosti.

Dakle, ok, punjace treba praviti, ali se ne opterecivati sa 'Tesla motors' pricom, (jer ruku na srce, niti su prvu, niti su jedini sa plug in elektro automobilima), niti se opterecivati sa brojem punjaca u odnosu na broj punjaca u 'razvijenoj' zapadnoj evropi.
Strpljen - spasen, kaze nas narod ;)
Mozda u nekom narednom periodu prica o pogonu i gorivu krene i u neko novom, do sada ne pominjanom pravcu. Ko zna, tehnologije se menjaju sve brze. :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ispravite me ako grešim ali energija za elektrokola (struja) je 3,4 puta jeftinija za istu pređenu kilometražu nego ako se koristi nafta (to računam po jednom skorom tekstu u kom je pisalo da bi od Bg do Ljubljane struja za eletrokola koštala oko 10 evra, a za naftu je potrebno otprilike 30-40 evra). Drugo, za razliku od nafte na koju je lako nabaciti ogromne akcize, kod struje to nije moguće jer je ona socijalna kategorija, tj koristi je celo društvo, i oni najsiromašniji. Dakle, kada se poveća akciza za naftu, pogađaju se samo vozači, a kada bi se povećala akciza na struju pogađa se ceo narod. Zato je nemoguće imati tolko velike akcize od struje kao od nafte. Dakle, uopšte nisu neophodna besplatna punjenja (sem možda sad na početku kao podrška da se podrži prelazak na eletrokola), nek ona koštaju kolko košta struja i opet ćete biti u dobrom plusu, prosečan vozač koji uglavnom po gradu pređe oko 15.000km, oko 500-1000 evra godišnje. Znači iako skuplja, elektrokola su zbog jeftinije energije u totalnu jeftinija.Ako npr Tesla 3 košta 30.000 evra i na njemu godšinje štedim 1.000 evra na energiji, to znači da on posle 5-e godine postaje jeftiniji od kola na naftu koja koštaju 25.000 evra. I zato je Tesla 3 revolucionaran jer se prvi put dobijaju elektrokola koja su i cenovno i po autonomiji prelaska sa jednim punjenjem konkurentna naftašima. I zato je postavljanje ovih punjača u garaži pametan poztez. A ako je istina ono da vozilo bez zapremine motora (elektromotor nema zapreminu kao cilindri motora sa unutrašnjim sagorevanjem) kod nas ne može da se registruje, onda nemam reči za to, to više prelazi u temu kriminala i mafije.
 
Samo da se ne zaboravi, u ovu analizu mora se ukljuciti i rok trajanja / cena zamene baterijskog sklopa. Na zalost jos nema jasnih izvestaja koliko baterije kod automobila traju, niti cene same zamene, ali ako uzmemo novinske natpise da je trenutna cena baterija oko 250$/kWh izracunajte koliko kosta baterija za pomenuti Tesla 3 model sa 75kWh. Na trenutnom nivou tehnologije ovaj problem je veliki minus elektromobila, i kakva god racunica bila, u narednom periodu ce i dalje klasicni sus motori biti jeftiniji za eksploataciju.
Inace, trziste elektromobila malte ne ne postoji van drzava koje daju olaksice za posedovanje istih. Ako uracunamo i ekonomsku situaciju u Srbiji,jasno je zasto pitanje elektromobila ovde nikoga ne zanima.
 
Pa to mu ja stalno ponavljam :D

Pri tom covek sumnja u akcize na el. energiju, a one treba da se uvedu i na ugalj, ogrevno drvo, pelet....
E moj zemljopomeracu, mnogo si ti naivan...
Pa ne da akciza na gorivo pogadja samo vozace, vec utice i na odlazak i dolazak sa posla, transport robe do i od marketa i sl.
Loz ulje, (koje iako nije ekoloski dobro pozicionirano, svakako jeste za kategoriju bolje od drva i uglja) ima visoku cenu upravo zato sto je optereceno 'porezom na luksuz'

Pri tom, ona racunica o putovanju na repaciji BG - Ljubljana ti je vezana za novcane iznose i to na nasem trzistu, gde je cena naftnih derivata kao u EU, ali je cena el. energije znacajno niza od 'evropske'...

A baterija sto rece @nbg_na_zalost ...
Bolje ne pitaj koliko je, jer hondi stade prodaja hibridnih vozila zbog crkavanja celija na manje od 80.000km i cifre koja je neophodna za zamenu...

E da, moram i sledece da kazem.
Infrastruktura za prenos energije.
Zamisli kada u januarskoj noci, negde iza ponoci, osim sto pola Srbije popali bojlere, ves masine, TA peci (...), krenemo i da punimo (ali i grejemo posto postoje odredjeni problemi sa grejanjem) svoje cetvorotockase ?

A vrh, krenes kuci, a ono zbog mecave i neociscenih ulica, kolaps u Beogradu, pa nakon 2,5 sata kreni stani uz konstantno grejanje, ventilator, brisace i sl, krene da blinkuje indikator "Low batt" ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Kreni stani režim povoljno utiče na potrošnju jer motor troši struju samo dok pokreće vozilo a svi ostali potrošači sem grejanja su smešni. Čak i grejanje može da se reši nekom toplotnom pumpom....
 
Nisam hteo da od punjača u garaži više širim temu ali tema se nastavi... Što se tiče trajanja i zamene baterija videćemo. Ne znam na čemu zasnivate mišljenje da baterije kratko traju, ja svoje mišljenje o dugotrajnosti baterija zasnivam na ovakvim i sličnim videima koji analiziraju degradaciju baterije tokom vremena, a ove dostupne analize pokazuju da bi vek trebao biti dosta dugačak tj da se ne bi trebale menjati. Na 4:05 je račun da ove Tesline baterije posle 220.000 milja degradiraju samo 7%, tj da teoretski mogu preći preko 800.000 milja do granične degradacije što znači da ne bi trebale imati troškove zamene https://www.youtube.com/watch?v=2qlvgaxPztU
Druga stvar - cena struje. Ja je plaćam mesečno 20 evra, pa nek zbog gradnje i skuplje cene novih izvora (vetroparkovi, solarni paneli...) mi poskupi i 3 puta na 60 evra opet ću biti i ja i svi u plusu. Zašto? Zato što kod nafte i gasa nam milijarde godišnje cure iz zemlje ka zemljama proizvođačima tih energenata, mi siromašimo - oni se bogate. Ako bi to zamenila struja proces bi se obrnuo. Sa milijardu evra više u našem sistemu koje bi se ovde trošile na struju, a ne curile iz zemlje, prosečna mesečna plata bi skočila sa recimo 400 na 600 evra, samo od tog efekta! Zatim zaposloli bi se novi ljudi na novim energetskim postrojenjima, bar par hiljada, možda i 10tak hiljada (samo od novih oblasti vetroparkova i slarnih panela (prodaja, održavanje, seljaci mogu rentirati svoje parcele za njih itd)). Za tolko bi Arapi imali manje para za Dubije i ostale bahanalije gde ne znaju šta će s parama, a zemlje uvoznice nafte kao mi - više para. Prosti spojeni sudovi, iz jednog se preliva u drugi. Dakle dok god je taj skok plate (npr za 200e) veći od poskupljenja struje (npr za 40e), u plusu smo i mi kao pojedinci i društvo u celini. O efektima jeftinije struje po 1 pređenom km u odnosu na naftu o kojima sam gore pisao, zatim izbacivanja zamene filtera, ulja i manje skupih komponenti poput transimsije i motora sa unutrašnjim sagorevanjem skupih za popravku... da ne govorim. I zato treba težiti da što pre izbacimo naftu. Naša budućnost je svakako u plusu, a budućnost zemalja koje izvoze naftu i minusu.
 
varos kapija":171um64f je napisao(la):

A u tekstu izmedju ostalog i sledece:
Montažna garaža kupljena je od beogradskog Parking servisa koji ju je godinama koristio na Slaviji. Koštala je 20 miliona dinara, na dvanaest mesečnih rata.

Pa sad meni bas nije najjasnije sledece. Dal je Beograd resio sve svoje probleme sa parkiranjem, te za cenu deset, petnaest 'fabia' prodaje ovu garazu?

Ono, da se postavila negde kod usca, prokopa, mostarske petlje sa nekom kombinacijom parking karta - busplus za dve voznje, po nekoj razumnoj ceni...
Samo nagadjam... Al mozda, a? ;)

Ma jok, nema u beogradu problema sa parkiranjem... ;) :D
 
Vrh