@Homer Jay je okačio link ka prvobitnom planu Jana Gela za ovaj park
viewtopic.php?f=16&t=3908&start=625#p608510
Pošto redovno koristim ovaj park celom dužinom, slobodan sam da dam neka svoja viđenja.
Naime, mnoge planirane stvari nisu ispunjene, neke se modifikovane na naš način, a kao što je @Homer Jay rekao, vrlo kritički je prihvaćena ideja gondole i panoramskog točka u parku, a kao primer dobre komunikacije je naveden pešački most.
Da počnem. Zamišljeno je dosta pešačko biciklističkih prilaza iz Bulevara Mihajla Pupina. Trenutno može da se prođe samo pored SIV-a, mada je teoretski prilaz pešacima zabranjen. Naravno, može i preko livade, pored temelja muzeja i buduće Filharmonije i ulicom pored tržnog centra.
Pogledajte prilog 6
Zatim dolazimo do predloga kako treba da izgleda okolina glavnih staza koje ulaze u park. Zanimljivo je da su glavne betonske staze predviđene i za motorna vozila (dostavna) što je i logično jer je postojeće šetalište uz reku predviđeno kao samo pešačko!
Ono što je za mnoge jeres je pravljenje parkinga uz ove ulaze. Moram priznati da mi je drago što delim ideje sa jednim Dancem što se tiče parkinga, jer ne mogu rodielji sa decom (a i ostali), da dolaze busom, tj, nametati im to kao jedini način dolaska u park.
Ideja Jana Gela je bila da se naprave ovakvi parkinzi celom dužinom uz Bulevar Nikole Tesle.
Sad dolazimo do osvetljenja. Koliko sam shvatio ideja je bila da glavne staze budu dobro osvetljene i da ostale staze imaju minimalno osvetljenje.
Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 8
Na osvetljenju se nije štedelo. Moje mišljenje (bez ijednog jedinog dokaza) je da se neko dobro ugradio u ugradnju svetiljki. Videli ste već na slikama da je bukvalno svaka stazica osvetljena i tu se baš nije štedelo. Ne želim ja tu mnogo da pametujem, ali na početku sam govorio da je to malo previše svetla. Bici i trkačka staza su mogle dobrim delom da dele osvetljenje, a staze sa belim kamenčićima su mogle da imaju 3 puta manje svetiljki. Kao što se vidi na slici, ideja manjih staza je da pruže mir i tišinu i manje svetla bi mnogo više doprinelo toj ideji.
Kao što sam gore pomenuo, kej je zamišljen kao pešačka zona, čak bi brzina bila ograničena i za bicikle.
Pogledajte prilog 9
Znači, vozila bi dolazila glavnim stazama do keja, a odatle bi se roba donosila/odnosila kolicima. Na žalost, sva dostava trenutno ide pešačkim kejom.
I za kraj sam ostavio nešto što je možda bilo i najlakše uraditi i što bi baš značilo, a to je Staza umetnosti.
Pogledajte prilog 5
Ta staza bi trebalo da dominira parkom. Ovako je zamišljen ulaz
Pogledajte prilog 1
Naravno, parking je obavezan, šta god neki mislili.
Uz stazu koja vodi do MSU je predviđeno par mesta za izložbeni prostor.
Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3
Zavšetak te staze bi bio uz samu reku gde bi bio plato za izložbe i dešavanja (da ne kažem hepeninge i ivente). Možete i da vidite ono što je već predlagano na ovom forumu, a to je da se ukloni drveće između MSU i reke i time napravi jedna celina lepo vidljiva sa Kalemegdana.
I za kraj, sramota je kako je glavna staza do MSU izgledala do skoro (naravno i sramota je što MSU nije radio)
Pogledajte prilog 2
Možda sam malo smorio, ali koga nisam, može ovde da pogleda ceo dokument
http://download.brankic.net/For%20frien ... 0parka.pdf