Šta je novo?

Paleofuturizam

bigvlada

Advanced
Učlanjen(a)
29.06.2007.
Poruke
2.610
Pohvaljen
14
Lokacija
Beograd - blokovi
OK, pokušaću da objasnim što jednostavnije, ovo podrazumeva proučavanje futurističkih projekata kroz različite periode ljudske istorije. Iako nam većina njih deluje naivno, neka su se obistinila. Ja sam sasmvim uveren da će kroz dvadeset godina ono što mi danas smatramo futurističkim projektima izgledati detinjasto. Ovo su projekti koje su osmišljavali naučnici i arhitekte, neki od najsjajnijih umova prošlih epoha. Važno je da vidimo kako su se pojmovi urbanizma, raznih novih tehnologija vezanih za kulturu življenja i transport razvijali tokom vremena. Tu uvek ima dobrih ideja, ako nešto nije bilo primenljivo u 19. ili 20. veku usled nedostatka iskustva ili pojedinih tehnologija, možda je sada izvodljivo. Jedan od sjajnih primera za to je hiperlink i internet uopšte. U Belgiji (ili Holandiji, nisam siguran), je tik pre WW2 izmišljen sistem klasifikovanja informacija, sličan onome što danas propagira wikipedija. Dakle, proučavajući ono što su smišljali ljudi pre nas, možda ćemo moći da neki naš problem rešimo korišćenjem neke od njihovih ideja.

Raspisah se :) Dakle, ovde trpajte sve sf projekte iz 19. i 20. veka. btw. na blogu www.paleofuture.com ima dosta interesantnih tekstova na ovu temu.

Horizontalni eskalator Tomasa Edisona za Svetsku izložbu 1901. godine

1900017paleofuturemovinnt6.jpg

1900018qu334dpaleofuturcd1.jpg

1900019movingsidewalkpacx5.jpg



Skytrain iz 1918. godine
1918electricalexperimenza7.jpg


1922, članak o letećim gradovima
1922feb12ogdenstandardtt9.jpg


projekat za autoputeve iz 1939 (nama deluje obi;no, njima je bilo wow)
1939worldsfairguidebookgs9.jpg
 
četrdesete, bilo bi lepo da neko od administratora koji parla nemački ovo prevede, da vidimo šta su konkretno Nemci planirali za budućnost.

1942dec13montanastandarqv4.jpg

1942doubledeckerbuspalefo0.jpg

1942heliportandrailwaysoj2.jpg

1942motelpaleofuturele2.jpg

1942oceanlinerpaleofututv4.jpg

1942stratosphericairplafg1.jpg

1942submarinewithrotatipo4.jpg



1942waterairplane120pasvg9.jpg

1943personalhelicopterpwl6.jpg

1945gyroscopicrocketcarwo0.jpg

1945marchpopularsciencefh1.jpg
 
pedesete, opsednutost robotima i raketama :)


1956houseofthefuture195yn1.jpg


primetite mašinu za sudove na ultrazvuk. Inače, jedan japanski pronalazač je u emisijama Beyond Tomorrow i Beyond 2000 prikazao prototip mašine za veš na ultrazvuk. Princip je jako jednostavan, kocka sa vodom, ubacite prljav veš, pustite ultrazvuk, čestice koje su teže od vode idu na dno, lakše idu na površinu. Štroka se onda pokupi filterima. Čoveka je neko posle par meseci likvidirao na pragu kuće. Jedino me teši da ko god da je kupio patent, on ističe posle 20 godina, tako da se unapred veselim kraju kako industrije detrdženata, tako i još glupljih TV reklama koje ih propagiraju.
1958jun22chicagotribunech8.jpg

1958oct19chicagotribunejy9.jpg


ovo bi mi mogli da uradimo za univerzijadu

 
Uff mnogo teksta na nemačkom za prevod :D Ali ajde jedan po jedan

Vozilo bez Benzina. Svoju snagu razvijaju kroz zemaljske gorionike kao tečni gas ili uz pomoć pare. Za prevoz će služiti velika i opsežna mreža autoputeva. Parni pogon je providno nacrtan. Značenje.. [Tehnikalije]
1942doubledeckerbuspalefo0.jpg
 
Ove kamione sam video u nekom B SF filmu.

Što se tiče vozova, oni su imali dobru ideju (brzinu) ali su krenuli pogrešnim putem. Ja imam na umu drugu stvar. Pre par godina sam gledao na Diskaveriju emisiju o "mostu" (tuba koja je na nekoj dubini ispod površine) između Engleske i Njufaundlenda. To mi deluje nerealno, ali je princip koji su hteli da koriste sjajan.

Naime, tuba je bila pod vakuumom. Sa malom akceleracijom, u laboratorijskim testovima su razvijali 15 - 20 maha, jer nema trenja. To je loše za putnike, jer ne želi svako da podnosi 5-6G, uprkos specijalno dizajniranim stolicama.

Prebacite sada tu ideju na kopno, strpajte je pod zemlju i ograničite samo na transport robe. Uzmimo za primer deo nekog budućeg železničkog koridora 10 od Niša do Beograda. Pošto je to međunarodni pravac, biće potrebno više paralelnih veza. Zamislite poprečni presek u vidu revolverskog burenceta, tj. 6 tunela i jedan servisni u sredini. Od Čačka do Kragujevca bi verovatno bila dovoljna samo dva. Na podzemnim železničkim stanicama (kada kompozicija - bolje rečeno metak :) ) stigne, revolverski mehanizam okrene deo sekcije tunela, oslobodi tih stotinak metara za novi voz a celu kompoziciju sa teretom prebaci u deo za istovar. Voz se napuni novim kontejnerima i strpa u prvi slobodan tunel. Ceo sistem je automatizovan a zahvaljujući vakuumu u tunelima, voz bi od Niša do Beograda putovao 56 SEKUNDI (uzimam da je orbitalna brzina, tj 25 maha 28000 km/h, razdaljina 400km)
Poljoprivrednik ubere u 7 ujutru jagode, spakuje ih i one su na pijaci u Helsinkiju u 8 ujutru.
Tehnologiju za ovako nešto imamo, samo je pitanje volje. Podzemni voz je ultimativno rešenje za transport robe, nijedna druga tehnologija ne može da ponese toliko i tako brzo uz toliko niske troškove. Sav nadzemni saobraćaj bi bio isključivo putnički.
 
wow to nama treba da stignemo sve što je propušteno i da budemo boljli.A Vlado koliko bi moglo to da košta po km gradnje? :D
 
Na jednoj od tema sam postavio crtež patenta za mašinu kojoj je glavna namena brzo bušenje tunela, razvijana je pre više decenija za američku vojsku. To je tunel kao i svaki drugi, samo bez vazduha. Deo troškova uvek može da se nadoknadi postavljanjem i instalacije za telefon, struju itd... što donosi stalne prihode. Da, bilo bi skupo, ali ja ne mogu da zamislim bolje rešenje za transport robe sem teleportacije :)
 
Ne mogu ni ja da zamislim bolji način i zato te i pitam koliko bi to moglo da košta :cool:
Ideja je vrh.
 
Pa kao i za sve drugo ako se desi,desio se :laugh:
 
Opet moramo da mislimo out of the box. Kao što se ne prave avioni na ugalj, tako se neće praviti ni tuneli ovakvih dužina od kamena ili betona. Na temi o novim tehnologijama sam stavio spisak top materijala koji će se koristiti u bliskoj budućnosti. Oni postoje, samo još uvek nije osvojen dovoljno jeftin postupak njihove masovne proizvodnje. Realizacijom tog zadatka nastaće nova industrijska revolucija. Moj glavni favorit kao buduća zamena za beton su ugljenična nano-vlakna, bazirana na Ugljeniku 60 (fudbalska lopta). Ta alotropska modifikacija je mnogo čvršća od dijamanta i verujem da će biti otpornija na zemljotrese.

btw. u Odiseji 3001, četiri džinovske kule koje idu od ekvatora do geostacionarne orbite (36000*36000km) i zatim formiraju prsten oko zemlje su napravljene od dijamanta. Pa recite da ćovek nije bio genije :D
 
Vrh