Karlo del Ponte
Advanced
Ako se BG:VOZ gradi na obaloutvrdi koja se pominje, postoji mogućnost da regioekspres stiže Sajam-Obrenovac 15 minuta, Sajam-Valjevo ekspres (bez stajanja nigde do Valjeva) 40 minuta, odnosno pola sata brže nego preko Lazarevca. Voz sa 6 usputnih stajanja bi putovao 25 minuta. Po trasi preko Zemun Polja, Dobanovaca, Aerodroma, Ledina, Nacionalnog stadiona do Obrenovca bi trebalo oko 50 minuta.Za Obrenovac je mnogo bitnije da imaju makar jednu liniju BG Voza koja će ići u špicu na pola sata, od pomeranja brda i oranja dolova.
To je nešto šta treba građanima svakog dana, čime bi uštedeli dosta vremena i novca, a i doprinelo bi smanjenju gužve u gradu
Dalje šta je važno:
1) Obaloutvrda sa pomeranjem korita je tehnički izvodljiv i potencijalno ekonomski opravdan projekat. Obaloutvrda sa pomeranjem korita Save je početkom 2010-tih ocenjena na 80 miliona evra. Projekat je radio "Institut za puteve", a varijante i projekat se razvijao nekoliko decenija. Takva umerena cena sa rokom izgradnje 4 godine je podrazumevala:
- Dovoženje 1,5 miliona m3 kamena baržama sa kamenoloma u Đerdapskoj klisuri.
- Nasipanje 3,5 miliona m3 peska refuliranjem sa desne obale, (pumpanje peska sa mnogo vode, pri čemu voda nabija pesak, način na koji je građen Novi Beograd).
Vidim da je za 4 godine Čučko kamionima dovozio kamen za Potemkinovu obaloutvrdu. Od Sekte ne očekujte ništa po ovom pitanju. U pitanju su jadne količine kamena dovežene najskupljim transportom. Svojevremeno je Centralno Božanstvo Sekte nezadovoljno rezultatima istraživanja Instituta za puteve na Centralnom komitetu Partije donelo odluku da bogohulnički "Institut za puteve" pošalje u stečaj. Isti je nekako preživeo, i produžio da se bavi samo građevinskim kvalitetom, dok se preko Sekte putevi trasiraju i grade proizvoljno, bez studije opravdanosti, sa beztenderskim davanjem poslova, pri čemu se kao zalog Kinezima daju rudne rezerve skupih metala.
2) Cela Karađorđeva i Savamala su bivše klizište zaštićeno obaloutvrdom pre celog veka. Kameni objekti koji štite od uticaja vode su građeni i u starom veku.
3) Nakon gradnje obaloutvrde trebaće 30 godina da se klizište umiri.
4) Opravdanost varijante sa obaloutvrdom u odnosu na surčinsku varijantu autoputa se ogleda u mogućnosti višenamenskog korišćenja:
- Autoput
- Prigradska železnica najkraćom i najbržom trasom.
- Ubrzavanje celog jugoistočnog prilaza prugom Beograda uključujući i Barsku prugu do Valjeva.
- Biciklističko-rekreativno-turistička celina
- Poboljšanje uslova plovnosti Savom, proširujući i usporavajući Savu tamo gde je ista i najuža i najbrža na toku kroz Srbiju.
- Omogućavanje zdrave suburbanizacije na desnoj obali Save bez uzurpiranja vodoizvorišta i najvrednijeg poljoprivrednog zemljišta, a uz glavni put i glavnu prugu.
Ali, preneću vam stav iskusnog stručnjaka za naše političko-mentalno okruženje velikih projekata, inženjera Milutina Ignjatovića, bivšeg direktora CIP. "To ne dok sam ja živ, no ne dok si ti živ" te 2016. sam imao 32 godine. A ta inženjerska podguzna muva svake vlasti od vremena Slobe se za Centralno Božanstvo Sekte pokazala nedovoljno podguzna. Pa su na to mesto doveli dr. Slavena Ticu.