Šta je novo?

Obrenovac - Ostružnica . . put i klizišta

Za Obrenovac je mnogo bitnije da imaju makar jednu liniju BG Voza koja će ići u špicu na pola sata, od pomeranja brda i oranja dolova.
To je nešto šta treba građanima svakog dana, čime bi uštedeli dosta vremena i novca, a i doprinelo bi smanjenju gužve u gradu
Ako se BG:VOZ gradi na obaloutvrdi koja se pominje, postoji mogućnost da regioekspres stiže Sajam-Obrenovac 15 minuta, Sajam-Valjevo ekspres (bez stajanja nigde do Valjeva) 40 minuta, odnosno pola sata brže nego preko Lazarevca. Voz sa 6 usputnih stajanja bi putovao 25 minuta. Po trasi preko Zemun Polja, Dobanovaca, Aerodroma, Ledina, Nacionalnog stadiona do Obrenovca bi trebalo oko 50 minuta.

Dalje šta je važno:
1) Obaloutvrda sa pomeranjem korita je tehnički izvodljiv i potencijalno ekonomski opravdan projekat. Obaloutvrda sa pomeranjem korita Save je početkom 2010-tih ocenjena na 80 miliona evra. Projekat je radio "Institut za puteve", a varijante i projekat se razvijao nekoliko decenija. Takva umerena cena sa rokom izgradnje 4 godine je podrazumevala:
- Dovoženje 1,5 miliona m3 kamena baržama sa kamenoloma u Đerdapskoj klisuri.
- Nasipanje 3,5 miliona m3 peska refuliranjem sa desne obale, (pumpanje peska sa mnogo vode, pri čemu voda nabija pesak, način na koji je građen Novi Beograd).
Vidim da je za 4 godine Čučko kamionima dovozio kamen za Potemkinovu obaloutvrdu. Od Sekte ne očekujte ništa po ovom pitanju. U pitanju su jadne količine kamena dovežene najskupljim transportom. Svojevremeno je Centralno Božanstvo Sekte nezadovoljno rezultatima istraživanja Instituta za puteve na Centralnom komitetu Partije donelo odluku da bogohulnički "Institut za puteve" pošalje u stečaj. Isti je nekako preživeo, i produžio da se bavi samo građevinskim kvalitetom, dok se preko Sekte putevi trasiraju i grade proizvoljno, bez studije opravdanosti, sa beztenderskim davanjem poslova, pri čemu se kao zalog Kinezima daju rudne rezerve skupih metala.
2) Cela Karađorđeva i Savamala su bivše klizište zaštićeno obaloutvrdom pre celog veka. Kameni objekti koji štite od uticaja vode su građeni i u starom veku.
3) Nakon gradnje obaloutvrde trebaće 30 godina da se klizište umiri.
4) Opravdanost varijante sa obaloutvrdom u odnosu na surčinsku varijantu autoputa se ogleda u mogućnosti višenamenskog korišćenja:

- Autoput
- Prigradska železnica najkraćom i najbržom trasom.
- Ubrzavanje celog jugoistočnog prilaza prugom Beograda uključujući i Barsku prugu do Valjeva.
- Biciklističko-rekreativno-turistička celina
- Poboljšanje uslova plovnosti Savom, proširujući i usporavajući Savu tamo gde je ista i najuža i najbrža na toku kroz Srbiju.
- Omogućavanje zdrave suburbanizacije na desnoj obali Save bez uzurpiranja vodoizvorišta i najvrednijeg poljoprivrednog zemljišta, a uz glavni put i glavnu prugu.

Ali, preneću vam stav iskusnog stručnjaka za naše političko-mentalno okruženje velikih projekata, inženjera Milutina Ignjatovića, bivšeg direktora CIP. "To ne dok sam ja živ, no ne dok si ti živ" te 2016. sam imao 32 godine. A ta inženjerska podguzna muva svake vlasti od vremena Slobe se za Centralno Božanstvo Sekte pokazala nedovoljno podguzna. Pa su na to mesto doveli dr. Slavena Ticu.
 
У суштини није беспотребна, и да је било памети, прво би се радила траса Обреновац-Остружница, а нови мост на Дунаву код Винче, да се заокружи обилазница. Овако имамо 2 преласка аутопута преко Саве и 0 преко Дунава.
 
Sve to proističe od jako glupog zakona o zemljištu, po kojem, nakon odricanja od kapitalizma, ni nemaš uslove da napraviš normalan urbanizam već se samo krpiš u okvirima postojeće vlasničke strukture.

Ono što je logično, a što imaju i Holandija i Belorusija, to je da država ima monopol na konverziju upotrebe zemljišta. Ono što se desilo sa kvazikapitalizmom je da su pravnim licima zainteresovanim za gradnju, to je da su išli na otkup i konverziju tamo gde su parcele veće i tamo gde je lokacija eventualno atraktivnija. Ali tek sa naprednjacima je došla otimačina strateškog zemljišta poput:
- Centralne objedinjujuće nacionalne infrastrukture i strateške infrastrukture Četvrte armije sa sve stanicama i kolosecima.
- Vodoizvorišta
- Jedna od dve strateški najvažnije rečne lučke zone za Balkan, a to je desna obala Dunava od Dorćola do Višnjice.
- Neke od fabrika koje su čak i "Dosmanlije" preživele.

Suština sistemske promene bi bila:
- Monopol države na konverziju zemljišta
- Mogućnost primene obaveznog otkupa osim za infrastrukturu, i za stambene i industrijske zone na površinama minimum 200 hektara.
Na taj način država gradi nova naselja i potpuno opremljene privredno-industrijske zone, preko kojih se na tržištu nadoknađuje ponuda obustavljene direktne prodaje njiva za placeve, i zabrane da se na mestu udžerice pravi soliter.

Samo da postoji taj zakon, umesto uništavanja plodnih njiva u Sremu,
1) između Umke i Ostružnice se može praviti Umka na vodi na 200 ha BG:VOZ
2) od Obrenovca se može napraviti ozbiljan satelitski grad sa širenjem industrije uz reku. BG:VOZ
Oba vezani za pojas put i pruga preko obaloutvrde.
3) Dunavski venac uz prugu za Pančevo BG:VOZ
4) Industrijsko-skladišna zona Bubanj Potok/Vrčin sa naseljem Novi Vrčin, BG:VOZ
5) Novi Vidikovac između Vidikovca i Železnika delimično BG:VOZ, najviše tramvajski lakošinski sistem.
6) Kumodraž 3, pri čemu se prodajom građevinskih placeva za zgrade na licitaciji nadoknađuju troškovi za probijanje bulevarskih pravaca Spoljna magistralna tangenta sa minimum 2+2 za kola i 1+1 za javni prevoz, bulevar i tramvaj Autokomanda-Dušanovac-Donji Jerković-Kumodraž, kao i Torlački bulevar od Bulevara oslobođenja preko Veterinarskog fakulteta do Petlje Lasta.
7) Avala grad kod Ripnja uz BG:VOZ ka Mladenovcu.

Verovatno još nešto nisam pomenuo, ali suština je da država otkupi, saobraćajno u komunalno opremi, i tek zatim sledi otkup od strane investitora i gradnja. I da se državi to zakonski omogući, a sa druge strane onemogući privatna konverzija.
 
Dakle most preko Save je pravljen da kinezi uzmu kintu i Čume za ekspropriaciju u Surčinu. Lepo
isto kao i sto ovo pakuju za Power China i Milenium tim. kome treba sad brza saobracajnica od 10ak km kad postoji autoput 4km istocno!!!
poenta je da se uposli operativa za iskopavanjerecnog korita i da se nakokaju milioni kubika kamena...
 
Ako je poenta povezati dobrim putem Obrenovac-Beograd,zasto onda ne bi napravili jos oko 7 km auto puta,tamo negde do expo-a,( crvena linija) i imali bi odlican,nov put.Pa ides levo na Novi Beograd ili desno na most pa starim putem prema sajmu.Mostovi vec postoje.

E jedino ako je poenta srediti to kliziste zbog ljudi iz Umke (mislim ako kliziste preti i Umci) onda OK.Ali izmestati tok reke.....mislim zar nije to malo previse?
 

Prilozi

  • Snimak ekrana 2025-04-16 130824 (2).png
    Snimak ekrana 2025-04-16 130824 (2).png
    1,2 MB · Pregleda: 40
Прво је требало средити клизиште, пошто је то ризик по реку Саву.
Друго, битнија је веза Обреновца са центром него ЕХПО.
Треће, логичније би било да је Милош Велики кренуо од Остружнице због токова кретања.
Четврто, боље да смл добили аутопут-мост преко Дунава него преко Саве.
 
Kliziste je nemoguce ili jako tesko sanirati, takvog je tipa jbg - ne isplati se. A na Umci su ostale samo prazne kuce i vikendice, zabranjena je novogradnja
 
isto kao i sto ovo pakuju za Power China i Milenium tim. kome treba sad brza saobracajnica od 10ak km kad postoji autoput 4km istocno!!!
poenta je da se uposli operativa za iskopavanjerecnog korita i da se nakokaju milioni kubika kamena...
Taj autoput je promašio obalu za uključivanje u Beograd, zato što su tokovi takvi da 2/3 tokova ide na desnu obalu, a 1/3 na levu obalu. Odnosno, kada se pređe most preko Save, kod Bariča, 2/3 transporta opet treba da pređe most: Gazelu, Brankov, Most na Adi, Ostružnički most.

Drugo način razmišljanja o transportnim potrebama Vam je naprednosektaški, da samo drum i avion priznajete transportom, a brod ili voz za vas su samo zmijo-pacovo-narkoman?

Postoji i taj moment bezbednosti od poplava. U pitanju je klizište direktno izazvano spiranjem mekog materijala (zemlje) vodnom masom jedne od najvećih reka u Evropi nedaleko od svog ušća. Tu je ujedno Sava i najuža u najbrža, a obala najstrmija.

Da, jako je problematičan izvođač, jako je problematično nepotrebno korišćenje skupljih metoda, i napumpavanje projekta. Problematično je što u projekat nije uključena pruga za 160km/h Beograd-Valjevo, koja jedino preko obaloutvrde dobija konkurentnu brzinu sa umerenim investiranjem po kilometru. Studiju opravdanosti već kvari to što se u odnosu na varijantu u kojoj ne postoji autoput preko Surčina odvlači 1/3 toka vozila kojima je stvarno destinacija na levoj obali. Ali to ne znači da bi i u sadašnjim okolnostima sa uključivanjem
Kliziste je nemoguce ili jako tesko sanirati, takvog je tipa jbg - ne isplati se. A na Umci su ostale samo prazne kuce i vikendice, zabranjena je novogradnja
Nakon izgradnje obaloutvrde, trebaće 30 godina da se stabilizuje zemljište, i tek tada će postati pogodno za gradnju. Ali, zato se otvaraju razvojne zone "Umka na vodi", Industrijska zona Obrenovac koja dobija prugu, BG:VOZ dostup beogradskoj bazi profilisane radne snage, stvaraju se uslovi za zdravu suburbanizaciju i satelitske gradove, time omogućava i povoljnija cena kvadrata stanova... Pa i Valjevo, do koga regio-ekspres stiže za 45 minuta dobija sasvim drugi status.
 
Taj autoput je promašio obalu za uključivanje u Beograd, zato što su tokovi takvi da 2/3 tokova ide na desnu obalu, a 1/3 na levu obalu. Odnosno, kada se pređe most preko Save, kod Bariča, 2/3 transporta opet treba da pređe most: Gazelu, Brankov, Most na Adi, Ostružnički most.

Drugo način razmišljanja o transportnim potrebama Vam je naprednosektaški, da samo drum i avion priznajete transportom, a brod ili voz za vas su samo zmijo-pacovo-narkoman?

Postoji i taj moment bezbednosti od poplava. U pitanju je klizište direktno izazvano spiranjem mekog materijala (zemlje) vodnom masom jedne od najvećih reka u Evropi nedaleko od svog ušća. Tu je ujedno Sava i najuža u najbrža, a obala najstrmija.

Da, jako je problematičan izvođač, jako je problematično nepotrebno korišćenje skupljih metoda, i napumpavanje projekta. Problematično je što u projekat nije uključena pruga za 160km/h Beograd-Valjevo, koja jedino preko obaloutvrde dobija konkurentnu brzinu sa umerenim investiranjem po kilometru. Studiju opravdanosti već kvari to što se u odnosu na varijantu u kojoj ne postoji autoput preko Surčina odvlači 1/3 toka vozila kojima je stvarno destinacija na levoj obali. Ali to ne znači da bi i u sadašnjim okolnostima sa uključivanjem

Nakon izgradnje obaloutvrde, trebaće 30 godina da se stabilizuje zemljište, i tek tada će postati pogodno za gradnju. Ali, zato se otvaraju razvojne zone "Umka na vodi", Industrijska zona Obrenovac koja dobija prugu, BG:VOZ dostup beogradskoj bazi profilisane radne snage, stvaraju se uslovi za zdravu suburbanizaciju i satelitske gradove, time omogućava i povoljnija cena kvadrata stanova... Pa i Valjevo, do koga regio-ekspres stiže za 45 minuta dobija sasvim drugi status.
Od toga nema ništa, nije ovo Norveška, već Srbija, sve se svodi na kartel i muljanje. Ja se slažem sa tobom o potencijalu ali mislim da je taj voz odavno otišao... Pa zbog toga nisam za bacanje para. Ne go reset pa novi projekti
 
Vrh