Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Menjaju toplovodne cevi u Štrosmaherovoj i Akademskoj u Zemunu:
IMG_20220818_191537.jpg

IMG_20220818_180602.jpg
IMG_20220818_180610.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20220818_180550.jpg
    IMG_20220818_180550.jpg
    267,9 KB · Pregleda: 113
Део Угриновачке улице од Бранка Пешића до Филипа Вишњића пресвучен је новим асфалтом,а замењени су и ивичњаци:
IMG_20220822_145059.jpg
IMG_20220822_145111.jpg
IMG_20220822_145243.jpg
IMG_20220822_145251.jpg
IMG_20220822_145553.jpg
IMG_20220822_145556.jpg

Тренутно је због радова затворена деоница од Филипа Вишњића до Банатске:
IMG_20220822_145726.jpg
IMG_20220822_145809.jpg
IMG_20220822_145842.jpg
IMG_20220822_145910.jpg
IMG_20220822_150007.jpg
IMG_20220822_150136.jpg
IMG_20220822_150139.jpg
IMG_20220822_150152.jpg
IMG_20220822_150312.jpg
IMG_20220822_150445.jpg
IMG_20220822_150502.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20220822_145556.jpg
    IMG_20220822_145556.jpg
    255,2 KB · Pregleda: 87
  • IMG_20220822_145553.jpg
    IMG_20220822_145553.jpg
    251,6 KB · Pregleda: 88
  • IMG_20220822_145432.jpg
    IMG_20220822_145432.jpg
    206,5 KB · Pregleda: 109
Koliko im je trebalo da to sve urade? Nisam bio tamo bar 2 meseca, a tad sigurno ništa nisu radili.
 
Obožavam ovaj puding način krpljenja rupa, koji su predstavljali kao neku revoluciju, a u realnosti nabacaju asfalt, lupe dva puta lopatom i posle mesec dana počne da se kruni i nestaje.
Tehnika asfalta sa slike u gradjevini se popularno naziva "pekmez" i uopste nije nova i inovativna već postoji "oduvek". Jedina prednost tog asfalta što se zameša u mašini zvanoj "pekmezara", koja je bukvalno kao mikser za beton samo sa grejanjem na gas. Mobilna i brza, ne treba da ideš u asfaltnu bazu nego pekmezaru dovučeš na lice mesta..... Gledao sam kompletne trotoare koji su rađeni pekmezom još pre nekih 20 godina, realno odvratno su izgledali a trajali su kraće nego da su bili od klasičnog asfalta. Pekmez se ne valja velikim valjkom već se samo izravnja slično kao beton, po vrhu se pospe frakcija da ne bi bio klizav i onda se čeka da se osuši. Nije odmah upotrebljiv.

U ovom slučaju u šumi ne izgleda kao da su išta i krpili, izgleda kao da se celom trasom slučajno prosuo......


Imam rođaka koji uskoro čeka penziju u niskogradnji, kao iskusan rukovodilac. Pitao sam ga zašto su rekonstrukcije ovako fušerske, tvrdi da mi više nemamo firme dostojne gradjevinskih radova niti majstore sa iskustvom. Bukvalno na ozbiljne projekte pristupaju potpuni amateri koji pre toga nisu lopatu u ruke uzeli. Kad se tome doda korupcija i nameštanje tendera, dobije se sadašnje stanje.
 
Tehnika asfalta sa slike u gradjevini se popularno naziva "pekmez" i uopste nije nova i inovativna već postoji "oduvek". Jedina prednost tog asfalta što se zameša u mašini zvanoj "pekmezara", koja je bukvalno kao mikser za beton samo sa grejanjem na gas. Mobilna i brza, ne treba da ideš u asfaltnu bazu nego pekmezaru dovučeš na lice mesta..... Gledao sam kompletne trotoare koji su rađeni pekmezom još pre nekih 20 godina, realno odvratno su izgledali a trajali su kraće nego da su bili od klasičnog asfalta. Pekmez se ne valja velikim valjkom već se samo izravnja slično kao beton, po vrhu se pospe frakcija da ne bi bio klizav i onda se čeka da se osuši. Nije odmah upotrebljiv.

U ovom slučaju u šumi ne izgleda kao da su išta i krpili, izgleda kao da se celom trasom slučajno prosuo......


Imam rođaka koji uskoro čeka penziju u niskogradnji, kao iskusan rukovodilac. Pitao sam ga zašto su rekonstrukcije ovako fušerske, tvrdi da mi više nemamo firme dostojne gradjevinskih radova niti majstore sa iskustvom. Bukvalno na ozbiljne projekte pristupaju potpuni amateri koji pre toga nisu lopatu u ruke uzeli. Kad se tome doda korupcija i nameštanje tendera, dobije se sadašnje stanje.

To sa slike nije baš pekmez, nego je gušće i sa agregatom u samoj smesi. Ali slična stvar.
A pekmez, ako je dobar, može da traje mnogo duže od asfalta na pešačkim površinama, znam za trotoare koji su rađeni pre 50 godina, a i dalje su ravni i bez pukotina. Tako da, sve ima svoju primenu, samo su ovde pogrešno primenili.
 
Da se nadovezem na ovu temu krpljenja "pekmezom". U pitanju je liveni asfalt, koji sadrzi veliku kolicinu bitumena sa dodatkom peska i kamene sitnezi 3-5mm, i kao takav kuva se do mesta ugradnje u kohericama, kao sto su vec neki clanovi pisali. Liveni asfalt se koristi pretezno za pesacke staze, platoe, asfaltiranje izmedju tramvajskih sina i za krpljenje udarnih rupa kao sto Beograd put radi. Zbog svog sastava i velike elasticnosti nije u stanju da prihvati velika opterecenja saobracaja i samim tim se guzva i stvara izbočine, sto je posebno primetno na starom savskom mostu, koji se veoma cesto iznova krpi ali bezuspesno. Takodje je i veoma klizav pri vlaznim uslovima, pa se zbog toga pri ugradnji posipa frakcijom koja se drvenim valjcima utiskuje u masu, ali svi smo svedoci da Beograd put to ne cini, i da im je jednostavnije i jeftinije da sve moguce rupe i ostecenja saniraju livenim asfaltom umesto da opsecaju ostecena mesta, tretiraju emulzijom i asfaltiraju vrucom asfaltnom masom. Nije to nikakva inovacija, pomenuta tehnika livenog asfalta je prisutna u putnoj industriji decenijama unazad.
 
Због радова на замени асфалта затворена је Улица Марка Челебоновића од Партизанске авијације до Др. Хуга Клајна у смеру ка Кванташу.У супротној коловозној траци саобраћај се одвија у оба смера:
IMG_20220903_132003.jpg
IMG_20220903_132143.jpg
IMG_20220903_132053.jpg
IMG_20220903_132412.jpg
 
Otvorena Marijane Gregoran na karaburmi, ali opet raskopana Vojvode Micka
Vojvode Micka , od Marijane Gregoran do Patrisa Lumumbe je kompletno razrovljena i menja se cela širina asfalta. Upravo je stigao finišer. za razliku od ostatka radova gde je samo zakrpljen šanac cuž cele Marijane Gregoran
 
Baš me zanima koji je razlog što se na sredi ceo asfalt do Višnjičke, kad je i taj deo kao da je ratno stanje.

Doduše šta vredi, kad će već sledeće leto da se sete ponovo nekih toplovoda, vodovoda, dalekovoda...
 
Да се надовежем на пост @Анонима96 са неколико слика и краћим објашњењем.

Данас су почели ти радови на обнови хабајућег слоја у улици Марка Челебоновића, смер од раскрснице са Партизанске авијације до раскрснице са Рајкова улица (бивша Сурчински пут). Ови радови ће трајати до 09. септембра 2022.године. Градске линије 74, 75, 75Н, 76 су у овом делу пребачене на другу трасу, а линије 65, 70, 72, 82, 613 не мењају трасу. Иначе обновиће се цела Марка Челебоновића у оба смера (био је ред), значи до Норвешке улице.

Раскрсница Др Хуга Клајна (сликано из ње), десно је Марка Челебоновића, право је Рајкова (бивша Сурчински пут)
IMG_20220903_155627_resized_20220903_063611879.jpg


Довде ће се обновити асфалт у првом делу Марка Челебоновића
IMG_20220903_155509_resized_20220903_063611414.jpg


Марка Челебоновића, смер према Партизанске авијације, подељен на два дела. У даљини са леве стране слике се види механизација
IMG_20220903_155512_resized_20220903_063612315.jpg
IMG_20220903_155534_resized_20220903_063614351.jpg


Обавештења на аутобуским стајалиштима
IMG_20220903_155015_resized_20220903_063612683.jpg
IMG_20220903_160208_resized_20220903_092349381.jpg
 
Какав напредак, почели су и мапу измењене трасе да каче, и то још пластифицирану. Пре је стављан само овај папир са прве слике, који после кише пропадне.
 
Vrh