Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Da li vam se čini da više ne sipaju onaj bitumen u pukotine koje nastaju na kolovozima? Obratio sam malo pažnju na ulice koje nisu presvlačenje godinama i postoji baš dosta pukotina. Čak mi se čini da se na dosa mesta vide ostaci starog bitumena.

Takođe, sećam se da sam pre baš često viđao dugačke crne trake te smese, a u poslednje vreme nešto i ne viđam.
 
Баш сам се исто питао, што то не стављају.
У Кијеву се то редовно ставља.
Screenshot 2025-11-06 at 10.41.15.png
 
Na skretanju iz BMP u Antifašističke borbe skrene tačno pet vozila. A kolona do kraja trake do pešačkog semafora kod SIV-a. Ogroman napredak.
Ako se pale istovremeno za levo i pravo (a levo se prvo ugasi), onda mislim da ne bi bilo problema da se levoj traci za pravo doda strelica za levo.

To bi moglo da se uradi kod skretanja u Bulevar umetnosti gde semafori tako rade (barem su radili kada sam obećao da ću da pogledam pre par dana).
 
To nije dobra ideja jer će uglavnom biti zakačena traka i ostaje jedna.
Da li mislite da semafor za levo može da se dovoljno produži ili su neophodne po 2 trake za levo?
Do tad, mogu da preporučim da tako vozite da ubodete zeleno za levo pa skrenete iz leve trake za pravo.
 
Ako se pale istovremeno za levo i pravo (a levo se prvo ugasi), onda mislim da ne bi bilo problema da se levoj traci za pravo doda strelica za levo.

To bi moglo da se uradi kod skretanja u Bulevar umetnosti gde semafori tako rade (barem su radili kada sam obećao da ću da pogledam pre par dana).
Istovremeno se pale na početku, ali uvek postoji mogućnost da taj iz leve trake koji je hteo da skrene ne stigne, pa ostane da blokira ove za pravo. Jedino da produže trajanje strelice, jer je ovo sramota. Takođe mogu kao u NS da ubace uslovnu levu, da može da se skrene kad nema ničega u suprotnom smeru. To treba i kod onog idiotskog semafora kod Telekoma. Bukvalno se čeka nekoliko minuta da se skrene u Blok 29, a traje dve sekunde. Nije ni čudo što taksisti prave polukružno preko ostrva. Bukvalno su nas uništili ovim "pametnim" semaforima. Ali šta drugo očekivati od ovih maloumnika.
 
Pošto je to levo skretanje najudarnije na celoj raskrsnici, onda treba da budu dve trake za levo i da semafori za levo i pravo traju istovremeno i prema tome uskladiti ostale semafore na raskrsnici.

Eh, samo kada bi neko znao da koristi taj softver za semafore koji već prima dovoljno podataka preko indukcionih petlji koje se nalaze na toj raskrsnici. A i dovoljno je snimati raskrsnicu sat vremena u špicevima da se dobija realna slika o potrebama na tom mestu.
 
Da li vam se čini da više ne sipaju onaj bitumen u pukotine koje nastaju na kolovozima? Obratio sam malo pažnju na ulice koje nisu presvlačenje godinama i postoji baš dosta pukotina. Čak mi se čini da se na dosa mesta vide ostaci starog bitumena.

Takođe, sećam se da sam pre baš često viđao dugačke crne trake te smese, a u poslednje vreme nešto i ne viđam.
То се стављало до 2019. године. Од короне до данас се уопште не користи, вероватно да би улице брже пропадале и да би се чешће прале паре на пластелин асфалту.
 
Mislim da nema to mnogo veze sa nekvalitetnim asfaltom. Kod mene radili Humsku, koja je u kaldrmi, pa uspeli da tamo gde je popravljana cev da dva puta na istom mestu imaju udublhene, a koliko vidim i treći put se sprema da se otvori rupa. Plus što su nedavno od te rupe uspeli da naprave novo udubljenje. Pa inda kada du sprovodili toplovod, i vraćali kocke, sve uredno zalili bitumenom a onda nepunih mesec dana kasnije morali tu da intervenišu i ispravljaju udubljenje koje im se napravilo poprečno u odnosu na postavljene cevi.​
 
U NS i pored strelice ima uslovno levo što znači da voziš kao da nema strelice i čekaš na pola raskrsnice da prođu ovi iz suprotnog smera. To bi na skretanju u Antifašističke borbe bilo odlično, jer zeleno za pravo traje predugo i poslednjih nekoliko sekundi (nekad i više od 10) apsolutno niko ne prolazi ka Brankovom mostu. Naravno, i na mnogim drugim raskrsnicama.

Edit: Ako se dobro sećam u NS se prvo upali strelica za levo. Kad se ona ugasi, krenu pravo iz suprotnog smera, a ovi što nisu prošli levo imaju tajmer kad će da se uključi uslovna leva. Obično se uključuje pred kraj ciklusa, kad su skoro svi u suprotnom smeru prošli pravo i kad je bezbedno skrenuti. Meni odličan sistem, ali verujem viša matematika za ove naše neznalice.
 
Šta je to uslovno levo? Znam za uslovno desno ali za levo nikad čuo.
 
To je zaštićeno. U NS pored toga postoji i uslovno koje sam, možda trapavo, pokušao da objasnim u prethodnom postu.
 
Meni je iskreno jako cudno da opstine imaju razlicita pravila kad je saobracajna signalizacija u pitanju. Vidjao sam npr u nekim gradovima da dok cekas na semaforu, imas jos jedan semafor preko puta na kome vidis boju i ne moras da krivis vrat dok cekas. Jako prakticno. Ali to u Bg i NS nema
 
Meni je potpuno neverovatno da u Beogradu maltene da ne postoji znak za pravo prvenstva prolaza.
Pitanje je da li ima desetak raskrnica u celom Beogradu gde taj znak postoji.
Београд је јединствен по томе у Србији. Пре 10-ак година, можда и јаче, се неко паметан сетио како не треба стављати те знакове. Водили су се логиком да возач ако нема знак, мора да успори и погледа знакове са бочне стране тј. бочних улица, ако они имају знак стоп или обрнут троугао, онда ти имаш предност...
 
Toliko semafora su natakli da skoro pa nema potrebe, a u prigradskim naseljima ima par glavnih ulica, a ostale su toliko malo prometne da nema ni znak stop.
P. S. Naravno da se slažem sa vama.
 
Водили су се логиком да возач ако нема знак, мора да успори и погледа знакове са бочне стране тј. бочних улица, ако они имају знак стоп или обрнут троугао, онда ти имаш предност..
E jednom je i meni to neko rekao...
Pazi, to je u ovom momentu jedan veoma dobar način da Beograd put ili sekretarijat za saobraćaj ili JBM li ga ko je već zadužen za tako nešto uzme lovu na nešto potpuno regularno i realno.
Samo kažu da treba da se postavi xy tih znakova u Beogradu i to se uradi.
Plus prethodno da se urade analize i studije koje će da opravdaju taj potez i lepota.
Ali oni neće da se bave svojim poslom.

Ajde da ne grešim dušu, možda ih nema dovoljno tamo da bi stigli da se bave ovim stvarima.
 
Kod nas ne vredi nikakva studija kad već odavno imamo rezultat da je 90% vozača u ubeđenju da u svakoj prilici i svakoj situaciji baš oni imaju prednost u saobraćaju, kako nad drugim vozačima, tako i drugim učesnicima u saobraćaju.​
 
Ne zaboravimo idiotski semafor kod novog Merkatora u Bulevaru umetnosti. Ovi što hoće u Merkator se načičkaju na skretanju levo i naravno zakrče traku za pravo ka Ju biznisu. Nikad ne prođu svi, naravno. Plus je to sad jedini put za Merkator otkako su uličicu između tržnog centra i MUP-a pretvorili u jednosmernu ka BZĐ. Ja sam uveren da oni to rade namerno i iživljavaju se, bukvalno nema drugog objašnjenja. Evo danas je lik prešao preko ostrva u zoni ulaska u garažu, čak je morao i da manevriše dok su ovi u suprotnom smeru čekali. I što je najgore, ne krivim ga. I ja ću da počnem da radim te stvari iako nisam u tom fazonu. Ali ako me nadležni maltretiraju besmislenim propisima, i ja ću da ih zaobilazim.
 
Čekaj bre, da li na ovu raskrsnicu misliš.
Ovde ima 3 trake za pravo i jedna izdvojena za levo, ako se načičkaju mogu da zablokiraju samo jednu traku.
Ili ja ne gledam pravu raskrsnicu ili se nikada nisam pojavio u pravom trenutku na tom mestu. :)

1762525851195.png
 
Vrh