Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Da li vam se čini da više ne sipaju onaj bitumen u pukotine koje nastaju na kolovozima? Obratio sam malo pažnju na ulice koje nisu presvlačenje godinama i postoji baš dosta pukotina. Čak mi se čini da se na dosa mesta vide ostaci starog bitumena.

Takođe, sećam se da sam pre baš često viđao dugačke crne trake te smese, a u poslednje vreme nešto i ne viđam.
 
Баш сам се исто питао, што то не стављају.
У Кијеву се то редовно ставља.
Screenshot 2025-11-06 at 10.41.15.png
 
Na skretanju iz BMP u Antifašističke borbe skrene tačno pet vozila. A kolona do kraja trake do pešačkog semafora kod SIV-a. Ogroman napredak.
Ako se pale istovremeno za levo i pravo (a levo se prvo ugasi), onda mislim da ne bi bilo problema da se levoj traci za pravo doda strelica za levo.

To bi moglo da se uradi kod skretanja u Bulevar umetnosti gde semafori tako rade (barem su radili kada sam obećao da ću da pogledam pre par dana).
 
To nije dobra ideja jer će uglavnom biti zakačena traka i ostaje jedna.
Da li mislite da semafor za levo može da se dovoljno produži ili su neophodne po 2 trake za levo?
Do tad, mogu da preporučim da tako vozite da ubodete zeleno za levo pa skrenete iz leve trake za pravo.
 
Ako se pale istovremeno za levo i pravo (a levo se prvo ugasi), onda mislim da ne bi bilo problema da se levoj traci za pravo doda strelica za levo.

To bi moglo da se uradi kod skretanja u Bulevar umetnosti gde semafori tako rade (barem su radili kada sam obećao da ću da pogledam pre par dana).
Istovremeno se pale na početku, ali uvek postoji mogućnost da taj iz leve trake koji je hteo da skrene ne stigne, pa ostane da blokira ove za pravo. Jedino da produže trajanje strelice, jer je ovo sramota. Takođe mogu kao u NS da ubace uslovnu levu, da može da se skrene kad nema ničega u suprotnom smeru. To treba i kod onog idiotskog semafora kod Telekoma. Bukvalno se čeka nekoliko minuta da se skrene u Blok 29, a traje dve sekunde. Nije ni čudo što taksisti prave polukružno preko ostrva. Bukvalno su nas uništili ovim "pametnim" semaforima. Ali šta drugo očekivati od ovih maloumnika.
 
Pošto je to levo skretanje najudarnije na celoj raskrsnici, onda treba da budu dve trake za levo i da semafori za levo i pravo traju istovremeno i prema tome uskladiti ostale semafore na raskrsnici.

Eh, samo kada bi neko znao da koristi taj softver za semafore koji već prima dovoljno podataka preko indukcionih petlji koje se nalaze na toj raskrsnici. A i dovoljno je snimati raskrsnicu sat vremena u špicevima da se dobija realna slika o potrebama na tom mestu.
 
Da li vam se čini da više ne sipaju onaj bitumen u pukotine koje nastaju na kolovozima? Obratio sam malo pažnju na ulice koje nisu presvlačenje godinama i postoji baš dosta pukotina. Čak mi se čini da se na dosa mesta vide ostaci starog bitumena.

Takođe, sećam se da sam pre baš često viđao dugačke crne trake te smese, a u poslednje vreme nešto i ne viđam.
То се стављало до 2019. године. Од короне до данас се уопште не користи, вероватно да би улице брже пропадале и да би се чешће прале паре на пластелин асфалту.
 
Mislim da nema to mnogo veze sa nekvalitetnim asfaltom. Kod mene radili Humsku, koja je u kaldrmi, pa uspeli da tamo gde je popravljana cev da dva puta na istom mestu imaju udublhene, a koliko vidim i treći put se sprema da se otvori rupa. Plus što su nedavno od te rupe uspeli da naprave novo udubljenje. Pa inda kada du sprovodili toplovod, i vraćali kocke, sve uredno zalili bitumenom a onda nepunih mesec dana kasnije morali tu da intervenišu i ispravljaju udubljenje koje im se napravilo poprečno u odnosu na postavljene cevi.​
 
U NS i pored strelice ima uslovno levo što znači da voziš kao da nema strelice i čekaš na pola raskrsnice da prođu ovi iz suprotnog smera. To bi na skretanju u Antifašističke borbe bilo odlično, jer zeleno za pravo traje predugo i poslednjih nekoliko sekundi (nekad i više od 10) apsolutno niko ne prolazi ka Brankovom mostu. Naravno, i na mnogim drugim raskrsnicama.

Edit: Ako se dobro sećam u NS se prvo upali strelica za levo. Kad se ona ugasi, krenu pravo iz suprotnog smera, a ovi što nisu prošli levo imaju tajmer kad će da se uključi uslovna leva. Obično se uključuje pred kraj ciklusa, kad su skoro svi u suprotnom smeru prošli pravo i kad je bezbedno skrenuti. Meni odličan sistem, ali verujem viša matematika za ove naše neznalice.
 
Šta je to uslovno levo? Znam za uslovno desno ali za levo nikad čuo.
 
To je zaštićeno. U NS pored toga postoji i uslovno koje sam, možda trapavo, pokušao da objasnim u prethodnom postu.
 
Vrh