Mozda gresim, ali meni se cini da je Sapiceva ideja ne samo objedinjavanje kol centara, nego uspostavljanje sistema i pravila gde ce vise razlicitih sluzbi medjusobno deliti podatke i isto tako jedni drugima prijavljivati sve sto treba.
Vise puta sam na forumu pisao da u nekim zemljama koje sam posetio, kada pandur vidi iskrivljen znak, on javi putarima. Kada putar vidi izvaljen telefonski stub, on javi telekom operateru. Kada telekom radnik vidi odvod koji plavi, on prijavi nadleznom vodovodskom preduzecu.
* Kad kazem "javi", ne mora da znaci da licno okrene telefon nego da upisuje na spisak pa kada dodje u stanicu/bazu/garazu, jedna osoba prosledi sve svima i isto tako ona primi prijave od drugih za ono sto je nadleznost njene sluzbe. Prosto - komunikacija i koordinacija. Svi smo u istom timu i daj da si olaksamo jedni drugima umesto da svi vezbaju k'bolju.
Buduci da sa 99% sigurnosti znamo da Grad, i kao institucija i kao pojedinci, prate forum, mislim da je verovatno neko nekada preneo Sapicu te ideje, kao sto su mu evidentno preneli ideje da bi zapustene ili neodlucne parcele mogle da sluze kao privremena privatna parkiralista, sto je i najavio nedavno. E verujem da isto ima u planu i sa ovim objedinjavanjem ne samo kol centara nego i tih obaveza za prijavljivanje i koordinaciju.
Po meni je to dobra i plemenita ideja. I nadam se da ce se valjano sprovesti. Samo se nadam da nece, kao kod "reorganizacije" javnog prevoza da ostane nesto sakato i naopako reseno (citaj - pojacaju radne dane a iskasape vikend polaske) nego da ce temeljno i ispravno to da urade. I pozdravljam napor, pa makar ostalo na tome - obicnom naporu, ideji, lepoj zelji... da se to uvede. Jer je to uvod u dug i naporan proces standardizacije i koordinacije gradskih sluzbi. I tako i treba da bude. Meni je neshvatljivo i gadi mi se kada cak i gradjani vide da nesto nije u redu a nece da prijave. Na primer, pukne cev i svi lade yaya u fazonu "prijavice neko, sta ima ja..." Cak i lokalce zabole da prijave. A tek mi se gadi kada vidim pandura ili putara na duznosti/radnom vremenu ili bilo kog javnog radnika koji prolazi pored nekog picvajza a mrzi ga da okrene nadlezno preduzece i prijavi. E ovo bi mogao da bude zamajac da ubuduce ta praksa postane standard. Samo treba istrajati u tome.