Šta je novo?

Obilaznica Subotica - Y Krak

Rok za završetak radova na ipsilon kraku 20. mart

radovi-y-krak.jpg


http://www.politika.rs/sr/clanak/375328 ... ku-20-mart
 
Stvarno su puno uradili...
A za 2017. godinu ispada da nisu obezbedili ni dinara za radove...
Niti je u planu da odrade pripremu za naplatnu rampu...

Kompanija „Vojput” je na tenderu koji je raspisalo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dobila posao vredan 123,5 miliona dinara. Njihov zadatak je da urade rekonstrukciju petlje „Subotica – Jug”, završetak saobraćajnice u dužini od jednog kilometra od petlje „Subotica – Jug” do ukrštanja ipsilon kraka sa Bikovačkim putem, kao i kružni tok na ovoj raskrsnici. U ovoj fazi predviđeno je i postavljanje javne rasvete, saobraćajne signalizacije i svi ostali potrebni radovi.

Ipsilon krak ima profil poluautoputa, tj. tri vozne trake.

Iz lokalne samouprave u više navrata se čulo da je Vlada Srbije spremna da i u 2018. za završetak saobraćajnice izdvoji milijardu dinara, a 2019. još 800 miliona, kako bi konačno bila završena ova deonica koja je deo Koridora 10.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437177#p437177:1fks6xwc je napisao(la):
Stomatolog » 02 Мар 2017, 16:27[/url]":1fks6xwc]Niti je u planu da odrade pripremu za naplatnu rampu...

а што? наплатна рампа је доле код Сирига, 70 км даље
 
Novinarski tekst je po običaju štur i nepotpun. Izgleda dakle, da će se u funkciju staviti ovo što je Stomatolog ucrtao, što predstavlja petinu trase, ali uključuje kompleksan objekat petlje. Ne piše ni u kakvom profilu će biti pušten saobraćaj na toj trasi, ali ni na preostalom delu (gde mislim da ima poluprofil u jednom delu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437329#p437329:13k802ct je napisao(la):
JohnnyLee » 03 Mar 2017 08:47[/url]":13k802ct]
а што? наплатна рампа је доле код Сирига, 70 км даље
Pa zato što treba napraviti zatvoren tip naplate putarine i od Novog Sada do Subotice.
Bolje sada da su napravili pripremu za naplatnu rampu dok nema saobraćaja nego da rade pod saobraćajem.
Zašto bi bila upotreba autoputa severno od Vrbasa besplatna?
 
B92, 8.3.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1237654

Srbi čekali obilaznicu 27 god: Krajem marta...

Ipsilon krak, odnosno obilaznica oko Subotice koja je počela da se gradi pre 27 godina, biće kompletno završena u 2019, kaže ministarka Zorana Mihajlović.

"Ova vlada završiće Ipsilon krak koji je, verovali ili ne, počeo da se gradi pre 27 godina", rekla je Mihajlovićeva posle obilaska radova na toj deonici.

Ona je navela i da "svi su obećavali kako će da završe obilaznicu oko Subotice koja treba da poveže dva granična prelaza Horgoš i Kelebiju, ali mi ćemo to da završimo".

Mihajlovićeva je za Televiziju Subotica, nakon obilska radova na ovoj deonici koji su bili blokirani četiri godine, rekla da su krajem prošle godine počeli radovi na "Ipsilon kraku".

"Do kraja marta biće završen deo od raskrsnice sa Bikovačkim putem do petlje Subotica Jug", precizirala je ona.

Mihajlovićeva je navela i da će do kraja jula biti "završen i deo od Somborskog do Bačkotopolskog puta u dužini od pet kilometara"

"U budžetu za sledeću i 2019. godinu obezbedićemo 1,8 milijardi kako bi se kompletno završio Ipsilon krak", rekla je Mihajlovićeva.

Govoreći o pruzi Beograd – Budimpešta koja će proći kroz Suboticu, Mihajlovićeva je navela da početak radova na prvoj deonici od Beograda do Stare Pazove očekuje u maju.

"Za izgradnju deonice od Novog Sada do granice sa Mađarskom pregovori treba da budu završeni do kraja godine", rekla je Mihajlovićeva, a preneo njen kabinet.

Ona je najavila da će Srbija zajedno sa Mađarskom da radi na smanjenju vremena koje se provede u čekanju na granici.

"Trenutno je zadržavanje za putničke vozove 30-35 minuta, za teretne 90-180 minuta i predlog je da se formira zajednička granična stanica što će prepoloviti vreme zadržavanja", rekla je Mihajlovićeva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438239#p438239:3o05yrev je napisao(la):
Dalmatinac » 07 Mar 2017 19:45[/url]":3o05yrev]Severni krak - obilaznica oko Subotice (Y - krak):

SUBOTICAcom_07Mar2017_Subotica_1159198.jpg

SUBOTICAcom_07Mar2017_Subotica_1159199.jpg

SUBOTICAcom_07Mar2017_Subotica_1159200.jpg

SUBOTICAcom_07Mar2017_Subotica_1159201.jpg

SUBOTICAcom_07Mar2017_Subotica_1159204.jpg

SUBOTICAcom_07Mar2017_Subotica_1159207.jpg

SUBOTICAcom_07Mar2017_Subotica_1159208.jpg

SUBOTICAcom_07Mar2017_Subotica_1159227.jpg
 
Misli se na drzavljani Srbije, gradjani Srbije.
Malo je to sve prenaduvno pricom o nacionalizmu, jer kada procitas "Nemci ocekuju talas izbeglica", jasno je da taj talas ocekuju i milioni turaka, poljaka i drugih koji zive u Nemackoj...
Al eto , ovde to 'para usi' dobija drugaciju konotaciju.

Svakako se mogao upotrebiti i drugaciji izraz, da se autor malo potrudio...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 


Po meni malo čudan način nastavka radova...

Do kraja marta biće završen deo od raskrsnice (kružnog toka) sa Bikovačkim putem do petlje Subotica jug (označeno crvenom bojom),
a do kraja jula će biti završen deo od Somborskog do Bačkotopolskog puta (označeno plavom bojom).
Taj drugi deo već ima asfalt, tako da će to najverovatnije biti više estetski radovi, dok na spajanje ta dva dela ćemo morati još da čekamo pošto nastavak radova je planiran za 2018. i 2019. godinu.

Pošto na raskrsnici sa bikovačkim putem grade kružni tok, a i celu saobraćajnicu izgleda da grade kao poluautoput (3 kolovozne trake) mislim da tu još dugo neće biti pun profil autoputa.

I opet ponavljam da mi nije jasno zašto nisu odradili pripremu za naplatnu rampu na petlji Subotica jug...
 
@Stomatolog
Ne vidim veliki problem sto ce neko vreme biti profil "poluautoput" (mada je formulacija "poluautoput totalno idiotska za pit sa 2+1 trakom) koliko mi jeste problem to sto se ne gradi u kontinuitetu cela trasa.
Ovo me vise podseca na "kicenje tudjim perjem" i recikliranje, jer ako je plavi deo vec odradjen, kao sto tvrdite, bice to lepa prilika da se uz crveni koji se gradi "vrpcu preseku" na znacajno vecoj deonici (crvena + plava)
Iako smo mi sa BB informisani, vecina srbije nema pojma sta i koliko je do sada realizovano na Y kraku, kao i koji deo je funkcionalan (moguc za upotrebu), a koji ne.
Opet, uprkos svemu sto sam gore naveo, raduje sto je prica o izgradnji (ili pravilnije 'nastavku izgradnje) Y kraka, konacno pokrenuta sa mrtve tacke.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
laki72,

problem je u tome što kod nas polurešenja uglavnom postanu trajna ili privremena u proseku 20 godina. Poluautoput uglavnom kod nas donosi i najteže saobraćajne nesreće tako da iskreno ja ne volim to rešenje. A da ne govorim o tome da puštamo u saobraćaj deonice koje su već u upotrebi. I opet radimo nepovezano, sistem 'iz njive u njivu'. Na preostalih 20 km koliko još treba da se osposobi (asfaltira) za saobraćaj moramo čekati još naredne 2,5 - 3 godine.


filand,

Čeona naplatna rampa po prvim projektima je bila predviđena između Horgoša i Bačkih vinograda na približno 10 km od granice, čak su i odrađeni neki pripremni radovi. Pošto po novim pravilima mora da bude prvo isključenje sa autoputa van naplate, da oni koji ne žele da plaćaju autoput da mogu da se isključe sa njega pre prve naplatne rampe. Prvo isključenje (petlja) je kod Horgoša.

Evo slika započetih radova na čeonoj naplatnoj rampi između Horgoša i Bačkih vinograda na približno 10 km od granice:
Pogledajte prilog 1

Pošto su se izgleda odlučili da uštede pomerili su čeonu naplatnu rampu na približno 28 km od granice i tako smanjili troškove izgradnje naplatnih rampi (3 naplatne rampe se neće graditi, 28 km autoputa se neće naplaćivati).


Pošto niti jedna petlja (isključenje) od Novog Sada - sever do Subotica - jug nije urađena za jednu klasičnu naplatnu rampu izgleda da ćemo dobiti one male kontejnere sa još manjom nadstrešnicom koje su totalno nehumane za rad jer nisam primetio da će se petlje prepravljati i prilagođavati. Na delu autoputa od Beograda do Novog Sada koliko se sećam su prepravljali i petlje dok ovde to nisam primetio da će da rade, što znači da će sve biti nalik ovom sistemu na rampi Zmajevo - Sirig.

Primer naplatne rampe Zmajevo - Sirig:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438526#p438526:gamwogl3 je napisao(la):
Stomatolog » Sre Mar 08, 2017 9:50 pm[/url]":gamwogl3]

Po meni malo čudan način nastavka radova...

Do kraja marta biće završen deo od raskrsnice (kružnog toka) sa Bikovačkim putem do petlje Subotica jug (označeno crvenom bojom),
a do kraja jula će biti završen deo od Somborskog do Bačkotopolskog puta (označeno plavom bojom).
Taj drugi deo već ima asfalt, tako da će to najverovatnije biti više estetski radovi, dok na spajanje ta dva dela ćemo morati još da čekamo pošto nastavak radova je planiran za 2018. i 2019. godinu.

Pošto na raskrsnici sa bikovačkim putem grade kružni tok, a i celu saobraćajnicu izgleda da grade kao poluautoput (3 kolovozne trake) mislim da tu još dugo neće biti pun profil autoputa.

I opet ponavljam da mi nije jasno zašto nisu odradili pripremu za naplatnu rampu na petlji Subotica jug...
file.php

Da ispravim sve vas koji kritikujete zasto ce se sledeci raditi bas taj deo...
Taj deo je jedan od najvaznijih buduce obilaznice. Taj deo je vec uradjen u poluprofilu.
Taj deo se svakodnevno koristi iako je zatvoren za saobracaj.
Na tom delu ima dosta saobracaja posto je taj deo prava obilaznica, izbegava se ulazak u Suboticu da bi otisli u Sombor iz pravca Zednika.
Put nije iz njive u njivu kako se navodi.

Dakle 2 u 1. Em najjeftinije samo da se odradi jos jedna strana i kaze vidite sta smo napravili, em sto stvarno je najneophodnija upravo ta deonica.
 
jel moguce, da jos nisu poceli ceonu naplatnu stanicu kod Subotice?pa valjda je rok do juna da zavrse...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438613#p438613:2cvo29op je napisao(la):
Stomatolog » 09 Mar 2017 11:45 am[/url]":2cvo29op]laki72,

problem je u tome što kod nas polurešenja uglavnom postanu trajna ili privremena u proseku 20 godina. Poluautoput uglavnom kod nas donosi i najteže saobraćajne nesreće tako da iskreno ja ne volim to rešenje. A da ne govorim o tome da puštamo u saobraćaj deonice koje su već u upotrebi. I opet radimo nepovezano, sistem 'iz njive u njivu'. Na preostalih 20 km koliko još treba da se osposobi (asfaltira) za saobraćaj moramo čekati još naredne 2,5 - 3 godine....
Полурешења, по чему полурешења? То што Ви називате "решењем" је у економском смислу сидро везано за ноге, које земљу вуче на дно дубоког океана. Ево за коју годину, достижемо густину мреже аутопутева у Француској (17 сантиметара по глави становника), а имаћемо двоструко у односу на Пољску, која је за целу бившу СФРЈ Силиконска долина, без великих дугова, и са куповном моћи становника већом него у Словенији. Тај наш "успех" је као када неки коњушар тешко зарађени новац потроши код казанџије да му склепа круну, дебело се задужи за позлату, па ево, постао краљ! А у ствари снобина без визије жељан само пувања.

Да ли је транзитни саобраћај одвојен од локалног? Јесте. Самим тим се повећава и брзина транспорта, и смањују трошкови, и повећава безбедност.

Да ли комерцијални садржаји имају прилаз искључиво сервисним саобраћајницама? Имају.

Да ли је ограничен број улаза на пут и излаза са пута? Јесте.

Да ли су одвојена пољопривредна возила? Јесу.

Правда ли обим транспорта градњу аутопута у пуном профилу? НЕ, осим на обилазници око Београда.

Имају само две суштинске грешке: 1) Назив полуаутопут. 2) Сигнализација аутопута.

Фазна градња је доказ разумности неког друштва и економије. За двоструко већа улагања, аутопут у пуном профилу доноси већи повраћај уложених средстава, директно и индиректно ако и само ако постоји критичан обим транспорта на истом.
 
Zašto onda gradimo tri trake? Jeftinije je napraviti dve trake, a i bezbednije je voziti po putu sa dve trake bar kod nas jer svagde gde je bilo dugogodišnje rešenje poluautoput je bilo mnogo teških saobraćajnih nesreća (po sredini krenu da zaobilaze iz oba smera i eto čeonog sudara).

Za mene je 1+1+zaustavna traka polurešenje, prava rešenja su za mene 1+1, 2+2 ili klasični autoput, osim naravno na nekim uzbrdicama 2+1.

Ja se u potpunosti slažem da taj krat ka GP Kelebija treba da bude običan 1+1 zaobilazni put sa čak možda za sada ne denivelisanim ukrštanjima sa ostalim saobraćajnicama nego da se grade kružni tokovi, treba napraviti nadvožnjake na par mesta zbog poljoprivrednih vozila i to je to. I naravno nadvožnjake pripremiti možda za jednom u budućnosti da se prošiti na 2+2, o klasičnom autoputu na toj deonici mislim da za dugi niz godina nije potrebno razmišljati.

Ali onda neka se ne govori jedno, a radi drugo.

Po meni je za sada ovaj deo od Somborskog do Bačkotopolskog puta dobro rešenje i po takvom sistemu treba sagraditi celu obilaznicu do GP Kelebija. Ja se protivim samo gradnji tri trake jer takav put smatran nebezbednim.

Deonica od Somborskog do Bačkotopolskog puta:
 
Gustina saobraćaja ka Kelebiji je spajanjem našeg i mađarskog auto puta kod Horgoša prirodno drastično opala iako je upravo Kelebija ranije bila glavni prelaz. I za sada mi se čini da je obilaznica u profilu klasičnog magistralnog puta sasvim dovoljna. Omogućiće da se u periodu velikih gužvi na Horgošu relativno brzo stigne i do Kelebije, a i omogućiće perfierni saobraćaj oko Subotice. Ne verujem da će u neko skorije vreme obim saobraćaJa drastično rasti, bar ne pre nego mađari naprave auto put Baja - Segedin (koji će omogućiti da se prelaskom kod Kelebije lako dođe tom poprečnom vezom i do druge vertikalne ose - auto puta Pečuj-Budimpešta.
 
Madjari su sad nedavno rekonstruisali stari put Baja - Segedin. Stari put je prosiren i dosta kvalitetno odradjen (bio sam iznenadjen sto su stavljali bas dosta asfalta 40 cm odokativno). Nije ravan ali mislim da ce biti dugovecan. Ogranicenje 90 vecim delom tako da ne znam hoce li praviti ap uskoro.
 
Pa koliko sam video planove, hoće, ali moja greška - taj auto put ide malo severnije od Baje, na Szekszárd i upravo deo sa mostom preko Dunava je već gotov i još jedan deo - obilaznica oko Kapošvara. To je inače AP koji je južni poprečni pravac kroz Mađarsku jer ide od petlje kod Segedina na kojoj se spaja sadašnji autoput iz Rumunije (Mako - Arad), a kod Szekszárd-a se ukršta sa AP za Pečuj (do Osijeka u budućnosti), a u daljim planovima nastavlja preko Kaposvára i Nagykanizsa (gde se ukršta sa AP Budimpešta - Zagreb) i onda se ukoso penje ka Szombathely i granici Austrije (nekih 80-tak km južno od Beča), tako da ćemo i mi dobiti kraću trasu ka Austriji. Koliko brzo ostaje da se vidi, ali verovatno dosta brzo jer i njima verovatno odgovara da kamione iz Bugarske i Rumunije (a i iz pravca Srbije) ka Austriji uklone sa opterećenih deonica oko Budimpešte. Inače ko se nedavno vozio iz pravca Budimpešte ka Srbiji svestan je da je i gustina saobraćaja na M5 dosta velika upravo do tog odvajanja za Rumuniju, nakon toga ka Srbiji intenzitet drastično opada, pogotovo se to vidi u večernjim satima.
 
Vrh