Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Paradoksalno, brojni vozači koji krše propise i voze zaustavnom trakom - smanjuju broj preplitanja i pozitivno utiču na rasterećenje gužve.
Au...

Pa upravo ti pavijani prave čep, tako što ometaju ljude koji hoće da regularno skrenu ka centru...

Dodaj još i ove sa leve strane što kad naiđu na kolonu misle "Gledaj ove budale što čekaju, sad ću ja da ih sve obiđem i ubacim se kod špica" i dobiješ to što dobiješ.

Čuvena srpska deviza ajd samo ja da završim svoj poso, ostali mogu da pocrkaju...
 
Paradoksalno, brojni vozači koji krše propise i voze zaustavnom trakom - smanjuju broj preplitanja i pozitivno utiču na rasterećenje gužve.
Ja sam baš imao suprotnu situaciju. Zato što je veliki broj vozio zaustavnom, a zatim od mesta gde kreće prestrojavanje nastave da voze levom trakom, ja nisam mogao da se prestrojim ka Beogradu, tj. trebalo mi je dosta vremena da se napravi otvoren prostor gde mogu bezbedno da pređem, bez da isečem nekoga. Svakako mislim da su već od petlje kod Ikee pre račvanja mogli da ostave 4 trake ili bar da tu krenu 3 trake i sve bi bilo u redu. Čini mi se da 90% saobraćaja je juče uveče išlo ka Beogradu.
 
Au...

Pa upravo ti pavijani prave čep, tako što ometaju ljude koji hoće da regularno skrenu ka centru...
Небитно, шта се хваташ за детаљ? Али у основи, не - не праве они чеп. Крећу се крајњом десном траком и иду десно. Недостају - траке. Недостаје паметан дизајн.

Зауставна би од Траншпеда одмах могла да буде укинута, уз смањење ограничења, и то би била прва, ургентна мера за делимично санирање предметног саобраћајног свињца (по укусу великог дела овог тупог форума). А после, доградња бочних трака, јер се ништа друго паметно више не може учинити.
 
Poslednja izmena:
Nisam prošao još ovim novim delom pa ne mogu iz sopstvenog iskustva da sudim o rešenju koje je implementirano.

Ono što znam ovako sa puteva je da mi ima više smisla da je za obilaznicu odvajanje bilo desno, a za centar levo. Neko je napisao primer kamiona koji nastavljaju obilaznicom u 99.9% slučajeva dok mali automobili u većoj meri idu ka centru.

Takva rešenja su napravljena na obilaznicama oko Budimpešte, Brna i Drezdena. Često vozim tuda i znam to sa sigurnošću. Dakle za obilaznicu se skreće desno, onda se nadvožnjakom predje preko puta koji ide ka centru grada.
Što su kod nas odlučili da idu ovim pristupom ko zna.

Sa druge strane, ne može sva krivica da se svali na projektante. Ljudi voze po automatizmu, često nisu skoncentrisani, a na sve to hteli mi to priznati ili ne, saobraćajna kultura kod nas nije na visokom nivou. Meni je najveći šok kada vozim po Balkanu koliko se ljudi bespotrebno nabijaju kolima jedni iza drugih. Uopšte mi to nije jasno, kao na trkama.
 
Sve to stoji, ali suština je da su imali mesta da naprave bolje rešenje, tj, ono koje bi bilo održivo duži niz godina. Koliko bi se cena povećala da se krenulo sa 4 trake kilometar ranije? Ne previše imajući u vidu sve što se gradilo oko ove petlje.
 
Сва кривица је на пројектантима и на доносиоцима одлука. Ни на коме другом. Одговорни су сви "стејкхолдери" изузев возача. На сликама изнад су сви знали куда треба да иду, али су онемогућени да то учине како треба.
 
Ma da i nikad nisu u pretovaru.
Idu brate poneki i preko 100. Najgore je kad se međusobno pretiču, jedan ide sa 90,00 a pretiče ga drugi sa 90,01km/h.
Za drugo si u pravu. Sada apsolutno svaki auto na autoputu može da ide 160km/h a mnogi nemaju adekvatne kočnice i propisno naduvane gume.
Kada je gužva, na autoputu pažnja mora biti na istom levelu kao kroz kanjon Moraće.
Jedan jedini sekund nepažnje je skoro 40 metara puta. Mislite o tome.
I stalo moraju retrovizori da se prate. Stalno.
Vezano za kamione, ako kamion u međunarodnom saobraćaju napravi neki od prekršaja koji se snimaju na tahograf (prekoračenje opšte brzine, narušavanje režima rada i odmora) može da bude kažnjen u bilo kojoj državi u roku od mesec dana. U unutrašnjem saobraćaju, ja ne pamtim tako mnogo divljanja kamiondžija, koliko pamtim česta nekažnjena prekoračenja brzine autobusa vodećih prevoznika. Ne znam koliko se to sada iskontrolisalo. U Srbiji ne živim 6,5 godina.
 
Hvala @sergio_spector!
Na ovom snimku se baš lepo vidi koliko su projektanti kasno ostavili račvanje, za Beograd centar i Obilaznicu, trebalo je bar par stotina metara to ranije isplanirati.
Mada i tada bi bilo indijanaca koji se u poslednji sekund prestrojavaju kao onaj na snimku koji se uštekao iza kamiona.
 
Ljudi, u rečenicama se ono ispred 'ali' i 'mada' ne važi!

Debatujte kao muškarci; ne pišite sa 'ali', šaljite direktnu poruku onome kome treba, a ne nekim anonimnim vozačima koji magarcima dođu kao pokriće! Evo, saznadosmo i da ima loših vozača u Srbiji; eureka!

Kako ste tako izbalansirani ko 4 mišelinke kad ne treba, bemumiša.
 
@Пантограф
Uvek u životu postoji ono "ali", "mada", "pa ipak", ne zato što smo manje muškarci nego jer je to činjenica.
Nije sve u životu crno belo, naprotiv. Izuzeci potvrđuju pravilo.
 
Nije sve crno-belo, na primer Crvena zvezda, a i projekat petlje Bubanj potok, on je crn skroz naskroz. Nema tu ni 'ali' ni 'mada'. Priče o vozačima su spin.

Sa komunikološke tačke, 'Sloba je loš, ali je opozicija još gora' znači 'Sloba je dobar'.
 
Ovde problem nije što se za obilaznicu produžava pravo, a što se za ulazak u BG odvaja desno.
Smatram da je to normalno (da glavni pravac produžava, a sporedni se odvaja). Tako je urađeno i na severnoj strani obilaznice, ima i uporednih istih rešenja po inostranstvu.

Ovde pojedinim vozačima može (i očigledno jeste) da bude problem što je to odvajanje desno za ulazak u BG kraće nego npr. isto takvo odvajanje sa severne strane obilaznice. Tamo je oko 800 metara, ovde na južnom delu oko 450 metara.
Tih 450 metara se pri brzini od 130 km/h pređe za 12 sekundi, dok sa severne strane obilaznice za isto takvo odvajanje desno za ulazak u BG ljudi imaju na raspolaganju (pri istih 130 km/h) oko 22 sekunde. Realno i tih 12 sekundi je dovoljno, ali uvek treba planirati (projektovati) za kilave/neiskusne/neodlučne/uplašene/nekoncentrisane za volanom, tj. ostaviti im više mesta. Baš kao što je to urađeno sa severne strane obilaznice...
 
Sve smo već sažvakali 100 puta.

Moj zaključak je da vozači nisu loši, ali jednostavno ne očekuju ovakvo rešenje. Nije loša ni petlja, ali ima više ozbiljnih mana.
1. prva i neoprostiva. nisu planirali isključenje sa Obilaznice ka Beogradu
2. druga malo manja, ali takođe neoprostiva. Nije baš sama petlja, ali je itekako vezana za nju. Od BP do Trasšpeda idu samo 2 trake koje ne mogu da podnesu ni trenutni saobraćaj, a kamoli neki nov koji dolazi sa godinama.
3. vezano za drugu. Nesrećno isključenje za Beograd iz pravca Niša, urađeno mnogo lošije nego isto za Pančevo..

Sve tri stvari se mogu zakrpiti, što očigledno i rade. Grade isključenje iz pravca Obilaznice ka Beogradu, vrlo jadno i nesrećno, ali eto.
Tih hiljadu i kusur metara treće trake mogu da odrade kad kog.
A što se tiče isključenja, mislim da koren svih problema stoja u ideji da je od sada Obilaznica "glavni" pravac, a Beograd sporedni. Pisao sam već da bi, da se ja pitam, stavio Obilaznicu u smeru LEVO, Bg PRAVO, oba sa po krštene 2 trake, a Pančevo jednu koja se odvaja DESNO.

Gužve postaju normalne i kod nas, tako da me ne čudi ovaj čep na BP. Pre par nedelja mi se desilo posle Smederava ka BG zastoj iako nije bilo nikakvog sudara. Jednostavno gužva. Jedna strana na AP može da primi maksimalno do 2400 vozila/sat sve ostalo je gužva, sada je bilo bar duplo više vozila. i biće ih (nas)
 
Ovde problem nije što se za obilaznicu produžava pravo, a što se za ulazak u BG odvaja desno.
Smatram da je to normalno (da glavni pravac produžava, a sporedni se odvaja). Tako je urađeno i na severnoj strani obilaznice, ima i uporednih istih rešenja po inostranstvu.

Ovde pojedinim vozačima može (i očigledno jeste) da bude problem što je to odvajanje desno za ulazak u BG kraće nego npr. isto takvo odvajanje sa severne strane obilaznice. Tamo je oko 800 metara, ovde na južnom delu oko 450 metara.
Tih 450 metara se pri brzini od 130 km/h pređe za 12 sekundi, dok sa severne strane obilaznice za isto takvo odvajanje desno za ulazak u BG ljudi imaju na raspolaganju (pri istih 130 km/h) oko 22 sekunde. Realno i tih 12 sekundi je dovoljno, ali uvek treba planirati (projektovati) za kilave/neiskusne/neodlučne/uplašene/nekoncentrisane za volanom, tj. ostaviti im više mesta. Baš kao što je to urađeno sa severne strane obilaznice...
Iz vizure vozača, orijentaciono i logički Bg je pravo a obilaznica je levo. Kada sedneš u kola i gledaš kroz šoferku, Bg je tamo negde iza brda, tj. pravo a neki tamo stranci i kamiondžije treba da idu levo. Za sve koji idu za Bg to je glavni pravac. Po snimcima oni najviše i greše. To što neka od ove dve mogućnosti kretanja ima jaču oznaku ne znači apsolutno ništa. A to što mi ovde na silu pokušavamo da uguramu distinkciju izmedju glavnog pravca i odvajanja je totalna glupost, bitna na papiru ali ne i u stvarnom životu..

Ovo drugo si potpuno u pravu. Sekunde su u pitanju. Na tvoje kilave i nekoncentrisane dodao bih i najopasniju kategoriju: umorne vozače. Neoprostivo je kako je ovo račvanje izvedeno. Nek bude "izvedeno" mada ja volim izraz skarabudženo.

Biće ovde još zakrpa. Nadam se samo pre nego što neko strada.

PS Pendolino je manje više sumirao. Dodajem, pogledajte rešenje (broj traka, nadvožnjak i ostalo) iz pravca Bg ka Ni, pa uporedite sa ovim račvanjem.
 
Nije sve crno-belo, na primer Crvena zvezda, a i projekat petlje Bubanj potok, on je crn skroz naskroz. Nema tu ni 'ali' ni 'mada'. Priče o vozačima su spin.

Sa komunikološke tačke, 'Sloba je loš, ali je opozicija još gora' znači 'Sloba je dobar'.
Zato nam i jeste ovako vekovima jer ne umemo da nadjemo sredinu, ili je sve crno, mi smo najgori, najsiromasniji, najjadniji ili smo najjaci, najhrabriji, nebeska narod...
Mi smo kao nacija fenomen, umesto da popravimo ono sto ne valja, konstruktivno da pricamo, rusimo ono postojece da bi shvatili da to mozda i nije bilo toliko lose. Ne pricam samo o obilaznici nego o svim projektima, resenjima pa i o vodjenju dijaloga. Ako nisi sa nama, protiv nas si.
E pa @Пантографе, dosta toga pametnog i mudrog ume covek da procita u tvojim postovima ali s ovim stavom (sve je crno, da nema crnje) se ne bih slozio. I nema ALI. Ende.
 
@neshaoct u zonama petlji maksimalna brzina nije 130 već 80 ili 100. Ne menja suštinu onoga što si rekao, a to je da se lepo vidi da je odvajanje za Beograd prekratko.
 
na ovom kadru Sergia se vidi koliko je kratko i loše odradjeno ovo odvajanje...da ne pričamo kako trake za BG jadno izgledaju (zbijeno i uglavljeno posle šiljka)...sve već prežvakano znam...
IMG_4762.jpeg
 
Tek ovako iz vazduha moze da se vidi koliko je sve ovo amaterski odradjeno, a nije da se ne vidi i sa kolovoza

Sacuvaj me Boze sta su napravili, a desno ektar livade, mozes da napravis fudbalski stadion

Osveta losih djaka, ne znam ko je rekao ali je sada ta izreka vise nego aktuelna i tacna
 
Tek ovako iz vazduha moze da se vidi koliko je sve ovo amaterski odradjeno, a nije da se ne vidi i sa kolovoza

Sacuvaj me Boze sta su napravili, a desno ektar livade, mozes da napravis fudbalski stadion

Osveta losih djaka, ne znam ko je rekao ali je sada ta izreka vise nego aktuelna i tacna
A tek kada bude ovo isključenje za Pančevo proradilo, direktno u tunel se ulazi, ima da bude pogibija neviđena
 
Vrh