Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Sve table koje su sa desne strane autoputa,od tranšpeda pa do račvanja ,se ne mogu videti ako vam je tu šleper.
Samo je jedan portal na tom pravcu,onaj drugi na samom račvanju je opasan,ako samo njega budete videli.
Treba da piše Beograd centar,izlaz sa autoputa,prestanak autoputa.
 
Poslednja izmena:
Upravo nedostatak zelene table na kojoj piše 'Beograd' ovde pravi najveću zabunu.

Upravo suprotno. Govorimo o obilaznici oko Beograda i o potrebi da se saobraćaj usmeri na istu.
Na prilazu Beogradu postoji signalizacija koja govori da se autoputem(glavnim pravcem) stize do Beograda.

Onog trenutka kada se želi saobraćaj preusmeriti na obilaznicu, a ne kroz centar grada isti je neophodno označiti belom bojom (kako je i urađeno).

Da li je moglo bolje- jeste sigurno. Tu pre svega mislim da je potrebno obilaznicu bolje označiti (da li sa oznakama ring-road ili tranzit (kako i stoji na račvanju iz pravca ZG na elektronskom panou).

PS. jeste autoput, ali sam pokušao da objasnim ovo gore navedeno.
 
Vlogzilin video pokazuje koliko znakova ima od Tranšpeda do samog odvajanja za Beograd.
I posle neko kaže da nije dovoljno označeno i da je prekratko razdvajanje sa dve na četri i opet na dve trake ka Beogradu. Dajte ljudi molim vas.
15-16 sekundi auto pređe deonicu gde su četri kolovozne trake. Sasvim dovoljno da se lagano i bez drame prestroji iz desne trake auto puta ka odvajanju za centar.

 
Vožnja napamet je problem.

Drugi problem je naša putna zaostalost (ako to mogu tako da nazovem) jer mi realno do pre neki dan nismo imali pravu obilaznicu oko glavnog grada. Niti smo znali šta znači ring, tj, obilaznica.

Svi smo znali da se u Beograd ide auto-putem jer nam auto-put prolazi kroz centar grada.

Da rekapituliram - u svim normalnim zemljama se za centar grada ISKLJUČUJEŠ sa auto-puta. Mi nismo normalna zemlja, niti su većina naših ljudi vozili normalnim zemljama, niti ljudi prate vesti i shvataju šta se konkretno uradilo sa ovom obilaznicom.

Opet, nije da nije bilo po medijima da je OBILAZNICA završena, tako da verujem da svi ti koji naglo skreću i ka centru tek tada shvate o čemu se pričalo toliko u medijima ovih dana. Na žalost, opet moram da ponovim da je narod većinski, aj da ne kažem glup, ali totalno nezainteresovan za stvari van njihova 4 zida, pa to objašnjava sva ova opisana dešavanja kod Bubanj potoka.
 
To je kombinacija nepažnje i relativno siromašne signalizacije.

Što se signalizacije tiče, ja bi to ovako rešio od tranšpeda gledano:
Zanimljiva ideja, ali totalno neostvariva zbog kratkog rastojanja.
Drugo, neki znaci ti nisu u skladu sa propisima.


Treba pod hitno uvesti ograničenje 80km/h skoz od pred Transšped do iza BP. Tek onda treba razmišljati o čupanju iz ove gluposti. Neko će da nastrada.
Svako ko poznaje ovu petlju je mogao da predvidi ovakav scenario još na osnovu projekta. (ja npr. što se može i prelistati)
 
Poslednja izmena:
Pošteno se nasmejem kada na terenu vidim nekoga ko je omašio za Beograd centar ili nastavak dalje obilaznicom i nije mi ih žao uopšte, a obrazložiću i zašto.
Vozač sam već evo 20 godina, a složićete se svi da je to podebeo staž tokom kog se mogu videti svakakve situacije u vožnji koje nas ostave u šoku, skoro da mi svesni i savesni (neko više, a neko manje ;)) ponajviše iskusni, sami doživljavamo te smešne ili vrlo rizične i nepromišljene situacije u kojima se drugi često nađu, u tolikoj meri da zaželimo da stanemo uz put da se lepo ismejemo, a neretko uzmemo šećeruvodu.
U konkretnoj situaciji, smatram da je u pitanju neotesanost i sebičnost velike većine vozača koji misle da je najbrža/preticajna traka jedina za saobraćaj i da su srednja i zaustavna traka "tehničkog karaktera" i da se njima ne treba kretati. Ne možemo očekivati da takvi vozači posvećuju dužnu pažnju saobraćajnoj signalizaciji i putokazima. Skorašnji primer, do pre nekih mesec dana, iz pravca Niša ka Beogradu gužve i zakrčenje u preticajnoj traci, dok srednja zvera prazna, svaki deveti se seti da može i njom u tom smeru ka centru. Mislim da je sve mnogo jasnije obeleženo nego signalizacija nesretnog "Miloša Velikog" pre spajanja sa Surčinom i Novim Beogradom, kada smo pri dolasku ka Beogradu kod Jakova imali putokaz "Sajam" :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:, koji je kod vozača izazivao, neki bi rekli "primitivne namere i salve hvale" za go'sn Drobnjaka kome je Baron Rubinštajn nalagao kako i šta da obeležava. Zamislite soluciju, isključite se tu i put vas vodi preko Ostružnice i na Obrenovački put ka Sajmu...
No, vratimo se suštini. Ovde moram da istaknem da lično pozdravljam sve velike projekte koji se realizuju i koji su namenjeni olakšanju života građana, ali ne mogu da hvalim brzinu i način realizacije jer se sve radi kako bi bilo predstavljeno kao milostinja manjne građanima kao većini, običnoj raji što je pogrešno.
Kakvi god da su, od te manjine ne možemo očekivati da pred Beograd ulaze u vozila "neprilagođenih" vozača i da im oni izvozaju tu navodno nejasnu deonicu račvanja i razilaženja smerova za obilaznicu i centar.
Dopadaju mi se neki predlozi iz priloženog videa, naročito za horizontalnu signalizaciju i repeticiju iste, ali više od toga stvarno ne treba.


Najlekovitija jeste svest tokom vožnje, poštovanje saobraćanih propisa i blagovremeno uviđanje promena u okoruženju i na putnom pravcu, prilagodljivost brzine, naročito na deonicama koje donose promene kao što je ova.
 
Upravo suprotno. Govorimo o obilaznici oko Beograda i o potrebi da se saobraćaj usmeri na istu.
Na prilazu Beogradu postoji signalizacija koja govori da se autoputem(glavnim pravcem) stize do Beograda.

Onog trenutka kada se želi saobraćaj preusmeriti na obilaznicu, a ne kroz centar grada isti je neophodno označiti belom bojom (kako je i urađeno).

Da li je moglo bolje- jeste sigurno. Tu pre svega mislim da je potrebno obilaznicu bolje označiti (da li sa oznakama ring-road ili tranzit (kako i stoji na račvanju iz pravca ZG na elektronskom panou).

PS. jeste autoput, ali sam pokušao da objasnim ovo gore navedeno.
Ne, stvar je jasna: ako se do Beograda ide autoputem, onda 'Beograd' mora biti na zelenoj podlozi. A ide se, tako da dileme nema; mora zelena tabla. 'Potreba da se saobraćaj usmeri na obilaznicu' je višak logike u ovom slučaju.
 
Možda autoput ka Beogradu više nije autoput a mi to ne znamo :)
 
Po sadašnjem stanju, bela tabla za centar treba da stoji recimo na autokomandi.

Ako kojim slučajem autoput postane moto ili "magistralni" tabla na Bubanj potoku treba da bude plava/žuta. Bela nikako
 
Smanjiće se ovo sečenje puta nadamo se vremenom ali nikako nije bezbedno. Čak i jedan udes da bude zbog toga što je neko sekao put je mnogo.
Sad bi mogli da stave one žute nosače vertikalnih znakova za radove i pomere šiljak napred ali tek onda može da bude karambol. Ma šta znakovi, Jersey i to sa crvenim prugama!
Bolje neko da naleti na njih nego da nekom uleti na leva vrata ko je na vreme skrenuo desno za BG i ide levom trakom. Tako teško da bi mogao d'iseče iz skroz leve take i uleti u trake za BG u zadnjem času nego brale ima da voziš barem do Avale i nazad pa češ drugi put da gledaš. Račvanje puta bi trebalo da počne barem još nekih 200-300m dalje nego sada. Najmanje što sam video je 600m pa sve iznad toga je još bolje.
 
Trebalo je razmisliti i o ispisima Beograd-istok, Beograd-Sever (pravo), Beograd-jug ('Čukarica'?, 'Rakovica'?... kao i 'Surčin' - obilaznicom). Itd. Samo da se ne zbunuju vozači, a zbunjuju se (sve smo to znali - i da su Srbi lenje pameti, da voze napamet, da su sebični do nivoa gluposti da će ugroziti sebe i drugoga samo da se ne okrenu na sledećoj petlji... pa se prema tim saznanjima i obeležava put).
 
Ajmo malo da obnovimo gradivo:
Na vlogzilinom snimku:
1688390304945.png

Iz pravilnika o saobraćaju:
1688390388314.png


Dakle, jasno je označeno da se radi o ukrštanju dva autoputa.

Ne, stvar je jasna: ako se do Beograda ide autoputem, onda 'Beograd' mora biti na zelenoj podlozi. A ide se, tako da dileme nema; mora zelena tabla. 'Potreba da se saobraćaj usmeri na obilaznicu' je višak logike u ovom slučaju.

Opet kažem da je suština izgradnje obilaznice preusmeravanje tranzitnog saobraćaja van centra Beograda, da se zaobiđe Beograd. Iz tog razloga je Beograd na beloj tabli.
Ko hoće u grad prati oznaku na beloj tabli, tranzit zelena.
 
Zanimljiva ideja, ali totalno neostvariva zbog kratkog rastojanja.
Drugo, neki znaci ti nisu u skladu sa propisima.


Treba pod hitno uvesti ograničenje 80km/h skoz od pred Transšped do iza BP. Tek onda treba razmišljati o čupanju iz ove gluposti. Neko će da nastrada.
Svako ko poznaje ovu petlju je mogao da predvidi ovakav scenario još na osnovu projekta. (ja npr. što se može i prelistati)

Itekako mi je jasno da nije po propisu, da kažemo da sam iskoristio "umetničku slobodu" kao kritiku da propisi ne prate razvoj infrastrukture auto puteva koji su eksplodirali u zadnjih 15ak godina.

Trebalo je razmisliti i o ispisima Beograd-istok, Beograd-Sever (pravo), Beograd-jug ('Čukarica'?, 'Rakovica'?... kao i 'Surčin' - obilaznicom). Itd. Samo da se ne zbunuju vozači, a zbunjuju se (sve smo to znali - i da su Srbi lenje pameti, da voze napamet, da su sebični do nivoa gluposti da će ugroziti sebe i drugoga samo da se ne okrenu na sledećoj petlji... pa se prema tim saznanjima i obeležava put).
Ovo je trebalo u startu odraditi, ali eto mi smo cicije kada je u pitanju obeležavanje puteva. Beograd Istok / centar desno, Beograd jug, zapad levo itd.
 
Iako table nisu 100% perfektno odrađene one više nego jasno pokazuju da se za BG ide udesno ali eto vozači vole da voze po čuvenom “osećaju” a ne onako kako table i situacija na terenu nalažu.
U našoj blizini na ap kod Sarajeva ispisana su imena mesta na trakama
Iako google nije prošao sa svojim vozilom i snimio vidi se snimaka

 
Mislim da bi jedna kamera koja snima zaustavnu na račvanju rešila posao rikverc vožnje u zaustavnoj traci. To je čest problem i na drugim deonicama.
Mnogi pričaju o navikama, kao da je obilaznica pala preko noći, a ne da su poslednje 2-3 godine ti isti vozili kroz gradilište, i sad kad je završeno oni po navici idu skroz levo, a do juče je to bilo gradilište. Niko ne razmišlja i ne prati znakove, doduše dosta njih ih i ne razume.
Jednom prilikom sam u BG-u dobio opkladu za prvenstvo prolaza u kružnom toku kada nisu postavljeni znaci za kružni tok. A to je prvo što se uči kada se polaže vožnja.
Kao i za sve ostalo i u saobraćaju smo najpametniji :p
 
Nedostaje tabla gde su stavili Zagreb / Budapest desno na portalu treba Beograd da stoji. Još jednu treba dodati. Ovako portal prazan stoji. Kad auto prođe ispod Zagreb/Budapest table njemu u pogledu sledeća tabla bude pravo ispred na kojoj stoji Beograd ali desno je put što se jasno vidi na 1:15

Ovo se ne bi desilo da su na 650-1000m razdanjine krenuli da cepaju autoput. A oni su to skratili barem 100m a verovatno i više.
Kad idete iz pravca Šida tu imate skoro ~1000m od početka razdvajanja do samog šiljka a ovde iz pravca Niša kad se ide ima ~500m
Ovo implicira da je razdvajanje trebalo da bude barem u nivou kružnog toka parkinga Ikea. nekih 200-300m južnije.

E sad zašto su ovako sabili sve ne znam ali deluje da će možda morati to da preprojektiju ako ikad bude zasmetalo stubovima železničkog mosta koji tuda negde treba da seče autoput kad se bude radio sektor C.
Мислим да су ту замислили да пише Темишвар десно
 
У смеру ка Нишу из центра Београда постоје оба типа постављена на 2000m је III-207.1, док је на 1500m III-207
Da, u pravcu Niša postoje obe varijante, ali u tom pravcu imamo i isključenje na put nižeg reda ( jasno postoji znak za prestanak autoputa) i direktno ukrstanje dva autoputa.
Jeste malo specificno jer se jedna petlja posmatra kao celina, ali ako malo bolje pogledas same znakove, nisu identicni. Prva na 2000m nosi oznaku 28, a druga, čini mi se 24. Tako da u okviru jedne petlje(po nazivu) postoje oznake za svako ukrstanje(uključenje/isključenje) puteva.
 
Vrh