Šta je novo?

Novi savski most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557049#p557049:3p9u7wv3 je napisao(la):
Дошљак » Sub Avg 04, 2018 6:59 pm[/url]":3p9u7wv3]Постоје ли у свету искуства са мостом који има кружни ток са своје обе стране?

Ako ih negde ima to je Spanija )) tamo mi se cini da je na svakih 5m Kruzni......
 
Kakve veze ima da li je most ili prometna ulica? Dobar inžinjer saobraćaja može da izračuna protočnost za svaku situaciju.
 
@lukarts
A u Španiji onolike reke;)

@astrodule
Naravno da ima veze ako je most, jer je most posebno skup objekat. Naročito most preko velikog vodotoka. I, tako, napraviš, za 100 miliona evra most koji u građevinskom smislu ima kapacitet od 8.000 vozila na sat... i površinskim raskrsnicima uz silazne rampe to u startu smanjiš na 3.500...
Pa, kakva je to investicija? Gde je tu rezon??
 
Nisam mislio na investiciju, nego na protočnost.

Naravno da kada se pravi most mora da se sve uzme u obzir, a ne samo da se kaže menjamo stari most za novi koji će biti širi.

Zbog toga zaista ne vidim svrhu insistiranju na identičnu lokaciju i korišćenje starih stubova (plus uklanjanje mosta koji koliko toliko olakšava vezu između NBGD i starog dela grada, par godina).

A imali smo takvu priliku da smestimo novi most gde hoćemo i napravimo ljudske pristupne saobraćajnice sa obe strane bez skoro ikakvih ograničenja.

Pa čak i bez planiranog tunela (koji će baš mnogo značiti) mogao se pametnim rasporedom ulica u Savskom amfiteatru razbiti saobraćaj koji će širi most generisati.
 
Normalno. Ovde sad prevladava neki odvratni investitorsko-estetistički princip, najvažnije je da sve to lepo izgleda kupcima stanova i javnosti na renderima, bez ikakve brige o funkcionalnosti, što je presedan čak i u našoj sredini.

Marketinški model društvenog uređenja, bez ikakvog smisla. Idiotska epoha.
 
Razloga za sklanjanje starog mosta je mnogo. Potreba za većim protokom kad se izgradi tunel do Despota Stefana, višak stubova koji ometaju plovidbu, manja visina u odnosu na novi, buka i vibracije... Na kraju krajeva, podsetimo se da taj objekat jeste svojevremeno izgrađen kao privremeni. Čije je sklanjanje i zamena bilo predviđeno još pre pola veka.

Što se tiče samih radova i premeštanja starog, mislim da ima nade da se to adekvatno uradi ako se angažuje kvalitetna strana firma. Naravno, i onda će biti kuknjave po medijima što angažujemo strance umesto da koristimo umeće domaćih firmi koje ili više ne postoje ili nisu radile ništa veće od nadvožnjaka već 30 godina... Al dobro, tako je to na ovim prostorima gde politika sve polarizuje.
 
Vidi ovako. Prošle nedelje sam dvaput bio prinuđen (osuđen) da idem u centar sa NB u popodnevnom špicu. To je, i sa Starim mostom u funkciji, rečju - horor. Peške se brže stiže od 30. bloka do Hajata. A bez mosta na tri godine...

Što se mene tiče, ako neko pozove na demonstracije protiv trogodišnjeg terora nad Beograđanima koji će uslediti rušenjem tog mosta, prvi ću se odazvati. Ljudi će kući putovati po dva sata! To je ništa drugo do sadizam mediokritetske klike na vlasti i njenog sistema.
 
Apsolutno je nesporno da je most već odavno svoje odradio i da ge treba ukloniti.

Ja najviše kritikujem red koraka i lokaciju.

Ovo će izgleda biti još jedan zbrda-zdola izvršen dugo očekivani i davno planirani projekat.

Na žalost, izgleda da je to jedini način kako danas stvari funkcionišu u Beogradu i to sve samo zbog BnV.
 
Mozda ce novi most raditi pored sadasnjeg ako je to izvodljivo bar dok budu radi stubovi
 
Tome se i ja nadam (pa da ubacim jednu klasičnu političku foru) kao i svi poznavaoci saobraćajnih kretanja i svi urbanisti u Beogradu.
 
А овај тунел до Деспота Стефана што Бендер помену, нисам сигуран да ћемо бити способни то да завршимо, барем у веку СУС мотора. А додатне траке без тог тунела неће пуно значити.
 
Da li postoji zvaničan plan kako će izgledati pristupne saobraćajnice na "staroj" strani grada?

Meni je nekako logično da most ide pravo u tunel, a da se pre toga omoguće posebna skretanje ka Bulevaru Vudroa Vilsona, desno u Karađorđevu ka Nemanjijoj i levo u Karađorđevu ka Kalemegdanu. Imam neki loš osećaj da će negde sigurno postaviti semafore, a ne kružni tok (kružne tokove)
 
Kružni tok sa Vilsonom, kružni tok sa Karađorđevom, semafor pred tunelom.
Ludilo projektovanja.

Bolje od ovoga u konkretnom slučaju su i tri semafora sa zelenim talasom.
 
imamo situaciju gde godinama ne mogu da probiju zeleznicki nasip i vezu dva bulevara na novobeogratskoj livadi i sad treba ozbiljno shvatiit najavu izgradnje tunela i mosta preko save i ispod terazija?

koliko godina ce trajati izgradnja jedne trake ostruznickog mosta i to na stubovima koji su vec bili delimicno uradjeni? bez sina, 2+1 traka..

koliko godina traje izgradnja i opremanje tunela na koridorima?

koliko godina traje postavljanje sina na most na adi?

koliko su probijeni inace bezobrazni rokovi na znatno jednostvanijim projektima rekonstrukcija gradske infrastrukture kojih su se dohvatili, npr rekonstrukcije slavije, trga republike..?

posto sam postavio neka pitanja na koja ne znam odgovor da kazem i nesto sto znam - u naselju u kome ja zivim pravljene uvucenog autobuskog stajalista u duzini od 25 metara trajalo je 6 meseci. plus 2 meseca da stanicu koja je bila pomerena 150 metara dok traju radovi, na nekih 50 metara od sledece stanice, vrate tamo gde je bila, tj tamo gde su napravili to prosirenje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588055#p588055:340cejyu je napisao(la):
Пантограф » Sre Dec 12, 2018 2:13 pm[/url]":340cejyu]Vidi ovako. Prošle nedelje sam dvaput bio prinuđen (osuđen) da idem u centar sa NB u popodnevnom špicu. To je, i sa Starim mostom u funkciji, rečju - horor. Peške se brže stiže od 30. bloka do Hajata. A bez mosta na tri godine...

Što se mene tiče, ako neko pozove na demonstracije protiv trogodišnjeg terora nad Beograđanima koji će uslediti rušenjem tog mosta, prvi ću se odazvati. Ljudi će kući putovati po dva sata! To je ništa drugo do sadizam mediokritetske klike na vlasti i njenog sistema.
Pa ok, ali evo da si ti sad na njihovom mestu, šta bi uradio? Kažem ''sad'', jer jasno je da bi svašta nešto moglo drugačije pre 5 godina ali avaj, počinjene su neke greške i ishitreni potezi i sad su tu gde su. Šta sad dalje?

Taj most će pre ili kasnije morati da se seli odatle. Znači Beograd će u nekom momentu morati da istrpi tu cenu njegovog izmeštanja. Jedino je pitanje vremena, da se odabere kad će to da se sprovede. A koliko god to žuljalo i smetalo sad, tek će da smeta ako se ostavi za kasnije, kad se sve ovo okolo napuni ljudima i sadržajem. Ja na to gledam kao na odlazak kod zubara. Znaš da ćeš da proklinješ sebe i da jaučeš od bola, ali što pre odeš i završiš to, to će biti manje bolno i komplikovano nego da si ostavio za kasnije. Odlaganjem može da bude samo još gore, bolje nikako.
 
Ali ništa se ovo ne bi osetilo da most grade pored i ne diraju Zarića dok ne završe. Ne verujem da je to bilo nemoguće (naročito imajući u vidu priču da stubovi možda neće moći da se iskoriste)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588083#p588083:1cixcbra je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Dec 2018 03:38 pm[/url]":1cixcbra]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588055#p588055:1cixcbra je napisao(la):
Пантограф » Sre Dec 12, 2018 2:13 pm[/url]":1cixcbra]Vidi ovako. Prošle nedelje sam dvaput bio prinuđen (osuđen) da idem u centar sa NB u popodnevnom špicu. To je, i sa Starim mostom u funkciji, rečju - horor. Peške se brže stiže od 30. bloka do Hajata. A bez mosta na tri godine...

Što se mene tiče, ako neko pozove na demonstracije protiv trogodišnjeg terora nad Beograđanima koji će uslediti rušenjem tog mosta, prvi ću se odazvati. Ljudi će kući putovati po dva sata! To je ništa drugo do sadizam mediokritetske klike na vlasti i njenog sistema.
Pa ok, ali evo da si ti sad na njihovom mestu, šta bi uradio? Kažem ''sad'', jer jasno je da bi svašta nešto moglo drugačije pre 5 godina ali avaj, počinjene su neke greške i ishitreni potezi i sad su tu gde su. Šta sad dalje?

Pa, jednostavno je, kao što napisa i astrodule - gradio bih novi most neposredno uz stari, na kojem ne bi bio obustavljen saobraćaj.
 
Ništa od ovoga se ne bi desilo i da su prethodne garniture i struke u prethodnih nekoliko decenija radile kako je trebalo i bilo planirano. Ali desilo se da je, metaforički rečeno, pet generacija pravilo kuću na svoju ruku (svako svoj sprat, kako zna i ume) i sad kad treba šesta da preuzme, cela kuća se ljulja ko kocka želea i svi gledaju samo u novajlije a zaboravljaju na ono ispod. Ja tako vidim sve ovo. Uopšte se ne ustručujem da kritikujem sadašnju garnituru (što se često i vidi :mrgreen: ) ali umem da razaznam kad je nešto čisto njihova odgovornost, a kad je nešto samo simptom nečega što se ignorisalo u prošlim vremenima.

Istina, neke generacije su dobile upravljačku palicu u baš loša vremena - npr ona posle rata, kad su stotine hiljada bile u hitnoj potrebi za novim domom, ili one u 90im... ali smatram da su sve do jedne imale dužnost da gledaju dalje u budućnost i bar obezbeđuju uslove za naredna vremena. A umesto toga su svi samo nastavljali da tovare jedan haos na drugi i sad kad su ovi preuzeli, pa naravno da će biti svakakvih brljotina i ćorsokaka.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588087#p588087:3255qtmp je napisao(la):
Пантограф » Sre Dec 12, 2018 4:00 pm[/url]":3255qtmp]
Pa, jednostavno je, kao što napisa i astrodule - gradio bih novi most neposredno uz stari, na kojem ne bi bio obustavljen saobraćaj.
A koji je njihov argument, zašto to ne rade? Mislim znam da nisu davali izjave za to, ali jel negde neko pisao ili pričao zašto se ide na opciju gde se jedan most uklanja pa menja drugim, a ne na tu varijantu sa paralelnom gradnjom? Jesu samo pare u pitanju ili ima još nešto? Nisam građevinac i ne znam, pa baš zato i pitam. Kapiram da mnoga ''zašto'' imaju neka svoja ''zato''.

I da, šta bi na kraju sa tim stubovima? Jel bi mogli stari da se iskoriste ili ne? Ja koliko vidim kao laik ovi sadašnji su jako masivni, i verujem da bi bez problema mogli da prime novi i veći most. Osim ako nije problem u njihovoj podlozi i rečnom tlu. E to je onda sasvim druga i komplikovanija priča.
 
Ovo ne bih pripisivao nijednoj prethodnoj vlasti. Nijedna od njih nije predviđala rušenje mosta, pa gradnju novog na istom mestu, nego pored. To je posebnost i stepen gluposti po kojem se aktuelna vlast izdvaja od svih ostalih.

(Da li zaista misliš da ovi pitaju inženjere za nešto bitno? Ovo je muljačko, poslovno-političko društvo, metastaza najgorih koncepata upravljanja karakterističnih za najnazadnije zemlje. Čak ne ni menadžersko, kao neoliberalna društva, jer je među principima savremenog menadžmenta, recimo, agilnost, a to znači da u aktuelnim uslovima, kada preti potpuni slom javnog prevoza u gradu - momentalno cepaš planove o nestanku gradskog mosta na tri godine. Inženjerski princip je, sa druge strane, nešto što oni ne mogu da svare, niti smeju da dopuste.)
 
Да има иоле памети, изградили би нови мост 10-15 метара узводно, исправили путању са моста ка Карађорђевој преко БАСа који би се срушио, а током изградње новог моста задржали стари мост у функцији и по отварању новог стари би демонтирали и пренели другде (Ада као што је одлучено нпр.).
 
Kako nijedna nije predviđala rušenje mosta kad gotovo svaki plan koji je izašao od 45' naovamo je podrazumevao ili menjanje ovog mosta novim i većim, ili izgradnju novih u okolini? Pošto je ovo drugo vremenom sve više zamiralo kao opcija (pogotovu nakon izgradnje InterKontija), jasno je da je onda trebalo imati ovo prvo u vidu.

Da li zaista misliš da ovi pitaju inženjere za nešto bitno?
Tjaaa... pitaju i oni. Ali ne slušaju dovoljno. Ali nije da ne pitaju za mišljenja. Govorim iz prve ruke, pošto mi je lično pričala osoba koju je Mališa svojevremeno konsultovao za nešto i između redova rekao da bi i on voleo da se usvoje neki predlozi struke ali da ''oni gore'' i investitori žele drugačije. Jesu oni velika sekta puna primitivaca i kriminalaca, ali ima i par njih koji, što bi rekli, znaju koliko ne znaju i da valja nekad pitati pametnije za savet i mišljenje.

No dobro, to je sad već tema za sebe. Mene više zanima da li je bilo priče o tome zašto se sad bira opcija gde se jedan most menja drugim umesto paralelne gradnje novog pa skidanja starog? Da li se radi o parama, o izvodljivosti, o trasiranju...? Mislim ipak pričamo o nečemu višedimenzionalnom, sumnjam da se baš sve svodi na to ''da je Vučić/SNS tako hteo''. Verovatno ima još nešto.

Na kraju krajeva, postojeći most već ima svoje stubove, svoj nasip, i svoju trasu koja ''udara'' direktno na raskrsnicu i plato ispred Ekonomskog. Ako bi se gradio novi pored, ma koliko ga približili starom, on bi opet iziskivao nove stubove, novi nasip i uz to korekciju putanje da bi se završavao na istom mestu gde i ovaj postojeći.
 
Koliko vidim nikome ne bi smetao Novi most da se gradi pored starog pa kad se on zavrsi radite sta hocete.Mislim da samo malo osluskivanja naroda koji zivi tu i svi bi bili zadovoljni.Meni je ovo neverovatno jer stvarno ni najednog coveka iz Bg-a ne videh da pozdrzava rusenje starog bez alternative na 3 godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588101#p588101:lnqgybxw je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Dec 2018 05:12 pm[/url]":lnqgybxw]
No dobro, to je sad već tema za sebe. Mene više zanima da li je bilo priče o tome zašto se sad bira opcija gde se jedan most menja drugim umesto paralelne gradnje novog pa skidanja starog? Da li se radi o parama, o izvodljivosti, o trasiranju...? Mislim ipak pričamo o nečemu višedimenzionalnom, sumnjam da se baš sve svodi na to ''da je Vučić/SNS tako hteo''. Verovatno ima još nešto.
O tome nije ništa rečeno, ali je lako pogoditi. Novi most je morao da bude deo prostornog plana koji je osnova svega što se radi, budući da je unutar granica plana. Da su ostavili otvorenu poziciju novog mosta, tj lokaciju stubova, to bi za sobom povlačilo kasnije menjanje pozicije ulica na kopnu, a time i promenu oblika i lokacije blokova, infrastrukture itd. Bukvalno bi se morao donositi novi prostorni plan i menjati ugovor. Što bi kočilo brzinu gradnje koja je svima iz ekipe koja odlučuje veoma bitna. Zbog toga je u prostornom planu fiksiran položaj mosta, ali su ostavljene otvorene opcije za most. Glavna je bila da se dodatak kači sa strane starog mosta, a druga da se čitav stari most skine do stubova. Oni bi se ili direktno iskoristili za novi most takvi kakvi su, ili ojačali šipovima oko sebe. To je zatim omogućilo da gradnja na kopnu odmah počne i da ne zavisi od dugačke procedure fiksiranja njegovih karakteristika i oblika. Ukratko, most je odmah u početku rada na prostornom planu morao biti fiksiran na jednom mestu da bi se po njegovom usvajanju i potpisivanju ugovora baziranom na tom planu moglo odmah početi sa infrastrukturom i gradnjom na kopnu u okviru sigurno nepromenljivog PP-a. A pošto su se u početku (da prošli jeftinije i brže) najviše nadali da će dodatak okačiti sa strane starog mosta, to "jedno mesto" je upravo ono staro. Posle su shvatili da ovi šipovi nisu dovoljni, ali je bilo kasno.
 
Jedno rešenje haosa koji se sprema. Pitati naslednike Nacista kako su im očevi čas posla napravli privremeni most sa 4 trake

file.php
 
Okupirali Evropu i dve trećine stanovništva koristili kao robove, kao i sva rudna bogatstva i svu industriju za džabe, nakon otimačine. Ko pisne, streljanje.

Nisam baš nešto za tu strategiju.....
 
Vrh