Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875513#p875513:3e7sef5j je napisao(la):
Вожд » Sub Avg 28, 2021 5:19 pm[/url]":3e7sef5j]Pogledajte prilog 1
file.php

file.php

Bravo za kopije

a4f429ec4a32c0e4f2bacecc9e41859f.jpg
 
Ew6vLSY.jpg


Jedna od bolje sredjenih fasada. Dopada mi se pistaća boja. Postojece stanje je izgledalo ovako:

307a321b8d5c2a7f77e7ee9be89134df.jpg
 
Meni je Dunavski park naljepši

Dunavski park nije uvek imao ovakav izgled, jer je sve do 1895. godine ovo mesto bilo liman takozvani dunavski rukavac, koji je imao puno mulja. Zabareni deo dunavskog rukavca u tadašnje vreme je obrastao vrbama i trskom, a obilovao je žabama i komarcima. Ovaj deo grada bio je niži od prostora koji se protezao do kraja Dunavske ulice i prostora oko mostobrana, jer se odavde uzimala zemlja koja se koristila za izgradnju nasipa duž obale Dunava.


Dunavski park nije uvek imao ovakav izgled, sve do 1895. godine!

Postoje i zapisi u kojima se potvrđuje da su Novosađani ovaj deo grada, pre početka nastajanja parka nazivali Promenada ili šetalište. Na ovom delu grada pre početka nastajanja parka na velikoj livadi održavani su veliki godišnji vašari, tako da je ta livada zbog održavanja vašara nazivana i vašarište.

Negde krajem 19. i početkom 20-tog veka, započeto je uređenje ovog dela Novog Sada, koji su tadašnji meštani nazivali Promenada. Uređenje je započeto isušivanjem, a prvo nasipanje zemljom započeto je zbog gradnje hotela „Kod engleske kraljice“. Kasnije se u zgradu tadašnjeg hotela useljava sud, a nešto kasnije i Muzej Vojvodine.


121310b00.jpg



Zbog nasipanja zemlje na jednom delu je ostala bara koja se nalazila na 76 metara nadmorske visine, koja je vremenom kompletno ozidana. I tada nekadašnja bara poprima izgled jezera sa malim ostrvom koje je nazvano „Eržebet“. I upravo na tom ostrvu je zasađena vrba u čast i spomen austro-ugarskoj carici, koja je ubijena 1898. godine. Kako su tekli radovi tako je započeto i uređenje prostora oko nekadašnje Promenade, nasipanjem terena i formiranjem staza. I onda uređena i znatno proširena tadašnja Promenada menja naziv u Dunavski park. Ovaj park se jednim svojim delom oslanja na Dunavsku ulicu te zbog toga dobija i svoj konačan naziv Dunavski park.


Konačnim uređenjem i samim proširenjem parka tadašnji naziv Promenada promenjen je u Dunavski park!

Negde sredinom 30-tih godina u prošlom veku, započeto je nasipanje terena i sadnja drveća, a današnji izgled parka nastao je projektom dr. Ratibora Đorđevića 1958. godine. Dunavski park je star oko 100 godina i na tu starost ukazuju lepo formirana stara stabla, alohtone i autohtone flore, a poznato je da ima i puno egzota.


1201dae11.jpg



Prvobitno je uređeno zemljište ispred nekadašnje sudske palate, gde su formirane staze od zemlje, a zasađena je i trava. Jezero je potpuno renovirano 1978. godine i koje se povremeno poribljava, a u kasnijem periodu je u njega stavljeno nekoliko pataka i labudova.


Današnji izgled Dunavskog parka nastaje 1958. godine po projektu Ratibora Đorđevića!

Dunavski park poseduje preko 600 stabala različitih vrsta i to čempresa, bora, divljeg kestena, platana, lešnika, srebrne lipe, jablana, kao i retkih vrsta poput piramidalnog hrasta lužnjaka. Ovaj park ukrašava još i veliki broj šiblja japanska dunja, žutika, šimšir, kleka i crveni dren. Idejnim rešenjem Đorđevića uklonjena su oštećena stabla, a formirani su cvetni elementi.


Park se jednim delom oslanja na Dunavsku ulicu te zbog toga dobija naziv Dunavski park!

Smatra se da Dunavski park ima značajne kulturne, prirodne i tradicionalne vrednosti. Posebnu vrednost parka čine dendrološki materijali poput drvoreda koprivića, vodenog čempresa, crvene šljive, mačje leske, a kao najvredniji smatra se hrast „quercus pedenculata far. fastigiata“. Park poseduje preko 250 biljnih vrsta i nalazi se pod zaštitom Republičkog zavoda za zaštitu prirode. Prve biljne vrste su zasađene krajem 19. veka na muljetivom i močvarnom zemljištu, koje je često bilo poplavljeno kod većih vodostaja Dunava.

119647924.jpg



Smatra se da je centralno mesto parka jezero, a u samoj sredini je smešteno malo ostrvo. Park ukrašavaju skulpture koje parku daju poseban šarm: bista Branka Radičevića (rad Acina), Nimfa (Đorđa Jovanovića), skulptura Đure Jakšića koju je izradio Jovan Soldatović, kao i skulptura Sergeja Radonješkog koju je izradio Kulikov, kao i bista Miroslava Antića koju je napravio Pavle Radovanović. Park poseduje 39.300 kvadratnih metara i vremenom je postao unikatna oaza zelenila u samom centru Novog Sada.


Dunavski park poseduje preko 600 stabala različitih vrsta!

U Dunavskom parku je smeštena i obnovljena saletla, koja se stilski potpuno uklopila u okruženje. To je mesto održavanja brojnih kulturnih dešavanja za vreme letnjeg perioda, kao i koncerata. U najvećoj saletli je svojevremeno svirana vojna muzika i to nedeljom i praznicima. Ta najveća saletla je obnovljena 2001. godine, a u novije vreme tu su organizovani koncerti Muzičke omladine Novog Sada. Ovo mesto u poslednje vreme postaje posebno poznato među mladima, koji sve češće na ovom mestu organizuju venčanje i sklapaju brak.


Smatra se da je centralno mesto Dunavskog parka jezero!

Početna koncepcija parka zadržala se i do danas, a atraktivna je kao i na samom početku njenog nastanka. Veliku radost kod mališana čine patke i kornjače, a svojevremno su bili prisutni i labudovi. Uredbom koju je donela Vlada Republike Srbije 1998. godine, Dunavski park je stavljen pod zaštitu prirode kao spomenik prirode 2. kategorije. Dunavski park se smatra najstarijim parkom u Novom Sadu, ali ga mnogu smatraju i najuređenijim parkom u gradu.

dunavski-park-novi-sad-1.jpg



Uređenjem pojedinih delova parka, obezbeđene su i proširene pešačke staze, urađena je izolacija jezera, postavljene su nove klupe, kao i česma sa vodom za piće. Javno komunalno preduzeće „Gradsko zelenilo“ sa svojim radnicima i stručnjacima, održavaju tokom cele godine park, a ujedno i unapređuju njegove zelene površine.


Dunavski park se smatra najstarijim i najuređenijim parkom u Novom Sadu!

Dunavski park opstaje već više od jednog veka, a predstavlja svojevrsnu oazu mira u centru Novog Sada. Park se često pojavljuje na razglednicama Novog Sada i smatra se pravim zaštitnim znakom grada. Poslednjih nekoliko godina pred same novogodišnje praznike se održava manifestacija „Ledena šuma“. Manifestacija koja se održava u ovom poznatom parku, postaje pravi centar dešavanja tokom praznika,a obiluje i zanimljivim programom i klizalištem.

Najčešće svaka šetnja Novosađana, ali i turista koji dolaze u Novi Sad, započinje upravo šetnjom kroz Dunavski park. Svaki posetilac može da uživa u tišini parka koji se nalazi u skoro samom centru grada, kao i da uživa u zelenilu, kipovima, spomenicima, uređenim stazama i pticama.

Slike i tekst solis nekretnine
 
Novi Sad prvi u Srbiji po prometu garaža i poslovnih postora - Gotovina prednjači u odnosu na kredite


Novi Sad je u ovoj godini prvi grad u Srbiji po prometu garažnih mesta i poslovnih prostora, pokazuju podaci Republičkog geodetskog zavoda.

U državi je za prvih šest meseci prometovano 6.856 garažnih mesta, a najveći broj kupoprodaja realizovan je u Novom Sadu - 849. Cene garaža su se kretale od 1.000 do 30.000 EUR. Iza Novog Sada su: Savski venac, Zemun, Zvezdara, Novi Beograd, Voždovac, Vračar, Stari grad, Palilula (Beograd), Kragujevac i tako dalje. Cene garažnih mesta u Srbiji su od minimalnih 415 EUR u Nišu do 40.000 EUR na Čukarici.

Kada je reč o poslovnim prostorima po kojima Novi Sad prednjači, u prvom polugodištu prometovano je 213. U Srbiji je registrovano 1.615 kupoprodaja poslovnih prostora. Prometovani su lokali, kancelarije, poslovni apartmani, poslovni prostori. Iza Novog Sada su Raška (175), Novi Beograd (97), Čajetina ( 96), Vračar (69) i tako dalje. Postignute cene su od ispod 100 EUR po metru kvadratnom do 11.538 EUR. Kod 97% prometovanih poslovnih prostora evidentirano je gotovinsko plaćanje, u odnosu na 3% iz kredita, 89% prometa je realizovano u EUR i 11% u dinarima.
https://www.ekapija.com/real-estate/343 ... a-gotovina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887264#p887264:3o0pkc36 je napisao(la):
srefanns » Čet Okt 07, 2021 1:41 pm[/url]":3o0pkc36]
Novi Sad prvi u Srbiji po prometu garaža i poslovnih postora - Gotovina prednjači u odnosu na kredite


Novi Sad je u ovoj godini prvi grad u Srbiji po prometu garažnih mesta i poslovnih prostora, pokazuju podaci Republičkog geodetskog zavoda.

U državi je za prvih šest meseci prometovano 6.856 garažnih mesta, a najveći broj kupoprodaja realizovan je u Novom Sadu - 849. Cene garaža su se kretale od 1.000 do 30.000 EUR. Iza Novog Sada su: Savski venac, Zemun, Zvezdara, Novi Beograd, Voždovac, Vračar, Stari grad, Palilula (Beograd), Kragujevac i tako dalje. Cene garažnih mesta u Srbiji su od minimalnih 415 EUR u Nišu do 40.000 EUR na Čukarici.

Kada je reč o poslovnim prostorima po kojima Novi Sad prednjači, u prvom polugodištu prometovano je 213. U Srbiji je registrovano 1.615 kupoprodaja poslovnih prostora. Prometovani su lokali, kancelarije, poslovni apartmani, poslovni prostori. Iza Novog Sada su Raška (175), Novi Beograd (97), Čajetina ( 96), Vračar (69) i tako dalje. Postignute cene su od ispod 100 EUR po metru kvadratnom do 11.538 EUR. Kod 97% prometovanih poslovnih prostora evidentirano je gotovinsko plaćanje, u odnosu na 3% iz kredita, 89% prometa je realizovano u EUR i 11% u dinarima.
https://www.ekapija.com/real-estate/343 ... a-gotovina


Чудна нека рачуница морам да признам, добро нису још Београд поделили и на блокове и месне заједнице.
 
ко о чему, баба о уштипцима, а ја о својој архиви идеја. ево сада и Нови Сад из 2014. године (знате већ, десни клик за пуну резолуцију)

трамвај:
NS-T.jpg


НС-воз:
NS-V.jpg


и све то заједно:
Novi-Sad.jpg
 
Ovaj novi park izgleda lepo,prostrano,zanimljivo je osmišljen,bilo bi dobro kada bi produžili park niže ka budućem muzeju železnice,ali ipak najgenijalniji deo je ulica koja je uredno nezavršena ,nije spojena sa drugim delom ulice,a na sredini su čak i ivičnjak postavili,pored toga,pažnju privlači i zgrada koja svojim dizajnom potpuno uništava okolinu i novi park,a sve je izglednije da će galens to isto učiniti i na prostoru uz bulevar Evrope,gde je mnogo logičnije da grade javne i društveno-kulturne sadržaje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887441#p887441:1zpo9svj je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Okt 07, 2021 8:43 pm[/url]":1zpo9svj]ко о чему, баба о уштипцима, а ја о својој архиви идеја. ево сада и Нови Сад из 2014. године (знате већ, десни клик за пуну резолуцију)

трамвај:
NS-T.jpg


НС-воз:
NS-V.jpg


и све то заједно:
Novi-Sad.jpg
Tramvaj do B. Petrovca,ili do Begeča... :) Lepo,ali ipak je bolje za sada uložiti u gradsku mrežu i to: 1.Petrovaradin-Novo Naselje; 2.Klisa-centar-Liman; 3.Železnička stanica-Sremska Kamenica. Što se tiče ove gradske železnice,više liči na regionalnu,možda linija Gospođinci-Temerin-Novi Sad,ovo za Odžake bi imalo samo dve stanice koje bi putnici koristili,pa bi bilo bolje ostaviti samo NS-Beočin,što se Futoga tiče,postoji industrijski kolosek za fabriku ,,Milan Vidak'',koji bi se mogao produžiti do centra Futoga,linija Stepanovićevo-NS-Sremski Karlovci je logična,Vrbas i Inđija su ipak malo dalje,a Inđija će verovatno više biti okrenuta Beogradu,nakon izgradnje nove pruge,ali naravno,plan je dobar,pa je i očekivano da vlast nije čula za to,da je predložena neka građevinska lokacija za ortačku firmu,odmah bi to uvažili...
 
Трамвај до Футога има смисла, али до Бегеча (3325 становника) тешко. До Руменке можда, до Бачког Петровца и Маглића исто тешко. Линија 4 треба да иде до краја Клисе, Приморском улицом да се пребаци на Темеринску како би имала више путника (Видовданско насеље, Салајка, Подбара), даље кроз центар, потом улицама Жарка Зрењанина и Стражиловском (то је један од најоптерећенијих аутобуских праваца у Новом Саду којим пролазе линије 1, 4, 8, 9, 11а, 11б, 12) до Штранда или Лимана 4.

За НС воз треба додати станице Петроварадин - Рељковићева, Београдски кеј (на самом силаску са моста) и Детелинара-Авијатичарско насеље. Ја бих искористио и трасу пруге до старе ранжирне станице (уз денивелацију у односу на друмски саобраћај) и ту увео станице Југовићево (код Лидла) и Нови Сад запад (код раскрснице са Футошким путем). За пругу ка Каћу (Орловату) искористити трасу поред рафинерије уз нови мост преко канала ДТД, чиме се добија много краћа траса и могућност за пролазне линије Оџаци - Тител / Футог - Будисава.
 
Odličan predlog,ali nikako ne bi trebalo otpisati beočinsku prugu,rasteretili bi linije za Kamenicu,Čerević,Ledince,Popovicu,Paragovo,71 i 78 bi bile najrasterećenije,i naravno napraviti žel. stajalište kod okretnice 71,osposobiti stanicu u Kamenici,napraviti nova stajališta: Mišeluk,Petrovaradin-nadvožnjak i Beočin-centar...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887680#p887680:2d1i4cvf je napisao(la):
Nikola NS » 09 Окт 2021, 00:22[/url]":2d1i4cvf]Трамвај до Футога има смисла, али до Бегеча (3325 становника) тешко. До Руменке можда, до Бачког Петровца и Маглића исто тешко. Линија 4 треба да иде до краја Клисе, Приморском улицом да се пребаци на Темеринску како би имала више путника (Видовданско насеље, Салајка, Подбара), даље кроз центар, потом улицама Жарка Зрењанина и Стражиловском (то је један од најоптерећенијих аутобуских праваца у Новом Саду којим пролазе линије 1, 4, 8, 9, 11а, 11б, 12) до Штранда или Лимана 4.

За НС воз треба додати станице Петроварадин - Рељковићева, Београдски кеј (на самом силаску са моста) и Детелинара-Авијатичарско насеље. Ја бих искористио и трасу пруге до старе ранжирне станице (уз денивелацију у односу на друмски саобраћај) и ту увео станице Југовићево (код Лидла) и Нови Сад запад (код раскрснице са Футошким путем). За пругу ка Каћу (Орловату) искористити трасу поред рафинерије уз нови мост преко канала ДТД, чиме се добија много краћа траса и могућност за пролазне линије Оџаци - Тител / Футог - Будисава.

хвала на саветима. ако узмем да радим поново, преправићу сходно твојим предлозима. што се тиче НС воза, то мора у потпуности да се мења у светлу нове пруге. оно што бих свакако изменио, то је убацивање трамвајске линије 5 до Беочина, трасом старе пруге, до станице Петроварадин. после бих требао да смислим куда до центра града
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866620#p866620:3pmrrrpm je napisao(la):
Arcus » Čet Jul 22, 2021 7:53 pm[/url]":3pmrrrpm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826013#p826013:3pmrrrpm je napisao(la):
Arcus » Sre Feb 24, 2021 1:53 pm[/url]":3pmrrrpm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794553#p794553:3pmrrrpm je napisao(la):
srefanns » Sre Nov 18, 2020 7:35 pm[/url]":3pmrrrpm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794525#p794525:3pmrrrpm je napisao(la):
Arcus » Wed Nov 18, 2020 5:35 pm[/url]":3pmrrrpm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794510#p794510:3pmrrrpm je napisao(la):
srefanns » Sre Nov 18, 2020 5:08 pm[/url]":3pmrrrpm]Da, City gradnja, još jedan soliter, cena od 2500 do 3000 evra po kvadratu.


Zašto je tako skupo? Kakva će to tamo biti zgrada kad će tako skupo koštati, kao da je u BG?

Nisam iz NS, ponekad naiđem turistički i to je sve, nije mi jasno :shock:

Nikome nisu jasne tolike cene. Jedini odgovor je ogromna potražnja. Godišnje se gradi oko 8000 stanova i sve se rasproda. Ima još takvih primera da su u pretprodaji cene 2700 evra. Naravno to je suvi centar. Ka Bulevaru oslobođenja je cena oko 2000-2500. Na Grbavici 1500-2000. Mislim da se u urbanom delu grada teško nešto može naći ispod 1500. Manje od toga samo na Adicama, Veterniku, Klisi. Čak je i u Petrovaradinu cena do 1500 evra.

U budućem Ns na vodi se očekuje preko 3000 evra, videćemo.


Render ove zgrade o kojoj smo pričali na prethodnim stranicama. Izbor materijala u skladu s okolinom, cigla & velike staklene površine, pomalo industrijski stil fasade.
file.php

file.php

file.php

Poznanik mi poslao sliku, počeli su s gradnjom. Velik deo stanova planio, mislim da je sada cena od 2.800-3000€/kvadrat.

Pa da vidimo te stanove po toj ceni, kad bude gotova zgrada zamolit ću ga da slika unutra taj stan da probam shavititi zašto su tako skupi stanovi...
file.php


Poslao mi poznanik slike, nastavljaju se radovi na ovoj zgradi. Sobzirom da je dobra lokacija i interesantna zgrada + imam informacije iz prve ruke podelim s vama slike koje dobijem za vreme gradnje. Kažu očekivani najam jednosobnog stana 400-450€. Videt ćemo koji lux će to na kraju biti, da li će city gradnja ispoštovati dogovoreno i da li će stanovi stvarno biti u najmu po tim cenama...
 

Prilozi

  • ns1.jpg
    ns1.jpg
    242,5 KB · Pregleda: 1.807
  • ns2.jpg
    ns2.jpg
    243,5 KB · Pregleda: 1.812
Premale su okolne saobraćajnice za ovu zgradu... imali su mnogo bolju lokaciju niže niz radničku,bliže Dunavu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888933#p888933:o7tfiqv1 je napisao(la):
mihajloboric87 » Uto Okt 12, 2021 2:15 pm[/url]":o7tfiqv1]Premale su okolne saobraćajnice za ovu zgradu... imali su mnogo bolju lokaciju niže niz radničku,bliže Dunavu...

Na koju tacno lokaciju mislis? Ako se ne varam neka IT firma je uzela onaj veliki plac pored policijske stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888979#p888979:2rzv6u5y je napisao(la):
Mali Princ » Uto Okt 12, 2021 2:09 pm[/url]":2rzv6u5y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888933#p888933:2rzv6u5y je napisao(la):
mihajloboric87 » Uto Okt 12, 2021 2:15 pm[/url]":2rzv6u5y]Premale su okolne saobraćajnice za ovu zgradu... imali su mnogo bolju lokaciju niže niz radničku,bliže Dunavu...

Na koju tacno lokaciju mislis? Ako se ne varam neka IT firma je uzela onaj veliki plac pored policijske stanice.
Da,na to sam mislio,sada se vidi kako nam je potreban prostor za gradnju,neke od najboljih lokacija su uništene objektima koji ni po veličini,ni po izgledu nisu primereni za atraktivne lokacije... Trebala bi nam neka zgrada poput ove preko puta futoške pijace,na mestu onih kafića,kućica kioska i sl.
 
Raspisan tender za projektovanje rekonstrukcije SPENS-a vredan 100 miliona dinara

"JP Sportski i poslovni centar Vojvodina raspisao je tender za izradu projektno-tehničke i investicione dokumentacije za dogradnju i rekonstrukciju Spensa, do nivoa projekta za građevinsku dozvolu.

U projektnom zadatku, izrađenom prema Strategiji razvoja objekta Spensa koju je uradio Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, navedeno je koje su sve promene planirane u okviru kompleksa."

https://www.ekapija.com/news/3460822/ra ... dinara-evo
 

Prilozi

  • Spens-Novi-Sad.jpg
    Spens-Novi-Sad.jpg
    343,1 KB · Pregleda: 963
Rekonstrukcija? Zar nije bio plan da se sve to zajedno sa stafionom ruši?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nikakva renkonstrukcija tu ne pomaze. Cim neko kaze "renkostrukcija", ja cujem "kradja".
 
Gradonacelnik je izrazio zelju da se Spens, jedan od simbola Novog Sada rusi a onda posto je cuo veliko negovodovanje naglo je promenio misljenje.

Spens je energetski jako neefikasan i planira se zamena svih instalacija, zamena fasade, postavljanje solarnih panela gde se god moze itd... radi se elaborat...bice to dugotrajan proces verujem a SPENS je inace, kao javno preduzece jedan od najvecih gubitasa u gradu.
 
Vrh