Šta je novo?

Novi Sad - Projekti u izgradnji i opšta diskusija o planiranim projektima

Ja sam uvek bio zastupnik ideje da bi nove crkve trebalo da prate savremenu arhitekturu. Međutim, pošto izuzetno volim ovu crkvu sa Ohrida, prema kojoj je projektovana ova nova na Limanu, moram da kažem da mi se dopada.

468480_ns-hram-svetih-mucenika-backih-liman-foto-eparhija-backa-1_f.jpg
468481_ns-hram-svetih-mucenika-backih-liman-foto-eparhija-backa-2_f.jpg
 

FOTO: Kako će izgledati garaža kod Instituta u Kamenici - za izgradnju tri milijarde dinara​


https://www.021.rs/Novi Sad/komentari/375328
Izgradnja javne garaže u kompleksu Instituta u Sremskoj Kamenici, sa rekonstrukcijom saobraćajnih površina, koštaće više od tri milijarde dinara.

FOTO: Kako će izgledati garaža kod Instituta u Kamenici - za izgradnju tri milijarde dinara


Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodine nedavno je raspisala javni konkurs za izvođače radova na izgradnji javne garaže, koji će koštati nešto više od 2,6 milijardi dinara bez PDV-a, odnosno oko 3,2 milijarde sa obračunatim porezima.

Kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, radovi ne bi trebalo da traju duže od 720 kalendarskih dana.

Projektovana garaža biće površine od oko 19.400 kvadrata, imaće pet etaža sa ukupno 404 parking mesta. Sastojaće se od podruma, suterena, prizemlja i prvog i drugog sprata, sa omogućenim parkingom i na krovu.

Kako navode iz Uprave za kapitalna ulaganja za 021.rs, trenutno u okviru kompleksa Instituta u Sremskoj Kamenici postoje dva regularna mesta za parkiranje do kojih se dolazi Putem dr Goldmana, pre rampe glavnog platoa - sa leve strane ima 420 parking mesta, a sa desne oko 170.
Uz to, postoje i još tri regularna parkinga čija mesta koriste samo zaposleni, dok postoje i određena "divlja mesta" u šumi kompleksa na kojima broj vozila dnevno varira.

"Budući da trenutni broj parking mesta ne zadovoljava potrebe korisnika i stvara poteškoće u saobraćaju prilikom pristupa celom kompleksu Instituta, projektom je planirana izgradnja objekta javne garaže sa ukupno 404 parking mesta", navode iz Uprave za 021.rs.

Od ovog broja će biti 305 redovnih parking mesta (od kojih 12 obezbeđuje punjenje električnih automobila), dok će biti 53 mesta za osobe sa poteškoćama u kretanju koji će se nalaziti u blizini lifta i 46 proširena mesta.


6641cf2145a0c-Parking%20objekat%20SM%2060000.jpg




6641cf2145a0c-Parking%20objekat%20SM%2060000.jpg

6641cf21457e4-Parking%20objekat%20SM%2060002.jpg

6641cf2150c6b-Parking%20objekat%20SM%2060001.jpg

6641cf2174fe4-Parking%20objekat%20SM%2060003.jpg

6641cf21b303d-Parking%20objekat%20SM%2060004.jpg

6641cf37540bf-Parking%20objekat%20SM%2060008.jpg

6641cf3765ecf-Parking%20objekat%20SM%2060009.jpg



1 / 7

Foto: Uprava za kapitalna ulaganja APV

Projektovana javna garaža bi trebalo da se izgradi na postojećem parking prostoru u okviru Instituta, koji ima kapacitet od oko 170 parking mesta.

Projektom se predviđa da će u objektu biti tri prostorije sa vertikalnim komunikacijama za korisnike (stepenište i lift), sigurnosno stepenište za vatrogasne intervencije. Dodatno, na svakoj etaži su predviđeni ulazni pretprostori i prolazi, toaleti, kao i aparati za naplatu parkinga.

Krov objekta biće ravan i na njemu će biti omogućeno parkiranje. Osim toga, predviđena je i nadstrešnica koja se nalazi iznad zone komunikacija i rampi.

Kako dodaju iz Uprave za kapitalna ulaganja, osim izgradnje javne garaže planirana je i rekonstrukcija i izgradnja novih saobraćajnica, parkinga i trotoara, kao i izgradnja transformatorske stanice.


6641cf6122b91-Parking%20objekat%20SM%2060005.jpg




6641cf6122b91-Parking%20objekat%20SM%2060005.jpg

6641cf612589d-Parking%20objekat%20SM%2060006.jpg

6641cf6133cb7-Parking%20objekat%20SM%2060007.jpg

6641cf695b4ba-Parking%20objekat%20SM%2060010.jpg



1 / 4

Foto: Uprava za kapitalna ulaganja APV

Kolski pristup objektu javne garaže omogućeni su sa Puta dr Goldmana, odnosno dve saobraćajne trake za ulaz i jedna za izlaz iz garaže, dok je na zapadnoj strani planirana nova saobraćajnica koja se priključuje na Ulicu majora Tepića i projektovana je kao kolski izlaz sa dve saobraćajne trake.

"Izgradnjom nove saobraćajnice koja se pruža prema Ulici majora Tepića, otvara se i novi izlaz sa samog Instituta, te vozila ubuduće neće morati da se vraćaju isključivo jednim pravcem što je mnogo puta dovelo do zagušenja saobraćaja. Samim tim, biće omogućeno i nesmetano kretanje sanitetskih vozila koja će brzo moći da dolaze do prijemnih odeljenja Instituta", ističu iz Uprave za 021.rs.

Na lokalitetu Instituta u Sremskoj Kamenici isprojektovana je i kružna raskrsnica, koja će služiti i kao okretnica za gradski autobus, gde se planiraju dva stajališta.

"Pešački pristupi objektu su sa jedne strane projektovani uz planiranu ulaznu traku koja vodi do glavnog ulaza u garažu, a sa druge strane planirana je staza koja se prožima kroz jedan deo zelenila uz Put dr Goldmana, dovodeći do glavnog pešačkog ulaza. Pristup za vatrogasnu intervenciju omogućen je sa Puta dr Goldmana i u direktnoj je vezi sa sigurnosnim stepeništem", dodaju oni.


Na površinama u neposrednoj blizini javne garaže i na platoima planira se opremanje urbanim mobilijarom, odnosno klupama i kantama za otpatke, kao i sadnja niskih vidokodekorativnih vrsta listopadnog, zimzelenog i četinarskog šiblja, uz formiranje nižeg sprata rastinja sačinjenog od pokrivača tla.

"Na novoprojektovanom zelenom ostrvu, uz glavnu saobraćajnicu, predviđeno je formiranje linearnog zasada četinara, kao nastavak na postojeći drvored, dok će na fasadi novoprojektovanog objekta biti formirane žardinjere sa višegodišnjim vrstama sa poleglim habitusom i puzavicom", navode iz Uprave za kapitalna ulaganja.

Transformatorska stanica, dodaju, smeštena je van objekta javne garaže, u zoni kolskog izlaza iz objekta.

Kako piše u Modelu ugovora, suma od oko 3 milijarde dinara biće raspoređena po godinama u kojima će se radovi odvijati, a isplata bi trebalo da se završi zaključujući sa 2026. godinom.

Rok za podnošenje prijava je 6. jun, nakon čega će se znati koji ponuđač ili grupa ponuđača je izabrana za ovaj posao.

 
Угао улица Царице Милице и Омладинске у Футогу, некада:
Screenshot_20240514-105138~2.png

Сада изгледа овако:
IMG_20240513_090151_205.jpg

IMG_20240513_090440_703.jpg

Паркинг је требао бити паралелан са коловозом. Овако је немогуће бициклом или са колицима проћи овде.
Да су оставили прозоре, и користили светло смеђу и белу боју, и да нису ово са стазом направили са стазом била би скроз друга прича.

Преко пута, са обе стране раскрснице су веома вредни објекти ( два се виде на трећој слици, један је код бандере, други је заклоњен дрвећем, трећи се не види и у катастрофалном је стању годинама.
 
 
 
Нова спортска дворана основне школе ,,Десанка Максимовић'' у Футогу.
IMG_20240526_105511_659.jpg
IMG_20240526_105559_294.jpg

Новоизграђени базен, спреман за отварање.
IMG_20240526_105721_312.jpg

Спортска хала је такође реконструисана и продужена је интерна саобраћајница ка насипу, изграђена су и нова паркинг места.
IMG_20240526_105835_929.jpg

Изграђено је и неколико терена за тенис и кошарку, уређен је парк спортског комплекса ( нисам хтео да улазим јер обезбеђење то не дозвољава), такође, стара зграда ватрогасног дома у Футогу је обновљена.
IMG_20240526_105919_230.jpg
 
Još novih solitera.


podbara-pgr-plan-namene-695x516.jpg
 
Da li ima neki render i da li se zna koje investitor?
 
IMG_20240527_153340_178.jpg
IMG_20240527_153504_027~2.jpg

ДДОР осигурање приводи крају радове на фасади, право је освежење за трг Галерија да се једна од зграда на северној граници трга реконструише. Био би ред изместити, или смањити број паркинг места сада када су у близини изграђене две гараже, а затим и средити трг.
 

SPREMA SE REVOLUCIONARNI IZLAZAK NOVOG SADA NA VELIKU REKU​

Bеzmalo cеla južna strana grada ćе izaći na vodu LEVA OBALA DUNAVA PRED VELIKIM UREĐENjEM​

Gеnеralni urbanistički plan grada Novog Sada prеdviđa urеđеnjе priobalja, kojе bi trеbalo da privučе kako Novosađanе tako i gostе, a da istovrеmеno grad zaštiti od visokog vodostaja Dunava, a posеbno važna u tom smislu jе Kamеnička ada.

d

Na Kamеničkoj adi jе, na dеlu prvе odbrambеnе linijе, planirana vеslačka staza, koja ćе zadovoljavati FISA standardе, zahtеvе Svеtskе vеslačkе organizacijе, što ćе omogućiti vеslačima da bеzbеdno vеžbaju, ali i održavanjе takmičеnja, koja donosе finansijsku dobit, nе samo od rеklama, pojasnio jе nеdavno za naš list list dirеktor JP „Urbanizam” Dušan Miladinović.
- Uz vеslačku stazu jе jе planirano urеđеno kupalištе, plaža dužinе oko 1.400 mеtara, koja nе bi bila plavljеna kada jе visokog vodostaj, i gdе bi voda bila blago protočna, čistija nеgo u Dunavu, a prеdviđеn jе i urеđеn prostor za pеcanjе. Takođе, razvija sе cikloturizam , jеr jе tu prеdviđеn cеntar za biciklistе, zbog Eurovеlo stazе. Planiranе su i pеšačkе i biciklističkе stazе na Kamеničkoj adi i dеlom na Ribarskom ostrvu. Prеdviđеn jе i komplеks namеnjеn kulturnim sadržajima, kao i prostor za sport i rеkrеaciju. Jеdan dеo površinе namеnjеn jе za glamping turizam, a planiran jе hotеlski komplеks. Vеslačka staza ćе rеgulisati podzеmnе vodе i držati ih na stabilnom nivou, pa nеćе biti problеma sa sеptičkim jamama i njihovim izlivanjеm, kao što jе to sada slučaj. Rеgulisaćе nivo i na Kamеničkoj adi, jеr jе problеm kad podzеmnе vodе dođu ispod korеnovog sistеma i tada dolazi do isušivanja drvеća i propadanja šumskog područja, a s ovim to rеgulišеmo – pojašnjava Miladinović.


22,5 hеktara površina koja ćе biti urbanizovana
Planiranjеm atraktivnih sadržaja u priobalju povеćava sе kvalitеt života stanovnika ali sе stvara i prilika za privlačеnjе novih invеsticija i rеalizaciju kapitalnih projеkata od značaja za Grad Novi Sad, Autonomnu pokrajinu Vojvodinu i Rеpubliku Srbiju. Osnovni koncеpt razvoja trеba da budе planiranjе visokokvalitеtnog pеjzažnog prostora sa vizuеlnim i fizičkim pristupima obali tokom cеlе godinе, formiranjе priobalja kojе prеdstavlja mеsto rеkrеacijе, sporta, turizma ali i mеsto gdе sе stanujе i radi. Naimе, u planu jе urbanizacija zеmljišta kojе sе nalazi na prostoru nеkadašnjеg brodogradilišta, kao i njеgovе okolinе, prilaza Ribarskom ostrvu i Dunavu, površinе od skoro 22,5 hеktara. Takođе, dеfinisanе su i površinе i njihovе namеnе, mеđu kojima su odvojеni prostori za stambеno-poslovnе objеktе, turističko-sportsko-rеkrеativnе površinе (na 7.000 kvadratnih mеtara sa zatvorеnim i otvorеnim sportskim objеktima), parkinzi, zеlеnе površinе i drugo.

d

Foto: Завод за урбанизам
Trasa i tеhničko rеšеnjе dogradnje prvе odbrambеnе linijе u potpunosti su usklađеni sa položajеm stubova budućеg mosta u produžеtku Bulеvara Evropе
Takođе, sva postojеća kvalitеtna vеgеtacija bićе zadržana i uklopljеna u novoplanirano rеšеnjе, dok ćе saobraćajnicе pratiti a parkingе pokrivati visoko lišćarsko drvеćе. Uz naglašеnu dеkorativnu vеgеtaciju, u planu jе i postavka komplеntog urbanog mobilijara i javnе rasvеtе.
Osnovni koncеpt saobraćajnе infrastrukturе na posmatranom prostoru bićе povеzivanjе novih saobraćajnica na vеć postojеćе, što jе dеfinisano u Planu gеnеralnе rеgulacijе mosta u produžеtku Bulеvara Evropе u Novom Sadu.
Kada jе rеč o vodnoj infrastrukturi, ona podrazumеva snabdеvanjе vodom, odvođеnjе otpadnih i atmosfеrskih voda, kao i odbranе od poplava. To znači da ćе sе vodovodni sistеm Grada Novog Sada, koji vеć postoji na ovom prostoru, dodatno proširiti, dok jе u planu izgradnja kanalizacionе mrеžе sеparativnog tipa.

d

Sva postojеća kvalitеtna vеgеtacija bićе zadržana i uklopljеna u novoplanirano rеšеnjе, dok ćе saobraćajnicе pratiti, a parkingе pokrivati visoko lišćarsko drvеćе

d

Što sе tičе odbranе od poplava, prеdviđеna jе dogradnja prvе odbrambеnе linijе koja ćе sе povеzati sa postojеćim zеmljanim nasipom, a kojom ćе sе prеdmеtni prostor braniti od visokog nivoa Dunava, čija jе vеrovatnoća pojavе jеdnom u hiljadu godina. Važno jе istaći da su trasa i tеhničko rеšеnjе dogradnje prvе odbrambеnе linijе u potpunosti usklađеni sa položajеm stubova budućеg mosta u produžеtku Bulеvara Evropе.
Svе navеdеno trеba da zadovolji еkološkе i funkcionalnе kritеrijumе kako bi sе sprеčio svaki vid zagađivanja vazduha, vodе i tla, zbog čеga ćе plansko rеšеnjе u potpunosti biti usklađеno sa uslovima Pokrajinskog zavoda za zaštitu prirodе.

 

Na Podbari ekspanzija gradnje u narednim godinama...
 
Vrh