Šta je novo?

Novi Sad - Projekti u izgradnji i opšta diskusija o planiranim projektima

Podzemna tura: Zavirili smo unutar dve nove garaže u Novom Sadu koje uskoro očekuju prve automobile​


Odlazak automobilom u centar Novog Sada uskoro bi trebalo da bude mnogo manje stresan podvig jer se u skorije vreme očekuje otvaranje dve podzemne garaže i to na lokacijama koje su međusobno udaljene svega 150 metara.

Naime, garaža Modena smeštena je u istoimenoj ulici, pa kada jednom budete ovde parkirali, izaći ćete direktno kod Katerdale, odnosno u samom centru grada. Druga garaža takođe je smeštena u najužem gradskom jezgru odnosno kod kompleksa Banovine, sedišta Pokrajinske vlade, koju je projektovao arhitekta Dragiša Brašovan.

Ono što je zajedničko za ova dva projekta jeste da su u pitanju megaprojekti u koje je saliveno hiljade tona betona i armature pa je njihovo izvođenje na nekoliko desetina metara od zgrada gde ljudi žive i rade bio pravi izazov.

Prvi nivo ima impresivnu spratnu visinu od 5 metara; Foto: Gradnja

Izgradnja garaže Modena privodi se kraju​

Kao najveći izazov u izgradnji garaže Modena, domaćin naše podzemne ture Nebojša Đurić, odgovorni izvođač iz kompanije Inobačka, ističe da je to bilo osiguranje iskopa dubine čak 17 metara i razupiranje s obzirom na to da se garaža nalazi u samom centru i da je okružena zgradama.

Pomeranja tla i samog objekta je bilo što je ispraćeno tokom gradnje ali, kako ističe naš sagovornik, u granicama je dozvoljenog i očekivanog.

Podsetimo, preduzeće Javne garaže je finansijer celokupnog koncesionog posla, a osnivači tog preduzeća su austrijska kompanija Breiteneder Immobilien Parking (do jula su poslovali pod imenom Best in Parking) kao i novosadska firma Inobačka koja je projektovala ali i izvodi radove na garažama.

Radovi na Modeni; Foto: Gradnja
Završavaju se pristupne rampe, instalacije su postavljene na donjim nivoima, a uskoro se planira i betoniranje i drugog pešačkog izlaza iznad nivoa tla.
“Grubi radovi su pri kraju… Završavaju se pristupne rampe u dva nivoa, instalacije su postavljene na donjim nivoima, a uskoro se planira i betoniranje i drugog pešačkog izlaza iznad nivoa tla” – govori Đurić dok se stepenicama spuštamo skroz do najniže etaže garaže na 14 metara dubine.

U narednih mesec dana planirano je da se kompletiraju betonski radovi na ulazu i izlazu iz garaže Modena, dok kompletni grubi radovi sa instalacijama i završnim radovima mogu da se očekuju tokom maja ove godine.

Šipovi i razupirači; Foto: Gradnja
Prilikom gradnje utrošeno je preko 10.000 kubnih metara betona i preko hiljadu tona armature.
Osiguranje iskopa rampe urađeno je sa 67 bušenih šipova dok su za sam objekat garaže rađeni betonski zidovi.

Hidroizolacija garaže Modena izvedena je ubacivanjem kristala u betonske mešavinu za izgradnju zidova koja se tokom vremena vezuju i kristalizuju te se aktiviraju kao hidroizolacija. Ovo je novija tehnika koja se radi u zadnjih petnaestak godina u svetu dok je kod nas prvi put korišćena na ovom objektu. Završni sloj na podu garaže će biti epoksid.

“Prilikom gradnje utrošeno je preko 10.000 metara kubnih betona i preko hiljadu tona armature” – kaže Đurić.

Spratna visina na nižim nivoima iznosi 3 metra, dok je na prvom nivou ona čak 5 metara što deluje veoma impozantno. Unutar betonskih katakombi vrvi od majstora koji rade na instalacijama i završnim radovima.

Rampa za -2; Foto: Gradnja
Atmosferska voda sa rampi skuplja se preko slivničke rešetke te vodi u separatore ulja pa dalje u kanalizaciju.
Garaža se prostire na tri podzemna nivoa i raspolagaće sa 267 parking mesta sa obezbeđenim punjačima za električne automobile. Imaće dva pešačka izlaza (betonske konstrukcije iznad nivoa tla) koje će biti obložene staklom i vegetacijom. Uz jedno stepenište planira se ugradnja lifta.

Rampe za ulaz i izlaz iz garaže Modena su jedna pored druge. U jednom delu se natkrivene krovnom pločom dok su u drugom delu otkrivene. Zbog toga je za rampu planirana ugradnja grejača za odmrzavanje. Atmosferska voda sa rampi skuplja se preko slivničke rešetke te vodi u separatore ulja pa dalje u kanalizaciju.

Jedan od dva buduća pešačka ulaza u garažu Modena; Foto: Gradnja
Rešenje pejzažnog uređenja u ovoj zoni je deo zasebnog projekta i ostaje da se vidi kako će ono uklopiti u gradski pejzaž.
Nasip na gornjoj ploči garaže varira od 1 do 1,5 metara. Rešenje pejzažnog uređenja u ovoj zoni je deo zasebnog projekta i ostaje da se vidi kako će ono uklopiti u gradski pejzaž. Za sve radove iznad garaže, pejazažno opremanje, klupe i rasvetu zadužen je Grad Novi Sad.

Kada smo izlazili iz garaže, došli smo i do mesta gde je nekada stajalo drvo Koprivić – spomenik prirode prve kategorije zaštite kojeg je uništila oluja koja je u julu prošle godine pogodila Novi Sad. Od njega je sada ostao samo panj…

Nakon pada drveta, izvođač je tražio zauzeće tog prostora za potrebe gradilišta, ali će se nakon završetka gradnje taj prostor vratiti gradu i zasadiće se novo stablo.

Sledi izvođenje pejzažnog uređenja; Foto: Gradnja

Garaža Banovina je praktično gotova​

Što se tiče garaže kod Banovine, grubi radovi, instalacije i završni radovi na ovom objektu su završeni. Ostalo je da se uradi parterno uređenje do leta ove godine ali je to deo posebnog projekta. Garaža se prostire na dva nivoa ispod tla i poseduje 167 parking mesta.

Prilikom gradnje utrošeno je preko 7.000 kubnih metara betona. Osiguranje jame u ovoj garaži je šipovima i čeličnim razupiračima. Za razliku od Modene, hidroizolacija na ovoj garaži rađena je penetracijom, odnosno premazima.

Rampe u ovoj garaži, za razliku od Modene, su odvojene, to jest iz jedne ulice se ulazi a na drugu izlazi iz garaže. Rampe su potpuno natkrivene betonskim nadstrešnicama koji izlaze iznad nivoa tla.


Unutar garaže Banovina razvedene su ventilacije za odimljavanje, struja, sprinkler sistemi… upaljena su svetla, instalirana signalizacija.
Pored ovih krovova, iznad tla su i tri pešačka izlaza u vidu betonskih kocki: dva pešačka i jedan protivpožarni sa stepeništima izvedenim u kamenu. I ovi betonski ispusti će biti obloženi staklom i vegatacijom.

“Unutar garaže razvedene su ventilacije za odimljavanje, struja, sprinkler sistemi… upaljena su svetla, instalirana signalizacija” – kaže Nebojša Đurić. Praktično, ostalo je samo da se iscrtaju parking mesta.

Pozitivna strana je što je zadržano postojeće visoko drveće ka gimnaziji Isidora Sekulić koje je van gabarita garaže.
Visina nasipa na ploči je promenjiva, od pola do jednog metra pa je upitno da li će se moći saditi visoko drveće. Pozitivna strana je što je zadržano postojeće visoko drveće ka gimnaziji Isidora Sekulić koje je van gabarita garaže.

Ipak, s obzirom na poziciju i na veliki broj betonskih ispusta iznad tla, vrlo je bitno dobro izvesti parterno uređenje te ne štedeti na ovim delovima koji će biti jedini vidni delovi ovih megagrađevina.

Kao što se može videti na projektu i renderima, koje je izradila firma MHM-projekt, u saradnji s novosadskim JP Urbanizam i JP Gradsko zelenilo, zamišljeno je da ovi ispusti budu obloženi drvetom kao i da krovovi budu ozelenjeni.

Uskoro još dve nove garaže​

Sada, kada je skoro sve gotovo, ostaje da sačekamo otvaranje garaža ali i početak izvođenja preostale dve od četiri ugovorene garaže.

Naime, kao što je poznato, Novi Sad će pored Modene i Banovine, dobiti i garaže na Trgu Republike (kod Riblje pijace) i na uglu Uspenske i Šafarikove ulice koja će biti nadzemna na četiri sprata za oko 70 putničkih automobila po etaži.

Garaža kod Riblje pijace će biti podzemna na dve etaže, površine 14.000 m²2 i kapaciteta 400 putničkih automobila.

 

Novella business and residence - Novi Sad će dobiti kompleks površine preko 40.000 kvadrata na mestu nekadašnje fabrike Novitet​


Na prostoru bivše fabrike konfekcije Novitet u Novom Sadu nići će stambeno-poslovni kompleks "Novella - business and residence". Parcele se nalaze između ulica Futoški put, Bogdana Šuputa i Dubrovačke u Novom Sadu.

U okviru kompleksa planira se rušenje postojećih objekata i izgradnja pet objekata/lamela, dva stambeno-poslovna objekta B1 i B3, jedan stambeni objekat B2, dva poslovna objekta A1 i A2, sa podzemnom garažom ispod objekata na dva nivoa, i portirnica. Izgradnja objekata je predviđena u pet faza, a razvijena bruto površina iznosi 40.731 m2.

Stambeno-poslovni objekat B1 (u okviru faze 1) je poziciniran unutar kompleksa uz planiranu internu saobraćajnicu, stambeni objekat B2 (u okviru faze 2) pozicioniran uz građevinsku liniju ka Ulici dubrovačkoj, a stambeno-poslovni
objekat B3 (u okviru faze 3) je poziciniran uz regulacionu liniju uz Ulicu Bogdana Šuputa. Dva poslovna objekta u nizu (međusobno dilatirana) pozicionirana su uz Futoški put. Četiri međusobno nezavisne konstruktivne celine su povezane podzemnim etažama garaže.

Planirana spratnost dva stambeno-poslovna objekta B1 i B3, i jednog stambenog objekta B2 je 2Po+P+8, poslovnog objekta A1 je 2Po+P+G+7, poslovnog objekta A2 je P+G+6 i portirnice P. Projektovano je ukupno 274 stanova i 31 poslovni prostor.

S jedne strane, kompleks karakteriše odlična saobraćajna povezanost sa svim delovima centralnim sadržajima grada i saobraćajnicama koje na najbrži način vode ka destinacijama van Novog Sada. S druge strane, kompleks se planira kao mirna oaza i ugodan ambijent za stanovanje i poslovanje, navedeno je u urbanističkom projektu.

Objekte okružuje unutrašnje dvorište sa pešačkim zonama, trgovima, dečijim igralištima i zelenilom.

U okviru kompleksa planira se trg - piaceta, sa vodenom površinom - fontanom, restoranima, kafeom i drugim sadržajima, koji će urbano afirmisati prostor za stanovnike kompleksa, ali i prolaznike i stanovnike i posetioce grada.

Predškolska ustanova sa pripadajućim dvorištem se planira u prizemlju stambeno-poslovnog objekta B3, kapaciteta oko 60 dece, za uzrast od tri godine do polaska u školu. Bruto razvijena površina predškolske ustanove iznosi 412 m2, a veličina pripadajućeg dvorišta oko 300 m2. Dvorište mora biti ograđeno ogradom visine do 1,5 m.

(Foto: Print screen / Urbanistički projekat / JP Urbanizam Novi Sad)
novella_business_and_residence_080224_tw1024.png



Kolski pristup kompleksu ostvaruje se iz Ulice dubrovačke i sa Futoškog puta. Putem kolskih rampi planira se pristup podzemnoj dvoetažnoj garaži koja sa parkinzima u dvorištu obezbeđuje dovoljan broj parking mesta.


Parkiranje se predviđa u podzemnoj garaži i dvorištu kompleksa na platou. Predviđeno je ukupno 690 parking mesta, od čega 643 garažnih i 47 dvorišnih. U okviru podzemne etaže, osim garaže, smeštene su i teničke i pomoćne prostorije. Pristup podzemnoj garaži obezeđen je preko dve jednosmerne natkrivene rampe sa južne strane kompleksa, kojima se pristupa iz Ulice dubrovačke. Izgradnja garaže planirana je u četiri faze.

U okviru podzemne etaže moguće je predvideti ostave, prostore za parkiranje bicikala - motocikala, prateće tehničke prostorije i ostalo.

Na kompleksu je, pored izgradnje lamela i podzemne garaže, planirano i uređenje unutarblokovskog prostora: zelenih i slobodnih površina, interne saobraćajnice, protivpožarni put i plato, pešačke komunikacije, trg, dečija igrališta i parking mesta. S obzirom na to da je u podzemnom nivou planirana garaža, unutarblokovskiprostor biće parterno uređen kao zeleni krov. Na kompleksu su planirane slobodne površine koje će se urediti i adekvatno ozeleniti.

Investitor je Rapid Invest iz Novog Sada, a za urbanistički projekat bilo je zaduženo JP Urbanizam. Idejno rešenje uradio je Arhi.pro iz Beograda.

 

Fruškogorski koridor: Peti novosadski most preko Dunava/februar 2024.​



Изградња петог новосадског моста напредује на обалама Петроварадина и Ковиља. Нови Сад је једини град у Европи у којем се паралелно граде два моста и завршава пројекат за трећи мост.​

 
Poslednja izmena:
Kakve veze sada ima Kovilj sa mostom? Ni u atar koviljski ne ulazi.
 

Novi Sad ove godine dobija dve podzemne javne garaže​


Nakon višemesečnih radova na izgradnji garaža Modena i Banovina, u Novom Sadu će uskoro biti u funkciji ove dve javne, podzemne garaže, saopštili su iz kompanije Inobačka.

- Garaža Modena nalazi se u istoimenoj ulici i omogućava direktni izlazak u centar grada, dok je druga garaža smeštena kod kompleksa Banovine, sedišta Pokrajinske vlade, zdanja koje je projektovao arhitekta Dragiša Brašovana. Najveći izazov bio je osigurati iskop dubine od 17 metara za garažu Modena, koja se nalazi u samom centru i okružena je zgradama na maloj udaljenosti. Grubi radovi su pri kraju, pristupne rampe se završavaju, instalacije su postavljene, a betoniranje drugog pešačkog izlaza planira se iznad nivoa tla - navode iz ove kompanije.

Garaža Modena će imati 267 parking mesta (uključujući parking mesta za osobe sa invaliditetom) raspoređenih na tri podzemna nivoa, sa obezbeđenim punjačima za električne automobile na pojedinim mestima. Završni radovi se očekuju tokom maja. Ukupno je utrošeno više od 10.000 kubnih metara betona i hiljadu tona armature. precizira se u saopštenju Inobačke.

Na garaži Banovina završeni su svi građevinski radovi koji uključuju i izvođenje instalacija, protivpožarnih sistema kao i sistema ventilacije i odimljavanja garaža. Imaće 167 parking mesta (uključujući parking mesta za osobe sa invaliditetom) raspoređenih na dva nivoa ispod tla, sa obezbeđenim punjačima za električne automobile na pojedinim mestima.

- Ova garaža je takođe zahtevala specifične građevinske tehnike zbog visokog nivoa podzemnih voda u Novom Sadu. Projekat garaže Banovina imaće 40 mesta manje nego što je bilo predviđeno prvobitnim projektom. Naime, kompanija Inobačka odlučila je da podrži inicijativu građana Novog Sada i Grada Novog Sada, te je upodobila projekat podzemne garaže po kom je prvobitno trebalo da bude 207 parking mesta. Projekat je izmenjen kako bi se očuvala zelena površina, a na ovaj način sačuvan je drvored jablanova i jedno stablo kestena, koji nisu bili pod zaštitom, te su prvobitnim projektom bili predviđeni za uklanjanje - ukazuju iz ove kompanije.

Tokom gradnje garaže Banovina, utrošeno je više od 7.000 kubnih metara betona, a osiguranje jame izvedeno je korišćenjem šipova i čeličnih razupirača. Za razliku od garaže Modena, gde je hidroizolacija sprovedena kroz ubacivanje kristala u betonsku mešavinu, garaža Banovina je koristila tehniku penetracije, odnosno premaze. Rampe u garaži Banovina su odvojene, što znači da će se iz jedne ulice ulaziti, a u drugu izlaziti iz garaže.


Unutar garaže Banovina su razvedene ventilacije za odimljavanje i postavljene su elektro instalacije i sprinkler sistemi. Garaža ima i tri pešačka izlaza, od kojih je jedan protivpožarni sa stepeništem izvedenim u kamenu. Ovi betonski ispusti će biti obloženi staklom i vegetacijom. Ostaje samo iscrtavanje parking mesta kao poslednji korak u završetku projekta, naglašavaju iz Inobačke.

Još dve nove garaže u narednom periodu

Pored ovih garaža, Novi Sad planira izgradnju još dve javne garaže na Trgu Republike (kod Riblje pijace) za koju je planirano da bude podzemna na dve etaže, površine 14.000 m²2 i kapaciteta 400 putničkih automobila i na uglu Uspenske i Šafarikove ulice za koju je planirano da bude nadzemna na četiri sprata za oko 70 putničkih automobila po etaži.
Očekuje se da će ove garaže rešiti probleme s parkiranjem u gradu. Preduzeće Javne garaže finansira celokupni koncesioni posao, a grad Novi Sad je vlasnik parcela koje se daju na korišćenje na 40 godina, pri čemu grad ne izdvaja sredstva iz budžeta za izgradnju garaža.

 
Nekako mi ovo mesto nije za ovu zgradu. Em su je jako prilepili na onu iza, em je preko dana poprilično zagušena raskrsnica. I šta će da se desi ako bude opet divljanja sa dojavama o bombama? Iz sadašnje zgrade suda su svi izlazili na relativno slabo opterećenu ulicu, i mogli su da se raziđu ka platou SPENS-a. Ovde ako nateraju sve da izađu iz zgrade - kolaps saobraćaja, a da ne govorimo da u takvim situacijama niko ne bi ni trebao da se zadržava u blizini objekta.

Mogli su da naprave i veću zgradu (pa tamo prebace i sadašnji sud) negde na obodu grada, sa dovoljno parkinga i mogućnošću da iskontrolišu takve ekscesne situacije - pada mi na pamet npr. negde iza Žeželjevog mosta, ili pored kanala (tamo na placu nekadašnjeg Tempa), a ne baš na malu parcelu u sred grada.
 
Nekako mi ovo mesto nije za ovu zgradu. Em su je jako prilepili na onu iza, em je preko dana poprilično zagušena raskrsnica. I šta će da se desi ako bude opet divljanja sa dojavama o bombama? Iz sadašnje zgrade suda su svi izlazili na relativno slabo opterećenu ulicu, i mogli su da se raziđu ka platou SPENS-a. Ovde ako nateraju sve da izađu iz zgrade - kolaps saobraćaja, a da ne govorimo da u takvim situacijama niko ne bi ni trebao da se zadržava u blizini objekta.

Mogli su da naprave i veću zgradu (pa tamo prebace i sadašnji sud) negde na obodu grada, sa dovoljno parkinga i mogućnošću da iskontrolišu takve ekscesne situacije - pada mi na pamet npr. negde iza Žeželjevog mosta, ili pored kanala (tamo na placu nekadašnjeg Tempa), a ne baš na malu parcelu u sred grada.
Ili u M. Miljanova gde sada galens zida zgradu kod kvantaške pijace ili Jugovićevo, a mislim da tamo i planiraju sud.
 
Poslednja izmena:
Sud je bio "viđen" na parceli odmah pored sadašnje zgrade koja je i veća i prikladnija. Ali se ova mogla bolje unovčiti (R2 Rezidens)
 

Na novosadskom Telepu u planu blok sastavljen od 24 urbane vile​


Planiran na površini od 4.300 kvadrata, kompleks će imati 66 stambenih i tri poslovne jedinice, te preko 70 mesta za parkiranje u podzemnim garažama i parteru.
Gradska uprava za urbanizam i građevinske poslove Novog Sada stavila je do 20. marta na javni uvid urbanistički projekat za izgradnju kompleksa porodičnog stanovanja, koji se planira na uglu ulica Šumske i Heroja Pinkija, na samom južnom obodu naselja Telep koje zauzima površinu od 3,45 kvadratnih kilometara.
Investitori su dva novosadska preduzeća – ASP Invest i Zenon Invest 021, obrađivač projekta je NSA arhitektonska delatnost Novi Sad, dok idejno rešenje potpisuje takođe novosadska firma Masterplan ARC, koja stoji i iza poslovno-stambenog kompleksa Novitet, planiranom na Telepu južno od Futoškog puta.

Pročitajte još na Gradnja.rs:​

Položaj obuhvata UP-a u odnosu na šire okruženje; Izvor: www.geosrbija.rs

Kompleks na površini od 4.300 kvadrata​

Lokaciju koja je predmet razrade ovog urbanističkog projekta čini buduća građevinska parcela koja će biti formirana od četiri cele katastarske parcele u KO Novi Sad II.
Parcele se nalaze u jugozapadnom delu građevinskog područja grada, na uglu ulica Heroja Pinkija i Šumske, u blizini Dunava i u zoni zaštite primarnog i sekundarnog nasipa za odbranu od poplava.
Površina užeg obuhvata urbanističkog projekta, tj. parcele za površinu ostale namene na kojoj se planira stambeno-poslovni kompleks iznosi 4.302 m² (0,43 ha), dok površina šireg obuhvata UP-a iznosi 5.621 m² (približno 0,56 ha).
Na budućoj građevinskoj parceli postoji nekoliko objekata, koji su svi predviđeni za uklanjanje pre početka izgradnje predmetnog kompleksa.
Kompoziciono, pejzažno i parterno uređenje
Kompleks porodičnog stanovanja predviđen je da se sastoji od 24 urbane vile izgrađene u nizu, spratnosti P+1+Pk i Po+P+1+Pk.
Planom generalne regulacije predmetni prostor je namenjen za porodično stanovanje u okviru kojeg je moguća izgradnja stambenog kompleksa, sa planiranom spratnošću objekata do P+1+Pk.
Kompleks porodičnog stanovanja predviđen je da se sastoji od 24 urbane vile izgrađene u nizu, bruto površine od 7.911 m² i spratnosti P+1+Pk i Po+P+1+Pk, a izgradnja je planirana u pet faza.
Podzemna etaža je, u skladu sa režimima dozvoljene izgradnje utvrđenim Planom, planirana samo na objektima u severnom delu parcele, koji se nalaze izvan zone zaštite primarnog nasipa.
Pristup stambenom kompleksu predviđen je sa dva kolska ulaza, od kojih je jedan planiran da bude iz Šumske ulice, a drugi iz Ulice heroja Pinkija, dok su dva pešačka ulaza u kompleks takođe predviđena iz Šumske, odnosno Ulice Heroja Pinkija.
Prikaz faznosti realizacije

66 stambenih i tri poslovne jedinice​

Objekti br. 01, 02 i od 06 do 24 (ukupno 21 objekat) su čisto stambeni, svaki sa po tri stana, tj. sa po jednim stanom u prizemlju i na prvom spratu i jednim dupleks stanom u potkrovnoj etaži.
Objekti br. 03, 04 i 05 planirani su kao stambeno-poslovni objekti, sa lokalima povišene spratne visine u prizemnoj etaži sva tri objekta i stanovanjem na spratu i u potkrovnoj etaži.
Ukupan udeo poslovanja u kompleksu je manji od 5%, te je na ovaj način u kompleksu predviđeno ukupno 66 stambenih i 3 poslovne jedinice.
Svaki objekat planiran je da ima poseban pešački ulaz u prizemlju, dok su tri lokala koja se nalaze u prizemljima objekata br. 03, 04 i 05 predviđena da imaju direktan ulaz sa kolsko-pešačkih površina oko objekta.

Parkiranje u podzemnim garažama i u parteru​

Parkiranje će se za potrebe korisnika kompleksa u potpunosti rešiti na parceli sa 74 parking mesta i to delom u podzemnim garažama stambenih objekata „A” kategorije izgrađenih u nizu, a delom na otvorenim parkinzima u parteru. Najmanje 4 PM (tj. minimalno 5%), koliko je i planirano, biće namenjeno osobama sa invaliditetom.
Podzemne etaže objekata u kojima su predviđene garaže se planiraju samo u objektima u najsevernijem delu kompleksa (objekti br. 06-19), izvan granice zone zaštite primarnog nasipa i oni se planiraju za realizaciju u prvoj fazi.
U daljoj razradi projekta je moguće ukidanje pojedinih parking mesta zbog zahteva tehničke opreme ili statičkog rešenja objekta, s tim da broj ostvarenih parking mesta ne može biti manji od 72, što bi zadovoljilo normative.
U okviru budućeg kompleksa predviđeno je i adekvatno uređenje i ozelenjavanje, navodi se u urbanističkom projektu.

 

Na novosadskom Telepu u planu blok sastavljen od 24 urbane vile​


Planiran na površini od 4.300 kvadrata, kompleks će imati 66 stambenih i tri poslovne jedinice, te preko 70 mesta za parkiranje u podzemnim garažama i parteru.
Gradska uprava za urbanizam i građevinske poslove Novog Sada stavila je do 20. marta na javni uvid urbanistički projekat za izgradnju kompleksa porodičnog stanovanja, koji se planira na uglu ulica Šumske i Heroja Pinkija, na samom južnom obodu naselja Telep koje zauzima površinu od 3,45 kvadratnih kilometara.
Investitori su dva novosadska preduzeća – ASP Invest i Zenon Invest 021, obrađivač projekta je NSA arhitektonska delatnost Novi Sad, dok idejno rešenje potpisuje takođe novosadska firma Masterplan ARC, koja stoji i iza poslovno-stambenog kompleksa Novitet, planiranom na Telepu južno od Futoškog puta.

Pročitajte još na Gradnja.rs:​

Položaj obuhvata UP-a u odnosu na šire okruženje; Izvor: www.geosrbija.rs

Kompleks na površini od 4.300 kvadrata​

Lokaciju koja je predmet razrade ovog urbanističkog projekta čini buduća građevinska parcela koja će biti formirana od četiri cele katastarske parcele u KO Novi Sad II.
Parcele se nalaze u jugozapadnom delu građevinskog područja grada, na uglu ulica Heroja Pinkija i Šumske, u blizini Dunava i u zoni zaštite primarnog i sekundarnog nasipa za odbranu od poplava.
Površina užeg obuhvata urbanističkog projekta, tj. parcele za površinu ostale namene na kojoj se planira stambeno-poslovni kompleks iznosi 4.302 m² (0,43 ha), dok površina šireg obuhvata UP-a iznosi 5.621 m² (približno 0,56 ha).
Na budućoj građevinskoj parceli postoji nekoliko objekata, koji su svi predviđeni za uklanjanje pre početka izgradnje predmetnog kompleksa.
Kompoziciono, pejzažno i parterno uređenje

Planom generalne regulacije predmetni prostor je namenjen za porodično stanovanje u okviru kojeg je moguća izgradnja stambenog kompleksa, sa planiranom spratnošću objekata do P+1+Pk.
Kompleks porodičnog stanovanja predviđen je da se sastoji od 24 urbane vile izgrađene u nizu, bruto površine od 7.911 m² i spratnosti P+1+Pk i Po+P+1+Pk, a izgradnja je planirana u pet faza.
Podzemna etaža je, u skladu sa režimima dozvoljene izgradnje utvrđenim Planom, planirana samo na objektima u severnom delu parcele, koji se nalaze izvan zone zaštite primarnog nasipa.
Pristup stambenom kompleksu predviđen je sa dva kolska ulaza, od kojih je jedan planiran da bude iz Šumske ulice, a drugi iz Ulice heroja Pinkija, dok su dva pešačka ulaza u kompleks takođe predviđena iz Šumske, odnosno Ulice Heroja Pinkija.
Prikaz faznosti realizacije

66 stambenih i tri poslovne jedinice​

Objekti br. 01, 02 i od 06 do 24 (ukupno 21 objekat) su čisto stambeni, svaki sa po tri stana, tj. sa po jednim stanom u prizemlju i na prvom spratu i jednim dupleks stanom u potkrovnoj etaži.
Objekti br. 03, 04 i 05 planirani su kao stambeno-poslovni objekti, sa lokalima povišene spratne visine u prizemnoj etaži sva tri objekta i stanovanjem na spratu i u potkrovnoj etaži.
Ukupan udeo poslovanja u kompleksu je manji od 5%, te je na ovaj način u kompleksu predviđeno ukupno 66 stambenih i 3 poslovne jedinice.
Svaki objekat planiran je da ima poseban pešački ulaz u prizemlju, dok su tri lokala koja se nalaze u prizemljima objekata br. 03, 04 i 05 predviđena da imaju direktan ulaz sa kolsko-pešačkih površina oko objekta.

Parkiranje u podzemnim garažama i u parteru​

Parkiranje će se za potrebe korisnika kompleksa u potpunosti rešiti na parceli sa 74 parking mesta i to delom u podzemnim garažama stambenih objekata „A” kategorije izgrađenih u nizu, a delom na otvorenim parkinzima u parteru. Najmanje 4 PM (tj. minimalno 5%), koliko je i planirano, biće namenjeno osobama sa invaliditetom.
Podzemne etaže objekata u kojima su predviđene garaže se planiraju samo u objektima u najsevernijem delu kompleksa (objekti br. 06-19), izvan granice zone zaštite primarnog nasipa i oni se planiraju za realizaciju u prvoj fazi.
U daljoj razradi projekta je moguće ukidanje pojedinih parking mesta zbog zahteva tehničke opreme ili statičkog rešenja objekta, s tim da broj ostvarenih parking mesta ne može biti manji od 72, što bi zadovoljilo normative.
U okviru budućeg kompleksa predviđeno je i adekvatno uređenje i ozelenjavanje, navodi se u urbanističkom projektu.

Prolazim ovuda svaki dan. Ovo će još više da zakrči nasip i napravi od njega prometnu saobraćajnicu. Ta ulica iza parcela koja se povezuje na heroja pinkija je usko grlo. Niko neće hteti da koristi tu ulicu već će izlaziti na nasip.
 
Prolazim ovuda svaki dan. Ovo će još više da zakrči nasip i napravi od njega prometnu saobraćajnicu. Ta ulica iza parcela koja se povezuje na heroja pinkija je usko grlo. Niko neće hteti da koristi tu ulicu već će izlaziti na nasip.
To nije ništa. Pogledaj šta su napravili kod rampe kod Karin komerca, sve je puno blata i razlokano.
 
Vrh