Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

Galens na Novom Naselju, ne mogu da prekinu sa ovom zelenom bojom nikako 😫

knezev-park-galens-novi-sad-1.jpg

knezev-park-galens-novi-sad.jpg
 
lu 1.jpg


lu 2.jpg

U okviru projekta "Novi Sad - moderan grad" restauriran je luster SPENS-a koji se nalazio u Severnom holu zgrade od osnivanja 1981. godine.
Tada najveći luster u Evropi dužine 80 metara i sa čak 2.500 sijalica, proizveden je u fabrici rasvete "Dekor" iz Zaboka pod imenom „Beta”, dok su ga zaposleni nezvanično zvali „Svemirac“.

https://www.facebook.com/spensnovisad/
 
Nisam iz Novog Sada, ali ima više problema generalno. Jedan je što novi most treba da bude obilaznica, a prolazi baš kroz grad, kao npr. sad u Beogradu da obilaznica bude između Novog Beograda i Zemuna. Drugi problem je što je most izdignut, tj. ulaz na most, pa će ljudi koji žive u tim zgradama koje već postoje, na višim spratovima, biti ugroženi bukom. Treći problem je kao da će narušiti nasip, koji štiti grad od poplava, i uništiti to priobalje, divlje plaže i generalno prirodu uz Dunav. Sve u svemu, taj most, po mom mišljenju, treba, ali ne kao tranzitni, već kao gradski. Tranzitni most treba da bude još par km uzvodno, da se zaobiđe ceo grad. Sad ovo oko ekologije, ove buke i slično nisam upoznat, ali u globalu su to primedbe, i ta za tranzit je apsolutno opravdana po mom mišljenju, grad u ravnici je konačno počeo da se širi u širinu, nema potrebe ograničavati ga tranzitom i praviti situaciju da ima autoput ili šta već, poput Beograda, u srcu grada. Bulevar Evrope treba da ostane bulevar, tj. gradska saobraćajnica. Sve u svemu, nisam dovoljno upoznat sa temom, tako da ne zameri ako sam nešto pogrešio, a nisam ni stručan iz bilo koje oblasti planiranja, izgradnje i slično, samo iz prakse mogu da zamislim kako treba i kako ne treba. E da, četvrti problem je verovatno što aktuelna vlast pravi skalamerije i ugrađuje se u cenu, verujem da je i to deo protesta. 021 je dobar portal, dosta objektivan, izolovan od gradske vlasti, pa probaj tamo da nađeš više informacija :)
 
Јел има неко из Новог Сада да објасни шта је сад проблем са овим новим мостом

Problem je sto ces uvek imati ljude koji iz nekog razloga zele da protestuju protiv necega jer im to daje smisao postojanja. Sam broj ljudi na protestu ti dovoljno govori o cemu se radi i koliko Novosadjana je stvarno protiv toga.
 
Nisam iz Novog Sada, ali ima više problema generalno. Jedan je što novi most treba da bude obilaznica, a prolazi baš kroz grad, kao npr. sad u Beogradu da obilaznica bude između Novog Beograda i Zemuna. Drugi problem je što je most izdignut, tj. ulaz na most, pa će ljudi koji žive u tim zgradama koje već postoje, na višim spratovima, biti ugroženi bukom. Treći problem je kao da će narušiti nasip, koji štiti grad od poplava, i uništiti to priobalje, divlje plaže i generalno prirodu uz Dunav. Sve u svemu, taj most, po mom mišljenju, treba, ali ne kao tranzitni, već kao gradski. Tranzitni most treba da bude još par km uzvodno, da se zaobiđe ceo grad. Sad ovo oko ekologije, ove buke i slično nisam upoznat, ali u globalu su to primedbe, i ta za tranzit je apsolutno opravdana po mom mišljenju, grad u ravnici je konačno počeo da se širi u širinu, nema potrebe ograničavati ga tranzitom i praviti situaciju da ima autoput ili šta već, poput Beograda, u srcu grada. Bulevar Evrope treba da ostane bulevar, tj. gradska saobraćajnica. Sve u svemu, nisam dovoljno upoznat sa temom, tako da ne zameri ako sam nešto pogrešio, a nisam ni stručan iz bilo koje oblasti planiranja, izgradnje i slično, samo iz prakse mogu da zamislim kako treba i kako ne treba. E da, četvrti problem je verovatno što aktuelna vlast pravi skalamerije i ugrađuje se u cenu, verujem da je i to deo protesta. 021 je dobar portal, dosta objektivan, izolovan od gradske vlasti, pa probaj tamo da nađeš više informacija :)

Не бих ваш рекао да је тај мост планиран као транзитни већ баш као градски, тј. део градске магистрале. Што се тиче тешког теретног саобраћаја (шлепери и сл.), надам се да нису толико луди да га дозволе. Већ сада је теретни саобраћај прилично удаљен од места где се планира градња моста тако да нема смисла усмеравати га на јужни део Булевара Европе.
На основу важеће планске документације наведене у Општем делу, у одељку 1. Основ за израду Плана, предложена саобраћајница треба да буде примарна градска саобраћајница (градска магистрала) намењена кретању аутомобила, возила јавног превоза (аутобуса), теретног саобраћаја (комуналних возила), пешака и бициклиста и да омогући прелаз све планиране инфраструктуре преко реке Дунав, уз поштовање услова да се обезбеди слободан профил пловног пута на реци Дунав.
Извор: https://skupstina.novisad.rs/wp-con...og-pgr-mosta-u-produzetku-bulevara-evrope.pdf

Што се тиче прилазних конструкција (вијадукта), буке и екологије, слажем се да ту има проблема. Вијадукт би свакако био повољније решење са аспекта саобраћаја, али га не треба градити по сваку цену ако ће негативно утицати на живот становника околних зграда. Или треба размотрити постављање зидова за заштиту од буке и неке друге мере против буке.
Иначе, још је 2006. године ГУП до 2021. предвидео изградњу моста и денивелисане раскрснице на Булевару Европе, које никада нису изведени већ су све раскрснице површинске.

Не слажем се да треба градити транзитни мост узводно јер се тако саобраћај гура у подножје Фрушке горе. Транзитни саобраћај из смера Бачке Паланке треба да иде око града северно и на будући мост преко Дунава иза Петроварадина. Због положаја Фрушке горе у односу на град и будућег тунела кроз Фрушку гору, није реално да ће Нови Сад икада моћи да има западну обилазницу, а да се не наруши сремски део града и Фрушка гора.

Такође, не слажем се у потпуности ни са тиме да Нови Сад треба искључиво да се шири у ширину јер то значи да се повећава средња дужина путовања, што значи још веће саобраћајне гужве. Осим тога, више зграде (нпр. солитери грађени у време социјализма) заузимају мању површину у основи тако да више места остаје за зеленило и паркинг. Нови Сад нису уништиле слободностојеће зграде П+18 већ гомила нижих зграда, чије основе заузимају већи део парцеле, грађене као затворени блокови. У току је интезивна градња вишепородичних зграда П+2 до П+3 на периферији са изузетно лошим јавним превозом. То ће, уз никад лошији јавни превоз, додатно погоршати стање саобраћаја у Новом Саду.
 
Не бих ваш рекао да је тај мост планиран као транзитни већ баш као градски, тј. део градске магистрале. Што се тиче тешког теретног саобраћаја (шлепери и сл.), надам се да нису толико луди да га дозволе. Већ сада је теретни саобраћај прилично удаљен од места где се планира градња моста тако да нема смисла усмеравати га на јужни део Булевара Европе.
Ovaj most je zamišljen da ide i bude nastavak puta, tako da će ići sa autoputa Beograd Subotica, pa preko Bulevara Evrope za Srem i dalje.
Nažalost, umesto da se pravi drugi put, severnije, pa da se sa autoputa nastavi prema Fruškoj Gori i Sremu.
Slažem se za deo kod Petrovaradina i mosta, to je idealan pravac, i definitivno će morati da se napravi nešto. To je jedan od 3 mosta koja Novom Sadu trebaju, ovaj, na bulevaru Evrope kao gradski, severni kao obilaznica i taj kao obilaznica.
Ne slažem se za solitere. Novi Sad treba da ide u širinu, da pravi široke bulevare sa 3-4 trake po smeru, i da visina ne trpi. Naravno, gradski prevoz treba da prati to, pre svega tramvajski prevoz da se obnovi i napravi u celom gradu.
Slažem se za ove zgrade u centru i sad već periferiji, ali to što se one prodaju je nužno zlo, garantujem da bi svi kupovali stanove na Novom naselju kada bi imao uređen javni prevoz, redovan, i sve. Nužno zlo je što se prave zgrade bez ijednog drveta u ulici, bez parking mesta, bez parka, škole i slično. Pravljenje solitera na tim mestima bi samo n-tostručilo problem. I ovo je katastrofa. Pravljenje solitera na netaknutim delovima grada, sa velikim površinama, sa parkinzima i parkovima je okej, uostalom pogledaj Novo naselje kao primer, i Liman, posebno 3-4, bez novih čuda poput Park city-ja, Merkatora, idee i slično. Podbara, Grbavica i slično su katastrofa za život, i zlo koje se prodaje jer ljudi nemaju alternativu. Jedino što im daje na značaju jeste blizina svih dešavanja, centra i slično.
Nažalost, narod kod nas je čudan, omladina koja kupuje stanove voli da je u centru, da je posao blizu, kafići, a ne razmišlja o tome što nema gde da parkira, i slično. Rekao bih da se centar pomera prema bulevaru Evrope, i da je trenutno centar Novog Sada bulevar oslobođenja, a ne stari centar kao što je nekad bio.
Edit: u prilogu su pozicije mostova koje Novom Sadu trebaju, plavo je sporni most, koji bi trebalo da preuzme saobraćaj sremske strane grada. Po potrebi, trebalo bi u nekoj daljoj budućnosti praviti nove mostove u pravcu Veternika i Futoga.
 

Prilozi

  • Screenshot_20220227-150956_Maps.jpg
    Screenshot_20220227-150956_Maps.jpg
    69,4 KB · Pregleda: 191
Poslednja izmena:
Odavno je vreme da se u Novom Sadu nešto deniveliše. Nije realno pored trenutnih gužvi planirati most sa još raskrsnica na koti 0. Ništa se ne bi dobilo time, a takvim produžetkom Bulevara EVrope nastalo bi još jedno 3-4 raskrsnice. Taj vijadukt je za one koji hoće da predju na Sremsku stranu grada. On apsolutno ima smisla jer će rasteretiti potencijalne gužve. Saobraćajnice ispod njega služiće da prevoz po bačkoj strani grada. Čini mi se da je dobar način na koji je tako podeljen saobraćaj.

Što se tiče buke, živim na bulevaru na kojem se odvija teretni saobraćaj. Uz adekvatnu stolariju nemam problema sa bukom, verujem da je to rešenje i u slučaju vijadukta. Uostalom, toliki gradovi u svetu imaju mostove blizu zgrada, nisam stekao utisak da je to generalno problem. Čini mi se da se u ovom slučaju pravi halabuka oko tema koje su potpuno periferne.
 
Ovaj most je zamišljen da ide i bude nastavak puta, tako da će ići sa autoputa Beograd Subotica, pa preko Bulevara Evrope za Srem i dalje.
Nažalost, umesto da se pravi drugi put, severnije, pa da se sa autoputa nastavi prema Fruškoj Gori i Sremu.
Slažem se za deo kod Petrovaradina i mosta, to je idealan pravac, i definitivno će morati da se napravi nešto. To je jedan od 3 mosta koja Novom Sadu trebaju, ovaj, na bulevaru Evrope kao gradski, severni kao obilaznica i taj kao obilaznica.
Ne slažem se za solitere. Novi Sad treba da ide u širinu, da pravi široke bulevare sa 3-4 trake po smeru, i da visina ne trpi. Naravno, gradski prevoz treba da prati to, pre svega tramvajski prevoz da se obnovi i napravi u celom gradu.
Slažem se za ove zgrade u centru i sad već periferiji, ali to što se one prodaju je nužno zlo, garantujem da bi svi kupovali stanove na Novom naselju kada bi imao uređen javni prevoz, redovan, i sve. Nužno zlo je što se prave zgrade bez ijednog drveta u ulici, bez parking mesta, bez parka, škole i slično. Pravljenje solitera na tim mestima bi samo n-tostručilo problem. I ovo je katastrofa. Pravljenje solitera na netaknutim delovima grada, sa velikim površinama, sa parkinzima i parkovima je okej, uostalom pogledaj Novo naselje kao primer, i Liman, posebno 3-4, bez novih čuda poput Park city-ja, Merkatora, idee i slično. Podbara, Grbavica i slično su katastrofa za život, i zlo koje se prodaje jer ljudi nemaju alternativu. Jedino što im daje na značaju jeste blizina svih dešavanja, centra i slično.
Nažalost, narod kod nas je čudan, omladina koja kupuje stanove voli da je u centru, da je posao blizu, kafići, a ne razmišlja o tome što nema gde da parkira, i slično. Rekao bih da se centar pomera prema bulevaru Evrope, i da je trenutno centar Novog Sada bulevar oslobođenja, a ne stari centar kao što je nekad bio.
Edit: u prilogu su pozicije mostova koje Novom Sadu trebaju, plavo je sporni most, koji bi trebalo da preuzme saobraćaj sremske strane grada. Po potrebi, trebalo bi u nekoj daljoj budućnosti praviti nove mostove u pravcu Veternika i Futoga.
Наставак ког пута? Наставак Булевара Европе или ауто-пута? Наравно да ће тај мост користити и одређен путнички транзитни саобраћај (нпр. Бачка Паланка - Рума), то им не можеш забранити. Уосталом, и данас користе градске саобраћајнице (Булевар патријарха Павла и Булевар цара Лазара). Само се се надам да неће дозволити да туда пролази и теретни саобраћај. Што се тиче саобраћаја са ауто-пута (нпр. Суботица - Рума), сумњам да ће неко ићи Булеваром Европе већ ће бирати источну обилазницу (петља Нови Сад југ - Мост преко Дунава иза Петроварадина - Мишелук - Парагово). Можда ће бити дуже, али свакако ће бити брже, без гужви и семафора.

Мост низводно од Петроварадина ће се свакако радити. Потписан је уговор још 2020.

Не кажем да треба да се граде искључиво солитери већ нешто баш као Лиман или Ново насеље, веће парцеле, отворени блокови са зградама П+4 - П+6 и П+16 - П+20 на појединим местима уз доста зеленила и довољно паркинг места.

Да ли се шалиш и стварно мислиш да Ново насеље има лош јавни превоз? Ако неки део Новог Сада има добар јавни превоз, то су Ново насеље и Лиман. Једино ако си хтео да кажеш да је удаљено од центра града и да је неопходно користити јавни превоз, који је све лошији.
 
Mislim pre svega na teretni saobraćaj, a i prirodni nastavak autoputa - izlaz Novi Sad sever i dalje preko Fruške Gore. Ne znam koliko je realan taj deo za most preko Petrovaradina, jer se ne pominje u poslednje vreme, tako da do tad je ovo alternativa. Ovaj most mi deluje realnije da će napraviti u skorije vreme. Inače se slažem da je to bolja obilaznica.
A što se tiče prevoza, možda je najbolji tamo, ali je i dalje slab. 4,7 i 11 na Limanu nekad ne možeš da dočekaš po 15 i više minuta u vreme posle posla - u 16,17,18h. Za Novo Naselje ne mogu mnogo, jer nisam puno koristio, ali znam da recimo pre 20 dana bus osmica u 8 uveče išla na 40-60 minuta zbog korone, ne znam kako je sad. Sad kako je korona je i gore. Definitivno prevoz treba još forsirati i koristiti.
Vijadukt već postoji na delu u zoni štranda, kod mosta slobode, i tu su blizu zgrade, uz pojas zelenila, ne mislim da je toliko to problem. Mislim da je najveći problem ovog mosta zabrana teretnog saobraćaja, što podrazumavam pod reči tranzit.
Pokušao sam da objasnim čoveku zašto se ljudi žale, a napomenuo sam da nisam stručnjak, već totalni laik, tako da ne bih nastavljao dalje rasprave, jer nisam dovoljno stručan.
 
То што пишеш је у суштини проблем јавног превоза у целом Новом Саду. Веће плате у иностранству и последично одлазак возача, као и политички постављено нестручно руководство су довели до тога да градске линије које су некада у шпице саобраћале на 7-9 минута сада саобраћају на 10-15 минута, а увече на 30-40 минута уместо на 15-20 минута.

У суштини је број полазака остао исти као у претходних два месеца, само ће од првог марта бити равномерно распоређени тако да неће бити рупа у реду вожње.
 
Spas za NS bi bila brza saobraćajnica BP - NS,koja bi od pumpe u u Gložanu išla pravo,severno od Begeča i Futoga,gde bi bila petlja na putu Futog - Bački Petrovac, zatim bi se između Veternika i Rumenke saobraćajnica razdvajala u dva kraka,jedan južno,koji bi išao oko Veternika,i završavao bi na n. naselju,a drugi krak bi prolazio između Sajlova i Rumenke,sa petljom između ta dva naselja,i ostom preko kanala DTD bi bio povezan sa autoputem.
 
Mislis na ovako nesto? Neko je vec razmisljao o tome, ali se drugi planovi realizuju.
 

Prilozi

  • regionalni prostorni plan vojvodine bp-ns.jpg
    regionalni prostorni plan vojvodine bp-ns.jpg
    438,6 KB · Pregleda: 225
Vijadukt već postoji na delu u zoni štranda, kod mosta slobode, i tu su blizu zgrade, uz pojas zelenila, ne mislim da je toliko to problem. Mislim da je najveći problem ovog mosta zabrana teretnog saobraćaja, što podrazumavam pod reči tranzit.
Nisam ni ja znao do nedavno šta je problem jer nisam mogao da zamislim šta su isplanirali. Znam da je most tu predviđen od pre više decenija i svakako je potreban. Naravno, potreban je kao gradski most, ne most za teretni saobraćaj. Zabunu unosi to što ga nazivaju obilaznica, a to po planovima nije.
Ono što jeste problem je da nadvožnjak o kojem se priča uopšte nije samo tamo gde bi bilo donekle logično, odnosno od kružnog toka kod Telepa, ili kraći. Nadvožnjak koji su oni predvideli i predstavili sada ide još dve raskrsnice dalje Bulevarom Evrope i blizu postojećih zgrada, gde nema mesta za pojas zelenila koji spominješ. Zvučne barijere nisu nikakvo rešenje. Kakav boljitak se može dobiti njima? Smanjila bi se buka, a na šta/u šta bi gledali ljudi iz svojih stanova? Direktno obaraju cenu stanova ljudi koji tu žive. Pritom ne stanujem tu, ali sama pomisao da sutra i mene može dočekati ovako nešto je užasna. Dodatno, zamislite višegodišnje gužve dok se bude ovako nešto gradilo iznad Bulevara Evrope.
 
Imam drugačiji stav i ponoviću ga. Taj nadvožnjak/vijadukt će omogućiti svima koji idu na most i sremsku stranu grada da ne ulaze u buduća 4 kružna toka i da se ne stvaraju gužve, Isto važi i za obrnuti smer.

O ceni stanova da ne pričam. To su prepisani komentari sa 021. Čak i da opadne cena stanova, a neće, što se toliko zaboga brinu građani kad stalno kukaju da su cene na rekordnom nivou...

Kao što rekoh, osim buke, ovde nema realnog problema, čak i to se rešava kvalitetnom stolarijom.
 
Izabrano je dobro resenje. Iz pristupnih ulica saobracaj se postepeno ukljucuje na most. Nema potrebe da se sav saobracaj sliva u jedan kruzni tok i jedan pristup mostu, gde bi onda nastao krkljanac. Bulevar Evrope je dosta sirok, tako da o nadvoznjaku koji prolazi "pored prozora" nema ni govora. Najbitnije je, sto ce glavnica saobracaja, koji ce dolaziti Bulevarom Evrope, nadvoznjekom biti izmesten preko gradskog toka.
 
Vrh