Problem je sto ces uvek imati ljude koji iz nekog razloga zele da protestuju protiv necega jer im to daje smisao postojanja. Sam broj ljudi na protestu ti dovoljno govori o cemu se radi i koliko Novosadjana je stvarno protiv toga.Јел има неко из Новог Сада да објасни шта је сад проблем са овим новим мостом
Protest protiv novog mosta u Novom Sadu, aktivisti objavili da su bili napadnuti
Oko 200 građana i ekoloških aktivista protestovalo je zbog najavljenog početka radova na izgradnji novog mosta u produžetku Bulevara Evrope, piše portal 021.rs.rs.n1info.com
Nisam iz Novog Sada, ali ima više problema generalno. Jedan je što novi most treba da bude obilaznica, a prolazi baš kroz grad, kao npr. sad u Beogradu da obilaznica bude između Novog Beograda i Zemuna. Drugi problem je što je most izdignut, tj. ulaz na most, pa će ljudi koji žive u tim zgradama koje već postoje, na višim spratovima, biti ugroženi bukom. Treći problem je kao da će narušiti nasip, koji štiti grad od poplava, i uništiti to priobalje, divlje plaže i generalno prirodu uz Dunav. Sve u svemu, taj most, po mom mišljenju, treba, ali ne kao tranzitni, već kao gradski. Tranzitni most treba da bude još par km uzvodno, da se zaobiđe ceo grad. Sad ovo oko ekologije, ove buke i slično nisam upoznat, ali u globalu su to primedbe, i ta za tranzit je apsolutno opravdana po mom mišljenju, grad u ravnici je konačno počeo da se širi u širinu, nema potrebe ograničavati ga tranzitom i praviti situaciju da ima autoput ili šta već, poput Beograda, u srcu grada. Bulevar Evrope treba da ostane bulevar, tj. gradska saobraćajnica. Sve u svemu, nisam dovoljno upoznat sa temom, tako da ne zameri ako sam nešto pogrešio, a nisam ni stručan iz bilo koje oblasti planiranja, izgradnje i slično, samo iz prakse mogu da zamislim kako treba i kako ne treba. E da, četvrti problem je verovatno što aktuelna vlast pravi skalamerije i ugrađuje se u cenu, verujem da je i to deo protesta. 021 je dobar portal, dosta objektivan, izolovan od gradske vlasti, pa probaj tamo da nađeš više informacija
Извор: https://skupstina.novisad.rs/wp-con...og-pgr-mosta-u-produzetku-bulevara-evrope.pdfНа основу важеће планске документације наведене у Општем делу, у одељку 1. Основ за израду Плана, предложена саобраћајница треба да буде примарна градска саобраћајница (градска магистрала) намењена кретању аутомобила, возила јавног превоза (аутобуса), теретног саобраћаја (комуналних возила), пешака и бициклиста и да омогући прелаз све планиране инфраструктуре преко реке Дунав, уз поштовање услова да се обезбеди слободан профил пловног пута на реци Дунав.
Ovaj most je zamišljen da ide i bude nastavak puta, tako da će ići sa autoputa Beograd Subotica, pa preko Bulevara Evrope za Srem i dalje.Не бих ваш рекао да је тај мост планиран као транзитни већ баш као градски, тј. део градске магистрале. Што се тиче тешког теретног саобраћаја (шлепери и сл.), надам се да нису толико луди да га дозволе. Већ сада је теретни саобраћај прилично удаљен од места где се планира градња моста тако да нема смисла усмеравати га на јужни део Булевара Европе.
Наставак ког пута? Наставак Булевара Европе или ауто-пута? Наравно да ће тај мост користити и одређен путнички транзитни саобраћај (нпр. Бачка Паланка - Рума), то им не можеш забранити. Уосталом, и данас користе градске саобраћајнице (Булевар патријарха Павла и Булевар цара Лазара). Само се се надам да неће дозволити да туда пролази и теретни саобраћај. Што се тиче саобраћаја са ауто-пута (нпр. Суботица - Рума), сумњам да ће неко ићи Булеваром Европе већ ће бирати источну обилазницу (петља Нови Сад југ - Мост преко Дунава иза Петроварадина - Мишелук - Парагово). Можда ће бити дуже, али свакако ће бити брже, без гужви и семафора.Ovaj most je zamišljen da ide i bude nastavak puta, tako da će ići sa autoputa Beograd Subotica, pa preko Bulevara Evrope za Srem i dalje.
Nažalost, umesto da se pravi drugi put, severnije, pa da se sa autoputa nastavi prema Fruškoj Gori i Sremu.
Slažem se za deo kod Petrovaradina i mosta, to je idealan pravac, i definitivno će morati da se napravi nešto. To je jedan od 3 mosta koja Novom Sadu trebaju, ovaj, na bulevaru Evrope kao gradski, severni kao obilaznica i taj kao obilaznica.
Ne slažem se za solitere. Novi Sad treba da ide u širinu, da pravi široke bulevare sa 3-4 trake po smeru, i da visina ne trpi. Naravno, gradski prevoz treba da prati to, pre svega tramvajski prevoz da se obnovi i napravi u celom gradu.
Slažem se za ove zgrade u centru i sad već periferiji, ali to što se one prodaju je nužno zlo, garantujem da bi svi kupovali stanove na Novom naselju kada bi imao uređen javni prevoz, redovan, i sve. Nužno zlo je što se prave zgrade bez ijednog drveta u ulici, bez parking mesta, bez parka, škole i slično. Pravljenje solitera na tim mestima bi samo n-tostručilo problem. I ovo je katastrofa. Pravljenje solitera na netaknutim delovima grada, sa velikim površinama, sa parkinzima i parkovima je okej, uostalom pogledaj Novo naselje kao primer, i Liman, posebno 3-4, bez novih čuda poput Park city-ja, Merkatora, idee i slično. Podbara, Grbavica i slično su katastrofa za život, i zlo koje se prodaje jer ljudi nemaju alternativu. Jedino što im daje na značaju jeste blizina svih dešavanja, centra i slično.
Nažalost, narod kod nas je čudan, omladina koja kupuje stanove voli da je u centru, da je posao blizu, kafići, a ne razmišlja o tome što nema gde da parkira, i slično. Rekao bih da se centar pomera prema bulevaru Evrope, i da je trenutno centar Novog Sada bulevar oslobođenja, a ne stari centar kao što je nekad bio.
Edit: u prilogu su pozicije mostova koje Novom Sadu trebaju, plavo je sporni most, koji bi trebalo da preuzme saobraćaj sremske strane grada. Po potrebi, trebalo bi u nekoj daljoj budućnosti praviti nove mostove u pravcu Veternika i Futoga.
Nisam ni ja znao do nedavno šta je problem jer nisam mogao da zamislim šta su isplanirali. Znam da je most tu predviđen od pre više decenija i svakako je potreban. Naravno, potreban je kao gradski most, ne most za teretni saobraćaj. Zabunu unosi to što ga nazivaju obilaznica, a to po planovima nije.Vijadukt već postoji na delu u zoni štranda, kod mosta slobode, i tu su blizu zgrade, uz pojas zelenila, ne mislim da je toliko to problem. Mislim da je najveći problem ovog mosta zabrana teretnog saobraćaja, što podrazumavam pod reči tranzit.