Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

Još jedna lokacija na kojoj se smanjuje mogućnost izgradnje solitera, da li je moguće da se na najskupljoj lokaciji planiraju jeftini stanovi? :bash:

Umesto poslovnih solitera, na Bulevaru Evrope niču jeftini stanovi

bulevar-evrope-jeftini-stanovi-782x469.png


Još jednom se planovi za delove novosadskog Bulevara Evrope nalaze na stolu urbanista. Upravo identičan lokalitet je bio obuhvaćen izmenama i planovima Novog naselja u protekle tri godine, ali po čemu se on ističe ovom prilikom?

Na trenutnom izloženom Ranom javnom uvidu za lokalitet Bulevara Evrope, obuhvaćene su parcele između spomenutog bulevara i budućeg gradskog parka koji je trenutno u izgradnji. Ipak, plan se proteže i ka severu, na predeo sadašnje kasarne Majevica, te je ukupno podeljen na 6 blokova. Blokovi 3, 4 i 5 do nedavno su bili namenjeni stambeno-poslovnim ili samo poslovnim objektima visine do 20 spratova u vidu svojevrsnog opštegradskog centra. S obzirom na važan položaj ove lokacije, koja će neminovno spojiti Novo naselje i Detelinaru, ali i Fruškogorski koridor i autoput E-75, bilo kakva realizacija u smislu izgradnje na tim blokovima bila je uslovljena arhitektonskim konkursom. Odnosno, objekti koji bi sadržali kancelarijski, kulturni, izložbeni ili ugostiteljski prostor, imali bi reprezentativan izraz koji bi uz visinske akcente dominirali Novim Sadom.

Više na: https://www.gradnja.rs/umesto-poslovnih ... i-stanovi/
 
U NS se trenutno onda planiraju dva mosta preko Dunava... Jedan, u sklopu Fruškogorskog koridora koji ide ka Kaću i spaja se na A1 i drugi koji ide kao nastavak Bulevara Evrope i spaja se sa Fruškogorskim koridorom negde kod Kamenice.

Oba grade Kinezi, jedan valjda CRBC a drugi CCCC.

To će stvarno da preporodi NS sa sve obilaznicom
 
Ovaj u produžetku Bulevara Evrope kreće ove godine, ali onaj drugi sumnjam da će skoro.
 
Baš obrnuto. Za fruškogorski koridor je već potpisan ugovor dok za ovaj drugi nisam čitao ni da je projekat spreman.
 
Da, ali ugovor za koju deonicu Fruškogorskog koridora? Most na Bulevaru Evrope počinje ove godine, završen glavni projekat, sledi idejni uskoro.
 
U pravu si. Zvuči skroz nerealno pa nisam ni poverovao iz prve. Dobre vesti za grad svakako.
 
Jeste odlična vest. Samo nisam nigde video to za projekat da je gotov. Ima tu dosta posla. Eksproprijacija je jedna od bitnih stvari a s obzirom da ima dosta objekata koji će se morati rušiti taj bi se posao morao započeti odmah ako je već gradnja planirana za kraj godine.
 
Plus ako se ne varam i tunel izpod naselja u Petrovaradinu...biće tu dosta posla. Samo mi nije jasna trasa koridora u Novom Sadu, hoće li se proširivati sadašnja petlja, praviti nova trasa...Tako je iznenada krenulo da nisam stigao detalje da pohvatam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832554#p832554:b123g6ab je napisao(la):
Вожд » 18 Mar 2021 04:37 pm[/url]":b123g6ab]
Задужбина Марије Трандафил, фотографија цртежа, рад Момчила Тапавице, 1908.
http://www.muzejvojvodine.org.rs/index. ... c2epdHtyyY
file.php
Koliko je ceo taj deo oko danasnje matice za rusenje ima par zgrada koje su monumentalne sve ostalo za buldozer i mnogo mi cudno sto centar grada drze tako kao da je neka zabit
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833380#p833380:2xdu1lg6 je napisao(la):
blagic » Sun Mar 21, 2021 2:27 pm[/url]":2xdu1lg6]Na šta konkretno misliš?

novi-sad-most.jpg


Ovo crnim je valjda trasa koridora, da li sledi proširenje na 2+2 trake? A tunel valjda ide negde gde je označeno crveno. Ovde ima prikazana trasa, ali ne znam koliko je proizvoljnja:

https://youtu.be/8xKUHZqjnq4
 
Trasa se na izlasku iz tunela koji će biti negde gde se sada spajaju putevi sa Venca nastavlja na postojeću koja se proširuje na 2+2. Posle raskrsnice Mišeluk se odvaja desno i vijaduktom prelazi preko Rokovog potoka i kroz tunel izlazi negde kod crkve na Tekijama. Odatle sadašnjim nasipom nastavlja dalje i ponovo prelazi Rokov potok. Tu se pravi odvajanje koje izlazi na Žeželjev most a trasa brzog puta dalje prelazi Dunav i negde kod Nis petrola se spaja sa A1/E75.
To je iz prostornog plana. Moguće je da bude nekih izmena konačnog projekta.
 
Novi Sad pregovora o kreditu za izgradnju mosta koji spaja kej i tunel ispod Petrovaradinske tvrđave

most_pesacko_biciklisticki_700.jpg


Gradonačelnik Miloš Vučević kaže za 021.rs da se sa republičkim i pokrajinskim organima zajednički radi na tome da se, uz učešće kineskih partnera, sagradi most u nastavku Bulevara Evrope ka Sremskoj Kamenici i most kod Ratnog ostrva, koji će biti deo Fruškogorskog koridora.

U međuvremenu, poručuje Vučević, grad ima razgovore sa Evropskom investicionom bankom u vezi sa finansiranjem pešačko-biciklističkog mosta preko Dunava, koji bi spojio kej sa tunelom ispod Petrovaradinske tvrđave.

"Sa EIB pričamo o pešačko-biciklističkom mostu na mestu nekadašnjeg mosta Franca Jozefa. Nismo ga uopšte ostavili sa strane, jer radimo ova dva mosta sa kinezima, jedan deo Fruškogorskog koridora, a drugi kao deo obilaznice Bulevara Evrope. Mi sa Evropskom investicionom bankom uveliko pričamo o ovom mostu", navodi Vučević.

On ne iznosi detalje u vezi sa tim koliko je novca potrebno da bi se obezbedila izgradnja. Nezvanične procene su da je Novom Sadu potreban kredit od 10 do 15 miliona evra i to najviše zavisi od troškova pristupnih saobraćajnica i drugih pratećih troškova.

Ovo je nešto niža cena u odnosu na raniji projekat mosta, s obzirom na to da se pre desetak godina za znatno veći most, koji je trebalo da ima saobraćajne trake za drumski saobraćaj i dodatni tunel ispod Tvrđave, procenjivala cena od 30 do 40 miliona evra.

U Upravi za građevinsko zemljište i investicije za 021.rs takođe potvrđuju da se vode razgovori oko finansiranja izgradnje mosta.

"U toku su pregovori sa Evropskom investicionom bankom o mogućnostima za realizaciju projekta izgradnje mosta, kao samo jednog od segmenata celokupnog projekta koji sadrži više elemenata i podrazumeva niz investicionih aktivnosti na ovom potezu", navode u UGZI-ju

Ova uprava je 2019. godine sprovela arhitektonski konkurs, o čemu više na OVOM LINKU. U Upravi za 021.rs kažu i da se ove godine radi na izradi tehničke dokumentacije, ali da još nije raspisan tender, jer se čeka na usvajanje urbanističkog plana mosta.

"Programom uređivanja građevinskog zemljišta opredeljena su sredstva za izradu tehničke dokumentacije mosta preko Dunava, na postojećim stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa. Projektni zadatak i potrebna dokumentacija za pokretanje postupka javne nabavke pripremljena je od strane stručnih službi Uprave. Napominjemo da je u završnoj fazi izrada Plana generalne regulacije Petrovaradina sa Petrovaradinskom tvrđavom. Usvajanja predmetnog Plana uslov je za pokretanje postupka javne nabavke za izradu tehničke dokumentacije pešačko-biciklističkog mosta", kažu za 021.rs u Upravi.

U budžetu grada je za izradu tehničke dokumentacije pešačko-biciklističkog mosta planirano 19.020.833,33 dinara, kao i 1.902.500 dinara za kontrolu ove dokumentacije.

Prvi stalni most između Novog Sada i Petrovaradina, i to železnički, sagrađen je 1883. godine i na tom mestu se nalazio do aprila 1941, kada ga je srušila Vojska Kraljevine Jugoslavije, kako bi usporila napredovanje nacističkih trupa.

Okupatori su 1942. godine obnovili most, ali je 1944, pred samo oslobođenje, ponovo srušen. Od završetka Drugog svetskog rata u više navrata se pominjala izgradnja novog mosta. Međutim, od čitave priče jedino je šezdesetih godina uklonjen jedan od stubova kako bi se olakšao prolaz brodovima, a gradnje nikada nije bilo bez obzira na projekte koji su pokretani u više navrata.

https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti ... djave.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833478#p833478:21ogl86o je napisao(la):
sasa901 » Ned Mar 21, 2021 7:55 pm[/url]":21ogl86o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832554#p832554:21ogl86o je napisao(la):
Вожд » 18 Mar 2021 04:37 pm[/url]":21ogl86o]
Задужбина Марије Трандафил, фотографија цртежа, рад Момчила Тапавице, 1908.
http://www.muzejvojvodine.org.rs/index. ... c2epdHtyyY
file.php
Koliko je ceo taj deo oko danasnje matice za rusenje ima par zgrada koje su monumentalne sve ostalo za buldozer i mnogo mi cudno sto centar grada drze tako kao da je neka zabit

Сва срећа па се не питаш о томе.
 
A red je i pijacu srediti, napraviti savremen objekat uz neki poslovni reper od 100 metara.
 
Vrh