Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

 
Hoće li se smilovati da spoje dva dela servisne saobraćajnice uz park?
 
Пешацима забрањен пролаз код градилишта јавне гараже „Модена”
Н
ови Сад – Пешацима је од јуче забрањен пролаз тротоаром поред градилишта подземне јавне гараже у Улици Модене у старом језгру града, уличном страном преко пута Танурџићеве палате.
https://www.politika.rs/scc/clanak/...jen-prolaz-kod-gradilista-javne-garaze-Modena
гаража modena.jpg
 
Пешацима забрањен пролаз код градилишта јавне гараже „Модена”
Н
ови Сад – Пешацима је од јуче забрањен пролаз тротоаром поред градилишта подземне јавне гараже у Улици Модене у старом језгру града, уличном страном преко пута Танурџићеве палате.
https://www.politika.rs/scc/clanak/...jen-prolaz-kod-gradilista-javne-garaze-Modena
Pogledajte prilog 182787
Već par meseci se ne može tom stranom. Inače, u ovom tekstu se kaže da planiraju još tri podzemne garaže. Gde će se graditi još dve?
 
Na Detelinari (staroj, na novoj nisam proveravao, ako ima gde da ih ubodu tamo, teško je iglu smestiti, a kamoli klupu) su postavili nove klupe i kante u više ulica. Za pozdraviti je da je klasičan oblik klupa sa naslonom a ne neke pomodarske varijante, koje sve češće viđamo po BG.👍

20231211_102001.jpg
20231211_102724.jpg
 
Ovo su kapitalni projekti: https://www.021.rs/Novi Sad/komentari/361957
Šta će biti sa parkom kod stare ranžirne stanice?
Staze u prigradskim naseljima?
Pešački most na mestu mosta Franca Josifa?
Probijanje bulevara Jaše Tomića do Temerinska?
Pešačka i biciklistička staza od Šeratona do satelitske pijace?
Staza od od garaže jgsp-a do izlaska iz Veternika?
Staza i biciklistička staza od pumpe (plus staze oko pumpe) preko puta jgsp-a do terena ,,Vujadin Boškov''.
Regionalna deponija u Futogu?
Zacevljenje kanala u Futogu?
Karađorđeva ulica u Sremskoj Kamenici?
Centar Veternika?
Sadnja drveća na mestu oborenog i iščupanog prilikom nevremena, kao i na mestu osušenih mladih stabala?
Ulica Heroja Pinkija?
Preradovićeva ulica u Petrovaradinu?
Sređivanje podgrađa tvrđave?
Pristup od silaznih rampi sa mosta Slobode do Kameničkog parka, i od rampe ka ribnjaku?
Haos nasuprot Futoške pijace na raskrsnici Jevrejske i Bulevara Oslobođenja?
Staze u Kisačkoj od nove poslovne zgrade preko puta Sajma do Partizanske?
Asfaltiranje rupe koju su kopali za kablove punjača električnih autobusa, a koje su samo potrpane?
Kisačka ulica?
Staze sa desne strane bulevara Kralja Petra, od sajma do Branimira Ćosića?
 

Novi Sad na vodi, za i protiv​

dobre strane​



Podrška razvoju: Projekat ima za cilj modernizaciju grada i može da privuče veliki broj investicija i poslovnih mogućnosti, što bi pozitivno uticalo na ekonomiju i zapošljavanje.

Podrška prirodi zdravom životu i sportu: Građanima bi pored stambenih objekata trebalo da budu dostupni uređeni parkovi, šume, veslačke staze, plaže, sportski sadržaji, marine, biciklistički centar, kulturni sadržaji i hotelski kompleks na površini od 7,2 hektara.

Visok nivo kvaliteta života: "Novi Sad na vodi" podrazumeva razvoj obalnih područja uz reku u Novom Sadu, sa kombinacijom stambenih, poslovnih i kulturnih objekata koji bi stanovnicima omogućili visok kvalitet života. Tako bi se prema urbanističkom planu, na tom trenutno beskorisnom zemljištu izgradili stambeno-poslovni kompleksi u okviru kojih će se nalaziti šetališta, zelene površine i biciklističke staze, a koji će biti na usluzi svim građanima.

Odbrana od poplava: Jedan od značajnijih pozitivnih aspekata ovog projekta odnosi se na to da je izgradnja uslovljena dogradnjom nasipa, odnosno sistemom odbrane od poplava.

Generalno i ovaj projekat nudi udoban život na dobroj lokaciji, odlično povezanom sa centrom i drugim delovima grada. Po uzoru na Beograd to će biti još jedno od najatraktivnijih i najdinamičnijih naselja u Srbiji.



Novi Sad na vodi - loše strane​

Aktivisti i deo stručne javnosti, koji se protive ovom projektu, navode da će projekat investitoru omogućiti dobru zaradu, a da je to skupa i nepotrebna investicija koju bi plaćali građani Novog Sada.

Neadekvatan urbanistički plan: Kritičari su mišljenja da urbanistički plan nije adekvatno osmišljen i da se ne uklapa sa postojećim okruženjem, kao i da bi se izgradnjom visokih zgrada mogao narušiti vizuelni identitet grada.

Isplativost projekta: Postavljala su se pitanja o dugoročnoj ekonomskoj isplativosti projekta i da li će stvarno doneti neku korist gradu i građanima.

Nedostatak transparentnosti: Konstatovan je nedostatak transparentnosti u vezi sa planovima i izvođenjem projekta. I što građani nisu dovoljno informisani o detaljima projekta i kako će on uticati na njihovu svakodnevnicu.

Zemljište i vlasnička prava: Bilo je i kontroverzi u vezi sa eksproprijacijom zemljišta i vlasničkim pravima.

Politički uticaji: Dosta je bilo polemike o tome koliko je vlada bila nezavisna u donošenju odluka i da li je projekt nezavistan od zloupotrebe moći i političkog uticaja.

https://www.nekretninebre.com/Ceo tekst
 
Na brodogradilištu neka slobodno grade, da se konačno povežu šetališta kada se vojska izmesti na Majursku adu, na mestu kasarne park sa društvenim i kulturnim sadržajima. Sa druge strane, Šodroš i Kameničku adu čuvati kao prirodni rezervat, veslači će preživeti i bez te veslačke staze.
 

ПАРТЕРНО УРЕЂЕЊЕ ПРОСТОРА КОД БАНОВИНЕ КРЕЋЕ НА ПРОЛЕЋЕ​


Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције расписала је тендер за партерно уређење простора на углу улица Жарка Зрењанина, Владике Платона и Јована Ђорђевића, изнад нове гараже.

Процењена вредност инвестиције је око 207 милиона динара, без ПДВ-а (207.048.199), а радови би, имајући у виду рокове, требало да почну до пролећа и трајаће 270 календарских дана.

На основу уговора о концесији, Нови Сад је преузео комунално опремање и изградњу инфраструктуре неопходне за функционисање подземне гараже између зграде Скупштине АП Војводине и Гимназије „Исидора Секулић”. Планском документацијом је предвиђено да површина изнад укопаног објекта буде озелењена и опремљена мобилијаром. Осмишљавање партерног уређења простора површине око 10.500 квадратних метара поверено је новосадској фирми „МХМ пројект”, а Град је за техничку документацију издвојио готово осам и по милиона динара.

Осим пејзажног уређења и опремања мобилијаром, партерно уређење подразумева и градњу саобраћајних површина, пешачких стаза и платоа, постављање водоводних и канализационих цеви, заливних система, спољне и декоративне расвете, као и телекомуникационих система.



1

Фото: Град Нови Сад

167 нових паркинг места

У подземној гаражи код Бановине, површине око 6.300 метара квадратних, на две етаже распоређено је 167 паркинга, с тим да је за возила особа с инвалидитетом издвојено девет места на првом нивоу, док ће, како је својевремено најављено, осам паркинга бити опремљено пуњачима за електрична возила. Прилази гаражи планирани су од Бановинског пролаза и Улице владике Платона, из правца Жарка Зрењанина.



1

Фото: Град Нови Сад
„Јавни простор мора бити безбедан и без архитектонских баријера, да би се обезбедио лак и сигуран приступ свим корисницима, а материјал за поплочавање квалитетан како би се обезбедила отпорност на атмосферске утицаје, различити интензитет коришћења и дуготрајност уређења. Нивелацију решавати адекватним падовима како би се вода лако и равномерно одводила са шетних површина и платоа. Финални слој партерне облоге треба да буде антиклизни, због безбедног кретања, и да је без архитектонских баријера”, наведено је у конкурсној документацији објављеној на Порталу јавних набавки. Како се може приметити на око 8.000 квадратних метара биће травњак, а малч на површини око 1.000 квдрата, а предвиђена је и садња различитог жбуња и цвећа.


1

Фото: Ј. Вукашиновић


Када је реч о мобилијару, планирано је постављање клупа и корпи за отпатке и бицикларника, те уградња каскадне чесме од монолитног камена. Ради лакшег кретања слепих и слабовидих на стазама би требало да буду постављене тактилне плоче водиље.


1

Фото: Град Нови Сад


Понуде на тендер Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције подносе се до 5. јануара, а највише 40 дана након тога биће донета одлука о додели уговора или пак обустави поступка. Имајући у виду рокове, укључујући и временски период за увођење одабраних извођача у посао, уређивање простора код Бановине почеће до пролећа.


1


 
Pozdrav🙂

Gde su najlepša mesta za trčanje u Novom Sadu, po vašem mišljenju?
 
Tartan staza na sunčanom keju, ako je jos uvek u dobrom stanju.
Dnevnik, 13.10.2023. godine

 
Pozdrav🙂

Gde su najlepša mesta za trčanje u Novom Sadu, po vašem mišljenju?
Celom trasom keja se proteže i staza za trčanje o kojoj je pisao Navip, od kasarne do kanala DTD. Možete i na keju Velje Ribara u Sremskoj Kamenici, kroz Kamenički park, na keju od tvrđave do Žeželjevog mosta do vodoizvorišta na Petrovaradinskoj adi. Iza rečne flotile kod brodogradilišta se proteže nasip do ulice Heroja Pinkija na Telepu, odatle se pruža biciklistička staza do Čelareva.
 

neboder-NS-podbara.jpg
 
Starija vest, ali su interesantni radovi.
 
Kad malo bolje razmislim, sadašnja luka je na kanalu, što je verovatno s jedne strane prednost, ali s druge strana mnogo veća lučka zona bi mogla biti direktno na Dunavu između TE-TO i novog mosta na Fruškogorskom koridoru. Imala bi znatno lakši pristup auto putu, a pruga do Rafinerije i TE-TO postoji tako da bi se mogli napraviti lako i koloseci koji bi opsluživali luku sa sve kontejnerskim terminalima. A prostor sadašnje luke, koji je od šireg centra grada jedino odvojen nasipom magistralne pruge, pretvoriti u stambeno poslovnu zonu - nešto kao na ovim renderima studentskih radova. Još kad bi imali arhitekte koji bi imali viziju kako da urede prostor i vlast koja bi htela da promoviše bolji životni prostor, dala bi se ta zona urediti u baš zanimljivo rešenje - (samo ne nalika na BG H2O - videti prenamenu londonskih lučkih zona i kanala koji su išli sa severne strane grada).
 
IMG_20231227_162631_482.jpg

Gradnja sportskog centra u Futogu. Fasada sportske hale je rekonstruisana, svi veći radovi na novom bazenu su završeni. Postavljeni su tobogani i ostali sadržaj na igralištima.
IMG_20231227_162704_324.jpg

Posađeno je drveće. Sređene su baštine sa cvećem.
IMG_20231227_162740_222.jpg

Sprave za vežbanje su postavljene. Rasveta završena. Rade se parking i saobraćajnice ( sl. 1)
IMG_20231227_162942_310.jpg

Podloga za terene se asfaltira, trenutno rade drugi sloj asfalta. Fasada bazena je završena, u stvarnosti je mnogo veći od sportske hale. Takođe se vide radovi na OŠ Desanka Maksimović, koja je teško oštećena tokom nevremena.
IMG_20231227_162751_777~2.jpg
IMG_20231227_162832_584~2.jpg

Fale još klupe, kante i da se spoji ovaj trotoar uz teren koji se asfaltira.
 
Kad malo bolje razmislim, sadašnja luka je na kanalu, što je verovatno s jedne strane prednost, ali s druge strana mnogo veća lučka zona bi mogla biti direktno na Dunavu između TE-TO i novog mosta na Fruškogorskom koridoru. Imala bi znatno lakši pristup auto putu, a pruga do Rafinerije i TE-TO postoji tako da bi se mogli napraviti lako i koloseci koji bi opsluživali luku sa sve kontejnerskim terminalima. A prostor sadašnje luke, koji je od šireg centra grada jedino odvojen nasipom magistralne pruge, pretvoriti u stambeno poslovnu zonu - nešto kao na ovim renderima studentskih radova. Još kad bi imali arhitekte koji bi imali viziju kako da urede prostor i vlast koja bi htela da promoviše bolji životni prostor, dala bi se ta zona urediti u baš zanimljivo rešenje - (samo ne nalika na BG H2O - videti prenamenu londonskih lučkih zona i kanala koji su išli sa severne strane grada).

Tu je izvorište vode JKP "Vodovod i kanalizacija" "Ratno ostrvo" od strateške važnosti za Novi Sad (veće od druga dva zajedno).
ratnoostrvo.jpg

A ako se ne varam i Ratnoj mornarici VJ je tu obećana lokacija za izmeštanje sa Limana.

E sad iskreno, ni malo me ne bi iznenadilo da pored vojske i vodosnabdevanja prednost damo privatnoj kompaniji, ali ja nisam čuo za taj plan
 
Vrh