I već sada je baš zbog svakodnevne migracije i oslanjanja na autobuse kao jedino sredstvo prevoza u gradsko/progradskoj zoni u gradu svaki dan kolaps i pored novih bulevara.
Dakle sada je vreme da se ozbiljno krene s planiranjem jedne linije metroa koja bi spojila najopterećenije delove grada i ključne tačke u gradu (Novo Naselje - Ž. stanica - Bulevar Oslobođenja - pa lukom linije kroz centar - Univerzitetski kampus - Limani
To je oko 8-9 km linije. Za postojanje nečega takvog sada je prerano, ali za planiranje je skoro pa prekasno. Osim toga treba ponovo aktivirati planove za tramvaj/LRT (sa terminusima prigradskih linija na obodu grda gde je početak ovih linija, jer je količina prigradskih autobusa koji se probijaju kroz grad velika iz svih pravaca) i konačno osmisliti prigradsku železnicu (prvo na postojećim prugama, pa reaktivirati/ponovo izgraditi trasu ka Beočinu - samo da se trasa ne isparceliše i proda), uz eventualno dodavanje nekog kraka koji bi bolje opslužio pravac Futog - Bačka Palanka.
Ako sada ne počne ozbiljno planiranje sveobuhvatnog transporta u gradskoj aglomeraciji - za 20 godina ćemo se naći u istoj situaciji gde je Beograd još od 80-ih, bez većih pomaka za sve ovo vreme - metro nam treba, nema ga, a kad će ne zna se.
Dakle sada je vreme da se ozbiljno krene s planiranjem jedne linije metroa koja bi spojila najopterećenije delove grada i ključne tačke u gradu (Novo Naselje - Ž. stanica - Bulevar Oslobođenja - pa lukom linije kroz centar - Univerzitetski kampus - Limani
To je oko 8-9 km linije. Za postojanje nečega takvog sada je prerano, ali za planiranje je skoro pa prekasno. Osim toga treba ponovo aktivirati planove za tramvaj/LRT (sa terminusima prigradskih linija na obodu grda gde je početak ovih linija, jer je količina prigradskih autobusa koji se probijaju kroz grad velika iz svih pravaca) i konačno osmisliti prigradsku železnicu (prvo na postojećim prugama, pa reaktivirati/ponovo izgraditi trasu ka Beočinu - samo da se trasa ne isparceliše i proda), uz eventualno dodavanje nekog kraka koji bi bolje opslužio pravac Futog - Bačka Palanka.
Ako sada ne počne ozbiljno planiranje sveobuhvatnog transporta u gradskoj aglomeraciji - za 20 godina ćemo se naći u istoj situaciji gde je Beograd još od 80-ih, bez većih pomaka za sve ovo vreme - metro nam treba, nema ga, a kad će ne zna se.