Šta je novo?

Novi Sad - Gradski prevoz (autobusi, taksi)

direktor

Professional
Učlanjen(a)
10.10.2008.
Poruke
39.353
Pohvaljen
47.038
20231201_150828.jpg
20231201_150718.jpg
20231201_123755.jpg
 
Dobio sam informaciju, pošto je duže vremena u garaži JGSP u Novom Sadu, da je na Solarisovom električnom busu GB 1090 otišla elektronika, ne može pantograf da se podigne (i valjda pokrene ili otvore vrata, ali nisam siguran). Da li neko ima nekih informacija o njemu?
 
Dobio sam informaciju, pošto je duže vremena u garaži JGSP u Novom Sadu, da je na Solarisovom električnom busu GB 1090 otišla elektronika, ne može pantograf da se podigne (i valjda pokrene ili otvore vrata, ali nisam siguran). Da li neko ima nekih informacija o njemu?
Тај никада не излази из гараже.
 
I meni se čini da je nabavka CNG autobusa u ovom trenutku svrsishodnija.
 
Trenutno se i u Evropi koleba tržište elektrovozila. Jedan deo politike pritiska proizvođače da smanjuju produkciju sus motora, ali infrastruktura to ne prati. Cene su još uvek visoke, pouzdanost ne baš tolika, upotrebljivost takođe jer je još uvek vreme punjenja nesrazmerno autonomiji.
Kao da svi elektrovozila doživljavaju kao modni hir i prelaznu fazu do nekog drugog, ekološki prihvatljivijeg rešenja kao zamenu za destilate nafte i struju iz uglja.
Dok se to ne reši, dok se tržište ne sredi, i dalje mislim da bi trebalo da pustimo bogate i velike da se modiraju, eksperimentišu, a mi da sačekamo da vreme pokaže u kom će pravcu ići tranzicija pogona i iskoristimo njihova iskustva.
Ako nam se baš gadi dizel, do tada imamo alternativu u cng pogonu. Jeste da ti motori ne obiluju obrtnim momentom, da nisu trajni kao dizeli, da je rukovanje gorivom komplikovano, ali zauzvrat, eksploatacija im je jeftina i ekološki su prihvatljivi.
Mi elektrobuse punimo uglavnom strujom iz uglja proizvedenom na samo par desetina km od centra Beograda, gde se po jednom KW/h emituje više CO2 nego iz E6 autobuskih motora.
A onda će neko reći da krave previše podriguju!
 
Strašno... od toliko o tome da neće uzimati...
 
Ko je uvoznik BMC?
S obzirom da ih ima po javnim preduzećima, to je neka tašna mašna firma kao kada su uvoženi higeri. I to onda sve objašnjava.
 
Opet, već skoro nedelju dana ne idu električni busevi na linija 2 i 9, već samo na 11a/b. Poslednji put ja mislim da su bili u četvrtak prošle nedelje. Je li se opet pokvario punjač na Novom Naselju?
 
Da li je ovo za Novi Sad istina?
Screenshot_20231219_011525_Instagram.jpg
 
Opet, već skoro nedelju dana ne idu električni busevi na linija 2 i 9, već samo na 11a/b. Poslednji put ja mislim da su bili u četvrtak prošle nedelje. Je li se opet pokvario punjač na Novom Naselju?
Vratili su se na 9 i 11. Za 2 nisam siguran.
 
A bilo je i vreme, budući da neka mesta ni posle kolapsa ATP Vojvodina do dana današnjeg nisu permanentno ušla u sistem. Štaviše Novi Sad je serijski ukidao ili isključivao iz sistema (predajom drugim prevoznicima) brojna mesta ne bi li sačuvao grad, čemu svedoče ogromne rupe u numeraciji prigradskih/međumesnih linija. Ako išta drugo manjak vozila im više neće biti dobar izgovor za širenje (vraćanje) mreže.
Која то места су остала без превоза и нису ушла у систем ЈГСП Нови Сад? Која су искључена из система? Ја се сећам да је ЈГСП возио до Жабља и Ђурђева, али до тих места вози локални превозник, има доста полазака, али нисам сигуран за цене карата.
Сва насеља Града Новог Сада (Нови Сад и још 15 насеља) су покривена линијама ЈГСП Нови Сад, Град Нови Сад одређује цене превоза на тим линијама и само оне могу бити предмет потенцијалног јавно-приватног партнерства у Новом Саду. АТП Војводина никада није возила на тим линијама.
Осим територије Града Новог Сада, ЈГСП има и међумесне линије ка неким насељеним местима у општинама Темерин, Жабаљ, Сремски Карловци, Инђија и Беочин. То су класичне међумесне линије на којима може да вози сваки превозник који региструје ред вожње (ни ту није возила АТП Војводина). Једина разлика у односу на друге међумесне линије је што месечне и дневне карте покривају и 1. зону (Нови Сад, Петроварадин, Ветерник и Руменку), али су те линије спорије од других међумесних линија јер се на њима користе градски аутобуси (исти аутобус вози на Лиман, Детелинару и у Госпођинце, Черевић итд.).

Upravo na tom primeru loša saobraćajna politika Novog Sada i Beograda postaje vidljiva jer je prvi zanemario potencijal hipotetičkog NS voza do Beočina, Stepanovićeva i Beške, a drugi doveo u pitanje pogodnost BG voza, istovremeno prepustivši ostale skromnije sisteme posledicama neuravnoteženog razvoja.
Пруга из Беочина има лошу трасу у Новом Саду - обилази око Петроварадина и улази у Нови Сад са истока (иако је Беочин западно од града), возећи дужим путем и обилазећи сва значајна места (радна места, универзитет, центар града, тржне центре), док аутобус пролази главним булеваром, има добре везе са градским линијама и стаје на најпрометнијем стајалишту (Футошка пијаца), на 500 метара од главног градском трга.
За Бешку и Степановићево постоје регио возови. Уласком у неки новосадски систем могу добити само скупље карте (видети цене Србија воза и ЈГСП Нови Сад до Сремских Карловаца и Бешке/Чортановаца). Шта је уопште предност тог НС воза у односу на регио возове Србија воза? Некакав НС воз ће увек имати мање путника и полазака него регио возови Београд - Нови Сад и Нови Сад - Врбас, самим тим би НС воз био мање привлачни путницима. Једино вреди размислити о спајању тарифног система ЈГСП Нови Сад и Србија воза на територији Града (Петроварадин - Степановићево), али питање је како би се у том случају решила подела трошкова између превозника и Града. Укидањем станица у Чортановцима и Бешки тај новосадски воз постаје још бесмисленији.
 
Da, da video sam, u četvrtak prošle nedelje su opet krenuli. A je li imaš neku informaciju u vezi mog poslednjeg posta? Je li to istina?
Mislim da je taj post što si okačio objavio član foruma @Toma, on će znati detaljnije da objasni, kaže da je dobio zvaničnu potvrdu. Danas sam inače video jednog radnika u garaži GSP-a sa nekim čudnim crvenim kolicima pored električnog Solarisa što stalno stoji, više mi izgleda da je radio nešto oko pregradnog zida mesta gde ih parkiraju, ali možda se spremaju da ga osposobe za saobraćaj.
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
Vrh