Šta je novo?

Novi Sad - Gradski prevoz (autobusi, taksi)

Mislim da je taj post što si okačio objavio član foruma @Toma, on će znati detaljnije da objasni, kaže da je dobio zvaničnu potvrdu. Danas sam inače video jednog radnika u garaži GSP-a sa nekim čudnim crvenim kolicima pored električnog Solarisa što stalno stoji, više mi izgleda da je radio nešto oko pregradnog zida mesta gde ih parkiraju, ali možda se spremaju da ga osposobe za saobraćaj.
Hvala evo sada sam pročitao, i iskreno se razočarao. Napisao je 40-ak linija. Kako su krenuli, ne bi me čudilo da ga privatizuju. A što se tiče tog busa, i ja se nadam, bilo je i vreme.
 
Која то места су остала без превоза и нису ушла у систем ЈГСП Нови Сад? Која су искључена из система? Ја се сећам да је ЈГСП возио до Жабља и Ђурђева, али до тих места вози локални превозник, има доста полазака, али нисам сигуран за цене карата.
Сва насеља Града Новог Сада (Нови Сад и још 15 насеља) су покривена линијама ЈГСП Нови Сад, Град Нови Сад одређује цене превоза на тим линијама и само оне могу бити предмет потенцијалног јавно-приватног партнерства у Новом Саду. АТП Војводина никада није возила на тим линијама.
Осим територије Града Новог Сада, ЈГСП има и међумесне линије ка неким насељеним местима у општинама Темерин, Жабаљ, Сремски Карловци, Инђија и Беочин. То су класичне међумесне линије на којима може да вози сваки превозник који региструје ред вожње (ни ту није возила АТП Војводина). Једина разлика у односу на друге међумесне линије је што месечне и дневне карте покривају и 1. зону (Нови Сад, Петроварадин, Ветерник и Руменку), али су те линије спорије од других међумесних линија јер се на њима користе градски аутобуси (исти аутобус вози на Лиман, Детелинару и у Госпођинце, Черевић итд.).


Пруга из Беочина има лошу трасу у Новом Саду - обилази око Петроварадина и улази у Нови Сад са истока (иако је Беочин западно од града), возећи дужим путем и обилазећи сва значајна места (радна места, универзитет, центар града, тржне центре), док аутобус пролази главним булеваром, има добре везе са градским линијама и стаје на најпрометнијем стајалишту (Футошка пијаца), на 500 метара од главног градском трга.
За Бешку и Степановићево постоје регио возови. Уласком у неки новосадски систем могу добити само скупље карте (видети цене Србија воза и ЈГСП Нови Сад до Сремских Карловаца и Бешке/Чортановаца). Шта је уопште предност тог НС воза у односу на регио возове Србија воза? Некакав НС воз ће увек имати мање путника и полазака него регио возови Београд - Нови Сад и Нови Сад - Врбас, самим тим би НС воз био мање привлачни путницима. Једино вреди размислити о спајању тарифног система ЈГСП Нови Сад и Србија воза на територији Града (Петроварадин - Степановићево), али питање је како би се у том случају решила подела трошкова између превозника и Града. Укидањем станица у Чортановцима и Бешки тај новосадски воз постаје још бесмисленији.
Imali su pevoz i Šajkaš (25), Gardinovci (27), a na drugu stranu i Bački Petrovac (44). Sirig i da ne pominjem. Od skorijih kolebanja imao je irišku 86. Uvodili je nekoliko puta od upokojenja Vojvodine, ni sam ne znam koliko. Osuđeni su na privatne međugradske lopove iz tri lepe materine (SM i Šida i nijedan iz BG, ima samo jedan za Vrdnik koji maši Irig kao opštinski centar) i divlje taksi bitange. Markica je misaona imenica već decenijama.

Što se pruge tiče nema ona mnogo stajališta kao tramvaj pa kruženje ne bi bilo problem. Dovoljno da se autobusi poskraćuju do tih stanica. Da imamo LRT ili laki metro (ko L11 u Barseloni normalan metro sa kratkim vozovima) presedalo bi se na njega popreko pa se ne bi kružilo, pri čemu bi usled mreže linija prilagođene njemu nudio još bolje presedačke veze u gradu. Čim stigneš do Limana već bi mogao gde god hoćeš.

Ne iziskuje Novi Sad mnogo, međutim kao što se Beograd serijski degradira otkad je prešao milion (jel dabome, sad nema 2 miliona pa mu opet ništa ne treba) tako se i NS degradira u manjoj razmeri. Na primer mogao bi neki tramvaj-voz starom prugom do Kamenice pa novim mostom pravo na Bulevar Evrope ali za to niko nije imao sluha.
 
Krenuo ponovo sa radom, posle duže pauze, električni bus GB 1090, danas sam ga video na liniji 2.
 

У 2024. ГОДИНИ ОБНОВА ВОЗНОГ ПАРКА ЈГСП – НОВИ ПЛАВИ АУТОБУСИ, ДИСПЛЕЈИ НА СТАЈАЛИШТИМА И УРЕЂЕЊЕ ПРОСТОРА ОКО АУТОБУСКЕ СТАНИЦЕ (ФОТО)​


У 2024. години градски буџет предвиђа и делимичну обнову возног парка Јавног градског саобраћајног предузећа „Нови Сад“, а биће унапређена и аутобуска стајалишта, као и простор око аутобуске станице.​

Фото: Градске инфо
Планирина је набавка 5 зглобних и 10 соло аутобуса. Њиховом набавком биће замењени дотрајала возила, а очекује се да ће се њиховом употребом смањити потрошња горива, као и потрошња резервних делова.

Уједно, новија возила гарантују и већу безбедност путника.

Вредност набавке ових 15 возила процењена је на 680 милиона динара.

Аутобуска стајалишта добиће информационе дисплеје који ће емитовати најновије сервисне информације, календар догађаја, најновије вести, знаменитости града у ком су медији постављени и временска прогноза.

Фото: Град Нови Сад
Такође, наводи се у пројекту, на овим екранима биће приказ увек актуелног реда вожње аутобуса за конкретно аутобуско стајалиште са додатним коментарима о сваком поласку аутобуса са почетног стајалишта, приказ времена долазака за аутобусе који су опремљени ГПС технологијом ослањајући се на податке са НСМАРТ платформе, интерактивни приказ рута и стајалишта на која стају аутобуске линије које саобраћају на конкретном аутобуском стајалишту, везу ка порталима од интереса како би корисници лакше приступили истима и додатно се информисали, централизовано управљање свим претходно наведеним информацијама, као и проширивање система и генерисање статистика и извештаја са web сервера.

За поставку 10 електронских информационих дисплеја из градског буџета биће издвојено 8,4 милиона динара.

Буџетом за 2024. годину планирано је и постављање нових надстрешница на аутобуским стајалиштима. Прецизније, 20 стајалишта која су тренутно на отвореном биће покривена у пројекту вредном 6 милиона динара.

Осим стајалишта широм града, пажња ће бити посвећена и простору на улазу у Главну аутобуску станицу.​

Фото: Град Нови Сад
Простор од око 500 квадратних метара око станице биће уређен са посебним акцентом на особе са посебним потребама, како би прилаз и кретање корисника било олакшано.

Пројектом ће бити обухваћен и модеран мобилијар са клупама цветним површинама, жардињерам, а процењена вредност пројекта је око 12 милиона динара.

 
Evo da vidite displeje u NS...

u principu minutaža je dovoljna, šta me briga je l' 2 ili 4 stanice udaljen nego za koliko min dolazi 🙂 (poredim sa Beogradom gde ima i minutaža i koliko je stanica daleko)

Jedino što ih nema puno.

20240105_182545.jpg
 
Kako kome meni su stajališta mnogo merodavnija jer algoritam ne radi lepo kad je gužvi jer je ne registruje. Ovako sa stajalištima znam tačno gde se nalazi autobus.
 
Mislio sam da su pored broja stajališta uveli i minutažu baš jer softver ima sve potrebno da preciznije odredi koliko treba vremena. Da se prati brzina vozila, u koje vreme prolazi, a ne samo koliko je udaljeno pa da se samo na osnovu toga pretpostavlja minutaža... Mislio sam da se to nekako preciznije određuje.

Često ne znam koliko mu treba od jednog stajališta do drugog koliko ima semafora i koliko će to da potraje. 6 stajališta može biti i 6 i 16 minuta. Tako da je prilično neprecizno samo broj stajališta imati.
 
Znali neko šta se desilo sa onim elektronskim novčanikom i poskupljenjem karte u busu? Prvo je trebalo u oktobru pa onda sada u januaru. I primetio sam još pre par meseci da su u pojedinim Mercedesima i BMC-ima napravljene rupe u plafonu je li su se setili da stave displeje i zvučnu najavu ili?
 
Znali neko šta se desilo sa onim elektronskim novčanikom i poskupljenjem karte u busu? Prvo je trebalo u oktobru pa onda sada u januaru. I primetio sam još pre par meseci da su u pojedinim Mercedesima i BMC-ima napravljene rupe u plafonu je li su se setili da stave displeje i zvučnu najavu ili?
Možda čekaju da prođu izbori.
 
Znali neko šta se desilo sa onim elektronskim novčanikom i poskupljenjem karte u busu? Prvo je trebalo u oktobru pa onda sada u januaru. I primetio sam još pre par meseci da su u pojedinim Mercedesima i BMC-ima napravljene rupe u plafonu je li su se setili da stave displeje i zvučnu najavu ili?
Од 5. фебруара.
https://www.021.rs/story/Novi-Sad/V...u-autobusu-GSP-a-poskupeti-na-100-dinara.html

Систем електронске наплате​



Ово стоји на сајту већ две-три године. Нема ту никаквих нови информаиција.

Mislim za karte. Neće im to poskupljenje tek tako proći.
Поскупљује карта код возача, а моћи ће и даље да се купи карта за 65 динара преко картице (електронског новчаника) и апликације, што је у суштини добра ствар јер ће се мање карата куповати код возача и убрзаће се превоз. То је у Београду урађено пре више од 10 година, Нови Сад је значајно заостајао у наплати карата и праћењу возила. Због тога је у Новом Саду градски превоз ужасно спор и људи га нерадо користе. Увођење електронског система наплате се обавља прилично траљаво. Мада, с обзиром ко је директор ЈГСП Нови Сад, добро је да аутобуси уопште возе.

Ako je tako, mogu zamisliti kako će reagovati na dodelu prigradskih i međumesnih linija privatniku.
Неки извор? Неке додатне информације? Притом, међумесне линије свако може слободно да региструје уз одређене услове. Приградске су већ друга прича јер о њима одлучује Градска управа за саобраћај.
 
Од 5. фебруара.
https://www.021.rs/story/Novi-Sad/V...u-autobusu-GSP-a-poskupeti-na-100-dinara.html


Ово стоји на сајту већ две-три године. Нема ту никаквих нови информаиција.


Поскупљује карта код возача, а моћи ће и даље да се купи карта за 65 динара преко картице (електронског новчаника) и апликације, што је у суштини добра ствар јер ће се мање карата куповати код возача и убрзаће се превоз. То је у Београду урађено пре више од 10 година, Нови Сад је значајно заостајао у наплати карата и праћењу возила. Због тога је у Новом Саду градски превоз ужасно спор и људи га нерадо користе. Увођење електронског система наплате се обавља прилично траљаво. Мада, с обзиром ко је директор ЈГСП Нови Сад, добро је да аутобуси уопште возе.


Неки извор? Неке додатне информације? Притом, међумесне линије свако може слободно да региструје уз одређене услове. Приградске су већ друга прича јер о њима одлучује Градска управа за саобраћај.
Pa i ovako će vraćati kusur. Ako je cilj da zaokruživanje iznosa, moglo su onda da stave 50 kod vozača za gradsku i 100 za prigradsku. Valjda bi cena trebala bit ista za sve bez obzira kako kupuju kartu. Neka onda omoguće onda kupovinu karata na svakom kiosku i prodavnici, jer najavljuju da će karta moći da se kupi isključivo u njihovim kioscima, pored aplikacije i te kartice. Piše se na forumu i na društvenim mrežama da će strela da preuzme prigradske i međumesne linije.
 
@mihajloboric87
Прво, мање људи ће куповати карте код возача јер ће бити скупље. Друго, лакше је враћати кусур кад је карта 100 или 150 дин. него кад је 65 или 110 дин. Треће, треба да кошта више јер се куповином код возача успорава вожња. И у Бус Плус систему је карта код возача била скупља, чак су тражили да се да тачно 150 динара. Видим да је и у Крагујевцу скупља карта код возача, а таквих примера има безброј и ван Србије.

Пише да ће бити 30 продајних места и наравно да треба да их буде више, али и да ће моћи да се купи преко апликације на телефону.
 
Tačno tako, poenta je da se ne kupuju karte kod vozača, a posebno ne u kešu. Nepodnošljivo je sporo i prodaja karata ne bi trebala da bude posao vozača.
 
Неки извор? Неке додатне информације? Притом, међумесне линије свако може слободно да региструје уз одређене услове. Приградске су већ друга прича јер о њима одлучује Градска управа за саобраћај.
Pisao je jedan član foruma, ne znam tačno koji da valjda sve međumesne i prigradske linije idu privatniku, konkretno Streli. Tender bio trebao da bude u proleće. On je čuo to od osoblja JGSP-a. Ako imaš i ti neke informacije o tome, podeli, jer je to što će da urade stvarno razočaravajuće. Dosta ljudi ima i kritike na račun vozača te firme.
 
@Nikola NS
@plazacicmilos
Onda neka lepo ukinu prodaju kod vozača. Prisilna digitalizacija je i protiv zakonita. Nema tog zakona koji nalaže da čovek mora telefon da nosi sa sobom u svakom trenutku. Šta ako se nekom isprazni baterija i ne mogu da kupim kartu, a u kraju nema JGSP kioska? Onda da plaća skuplje kod vozača. Neka uvedu konduktere ili neka omoguće prodaju u svakoj prodavnici. Ili neku karticu čija se izrada ne bi plaćala, da se samo uplaćuje u kioscima ili prodavnicama određena suma novca ovisno o broju vožnji autobusom.
 
@Nikola NS
@plazacicmilos
Onda neka lepo ukinu prodaju kod vozača. Prisilna digitalizacija je i protiv zakonita. Nema tog zakona koji nalaže da čovek mora telefon da nosi sa sobom u svakom trenutku. Šta ako se nekom isprazni baterija i ne mogu da kupim kartu, a u kraju nema JGSP kioska? Onda da plaća skuplje kod vozača. Neka uvedu konduktere ili neka omoguće prodaju u svakoj prodavnici. Ili neku karticu čija se izrada ne bi plaćala, da se samo uplaćuje u kioscima ili prodavnicama određena suma novca ovisno o broju vožnji autobusom.
U Beogradu preko pola godine ne može da se kupi karta kod vozača, a dok je moglo, bila je podosta skuplja. Ne znam - ne postoji zakon, ali ako je dato više opcija za kupovinu karte (30 prodajnih mesta koja pretpostavljam da nisu JGSP kiosci već redovne trafike + dopunjiva kartica + aplikacija), ne vidim problem. Možda fale automati za karte. Novi Sad nije toliko velik. Probaj u npr. Parizu da kupiš kartu kod vozača 🤷‍♂️
 
Karta kod vozača i treba da bude drastično skuplja, ali niije loše da opstane kao "poslednja opcija" za one kojima to hitno treba i nemaju vremena da dopune/kupe kartu na kiosku.
 
U Beogradu preko pola godine ne može da se kupi karta kod vozača, a dok je moglo, bila je podosta skuplja. Ne znam - ne postoji zakon, ali ako je dato više opcija za kupovinu karte (30 prodajnih mesta koja pretpostavljam da nisu JGSP kiosci već redovne trafike + dopunjiva kartica + aplikacija), ne vidim problem. Možda fale automati za karte. Novi Sad nije toliko velik. Probaj u npr. Parizu da kupiš kartu kod vozača 🤷‍♂️
Šta npr. ljudi iz prigradskih naselja da rade koji u kvartu nemaju trafiku? U mom mestu je najbliža trafika je udaljena četiri stanice od okretnice.
 
Karta kod vozača i treba da bude drastično skuplja, ali niije loše da opstane kao "poslednja opcija" za one kojima to hitno treba i nemaju vremena da dopune/kupe kartu na kiosku.
Koji je razlog da bude ,,drastično skuplja''? Koliko vidim problem je kusur, a to su mogli da reše i jeftinijim kartama.
 
Vrh