Šta je novo?

Novi Sad - Gradski prevoz (autobusi, taksi)

Treba destimulisati kupovinu karata kod vozača, a ne podsticati, svo vreme dok vozač prodaje karte on ne vozi, dakle stoji. Na malo više opterećenim stanicama autobus zna da stoji po par minuta. Za to vreme je već mogao stići dve-tri stanice dalje. Većina gradova sa odlično organizovanim i efikasnim prevozom upravo ima ovaj princip - karte nabavite pre ulaska u vozilo, a ako baš hoćete da gnjavite vozača ta usluga se dodatno naplaćuje.
 
@Nikola NS
@plazacicmilos
Onda neka lepo ukinu prodaju kod vozača. Prisilna digitalizacija je i protiv zakonita. Nema tog zakona koji nalaže da čovek mora telefon da nosi sa sobom u svakom trenutku. Šta ako se nekom isprazni baterija i ne mogu da kupim kartu, a u kraju nema JGSP kioska? Onda da plaća skuplje kod vozača. Neka uvedu konduktere ili neka omoguće prodaju u svakoj prodavnici. Ili neku karticu čija se izrada ne bi plaćala, da se samo uplaćuje u kioscima ili prodavnicama određena suma novca ovisno o broju vožnji autobusom.
Чуј, противзаконита! :ROFLMAO: По ком то закону? Где си био 2011. када је уведен Бус Плус?

Šta npr. ljudi iz prigradskih naselja da rade koji u kvartu nemaju trafiku? U mom mestu je najbliža trafika je udaljena četiri stanice od okretnice.
Ко редовно путује већ има месечну карту. Ко путује неколико пута месечно, купи картицу и уплати десетак-двадесет вожњи тамо где има трафика (ни месечну карту никад нису могли да купе у свом месту већ само у граду, само у Беочину и Темерину постоје продајна места ЈГСП Нови Сад). Ко путује једном годишње, нека плати тих 150 динара или нека позајми од некога картицу (зато и јесте неперсонализована).

Koji je razlog da bude ,,drastično skuplja''? Koliko vidim problem je kusur, a to su mogli da reše i jeftinijim kartama.
Проблем је што тај путник успорава саобраћај. Аутобусу треба веће време обрта, треба више аутобуса за исти интервал, возач се непотребно замара продајом карата, ствара се гужва у предњем делу аутобуса итд.
Честа је ситуација да аутобус који је испред блокира аутобус иза. На пример, више пута виђена ситуација на станици у Јеврејској: стаје петица ка Клиси и десетак људи купује карту. Иза се појављује двојка или шестица, у које скоро нико и не улази, и оне не могу да крену минут-два. Не могу ни у рикверц јер људи прелазе пешачки прелаз.

Treba destimulisati kupovinu karata kod vozača, a ne podsticati, svo vreme dok vozač prodaje karte on ne vozi, dakle stoji. Na malo više opterećenim stanicama autobus zna da stoji po par minuta. Za to vreme je već mogao stići dve-tri stanice dalje. Većina gradova sa odlično organizovanim i efikasnim prevozom upravo ima ovaj princip - karte nabavite pre ulaska u vozilo, a ako baš hoćete da gnjavite vozača ta usluga se dodatno naplaćuje.
Ако на станици више људи купује карту, кад остане последњих двоје (да могу да се затворе врата), возач креће и успут наплаћује карте како не би каснио на следећем поласку. Врло небезбедно, али су приморани на то.
 
Чуј, противзаконита! :ROFLMAO: По ком то закону? Где си био 2011. када је уведен Бус Плус?


Ко редовно путује већ има месечну карту. Ко путује неколико пута месечно, купи картицу и уплати десетак-двадесет вожњи тамо где има трафика (ни месечну карту никад нису могли да купе у свом месту већ само у граду, само у Беочину и Темерину постоје продајна места ЈГСП Нови Сад). Ко путује једном годишње, нека плати тих 150 динара или нека позајми од некога картицу (зато и јесте неперсонализована).


Проблем је што тај путник успорава саобраћај. Аутобусу треба веће време обрта, треба више аутобуса за исти интервал, возач се непотребно замара продајом карата, ствара се гужва у предњем делу аутобуса итд.
Честа је ситуација да аутобус који је испред блокира аутобус иза. На пример, више пута виђена ситуација на станици у Јеврејској: стаје петица ка Клиси и десетак људи купује карту. Иза се појављује двојка или шестица, у које скоро нико и не улази, и оне не могу да крену минут-два. Не могу ни у рикверц јер људи прелазе пешачки прелаз.


Ако на станици више људи купује карту, кад остане последњих двоје (да могу да се затворе врата), возач креће и успут наплаћује карте како не би каснио на следећем поласку. Врло небезбедно, али су приморани на то.
Sa bus plusom nemam ništa, živim u Novom Sadu, imam mesečnu karticu. Protivzakonito jeste, nigde ne piše da su telefoni obavezni u svakoj prilici. Potpuno podržavam ubrzavanje vožnje ali ne i prisilnu digitalizaciju. Rešenje je jednostavno, uvesti mogućnost kupovine karte u svakoj prodavnici i na svakom kiosku.
 
U
Sa bus plusom nemam ništa, živim u Novom Sadu, imam mesečnu karticu. Protivzakonito jeste, nigde ne piše da su telefoni obavezni u svakoj prilici. Potpuno podržavam ubrzavanje vožnje ali ne i prisilnu digitalizaciju. Rešenje je jednostavno, uvesti mogućnost kupovine karte u svakoj prodavnici i na svakom kiosku.
U Stockholm-u npr kartu kupuješ jedino u vozilu ili na barijeri tako što prisloniš debitnu/kreditnu karticu. Takođe za druge vidove prevoza, ne javni gradski prevoz, Arlanda Express ili buseve do aerodroma ili obične vozove cena karte se razlikuje od zavisnosti gde je kupiš, na internetu ili aplikaciji ili na kartomatu.
 
Sa bus plusom nemam ništa, živim u Novom Sadu, imam mesečnu karticu. Protivzakonito jeste, nigde ne piše da su telefoni obavezni u svakoj prilici. Potpuno podržavam ubrzavanje vožnje ali ne i prisilnu digitalizaciju. Rešenje je jednostavno, uvesti mogućnost kupovine karte u svakoj prodavnici i na svakom kiosku.
Ма најбоље да возач наливпером испише карту. И да се месечна карта купује код возача па 1. у месецу ред на првим вратима док сви не купе карте.
Иди пријави инспекцији да је противзаконито што су у Суботици и Крагујевцу карте купљене код возача скупље од карата плаћених картицом. Иди пријави Србијавоз јер даје 5% попуста на карту купљену преко апликације и сајта, а наплаћује 30% скупље карте купљене у возу. Само не знам на који закон и члан ћеш се позвати...
 
Ма најбоље да возач наливпером испише карту. И да се месечна карта купује код возача па 1. у месецу ред на првим вратима док сви не купе карте.
Иди пријави инспекцији да је противзаконито што су у Суботици и Крагујевцу карте купљене код возача скупље од карата плаћених картицом. Иди пријави Србијавоз јер даје 5% попуста на карту купљену преко апликације и сајта, а наплаћује 30% скупље карте купљене у возу. Само не знам на који закон и члан ћеш се позвати...
Ne mogu se pozvati ni na jedan član zakona jer internet i telefon nisu obaveza građana i kao takvi nisu definisani zakonom. Srbijavoz još uvek ima šaltere na stanicama, neka daju besplatno kome god žele, dok imaju šaltere nema problema.
 
Ne mogu se pozvati ni na jedan član zakona jer internet i telefon nisu obaveza građana i kao takvi nisu definisani zakonom. Srbijavoz još uvek ima šaltere na stanicama, neka daju besplatno kome god žele, dok imaju šaltere nema problema.
I dalje je jeftinije preko aplikacije nego na šalteru. ;) Kupovina karata u vozilu može samo na terminalu za beskontaktno plaćanje karticama i to je to. U 21. veku smo, ponašajmo se tako. Iznosiš neke floskule kao da je Novi Sad prvi na svetu koji destimuliše keš pa sad treba da živimo u srednjem veku u dalje jer se bojimo.
 
Ne mogu se pozvati ni na jedan član zakona jer internet i telefon nisu obaveza građana i kao takvi nisu definisani zakonom. Srbijavoz još uvek ima šaltere na stanicama, neka daju besplatno kome god žele, dok imaju šaltere nema problema.
Ista diskusija što smo vodili na Modernizacija železnice. Kupovina karata kod vozača je luksuz koji mora da se naplati dodatno. Iziskuje više vozila (veći troškovi), duže vreme putovanja (manji prihodi jer ima manje putnika) itd itd. Kupovina u autobusu treba da postoji, ali da se koristi za 0.1% kad baš nisi stigao da kupiš fizički ili preko aplikacije van vozila. Da bi to ostvario treba da bude dosta skuplja karta u vozilu. Nije to nikakva prisilna digitalizacija već optimizacija i efikasnost. Koji zakon kaže ovo što pričaš, baš me zanima?
Jednostavno se prilagodiš, sviđalo se to nekima ili ne. Pa ljudi su se bunili protiv prve sijalice u početku, da smo slušali njih gde bi danas bili?
 
Ista diskusija što smo vodili na Modernizacija železnice. Kupovina karata kod vozača je luksuz koji mora da se naplati dodatno. Iziskuje više vozila (veći troškovi), duže vreme putovanja (manji prihodi jer ima manje putnika) itd itd. Kupovina u autobusu treba da postoji, ali da se koristi za 0.1% kad baš nisi stigao da kupiš fizički ili preko aplikacije van vozila. Da bi to ostvario treba da bude dosta skuplja karta u vozilu. Nije to nikakva prisilna digitalizacija već optimizacija i efikasnost. Koji zakon kaže ovo što pričaš, baš me zanima?
Jednostavno se prilagodiš, sviđalo se to nekima ili ne. Pa ljudi su se bunili protiv prve sijalice u početku, da smo slušali njih gde bi danas bili?
Ne mislim da treba da postoji masovna kupovina karata kod vozača.
Nema tog zakona koji definiše obavezu korištenja telefona.
Mislim da treba da ostane opcija kupovine kako na šalteru ( za železnicu, bus stanice, aerodromi) tako i u vozilu. Konkretno za gradski prevoz je potrebno da na što više mesta bude omogućena kupovina papirnih karata i uplata u taj elektronski novčanik.
 
Ne mislim da treba da postoji masovna kupovina karata kod vozača.
Nema tog zakona koji definiše obavezu korištenja telefona.
Mislim da treba da ostane opcija kupovine kako na šalteru ( za železnicu, bus stanice, aerodromi) tako i u vozilu. Konkretno za gradski prevoz je potrebno da na što više mesta bude omogućena kupovina papirnih karata i uplata u taj elektronski novčanik.
Pa dobro, ne sporim to, al košta.
 

GSP uvodi novu uslugu, uz e-novčanik moći ćete da kupite autobuske karte po starim cenama​


JGSP "Novi Sad" u okviru NSmart sistema uvodi novu uslugu plaćanja prevoza putem e-novčanika, koja će značajno pojednostaviti naplatu prevoza i ubrzati protok putnika. E-novčanik je nepersonalizovana kartica na koju se uplaćuju sredstva za plaćanje prevoza jednostavnim čekiranjem na validatoru u autobusu.

E-novčanik mogu da koriste osobe starije od 10 godina života za plaćanje prevoza na svim linijama JGSP "Novi Sad". Za kupovinu e-novčanika nije potrebno priložiti, niti prikazati lični dokument.

E-novčanik će se prodavati od 22. januara po promotivnoj ceni od 375 dinara na prodajnim mestima JGSP "Novi Sad", kao i u 23 kioska na autobuskim stajalištima u gradu. Prvih 3.000 korisnika usluga koji, počevši od 15. januara, sakupe 5 pojedinačnih karata za prevoz, moći će da ih besplatno zamene za e-novčanik od 22. januara do 4. februara na prodajnim mestima preduzeća, kao i na 23 kioska "maxim box" na gradskim stajalištima

Kako se koristi e-novčanik?

Na kupljeni e-novčanik korisnik uplaćuje novčani iznos za plaćanja pojedinačne karte u vozilu. E-novčanik može da se kupi na prodajnim mestima preduzeća i kioscima "Maxim Box" na gradskim stajalištima.

Putnik ima mogućnost da e-novčanik dopuni na svim prodajnim mestima JGSP "Novi Sad", na kioscima "Maxim Box" na gradskim stajalištima, preko NSmart portala i mobilne aplikacije NSmart. Minimalni iznos sredstava koji može da se uplati je 200 dinara, a maksimalni – 10.000 (na prodajnim mestima maksimalni iznos dopune je 5.000, a preko NSmart portala i e-naloga mobilne aplikacije NSmart 10.000 dinara).

Stanje na e-novčaniku može da se proveri prilikom svakog čekiranja (ispis na validatoru), na svim prodajnim mestima, kao i putem korisničkog naloga na mobilnoj NSmart aplikaciji.

Prilikom ulaska u vozilo korisnik mora da prisloni e-novčanik na validator (chek in), nakon čega se na validatoru ispisuje poruka o uspešnoj/neuspešnoj validaciji. Prilikom izlaska iz vozila korisnik OBAVEZNO mora da uradi chek out kako bi sa kartice bio skinut iznos do cilja putovanja.


59479-eno.jpg



Sve dodatne informacije o e-novčaniku građani mogu da dobiju u NSmart centru na Bulevaru Jaše Tomića 6 (telefon 021 21 56 525), ili da pogledaju na sajtu preduzeća http://www.gspns.rs.

NAPOMENA: Od 5. februara, na snagu stupa odluka o diferencijaciji cena prevoza. Cena pojedinačne karte kupljene e-novčanikom i dalje će ostati 65 dinara na gradskim i 110 dinara na prigradskim linijama, dok će ta ista karta, ukoliko se kupuje kod vozača, biti 100, odnosno 150 dinara. Cene pretplatnih karata na svim linijama ostaće iste. Nakon završetka promo perioda, e-novčanik će od 5. februara moći će da se kupi za 400 dinara.

 

GSP uvodi novu uslugu, uz e-novčanik moći ćete da kupite autobuske karte po starim cenama​


JGSP "Novi Sad" u okviru NSmart sistema uvodi novu uslugu plaćanja prevoza putem e-novčanika, koja će značajno pojednostaviti naplatu prevoza i ubrzati protok putnika. E-novčanik je nepersonalizovana kartica na koju se uplaćuju sredstva za plaćanje prevoza jednostavnim čekiranjem na validatoru u autobusu.

E-novčanik mogu da koriste osobe starije od 10 godina života za plaćanje prevoza na svim linijama JGSP "Novi Sad". Za kupovinu e-novčanika nije potrebno priložiti, niti prikazati lični dokument.

E-novčanik će se prodavati od 22. januara po promotivnoj ceni od 375 dinara na prodajnim mestima JGSP "Novi Sad", kao i u 23 kioska na autobuskim stajalištima u gradu. Prvih 3.000 korisnika usluga koji, počevši od 15. januara, sakupe 5 pojedinačnih karata za prevoz, moći će da ih besplatno zamene za e-novčanik od 22. januara do 4. februara na prodajnim mestima preduzeća, kao i na 23 kioska "maxim box" na gradskim stajalištima

Kako se koristi e-novčanik?

Na kupljeni e-novčanik korisnik uplaćuje novčani iznos za plaćanja pojedinačne karte u vozilu. E-novčanik može da se kupi na prodajnim mestima preduzeća i kioscima "Maxim Box" na gradskim stajalištima.

Putnik ima mogućnost da e-novčanik dopuni na svim prodajnim mestima JGSP "Novi Sad", na kioscima "Maxim Box" na gradskim stajalištima, preko NSmart portala i mobilne aplikacije NSmart. Minimalni iznos sredstava koji može da se uplati je 200 dinara, a maksimalni – 10.000 (na prodajnim mestima maksimalni iznos dopune je 5.000, a preko NSmart portala i e-naloga mobilne aplikacije NSmart 10.000 dinara).

Stanje na e-novčaniku može da se proveri prilikom svakog čekiranja (ispis na validatoru), na svim prodajnim mestima, kao i putem korisničkog naloga na mobilnoj NSmart aplikaciji.

Prilikom ulaska u vozilo korisnik mora da prisloni e-novčanik na validator (chek in), nakon čega se na validatoru ispisuje poruka o uspešnoj/neuspešnoj validaciji. Prilikom izlaska iz vozila korisnik OBAVEZNO mora da uradi chek out kako bi sa kartice bio skinut iznos do cilja putovanja.


59479-eno.jpg



Sve dodatne informacije o e-novčaniku građani mogu da dobiju u NSmart centru na Bulevaru Jaše Tomića 6 (telefon 021 21 56 525), ili da pogledaju na sajtu preduzeća http://www.gspns.rs.

NAPOMENA: Od 5. februara, na snagu stupa odluka o diferencijaciji cena prevoza. Cena pojedinačne karte kupljene e-novčanikom i dalje će ostati 65 dinara na gradskim i 110 dinara na prigradskim linijama, dok će ta ista karta, ukoliko se kupuje kod vozača, biti 100, odnosno 150 dinara. Cene pretplatnih karata na svim linijama ostaće iste. Nakon završetka promo perioda, e-novčanik će od 5. februara moći će da se kupi za 400 dinara.

Oni stvarno misle da će neko ko treba jednu ili dve karte plaćati 200 dinara, znači opet je jeftinije kod vozača. To nije stara cena koju su obećali, a uplaćivaće se na samo 38 mesta u celom gradu.
 
Poslednja izmena:
Ako sam shvatio, očekuju da se ljudi validiraju na izlasku radi skidanja novca?
Hm, zanimljivo.
 
Šta čitam pogrešno? Piše da je minimalni iznos koji se može uplatiti na tu karticu 200 dinara. Tih Maxim Box kioska ima 15 u celom gradu, a prodajnih mesta jgsp-a ima 23, to je 38.
Da. To je neke tri gradske vožnje. Svakako kartica nije predviđena da se baci i može koristiti kasnije i/ili nekom drugom. Kartica može da se dopuni i online i kroz aplikaciju.

I da, ako je neko jednom došao u grad, platiće te dve karte 200 dinara kod vozača, a mi ovde sigurno nećemo da glumimo socijalnu službu i da protestujemo jer je skuplje u autobusu. Posebno kad već imamo mesečnu. Čemu?
 
Ako sam shvatio, očekuju da se ljudi validiraju na izlasku radi skidanja novca?
Hm, zanimljivo.

Tako je u Holandiji preko OV-Chipkaart.
Postoje anonimna i na ime, ja imam anonimnu i važi mi fazon 5 godina i stoji mi kod oca. Kada dođem dopunim joj kredit u supermarketu i vozim se..
 
A kako je busplus funkcionisao, i on je imao nepersonalizovane na dopunu i na zone podeljen grad? Sećam se da je pre Mirijevo npr. bilo u drugoj zoni.
 

ВЕЛИКА ЗАИНТЕРЕСОВАНОСТ НОВОСАЂАНА ЗА Е-НОВЧАНИК: НОВИ СИСТЕМ НАПЛАТЕ ПОЧИЊЕ ОД 5. ФЕБРУАРА! ОВО ЈЕ ДЕТАЉНО УПУТСТВО ЗА КОРИШЋЕЊЕ, А УСКОРО МОГУЋЕ ПЛАЋАЊЕ И ПЛАТНИМ КАРТИЦАМА (ФОТО)​


Представљена је нова услуга плаћања појединачне карте е-новчаник, коју је прошле недеље покренуло ЈГСП „Нови Сад”. Директор овог јавног предузећа Иван Радојичић је заједно са замеником градоначелника Игором Црнобарцем приближио је грађанима детаљније о чему се ради и како се употребљава картица.​

Фото: nsuzivo.rs/Pavle Pejić
– Нови Сад се континуирано развија па је сасвим природно било да ћемо се у једном тренутку суочити са изазовима у области саобраћаја. ЈГСП је предузеће које дневно превезе 300.000 путника и игра битну улогу у функционисању нашег града. ГСП је пре 3 године имплементирао систем НСсмарт који је данас итекако заживео међу Новосађанима тако да носи бројне бенефите и користи и као такав је надограђен. Грађани ће сада електронски моћи да купују своје карте, овај нови систем показао се добрим и ја сам сигуран да ће у будућности показати и остале бенефите. Важно је истаћи да неће само путницима бити лакша куповина карте, већ ће и возачима бити олакшано јер неће морати да се баве наплаћивањем већ ће моћи да се усредсреде на вожњу, а то за крајњи резултат има повећане безбедности у саобраћају – рекао је Црнобарац.

Фото: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Медијима се такође обратио и директор ЈГСП-а Радојичић који је овом приликом представио новину, е-новчаник и детаљније објаснио саму употребу.​

– Систем је пуштен 22. јануара у рад, то је картица која је слична банковској картици на коју можете уплатити средства којим се плаћа јавни превоз. Плаћање се може извршити на 30 локација широм Новог Сада, у питању су киосци ЈГСП-а као и киосци који се налазе на самим аутобуским стајалиштима. Поред тога, уплата се може извршити путем “НС смарт” портала као и преко истоимене апликације. Овај е-новчаник није персонализована картица, што значи да је можете делити са пријатељима, породицом и колегама. Данас смо сведоци да возачи у бусевима продају и до 300 карата дневно што одузима 2 сата активног рада током њихове смене, а ова валидација картица траје 1 секунд – рекао је он.

Фото: nsuzivo.rs/Pavle Pejić
Промо период траје до 5. фебруара, а након тога ће доћи до промене цене, а то има за циљ да дође до стимулације грађана при куповини карата ван возила. Дакле они који набаве е-новчаник, односно нову картицу, за њих ће цена аутобуске карте остати иста: 65 динара за градски превоз и 110 динара за приградски превоз.Радојичић је такође додао да уколико путници желе да купе карту у аутобусу код возача, цена за градске линије ће од 5. фебруара бити 100 динара, док ће за приградске бити 150 динара. Заинтересованост је јако велика за ову новину и надамо се да ћемо успети да поједноставимо куповину карата као и проток путника.

Фото: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

– Надам се да ћемо за још један ниво подићи безбедност путника. Ово је пробни период и видећемо за месец дана да уведемо Икомерц , који подразумева плаћање путем дина, виза и масретцард, а након тога и директно плаћање преко мобилног телефона односно преко НС смарт апликације – рекао је он.​

Фото: nsuzivo.rs/Pavle Pejić
Важна напомена за све путнике јесте да се при изласку одјаве тако што ће поново прислонити картицу како систем не би скинуо пун износ од 110 динара, а возили сте се само у градским зонама.

 
BMC Procity 18 GB 1046
20240203_185748.jpg
 

Prilozi

  • 17069831963097620208536231716838.jpg
    17069831963097620208536231716838.jpg
    78,6 KB · Pregleda: 67
Vrh