Šta je novo?

Novi Muzej Nikole Tesle

Najgore kad Dragan pokrene neku temu ili prvi okaci post pa se ponasa kao da on licno gradi nesto.
Neke projekte, meni interesantne, pratim sa posebnom pažnjom. Tako je i za novi muzej NT ma gde on bio, a sada je izvesno da će biti na ovoj lokaciji.

IMG_20250102_050249.png
 
Poslednja izmena:
Kad pogledaš mapu, zaista nije idealna lokacija, posebno za turiste. Međutim, ako se linija 1 metroa zapravo izgradi, doći do ovog muzeja će biti izuzetno lako iz centra grada.
 
Koliko ima autobuskih i tramvajskih linija kod obližnjeg Sajma? . . A opcija je i taxi.
 
Сајам није атракција за туристе, осим ако неко нпр. из Црне Горе или Бугарске дође циљано на сајам аутомобила.
 
Postoje organizovane posete školaraca na Sajam knjiga. Ni za šta drugo nisam čuo. To ne isključuje da nisam u pravu.​
 
И то је то. Тешко ће неки туриста тек тако отићи на сајам.
 
OK. Sad smo zaključili da je Beograđanima, a i gostima grada lepo, lako i jednostavno da odu do Galerije i ovih dana npr. prave apokaliptične gužve, ali da im je grozno, mrsko i komplikovano da odu bukvalno 5-10 minuta laganog hoda dalje odatle i posete Muzej Nikole Tesle.​
Kad smo već kod toga da li je mrsko ili ne obići i muzej i koliko je Sajam sam za sebe posećen za vreme nekih manifestacija ili van sezone, da se nadovežem na citirano. Meni ovo ne pije vodu iz razloga što mislim da oni kojima je Galerija i ono što ista nudi ciljano mesto, nije svera interesovanja muzej, odnosno da je jako mali broj takvih. Ali zato sam mišljena da Galerija može više da profitira od onih kojima je cilj muzej, jer će jedan broj istih sigurno svratiti do Galerije, bilo to do kafića, marketa, food court -a ili nečeg sl.​
 
Сајам није атракција за туристе, . .
Nisi razumeo, govorio sam o broju linija gradskog prevoza do obližnjeg Sajma i odatle je lako doći do budućeg muzeja NT. Znači lokacija je odlično povezana sa raznim linijama iz celog Beograda. Naravno uvek postoji i taxi prevoz.
 
Да али је опет деградирајућа локација. А ни аутобуске линије које возе ка бившем Сајму нису баш погодне за туристе.
 
Stigao sad sa Dorcola do Banovog brda za desetak minuta. Praznici, pa nije guzva.

Sajam je jos blizi od Banovog brda.

Dakle, samo je pitanje hocemo li resavati stvari u ovoj drzavi ili sve nastaviti da unistavamo pa onda vodjeni tim strahom ne otvarati nista sto nije 3 metra od Trga Republike.

Za mene je Sajam centar grada, a ne periferija, nije Beograd palanka da ima jednu ulicu kao centar.
 
То је Брдоцентрични поглед на град. Историјски град се завршава код Мокролушког потока, и ту почиње тешка периферија са индустријом уз реку и около по брдима села. :D
 
Неодрживо је да се апсолутно све што постоји у граду налази у историјском граду и историјском центру на 500 метара од Трга републике као када је Београд имао 10 пута мање становника.
Ширењем града мора да дође и до ширења центра града.
Ако ни због чега другог онда због саобраћаја и путне инфраструктуре у ужем центру и капацитета путне инфраструктуре која до тог ужег центра води.
Имам осећај да се маши суштина и критикује ствар која је овде буквално најмањи проблем чиме се и оправдана критика дискредитује.
 
То је Брдоцентрични поглед на град. Историјски град се завршава код Мокролушког потока, и ту почиње тешка периферија са индустријом уз реку и около по брдима села. :D
Sve se menja, grad raste i siri se. Nekada je Zarkovo bilo selo, sada vec nekoliko godina vise ne setaju svinje po ulicama i polako postaju prigradsko naselje.
 
Неодрживо је да се апсолутно све што постоји у граду налази у историјском граду и историјском центру на 500 метара од Трга републике као када је Београд имао 10 пута мање становника.​
Još neodrživije je da sve što može se proteruje iz užeg i šireg centra na periferiju.​

Ширењем града мора да дође и до ширења центра града.
Ако ни због чега другог онда због саобраћаја и путне инфраструктуре у ужем центру и капацитета путне инфраструктуре која до тог ужег центра води.​
Sad kad nam je Vračar trajno urnisan, dobar deo Zvezdare, a ni Voždovac nije u boljem položaju, uz povećanu izgradnju na Paliluli sa desne strane Dunava, setili smo se da bi mogli da vodimo računa o putnoj infrastrukturi...​
 
U gradu u kome boravi sigurno jedno 3 miliona ljudi, 3 km od samog centra se ne moze racunati kao periferija nego kao siri centar.
 
Моје мишљење је да је сајам требао остати где јесте.
Уоште читава идеја кандидатуре за ЕКСПО је по мом мишљењу промашај.
Национални стадион поготово.
Тренутни капацитети су сасвим довољни за све манифестације осим можда сајма аутомобила а саобраћајна повезаност је одлична.
БНВ требао је да се шири до новог железничког моста а на месту старог БАС-а до Карађорђеве требало је уместо стамбене градње планирати јавне објекте.
Тиме би Савски трг заиста и постао трг са људима уз одличну саобраћајну повезаност.
Другу целина која би генерисала кретање људи чинили би Променада, Галерија и потез Булеваром Вудроа Вилсона до Југошеда и сајма.
Историјски центар нико неће "украсти" ако се центар града прошири што је једноставно неминовност.
И слажем се да је Врачар трајно уништен понајвише тиме што на време није просечен крштен булевар како је планирано.
 
Poslednja izmena:
@zidar
Zasto nisi ubacio 3D model u sliku?


Pogledajte prilog 224944
Ima 2 razloga

1. Nije poenta u sloliteru vec u ideji i pristupu, zato sam ostavio cist oblik slova T bez materijalizacije, da bude jasno da je u pitanju koncept, manifest.

2. Nisam jos dovoljno vrsan u baratanju sa MidJourney da mi izbaci bas tacno ono sto mi treba, u ovom slucaju tacan ugao za integraciju u sliku. Ceo projekat je napravljen u MidJourney, nisam nista modelovao.
 
Мени је тешко да пратим Зидареве идеје јер је увек нека провокација у питању, али сад кад си је ти интерпретирао са вештачком интелигенцијом, идеја са словом "Т" уопште није лоша, али свакако не у вриштећем габариту који је сасвим неприкладан са својим габаритом и по намени и по држави која га прави.

Organizatori konkursa su provokatori.

Strpati Teslu u raspalu fabriku te istu okruziti demit krmacama, to je prava provokacija.

Ja samo nasedam na nijihove fore.



Moram da priznam da su autori prvonagradjenog resenja ispali krajnje fer i iskreni jer su prikazali realno buduce okruzenje fabrike/muzeja bez ikakve sminke.

1735990290277.png
 
Pa ovo je jos i ok visina, srazmerna sa ostatkom grada, meni iskreno nista ne smeta tu da sad kazem da "bode oci".
Mogli smo da dobijemo dvokrilne i trokrilne ormane od po 23 sprata ala Vista oko Teslinog muzeja tako da su visine bar u normali i ne ugrozavaju gabaritno buducu ustanovu (i ako smatram da tu nije mesto muzeju NT).
Slazem se da su zgrade na slici iza Muzeja Nikole tesle veoma prosecne arhitekture da ne kazem mediokritetne, ali ove 2 koje se vide levo su skroz ok.
 
Poslednja izmena:
Ove dve iza muzeja do Vilsonovog bulevara su odlične, samo što je ova tik do bulevara višak izgleda kao da je presečena zbog bulevara... staza je preuska...
 
Vrh