Šta je novo?

Novi Dorćol [ Stambeno poslovni kompleks | 100 000 m²]

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
19.508
Pohvaljen
41.268
Izvor: Beobuild.rs

U pripremi kompleks "Novi Dorćol"

Proces reurbanizacije industrijskog dela Dorćola uzeo je zamaha, a u ovom izdanju predstavljamo vam budući stambeno-poslovni kompleks “Novi Dorćol”, koji će biti izgrađen na prostoru nekadašnje fabrike lifotva “David Pajić Daka” u Venizelosovoj ulici. Lokacija kompleksa “Novi Dorćol” poseduje značajno industrijsko nasleđe i istoriju, pa će po ugledu na poznate londonske i njujorške projekte, u kombinaciji sa modernim dizajnom, biti realizovan vrlo atraktivan koncept stambeno-poslovnog kompleksa u centru Beograda. Projekat “Novi Dorćol” realizuje beogradska kompanija “Deka Inženjering”, investitor već poznat na tržištu po jednom od najvećih stambenih projekata prethodnih godina - novobeogradskog “ABloka”.

Istorijski kontekst i industrijsko nasleđe je deo identiteta nove lokacije. Na ovom mestu začet je centar tekstilne industrije otvaranjem “Prvog kraljevskog povlašćenog preduzeća za preradu kudelje i pamuka Alekse Obradovića i kompanije” 1897. godine, ali nakon Drugog svetskog rata kompleks dobija novu funkciju. Hale bivaju rekonstruisane i proširene, fabrika iz tekstilne prelazi u mašinsku industriju, a njeni pogoni postaju poznata fabrika liftova „David Pajić Daka“. Nazvana po jednom od istaknutih heroja Narodnooslobodilačke borbe, planirano je da se sačuva postojeća bista Davida Pajića iz fabričkog kruga i kasnije istakne ispred novoizgrađenog kompleksa „Novi Dorćol“. Zadržavajući duh starog Dorćola, kroz očuvanje istorijskog objekta „Platnare“ i integrisanjem elemenata proizvodnih hala u okviru novog kompleksa, projektom će biti sačuvano nasleđe industrijske arhitekture sa kraja 19. veka.

Parcela na kojoj će se nalaziti budući kompleks “Novi Dorćol” prostire se na 2 hekatara, a na njoj je planirano podizanje objekata bruto kvadrature od oko 100.000m2. Objekti će biti različite spratnosti, od P+6+Ps do P+11+Ps, a predviđene su i dvoetažne podzemne garaže. Ukupno je planirano preko 500 stambenih jedinica, a unutar kompleksa stanarima će biti na raspolaganju niz pratećih usluga poput bazena sa SPA centrom, restorani, vrtići, igraonice i niz drugih prodajnih i uslužnih delatnosti u komercijlnom prizemlju.

Projekat je trenutno u proceduri pribavljanja građevinske dozvole, a izgradnja je planirana u dve faze. Očekuje se da radovi na prvoj fazi počnu do kraja ove godine. U prilogu pogledajte 3D prikaz budućeg kompleksa “Novi Dorćol”.

novi-dorcol-vs-01.jpg
 
Malo će da se naslanja na ex Sandulovićevo carstvo

Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
Cim je otvorena tema to znaci da će da krenu uskoro sa gradnjom.
 
al grabe drzavno zemljiste majko mila bez ikakvog plana svako radi kako oce. Imt, imr, ada mol, big, beograd na vodi, brodogradiliste, hipodrom, stepa, makis, zemunske kapije, sve bivse drzavne fabrike i kasarne, ima li kraja? Kako se dobijaju ove lokacije? :bash:
 
На конто треба да се гради, дај шта даш. А шта то беше урбанизам? Сад ће да претрпају и за живот опуштен и умерен Дорћол.
 
Mislim da fabrikama nije mesto u gradovima u 21 veku, cak mislim da im nije bilo mesto krajem 20 veka. Kad kazem grad mislim na glavni grad bilo koje drzave. On mora biti obrazovno-univerzitetski,kulturoloski, tehnoloski, ekonomski, diplomatski centar.

I na osnovu kapaciteta gore navedenih se mora formirati, stambeno, komercijalni deo i njegova infrastruktura.

... neka univerzalna formula....
 
Uvek je dobro kada se postuje istorijski kontekst lokacije. Jedino sto se na ovom renderu bas ne vidi na koji ce nacin to biti ucinjeno.
 
Mislim da je fabrikama realno mesto u kini, nije proizvodnja za nas, vec izvoz radne snage, usluge, turizam. Realno zasto da imamo fabrike kad mozemo stanove?
 
Malo detalja o projektu. Cene prava sitnica.

Stanovi su površina 34m2 – 180 m2, I faza ima 225 stanova, prizemlje + 6 spratova + povučeni sprat (dok će u II fazi biti i lamela sa po 12 spratova).
Dva nivoa garaža sa parking mestima širine 2.5 m, dužine 5 m.

Maksimalna cena za standard stanove je 2.775 €/m2 sa pdv-om dok je za premium 2.955 €/m2 sa pdv-om (premium stanovi su uglavnom na povučenom spratu – VII), a raspon cena do maksimalne, kao što je to do sada bio slučaj u ABlok-u, može biti 150-200 €.
Za parking mesta još uvek nemamo cenu.
Građevinsku dozvolu bi trebalo da dobijemo najkasnije do 25.12.2019., dok je rok za izgradnju 16-18 meseci.

Kvalitet će biti u rangu poslednje faze ABloka sa određenim poboljšanjima tamo gde je to moguće;
Velike prozorske površine (240x150, 240x180 i 240x270), sa dosta francuskih balkona (malo je klasičnih prozora), stolarija najverovatnije alu-drvo, energetski nezavisni stanovi (zidovi debljine 40 cm između stanova), tende na poslednjim etažama, visoki plafoni - 280 cm, ventilisana fasada sa granitnom keramikom XXL dimezija, debljina fasadnih zidova 45 cm neki su od detalja koji će biti zastupljeni u ovom projektu.
 
Beograd ce totalno kolabirati ako se nastavi ovakav koncept pretrpavanja urbanih zona..napravice potpunu distopiju bez ikakvih aspekata za normalan zivot. Bez iole malo vecih parkova i zelenih povrsina ovo ce biti uzasno za zivot...

+ Metroa nece biti jos dugo, dugo vremena...
 
Биће близу онај линијски парк.
(Ја бих ту задржао шински коридор, а покоји парк направио око њега, али добро...)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673391#p673391:ye4v63gb je napisao(la):
zexland » 25 Oct 2019 10:11 am[/url]":ye4v63gb]Beograd ce totalno kolabirati ako se nastavi ovakav koncept pretrpavanja urbanih zona..napravice potpunu distopiju bez ikakvih aspekata za normalan zivot. Bez iole malo vecih parkova i zelenih povrsina ovo ce biti uzasno za zivot...

+ Metroa nece biti jos dugo, dugo vremena...


Bilo bi to ok, kao u drugim velikim urbanizovanim gradovima, ali ti gradovi samo po centru imaju minimum 5-6 linija metroa, tako gusto naseljeni u centru. Ovde je i metro koji je u planu takav da nema sanse ni za 20 godina da se nesto poboljsa, a ovakvim prebudzavanjem bice samo gore.
 
Градови величине Београда имају по три линије метроа у центру и метро им не покрива све делове града.
 
Дорћол има леп потенцијал за трамвај дуж Дунавске.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673417#p673417:zpgofaf7 je napisao(la):
Дошљак » Pet Okt 25, 2019 12:27 pm[/url]":zpgofaf7]Дорћол има леп потенцијал за трамвај дуж Дунавске.

Samo sto mislim da se to nece desiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673417#p673417:jxtqge0n je napisao(la):
Дошљак » Pet Okt 25, 2019 11:27 am[/url]":jxtqge0n]Дорћол има леп потенцијал за трамвај дуж Дунавске.
Čemu tramvaj kada tu ide metro?

:wink:
 
Па чисто сумњам да ће бити пуно кретња Дорћол-Макиш или Дорћол-Миријево, а трамвајем ће се лакше стизати до центра из тзв. Доњег Дорћола и овог новог Дорћола.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673391#p673391:1ih9lrqj je napisao(la):
zexland » Пет Окт 25, 2019 12:11 pm[/url]":1ih9lrqj]Beograd ce totalno kolabirati ako se nastavi ovakav koncept pretrpavanja urbanih zona..napravice potpunu distopiju bez ikakvih aspekata za normalan zivot. Bez iole malo vecih parkova i zelenih povrsina ovo ce biti uzasno za zivot...

+ Metroa nece biti jos dugo, dugo vremena...


Kako без иоле мало већих паркова? Па наведи ми европски град који има толико природних целина у градском ткиву? То што би ми желели да оне буду саджајније и лепше уређене је посебно питање.

За све целине које имамо на обалама најбоље би било да за узор имају приобалне делове блокова 45 и 70. Вртна насеља са слободностојећим зградама, а не низовима, окружена природним садржајима. И без гломазних зграда типа Белвил...
 
По новоизграђеним зонама фале прави паркови. Дрвореди и игралишта унутар затворених блокова нису паркови.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673599#p673599:2s9g57rn je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » 25 Oct 2019 10:16 pm[/url]":2s9g57rn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673391#p673391:2s9g57rn je napisao(la):
zexland » Пет Окт 25, 2019 12:11 pm[/url]":2s9g57rn]Beograd ce totalno kolabirati ako se nastavi ovakav koncept pretrpavanja urbanih zona..napravice potpunu distopiju bez ikakvih aspekata za normalan zivot. Bez iole malo vecih parkova i zelenih povrsina ovo ce biti uzasno za zivot...

+ Metroa nece biti jos dugo, dugo vremena...


Kako без иоле мало већих паркова? Па наведи ми европски град који има толико природних целина у градском ткиву? То што би ми желели да оне буду саджајније и лепше уређене је посебно питање.

За све целине које имамо на обалама најбоље би било да за узор имају приобалне делове блокова 45 и 70. Вртна насеља са слободностојећим зградама, а не низовима, окружена природним садржајима. И без гломазних зграда типа Белвил...

Bilo bi dobro da uzori budu blok 45 ili 70 ali nece biti tako...
Idi vidi GIS, pa ce ti biti sve jasno: https://gis.beoland.com/visios/gisBeoland
 
Шта је то што се види на гис - у, на шта си мислио ? Једино што се лепо види колико и где има безброј места за садњу дрвећа и колико је природних целина у протеклих петнаестак година нестало, посебно на НБГ. Види се и колико много простора заузимају поједини паркинзи, посебно од ТЦ, а да немају дрвеће !

А било би добро да наведеш европски град који има више природних целина од Београда ?
 
Ima ih koliko oces, Stokholm recimo :)

Ukljuci na GIS-u PGR namena i PGR sprovodjenje, pa ces videti sta ce gde biti. Zelene povrsine ce se znatno smanjiti prema ovom GUP-u.
 
А да ли би живео негде где ти дан траје неколико сати током скоро пола године ? Иначе у Шведској су градови само разуђени и прожети шумама, што је наравно здраво, али то нису вртне површине, немају чак ни један врт величине Калемегдана, али то што имају јесте на вишем нивоу сређености од наших. По величини природних и вртних целина са Београдом могу да се пореде само Париз и Лондон, а колико пута су они већи ? Већина градова у Француској нпр. нема више од једног до два врта величине Мањежа или Таша, слично у Италији и другде...
 
Vrh