Фолк је кренуо од другачије тематике али је хиперпродукција изнедрила и примере о којима пишиш.Folk je bukvalno krenuo od tematike koja je veličala i promovisala alkoholizam, seljaniju, primitivizam, emotivnu nezrelost, potiskivanje, patologije i svašta nešto.
Питање је зашто се код дела људи то тако добро примило.
Моје мишљење је да је то зато што текстови најчешће говоре о стварима које су већини људи блиске, говоре директно и на најједноставнији могући начин.
Лајтмотиви текстова су ситуације у којима се 99% људи нашло бар једном у животу.
Музички он је хибрид западних музичких утицаја и трендова и елемената који овде постоје од раније и који су у народу укорењени.
У људској природи је да много лакше прихвата оно што му је познато док према непознатом често држи својеврсну дистанцу.
Опет долазимо до питања зашто се то тако добро примило међу добрим делом људи.Niko nije preko noći zavoleo seljanije i narodnjake. Nego posle 100 puta nametanja na raznim prilikama (proslave, mature, punoletstva, ekskurzije i slično)
У време када се јавља оно што ће се касније назвати турбо-фолком а из чега ће се временом развити и ово што имамо данас та врста музике не да није наметена него је културном политиком била додатно опорезована и у времену државих тв и радио станица била непожељна за емитовање.
Без обзира за то, рецимо, Јужни ветар постаје својеврсни феномен а тада анонимна Шемса продаје 300.000-700.000 плоча годишње.
Најбољи пример да се људи не могу музички "преваспитати", поготово не забранама је Хрватска.
Упркос томе што и културна политика и политика и медији на фолк из Србије и Босне гледају као на највеће зло човечанства он је међу хрватском омладином популаран колико и међу српском.
Иначе, Делија је у праву, добар део елемената који чине фолк музику ових простора а који људима звуче оријентално у ствари своје корене има у хеленистичкој култури.
Бај д веј, поменуту Жену од султана отпевала је Тијана М, такође анонимна певачица, не Теа Таировић

Музика је дело једног Бугарина а текст и спот инспирисани хајпом око турских серија.
Неко је једноставно сабрао 2 и 2, искористио тренутак и постигао комерцијални успех.
Фолк је високо комерцијална музика што је случај и са 80% других жанрова.
Пре бих рекао да прати трендове и даје људима оно што људи желе него да креира трендове и људима намеће погледе на ствари и моделе понашања.