Šta je novo?

Nova zgrada Alta Banke - Zaha Hadid

Folk je bukvalno krenuo od tematike koja je veličala i promovisala alkoholizam, seljaniju, primitivizam, emotivnu nezrelost, potiskivanje, patologije i svašta nešto.
Фолк је кренуо од другачије тематике али је хиперпродукција изнедрила и примере о којима пишиш.
Питање је зашто се код дела људи то тако добро примило.
Моје мишљење је да је то зато што текстови најчешће говоре о стварима које су већини људи блиске, говоре директно и на најједноставнији могући начин.
Лајтмотиви текстова су ситуације у којима се 99% људи нашло бар једном у животу.
Музички он је хибрид западних музичких утицаја и трендова и елемената који овде постоје од раније и који су у народу укорењени.
У људској природи је да много лакше прихвата оно што му је познато док према непознатом често држи својеврсну дистанцу.
Niko nije preko noći zavoleo seljanije i narodnjake. Nego posle 100 puta nametanja na raznim prilikama (proslave, mature, punoletstva, ekskurzije i slično)
Опет долазимо до питања зашто се то тако добро примило међу добрим делом људи.
У време када се јавља оно што ће се касније назвати турбо-фолком а из чега ће се временом развити и ово што имамо данас та врста музике не да није наметена него је културном политиком била додатно опорезована и у времену државих тв и радио станица била непожељна за емитовање.
Без обзира за то, рецимо, Јужни ветар постаје својеврсни феномен а тада анонимна Шемса продаје 300.000-700.000 плоча годишње.

Најбољи пример да се људи не могу музички "преваспитати", поготово не забранама је Хрватска.
Упркос томе што и културна политика и политика и медији на фолк из Србије и Босне гледају као на највеће зло човечанства он је међу хрватском омладином популаран колико и међу српском.

Иначе, Делија је у праву, добар део елемената који чине фолк музику ових простора а који људима звуче оријентално у ствари своје корене има у хеленистичкој култури.

Бај д веј, поменуту Жену од султана отпевала је Тијана М, такође анонимна певачица, не Теа Таировић 😄
Музика је дело једног Бугарина а текст и спот инспирисани хајпом око турских серија.
Неко је једноставно сабрао 2 и 2, искористио тренутак и постигао комерцијални успех.
Фолк је високо комерцијална музика што је случај и са 80% других жанрова.
Пре бих рекао да прати трендове и даје људима оно што људи желе него да креира трендове и људима намеће погледе на ствари и моделе понашања.
 
Питање је зашто се код дела људи то тако добро примило.
Pisao sam o tome jednom. Jedan od razloga je što je u Srbiji nepoželjno izražavati većinu emocija i priznati svoje slabosti i probleme pred drugima. A u svima se gomilaju neke emocije, hteli ne hteli. Ali je većina Srba naučeno da ih potiskuje, pogotovu tužne i škakljive emocije. E onda tu dobro dođu folk i turbo folk, pogotovu na proslavama i po kafanama, uz mnogo alkohola i raspuštenosti. I kroz te pesme prosečni Srbenda proživi i izbaci deo svoj emocija. Jer je samo tu socijalno prihvatljivo.

To je ono kad se po kafanama vide muškarčine srpske kako puštaju suze (uglavnom sa 3 promila), jer kao "pogodila ih pesma". U drugim okolnostima bi bio skandal i blam da ih neko vidi sa suzom. Ali kad je pesma u pitanju, onda je prihvatljivo, i taman dobro dođe da se otpusti malo pare i nagomilanih emocija, pošto većina ne zna drugi način. Naravno, što glasnija muzika, više se ispušta. A i ugostiteljima odgovara, jer se em zamaskira odvratnost pesme i falširanje pevača, em se više loče alkohol jer nema mnogo priče.

Zato folk i turbo folk imaju tako dobru prođu i ukorenjeno zabetonirano mesto u srcima mnogih Srbalja. Zato što jednom nedeljno puste "dotak'o sam dno života", izderu se, isplaču se i u tih par sati izbace deo emocija i frustracija, da ne bi završili kao tempirane bombe. Jer drugačije ne umeju.
У време када се јавља оно што ће се касније назвати турбо-фолком а из чега ће се временом развити и ово што имамо данас та врста музике не да није наметена него је културном политиком била додатно опорезована и у времену државих тв и радио станица била непожељна за емитовање.
Neće baš biti, pošto je 80ih nametan turbo folk uzduž i popreko, sa sve trpanjem odvratne Brene u razne filmove, emisije i uopšte, rečnik i uopšte kulturu naroda. A i pre toga, već 70ih, se moglo po filmovima videti nametanje folka i uopšte tog kafanskog alkoholičarskog melanholičkog načina življenja. Koliko samo ima scena gde se ljudi alkoholišu uz neki folk u pozadini...

No, to što sam bio napisao se odnosilo na pitanje od 1111 kako se toliko klinaca primilo na turbo folk i kasnije, posle 1990. E tu je odgovor ono što sam napisao - zato što je toliko nametan uzduž i popreko, i zato što je postao svakodnevnica mnogoj klinčadiji. Niko se nije rodio ili prirodno zavoleo stihove o padanju na dno i alkoholisanju. Nego vremenom uz dovoljno pritiska i 50 proslava na kojima se guraju folk i turbo folk, i sve što promovišu, čak i oni koji su ga se gnušali, vremenom počnu da ga slušaju Ili da se bar prave da ga slušaju, da bi bili deo događanja i društva. I tako se mic po mic dođe do toga da je 2/3 Srbije naviknuto na to s..nje. Slično kao sa cigarama na primer.
Упркос томе што и културна политика и политика и медији на фолк из Србије и Босне гледају као на највеће зло човечанства он је међу хрватском омладином популаран колико и међу српском.
Naravno, jer imaju i oni svoje alkose i sirovine kojima prija to. A i komšije su i isti je jezik, pa se lako prošire i usvoje razni sadržaji, pa i pesme.
 
Remek delo savremene arhitekture sa orijentalnim detaljima.
IMG_4370.jpeg
059c0d6b-ca27-4464-a8b6-f1f39d9a9722-0.jpg
images (8).jpeg
 
Vrh