Što onda znači da će operateri, a verovatno i vlasnici te uzvodne luke biti Kinezi. Pa će njihove firme iz njihove industrijske zone imati apsolutnu prednost u luci. Dok će drugi moći da je koriste pod ko zna kakvim uslovima. Ili neće moći da je koriste uopšte, zato što bi Kinezi mogli da naprave lučke kapacitete koji su dovoljni samo za njih, ili da jednostavno ne uslužuju nikog drugog bez obrazloženja jer je luka integralni deo NJIHOVE industrijske zone. Jer sasvim sigurno gradnju svega ovoga nećemo finansirati mi, pa niti će biti naše, niti ćemo mi upravljati. Tačno kao u Beogradu na vodi, samo drugi put i u drastično većem obimu. Međutim za razliku od javnih površina i stanova u BNV-u, koje ipak koristimo mi, ovde bi se moglo desiti da Beograd snosi loše aspekte ovakve pozicije luke, a da naša privreda ili Kineski konkurenti iz Zapadne Evrope Kinesku luku ne koriste uopšte. A tek što će nam zbog Kineza i razbijanja unutrašnjih zaštita zajedničkog tržišta Evropska Unija sesti za vrat ...