Šta je novo?

Nova Kumodraška ulica

Pre će u tom delu završiti SMT do petlje Lasta, a i to je na veoma dugačkom štapu.
 
Квартови око моста, ту код Хусове су били откупљени и исељени ваљда 80их ал нису срушени на време, па су се ту уселили роми.
Генерално је град крив што није увео мораторијум на новоградњу у урбанистички недефинисаним деловима града, посебно Врачару, Вождовцу и Звездари.
 
Da li neko zna sta se gradi u produzetku Peka Dapcevica prema autoputu? Trenutno je samo ogromna rupa sa potpornim stubovima, a nisam nasao tablu jer je ogromno pa nisam video sa koje je strane.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250327_223216_Maps~2.jpg
    Screenshot_20250327_223216_Maps~2.jpg
    76,8 KB · Pregleda: 225
  • 20250313_105957.jpg
    20250313_105957.jpg
    347 KB · Pregleda: 229
Класика, град чека да инвеститори дођу са зградама да би онда провукли саобраћајницу. Тако и СМТ чека онај Еликсир или шта беше, а Дунавска чека градилишта по Вилиним водама, Дугу, луку.
Тачно ће урадити нову Кумодрашку само до Витановачке па ће да буде као интерна саобраћајница.
 
Нажалост сурова истина. У последњих 15 година питање је има ли више од 3 км нових планираних капацитетнијих саобраћајница. Све или Весићев шминкерај или Шапићева буџења трака.
 


Nova Kumodraška (Miška Jovanovića) se u granicama Plana planira sa dva kolovoza od po 6,5m, razdelnim ostrvom od 2,5m, obostranim trotoarima od po min. 3 m i biciklističkom stazom sa istočne strane od 2,25 m. Planiranim rešenjem omogućava se veza sa autoputem preko Husove i Vidske ulice.
 
Ovaj javni uvid je za ovaj deo, to je obuhvat plana. Lepo je što se nešto pomera barem i što se tiče dokumentacije i planova, ali sve je to još daleko od realizacije.

1000353989.jpg

1000353988.jpg

1000353990.jpg


To je ovaj potez, da bude jasnije. Otprilike levo od bus stajališta bi išao novi kružni tok.
1000353992.jpg
 
Poslednja izmena:
Koliko je otkupljeno objekata u okviru ovog plana?

Sad sam na brzinu pregledao u katastru.

Ovaj deo gde ide kružni je praktično ceo u vlasništvu grada, između ove dve linije (površinski najveći). Istočno od desne crvene linije ima par privatnih parcela na ovoj strani autoputa i više na suprotnoj strani gde ide paralelno sa autoputem.
1000354004.jpg


Ovaj blok starih kuća između Triše Kaclerovića i Tabanovačke je ceo u privatnom vlasništvu. Tu ne zahvata sve, već gornju polovinu, ali realno ceo taj blok treba sravniti.
1000354005.jpg


Sve u svemu ništa tu nije previše problematično, svi vlasnici su odavno upoznati sa ovim planovima i zbog toga tu i dalje imate ili neke privremene objekte ili stare kuće, tj. ništa se nije gradilo. Kad se dodaju i one parcele da se probije Nova Kumodraška od BPD ka Dušanovačkom mostu to je možda 50-60 parcela, to su smešne pare za grad u odnosu na benefit koji donosi ova infrastruktura. Pritom da se rasporedilo i odvajale pare za to u fazama proteklih godina ne bi se osetilo u budžetu.
 
Znam da oni imaju zabranu gradnje, obnove, mozda i prodaje tih parcela vec jedno 50 godina. Pre par godina su se bunili sto drzava ne otkupljuje i ne resava to, a imovima im je prakticno zarobljena i propada u bescenje. Onda su bili rekli da ce u okviru od 5 godina da se sve regulise i otkupi, a vidim da jos nije mnogo toga otkupljeno.
 
Da li će isključenje za taj novi deo da se vrši pre autokomande ili posle?
Verujem da će u oba slučaja protočnost biti mnogo bolja, ako se omogući da se prolazi i tim budućim kolovozom pored motoputa, kao što je kod autokomande.
 
Da bi se ti sad pitao :)
Pa ozbiljno.

Ljudi kada danas prave liste šta sve zameraju BG vlastima od posle rata do 90ih, nabrajaju sve i svašta, i ono za šta su krivi i ono za šta nisu.

Moj stav o SFRJ je u globalu neutralan (nešto kritikujem, nešto pohvalim). Ali mi je fascinantno da se ljudi hvataju za sve i svašta jako malo njih primećuje i komentariše to slepilo da nekadašnje vlasti sprovedu autoput i time podele grad na dva dela (što samo po sebi nije strašno) ali onda na deonici od Autokomande do Bubanj potoka ostave 3-4 prelaska preko tog autoputa. I svi neke neuslovne sklepotine, osim Plavog mosta i saobraćajnica pored njega.

Paralelno sa time, uzmu da prave Mirijevo sa 50.000 ljudi, dakle novi grad sam za sebe, a do njega ostave seoski 1+1 puteljak bez trotoara Dragoslava Srejovića, obilazak kroz Višnjičku i mrcvarenje kroz Mite Ružića.

I na kraju i taj Jerković, Medaković i priključenija. Naprave brda novih domova tu, u samim naseljima 2+2 i 3+3. Sama naselja ok. Ali do njih sa većine strana ostave da vode uska grla i sokaci iz 19. veka. Potpuno van svake pameti.

Krive su i sve vlasti posle njih što nisu to dovršile umesto njih. Ali krivi su i ovi koji naprave naselja pa onda razmišljaju o dolasku i odlasku iz njega, pa onda kažu e jbg ne možemo sad, kasnije ćemo, ima vremena.
 
Takođe, ovo neće biti potpuno ako se ne proširi Gazela i razdvoji mostom isključenje na Mostar od uključenja sa Autokomande.
 
Niđe veze.

A kad smo kod zamišjanja, između 1960. i 1990. neki nisu zamišljali ništa. Zato su gradili čitave gradove po obodima tadašnjeg grada, sa sve bulevarima i ogromnim parkiralištima unutar tih naselja, a do njih ostavljali da vode sokaci iz 19. veka koji su postali pretrpani i prevaziđeni još 1980ih.

I zato nam je danas tako super grad. Sve nedovršeno, sklepano i infrastrukturno zatočeno u 19. veku, tek ponegde u ranom periodu 20.
 
Vrh