Šta je novo?

NIS - Naftna industrija Srbije

Логично. Ја то одавно предлажем. Додуше, ја сам мислио не деривате већ сирову нафту
 
U tom članku se govori da neke kompanije kupuju dizel, verovatno prave rezerve pred zimu.
Kad smo kod rezervi, predložio sam još pre 3,5god da se izgradi naftovod do Vranja, kao produžetak postojećeg Solun -Skoplje, kao i skladišta nafte.
 
Odlično sublimiranje gasnih opcija, šta je uradjeno a šta tek treba i ostale stvari..

https://demostat.rs/sr/vesti/analiz...e-ucinili--energetski-zavisnim-od-rusije/2286

Npr pominjani krak ka Rumuniji je u fazi izrade projektno-tehničke dokumentacije, trebalo bi da bude za 2 godine kompletirana izgradnja, i kaže se sledeće:

Što se tiče konekcije sa Rumunijom, o tome se priča već nekoliko decenija, sada je aktuelizovana jer su Rumuni pronašli veliko gasno ležište u Crnom moru (Neptun Deep) ogromnog kapaciteta, sasvim dovoljan i za potrebe Srbije, kada bi bilo gasovoda.

Takodje, LNG terminal u Aleksandopolju navodno nije bio u funkciji od januara jer imaju tehnički problem sa pogonom za regasifikaciju, a od oktobra je pušten limitarani obim rada (ova info nema u Demostat tekstu ali sam našao info na linku ispod), tako da je i ta ruta u budućnosti očigledno klimava ako ne reše problem dugoročno.

 
Domagoj dobije informacije pa ih malo konfabulira u narativ.

ima tu svega, nešto pr, nešto bunca, a nešto je istina
 
U tom članku se govori da neke kompanije kupuju dizel, verovatno prave rezerve pred zimu.
Kad smo kod rezervi, predložio sam još pre 3,5god da se izgradi naftovod do Vranja, kao produžetak postojećeg Solun -Skoplje, kao i skladišta nafte.
Zar nije taj naftovod konvertovan u produktovod?
Znam da je bila neka prica da dugo vremena nije bio operativan.
 
Moguće, mada Domagoja ovde ne smatraju za relevantan izvor informacija 😂
Nisam istrazivacki novinar ali mogu da pogledam
Euronova Energies (maticni br. 20869950) 2012. osnovali Petar Kostic iz Srbije i Jovanovic Stéphane, drzavljanin Francuske iz Velike Britanije.
Direktor firme Aleksandar Mileusnic, koji je direktor (ili je bio) i u Petrobart (06933327) i Radun Avia (08761191)

Jovanovic Stéphane se u medjuvremenu preselio u Dubai https://www.northdata.com/Jovanovic, Stéphane, Dubaï/_p4842778847608832
a preko druge firme Vendome Energy International https://offshoreleaks.icij.org/nodes/10153389 povezan sa Duskom Perovicem, sefom RS predstavnistva u Rusiji
 
Poslednja izmena:
Naftovod 2,5mil tona je 2023. licenciran za naftu i derivate, posle dužeg vremena opet je operativan.

Secam se da sam negde procitao da je konvertovan u produktovod za transport dizel goriva.
Administracija zakočila produktovod Solun – Skoplje

Da li uopste radi Skopska rafinerija, i ako radi, kako se snabdeva sirovom naftom?
 
Problem sa NISo, može elegantno da se reši na drugi način. Da masovno pređemo na električne automobile.
U tome nam može pomoći naš drugi moćni stub spoljne politike - Kina.
Da nam daju poboljan kredit da kupimo punjače i vozila, oni su u tome lideri. Zalog za kredit bi moglo da bude.... šta ja znam, jel ostalo još rudnika? Sigurno nešto ima.
Krenulo bi se od Beograda i Novog Sada pa bi se mreža širila. Kinezi bi to mogli da odrade za 2 godine max.
 
Taman da nam i Rosatom napravi par nuklearnih elektrana i da postanemo prva zemlja koja će se sa gađenjem ograditi od prljave naftne konzumacije. ☝️🙂
 
Problem sa NISo, može elegantno da se reši na drugi način. Da masovno pređemo na električne automobile.
U tome nam može pomoći naš drugi moćni stub spoljne politike - Kina.
Da nam daju poboljan kredit da kupimo punjače i vozila, oni su u tome lideri. Zalog za kredit bi moglo da bude.... šta ja znam, jel ostalo još rudnika? Sigurno nešto ima.
Krenulo bi se od Beograda i Novog Sada pa bi se mreža širila. Kinezi bi to mogli da odrade za 2 godine max.
Izvodio sam ja već računicu ovde:
Ukratko, veoma je isplativo uz naravno određene probleme koji bi se rešavali u hodu.
Neko iz Italije je video moju računicu :) pa su oni započeli sa ovim projektom(zamena automobila na gorivo sa onima na struju) uz veoma ozbiljne subvencije
 
Izvodio sam ja već računicu ovde:
Ukratko, veoma je isplativo uz naravno određene probleme koji bi se rešavali u hodu.
Neko iz Italije je video moju računicu :) pa su oni započeli sa ovim projektom(zamena automobila na gorivo sa onima na struju) uz veoma ozbiljne subvencije
Ako nekome smeta što će deo struje da se uvozi - i naftu uvozimo, zar ne?
Jel imaš i tu računicu, koji uvoz nam je jeftiniji?
 
Ja planiram da vozim japanskog atmosferskog benzinca dok sam živ, a vi vidite kako ćete. 😂
 
Ako nekome smeta što će deo struje da se uvozi - i naftu uvozimo, zar ne?
Jel imaš i tu računicu, koji uvoz nam je jeftiniji?
Poslao sam link ka drugj temi:
Računica za elektrifikaciju

Nema razloga za uvoz struje, poenta je da se postavi što više subvencionisanih solarnih panela + da se smanje gubici u mreži na iole pristojan nivo + povećanje potrošnje EPS za 1-2%
 
Vrh