Šta je novo?

NIS - Naftna industrija Srbije

Poslednja izmena:

Sijarto stišće Janaf i radi dobrih odnosa sa Srbijom, čitaj nešto hoće. Tako da dok Mađari ne počnu kupovat skuplju naftu do tad je NIS siguran.

Ali čini se da će morat i oni uskoro na JANAF. Ne verujem da je to u 8 dana
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Ar4
Nepotrebno se ide u offtopic sa izmišljanjem tople vode.

Janaf nema alternativu.

Brodovima je nemoguće dopremiti dovoljne količine nafte. Povezivanje na Družbu je takođe nerazumno jer rafinerija u Pančevu ne prerađuje Rusku naftu, a EU će ionako zabraniti potpuno Rusku naftu na svojoj teritoriji.

NIS će moći nesmetano da radi tek kada Amerikanci budu zadovoljni vlasničkom strukturom i nikako drugačije. Fer ili nefer, tako svet za sada funkcioniše.

Da li će status kvo moći da se i dalje kotrlja takođe potpuno zavisi od njih.

Ali čini se da će morat i oni uskoro na JANAF
Moraće, i oni se tu nešto opiru i šutiraju, odugovlače, ali nemaju izbora. Ruski gas i nafta nemaju nikakvu budućnost u Evropi.
 
Najčešći argument protiv dopremanja nafte tankerima preko Dunava je vodostaj. Na moru to ne postoji kao problem, u svakom trenutku tanker bilo koje težine može da pristane u luku.

Čitao sam da vodostaj Dunava predstavlja problem i za ovih par kompanija koje dopremaju naftne derivate u Srbiju.
Итекако им представља проблем. Док при нормалном водостају може да пристане брод са пуним капацитетом, када је низак водостај Дунава, брод плови само са четвртином капацитета.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Ar4

Article 1

Navigation on the Danube shall be free and open for the nationals, vessels of commerce and goods of all States, on a footing of equality in regard to port and navigation charges and conditions for merchant shipping. The foregoing shall not apply to traffic between ports of the same State.
I putevi Srbije su otvoreni za transport robe za sve nacionalnosti. To ne znači da neće vratiti s granice robu koja je pod sankcijama. I pitaj Turke što blokiraju ulaz u Crno More Rusima. To je "medjunarodni otvoreni koridor".


Ne možeš tek tako ignorisati dunav i ponašati se kao da je otvoreno more. Taman bi krenulo svi da švercuju drogu tuda, jer eto, otvoreno je za sve.

Ne možeš ni avionom da preletiš zemlju tek tako
 
I pitaj Turke što blokiraju ulaz u Crno More Rusima. To je "medjunarodni otvoreni koridor".

Ne blokiraju Rusima ulaz u Crno more, ovo nije tačno. Režim prolaska kroz Bosfor i Dardanele od početka rata u Ukrajini 2022. se odvija tačno po slovu Montrejske konvencije navigacije kroz Bosfor i Dardanele u slučaju rata. Dakle, ratnim brodovima Rusije čija je baza u Crnom moru je dozvoljen prolaz, a svim ostalima je zabranjen. Civilni brodovi pod ruskom zastavom prolaze slobodno. Da ne prolaze, to bi bio čin rata. Uzgred, posledica toga je i da je NATO ratnim brodovima zabranjen prolaz:

After initial reluctance, attributed to the country's close ties with both Russia and Ukraine,[53] Turkish Foreign Minister Mevlüt Çavuşoğlu announced on 27 February that his government would legally recognise the Russian invasion as a "war", which provides grounds for implementing the convention with respect to military vessels.[8] This blockage of naval vessels also applies to NATO powers who cannot now move their vessels from the Mediterranean to the Black Sea. However, Çavuşoğlu reiterated that pursuant to the terms of the agreement, Turkey cannot block Russian warships based in the Black Sea from returning to their registered base.[53] Around 27–28 February, Turkey refused permission for three out of four Russian warships to enter the Black Sea as their home base was not on the Black Sea.[54]

Dakle, sve je po slovu međunarodnog ugovora. Montrejska konvencija u ovom smislu je podjednako validan međunarodni ugovor kao Dunavska konvencija. Turci se pridržavaju Montrejske konvencije isto kao što su sve zemlje potpisnice Dunavske konvencije dužne da je se pridržavaju.

Naravno, sve ovo ne potire činjenicu da bi vodni transport nafte Dunavom bio neuporedivo složeniji, komplikovani, skuplji i neizvesniji od trenutnog načina pribavljanja nafte.
 
Poslednja izmena:
U suštini, najbrže i najjednostavnije rešenje je ujedno najneprijatnije po režim: Da izvrši nacionalizaciju.
Ово је једнако кад бри режим ушао на Космет. Неће се десити.
Ne možeš tek tako ignorisati dunav i ponašati se kao da je otvoreno more. Taman bi krenulo svi da švercuju drogu tuda, jer eto, otvoreno je za sve.
Ne možeš ni avionom da preletiš zemlju tek tako
Јесте, мораш да се најавиш, договориш и ако си чист, имаш слот и урадиш прелет. Тако и на Дунаву.
Ја не говорим да НИС треба да организује превоз, шта више, онда нисмо ништа урадили.
 
Koja god firma pristane da transportuje naftu za NIS, dobiće sankcije. To i jeste poenta, da te odseče. Inače bi batica od AV ili Brnabić zakupio naftne rezervoare NIS i kupio od Janafa naftu pa bi preprodao rafineriji. Nema potrebe za avionima i kamionima.

* pod kupio od Janafa mislim organizovao bi prevoz. Nafta se kupuje direktno na tržištu a oni su u stvari samo logistika transporta. I plaše se sankcija kao i svako, bilo da ide naftovodom ili dunavom
 
Godinu dana se ovde razmatra svaki mogući način Amerikanci da se preveslaju, ali nikako da ispunimo ono što traže. Ako je nacionalizacija NIS-a najveće moguće zlo, onda neka bude sankcionisan. Ja mislim da su sankcije veće zlo od nacionalizacije, ali očigledno da vlast i dobar deo građana smatra drugačije.

Mediji nas ubeđivali da će Tramp da ukine sankcije, da bi na kraju dobijali produžetke na kašičicu a od ukidanja sankcija ni govora.
 
To za nacionalizaciju može da bude igra "Ko prvi trepne". Rusi se uzdaju da naši neće to da urade; a naši da ako urade, Rusi neće mnogo da se srde, jer će naljutiti narod.
 
Nije bitan ni vodostaj Dunava, ni kapacitet tankera, a ni Dunavska konvencija. Gde bi se nafta pretovarala sa morskih brodova na rečne? Priča o transportu Dunavom nema smisla.
 
Koja god firma pristane da transportuje naftu za NIS, dobiće sankcije. To i jeste poenta, da te odseče. Inače bi batica od AV ili Brnabić zakupio naftne rezervoare NIS i kupio od Janafa naftu pa bi preprodao rafineriji. Nema potrebe za avionima i kamionima.

* pod kupio od Janafa mislim organizovao bi prevoz. Nafta se kupuje direktno na tržištu a oni su u stvari samo logistika transporta. I plaše se sankcija kao i svako, bilo da ide naftovodom ili dunavom

Teoretski, šta ako bi pravili novu firmu svaki put kad postojeća potpadne pod sankcije, i tako bili korak ispred OFAC-a? Mislim šta je problem ekipi da po kratkom postupku otvori firmu, dobije dozvolu za trgovinu ND i vozi. Ili da odjednom otvore nekoliko firmi i samo vrte nabavku preko sledeće koja je van sankcija… Vrv pitam glupost ali jbg pada mi na pamet tako neka interna kombina.
 
Vrh