Šta je novo?

NIS - Naftna industrija Srbije

Svaki moderni turbo benzin voli veci broj oktana zbog knock momenta.
Ako je motor podešen za gorivo od 95 RON, što kod 99% vozila jeste slučaj, uključujući i turbo benzince koji nisu motori visokih performansi, ne bi smelo doći do knock-a sa gorivom od 95 RON, ukoliko je motor ispravan. 95 RON E10 je standard po kojem se proizvode svin benzinci za evropsko tržište, osim pojedinih vozila visokih performansi. Proveri u upuststvu vozila preporučeno gorivo.
 
Ako je motor podešen za gorivo od 95 RON, što kod 99% vozila jeste slučaj, uključujući i turbo benzince koji nisu motori visokih performansi, ne bi smelo doći do knock-a sa gorivom od 95 RON, ukoliko je motor ispravan. 95 RON E10 je standard po kojem se proizvode svin benzinci za evropsko tržište, osim pojedinih vozila visokih performansi. Proveri u upuststvu vozila preporučeno gorivo.
Svaki noviji turbo benzinac zapravo i ima motor visokih performansi jer u okviru 1L displacementa i 3 cilindra se generise vise od 100-150 hp. Tako da je knock neminovan, Batali sta pise proizvodjac kroz WLTP ne bi li se dodvorio evropskoj uniji. Mehanika ne laze.
 
Zar nije fora sa tim boljim gorivom ne samo u oktanskom broju, već i u onim aditivima zbog kojih motor kao bolje radi?
 
Zar nije fora sa tim boljim gorivom ne samo u oktanskom broju, već i u onim aditivima zbog kojih motor kao bolje radi?
U sustini da, ali zavisi ko sta sipa od aditiva. Uglavnom su to neki antioksidansi , "deterdzenti", etari i anti knock agensi, e sad je pitanje sta koji proizvodjac dodaje od aditiva. Aditivi se sipaju nakon rafinisanja goriva. Mozda @Sale013 moze da nam da uvid kako to zapravo NIS radi, ali sam iz nekih prica cuo da se aditivi za GDrive cak sipaju na pumpi, a isto tako sam cuo i price da se neki sipaju na utakanju goriva u cisternu.
 
Svaki noviji turbo benzinac zapravo i ima motor visokih performansi jer u okviru 1L displacementa i 3 cilindra se generise vise od 100-150 hp. Tako da je knock neminovan, Batali sta pise proizvodjac kroz WLTP ne bi li se dodvorio evropskoj uniji. Mehanika ne laze.

Zato sam rekao, ne bi trebalo. Ti motori su kratkovečno đubre. Srećom, ima još japanaca koji i dalje prave atmosferce.
 
Zar nije fora sa tim boljim gorivom ne samo u oktanskom broju, već i u onim aditivima zbog kojih motor kao bolje radi?

Postoji i aditivirani benzin sa 95 RON kod Lukoila i OMV koji je po ceni na pola puta između osnovnog i goriva sa 100 RON. Pa čak i NIS/Gazprom reklamira Opti 95 (Gazprom pumpe) da je aditiviran, a za BMB 95 (NIS pumpe) ne kaže, iako su osnovno gorivo po istoj ceni. U principu, sva goriva imaju neke aditive u sebi. Možeš i sam da kupiš aditive i sipaš u rezervoar. To je i najjeftinija opcija. Pumpe najviše i zarade na tim skupljim gorivima. Ubaci ti aditiv koji njih verovatno košta siću, a naplati ti 20 din više po litru. Zato ih toliko reklamiraju. Ušteda goriva toliko i toliko, dobitak performansi toliko i toliko. Samo ne napišu koje su vozilo koristili da bi dobili te rezultate.
 
Zato sam rekao, ne bi trebalo. Ti motori su kratkovečno đubre. Srećom, ima još japanaca koji i dalje prave atmosferce.
Pa ne mozes prstom sakriti sunce.. To sto je mazda jedna od retkih na trzistu sa 2.0 atmosferskim motorima (ako ne i jedina, respect) ne znaci da vecina ne vozi male turbo benzince koji pate od knock-a.
 
Pa, po specifikacijama ne bi smele da pate. I siguran sam da Hondini ili Tojotini turbo benzinci ne pate. Ako pate, onda to nije kvalitetan auto. Uostalom, u SAD i Rusiji se koristi gorivo sa manje oktana i isti ti turbo benzinci moraju biti podešeni za to. Evo recimo Mazdini isti atmosferski motori za evropsko tržište imaju kompresioju 14:1 jer se koristi gorivo od 95 RON, dok u SAD imaju kompresiju 13:1, manji obrtni momenat i snagu, jer se koristi gorivo od 91 RON (ekvivalent američkih 87 oktana).
 
Pa, po specifikacijama ne bi smele da pate. I siguran sam da Hondini ili Tojotini turbo benzinci ne pate. Ako pate, onda to nije kvalitetan auto. Uostalom, u SAD i Rusiji se koristi gorivo sa manje oktana i isti ti turbo benzinci moraju biti podešeni za to. Evo recimo Mazdini isti atmosferski motori za evropsko tržište imaju kompresioju 14:1 jer se koristi gorivo od 95 RON, dok u SAD imaju kompresiju 13:1, manji obrtni momenat i snagu, jer se koristi gorivo od 91 RON (ekvivalent američkih 87 oktana).
Pokusavam da ti objasnim da mehanika na papiru i mehanika u stvarnom zivotu nije ista...
Zamisli, proizvodjaci lazu o specifikacijama jer friziraju brojeve, nije isto laboratorija i stvaran zivot na ulici..
 
Pa Ameri su spremni da velikodušno preuzmu NIS za $1 i da zabotave što su na bombardovali.

A najjače u ovoj priči je što najveće Srbende sada navijaju za Amere iako su nam rasturili državu, bombardovali više puta i oduzeli srce Srbije.
Daleko im lepa kuća i njima i Rusima.
Pa od koga ćeš kupovati jeftine energente i ko će te zastupati pred SB UN i braniti od nakaradnih Rezolucija da smo genocidan narod...bugari možda...haha
 
Koliko znam ta rezolucija je usvojena, tako da je izvesno da neće ni Rusi.
Rezolucija u SB (Savetu Bezbednosti) UN koju je sastavila Velika Britanija je odbijena vetom prijateljske Rusije, što je važnije...a ako misliš na onu od prošle godine samo u UN tada je od 193 članice 110 bilo uzdržano, protiv ili nije glasalo i onda su kvarnom nedemokratskom metodom uradili ostalo, ali im se računa kao propala...jer je tada čak 2/3 svetske populacije bilo protiv, uz Rusiju, Kinu i ostale velike države globalnog istoka i juga

Na zapadu nema besplatnog ručka, čak šta više papreno je skup, a na istoku ogromni popusti za sve energente,...to su braća 🫶
 
Poslednja izmena:
U sustini da, ali zavisi ko sta sipa od aditiva. Uglavnom su to neki antioksidansi , "deterdzenti", etari i anti knock agensi, e sad je pitanje sta koji proizvodjac dodaje od aditiva. Aditivi se sipaju nakon rafinisanja goriva. Mozda @Sale013 moze da nam da uvid kako to zapravo NIS radi, ali sam iz nekih prica cuo da se aditivi za GDrive cak sipaju na pumpi, a isto tako sam cuo i price da se neki sipaju na utakanju goriva u cisternu.
Namešavanje goriva je posebna priča. Nemamo mi samo jedan benzin i to kao ide u cisternu i na pumpu. Radi se o više tokova benzina, neki laksi, neki teži, neki sa manjim neki sa većim oktanskim brojem. Sve se to pažljivo miksuje, dodaju se razni aditivi i u samoj rafineriji, markeri itd...
U suštini kvalitet benzina zavisi od oktanskog broja, napona pare, početka i kraja destilacije, eventualnih nečistoća itd... Namešavanjem benzina i aditiva po nalogu tehnoloških inžinjera dobija se gorivo spremno za upotrebu.
 
Rezolucija u SB (Savetu Bezbednosti) UN koju je sastavila Velika Britanija je odbijena vetom prijateljske Rusije...a ako misliš na onu od prošle godine samo u UN tada je od 193 članice 110 bilo uzdržano, protiv ili nije glasalo i onda su kvarnom nedemokratskom metodom uradili ostalo, ali im se računa kao propala...jer je tada čak 2/3 svetske populacije bilo protiv, uz Rusiju, Kinu i ostale velike države globalnog istoka i juga

Na zapadu nema besplatnog ručka, čak šta više papreno je skup, a na istoku ogromni popusti za sve energente,...to su braća 🫶
Trebalo bi da se pusti jednom tu braću u Srbiju do kraja da vidimo taj prosperitet napokon. Ovako sve nešto malo pomalo i nikako da dosegnemo taj ruski zlatni standard.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: BGG
Trebalo bi da se pusti jednom tu braću u Srbiju do kraja da vidimo taj prosperitet napokon. Ovako sve nešto malo pomalo i nikako da dosegnemo taj ruski zlatni standard.
Pa idi u Moskvu, Petrograd i Soči pa odmah gledaj i uživaj...mi imamo problema sami sa sobom, ali studenti sad lagano poravnavaju i te probleme
 
Pa idi u Moskvu, Petrograd i Soči pa odmah gledaj i uživaj...mi imamo problema sami sa sobom, ali studenti sad lagano poravnavaju i te probleme
Nije Moskva Rusija, kao što nije ni Beograd Srbija.

Elem, da se vratimo na temu, a to je da sutra popodne sankcije stupaju na snagu. Izgleda da JANAF nije dobio pozitivan odgovor na svoj zahtev za izuzećem inače bi to Hrvati objavili (ne bi čekali Usniju da od sebe napravi heroja). Dakle, krećemo da krckamo rezerve ako sam dobro razumeo.
 
Ma svi kao nešto znaju. Kao oni bombastični naslovi tipa "u subotu gase račune!!", "u ponedeljak gase račune!!"... Najjače je bilo ono "NIS gasi svoje kartice! Reko mi dugar!!"..

Ja bih rekao da je ovo situacija "Never let a good crisis go to waste" za vlast. Sad im više nego ikad trebaju dodatne krize kako bi skrenuli pažnju sa sebe..
 
Vrh