Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Zombieboy, nije ti ovo kanal o uređenju domova, gde se maltene sve živo čuva, nego Srbija, mesto gde je novonapravljeno uvek lepše i bolje od nečeg starog što bi moglo da se spase.
 
Планови се изгледа мењају из дана у дан, сад кажу да бивша Главна жел станица неће бити музеј Николе Тесле, већ ипак музеј средњевековне Србије, само ми се не свиђа идеја да се у тај нови музеј премести део колекције Војног музеја, пошто сматрам да је Војни музеј на Калемегдану један од најбољих у Београду и да би овако био оштећен
https://www.novosti.rs/kultura/vesti/92 ... vne-srbije
 
Samo sta ce da izloze u tom muzeju tolikom .....dosta im je 100 mkv prostora za sve eksponate iz tog perioda ....
 
Искрено, боље да ту буде музеј средњег века, а Тесла на Дорћолу, него да имамо Теслу у железничкој станици. Поред аутентичних артефаката из тог периода, музеј може да садржи нпр. макете и диораме свих тврђава и манастира из средњег века.
 
Ta поставка је одлична, верујем да она са додатком још неких експоната (музеј фрески, оклопи и наоружање из војног али и многих других музеја) имали достојан музеј.
 
Hm, već sam sto puta pisao da nikako ne treba izdvajati srednjovekovne zbirke u poseban muzej, nego treba napraviti veliki Istorijski muzej Srbije, koji bi ispratio celokupnu srpsku istoriju i ispričao zaokruženu priču. A u srednjovekovne postavke u takvom muzeju neka uključe i eksponate koji su sada u Muzeju SPC.
 
To би можда и било најбоље решење. Верујем да би се сви експонати на крају лако скупили и стали у сређену зграду поште на Савском тргу :)
 
Sad da izguramo zgradu poste za Ist. muzej SRB a za zgradu GZS muzej zeljeznice ....
 
Ne znam da li će zvučati glupo, ali zašto se ne bi zgrada pošte, pretvorila u PTT muzej, tj. da se muzej preseli iz Majke Jevrosime?
 
Zato sto muzej ptt ima adekvatan prostor i skoro je renoviran i nema eksponata da se popuni tolika zgrada i mislim da je to vec neko pominjao u temi o zgradi poste...
 
Razumem oduševljenje najavom gradskih i državnih čelnika da će se Muzej Nikole Tesle ipak preseliti u elektranu na Dorćolu, ali čini mi se, nažalost, da je ovo "tumbanje" muzeja kojem svedočimo već mesecima (te Srednji vek, te Istorijski muzej, te Muzej Nikole Tesle, te opet Srednjeg veka...) samo dokaz da nikakav plan, niti vizija ne postoje, a kamoli konkretni projekti.

Posednje najave, zapravo, između redova čitam kao to da se narednih nekoliko godina neće dešavati ništa. I opet se vraćam na ono što sam pisao na temi o Naci stadionu - ova država je jednostavno nesposobna da realizuje javne objekte i to dokazuje iz godine u godinu, i evo već iz decenije u deceniju.

Da me ne shvatite pogrešno, ne žalim što se Teslin muzej neće preseliti u pokojnu Železničku stanicu, i saglasan sa sa svima koji misle da da je centrala kraj Dunava daleko bolje rešenje. Ali ovo menjanje najava svakih nekoliko meseci je uvredljivo, i dokaz jedne površinske, PR politike, i potpunog nedostatka ozbiljnog planiranja.
 
Pa kako se stvari odvijaju, i oni sami su svesni da ako ne osmisle neki sadržaj, da sam spomenik Nemanji neće biti dovoljan za veći utisak od "džaba ste krečili", da se figurativno izrazim, pa zaključno sa onim, sada izgleda bolje, ali to nije samo po sebi dovoljno, uprkos komentarima pojedinaca kako će sada ovo da postane centare svih centara i najlepši deo Beograda. Zato i pokušavaju da osmisle nešto što bi privlačilo ljude, a istovremeno da ne privlači "gnev" drugih zbog pretvaranja zgrade bivše GŽS u određeni muzej. A gde ćeš bolje to da uradiš, nego li puštanjem informacija u etar i osluškivanja reakcija građana.
 
A kako planiraju da konfiskuju vlasništvo različitih muzeja da bi obezbedili eksponate za taj muzej Srednjeg veka?
Zar ne bi bilo bolje jednostavno preseliti celu arheološku zbirku Narodnog muzeja, uključujući i srednjovekovni period, u zgradu Stanice. Tako bi Beograd dobio vrhunski Arheološki muzej. Arheološka zbirka je trenutno izložena u holu zgrade Narodnog Muzeja. Za nju očigledno nema dovoljno mesta. U sadašnjoj zgradi Naronog muzeja bi onda ostala Nacionalna Gelerija.
 
Pitanje je da li bi zgrada bivše GŽS mogla da primi sve te eksponate.
 
Cenim da zalazenje u kolekciju Narodnog Muzeja, pak i drugih u Beogradu bi trebalo da omoguci i vise nego lep o obuhvatan sadrzaj za prostor. Vidim da se napomenula ideja prebacivanja zeleznickog muzeja sto bi kao tematska celina islo divno, plus bi peroni mogli da posluze kao lokacije za zapustene lokomotive. Izvinjavam se ako se ponavljam na racun drugog predloga, nisam stigao da prelistam diskusiju unazad :grand:
 
Problem je što donosioci odluka Železnički muzej ne vide kao dovoljno atraktivan.
 
Железнички музеј би требало да се смести у Ложионицу и гаражу локомотива, ако тамо није могуће из неког разлога, Топчидер је друга могућност, тамо постоји и гаража и више колосека, а Топчидер поред Калемегдана има највећи туристички значај, али за разлику од Калемегдана још увек недовољно познат, препознат, уређен и слабо посећен.

Здање бивше железничке станице на тргу, заједно са поштом 2, би требало да постане комплекс музеја, а не један музеј. Сем музејског садржаја, на простору трга у другим здањима су могући и други садржаји који би повукли већу посећеност трга. Пре свега у здању Дома инвалида и здању преко пута улице, када се измени намена, али и новом здању које ће настати на углу, можда једна црква која би изгледала као што је уобичајено у медитеранско - хришћанском стилу и тако се слагала са изгледом некадашње поште, када се врати првобитни изглед.

Садашњим тргом превладава сива боја, сем на обновљеној станици, требало би унети мало ведрине и топлине са више окер, црвене и беле боје на фасадама.

пс. заиста је више него чудно да неко исту замисао изнесе пар минута пре, да ли је могућ увид у поруке док је у току писање ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779575#p779575:1wlusuzy je napisao(la):
tragac » 30 Sep 2020 06:54 pm[/url]":1wlusuzy]A plavi voz je konkretno šta, i čemu služi?

Pa i on je pokretno kulturno dobro u redovnoj eksplataciji...garaža je namenski pravljena za kraljevski voz njega bi valjalo obnoviti ...
Pa da imamo 4 atrakcije i jednu ozbiljnu turu ...
1.plavi voz
2.kraljevski voz
3.romantiku
4.nostalgiju
Pa onda krug sa 4 voza od subotica romantika do bg od bg do uzica kraljevski voz pa na sargan do visegrada pa plavi voz do bara
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779546#p779546:2m6tuo7j je napisao(la):
Igor » 30 Sep 2020 06:15 pm[/url]":2m6tuo7j]Problem je što donosioci odluka Železnički muzej ne vide kao dovoljno atraktivan.

"Donosioci odluka"... :D
Za ovaj naš Muzej vazduhoplovstva su najviše zaslužni - civili, intelektualci sa vizijom. I mnogo su se mučili dok ga nisu osnovali, prikupili i obnovili eksponate, napravili arhivu i zbirku, dobili zgradu... I to još u onom sistemu koji je mnogo više okupljao intelektualce i izdvajao za kulturu u odnosu na ovaj duboko antiintelektualni brlog.

1948. inženjeri su na obodu Zemunskog aerodroma prikupili trofejne nemačke, italijanske, francuske... pa i avione bivše Kraljevine Jugoslavije (koritila ih NDH), sa namerom da se od njih napravi muzej. To video general Bubanj i naredio da se "krš raščisti"... neke manje avione su uspeli da spasu tako što su ih prebacili u Vojni muzej, ali su stradali Junkers 188, Dornije 17, Blenhajm prozveden pre rata u Ikarusu, Savoja Marketi S79 itd, itd....da čovek plače od muke.
Posle nekog vremena, Bubanj ode poslom u London, i tamo ga odvedu u - Imperijalni ratni muzej. Čovek shvatio.

Poenta je - naši donosioci odluka nisu intelektualci, imaju uske poglede. Danas više nego ikad. Lokomotive su zatrpavali - bagerima.
 
Čini mi se da zgrada Glavne železničke stanice nije u potpunosti podesna za muzejski prostor i da bi u nju mogli smestiti Nacionalnu galeriju.
 
Ах каква жалост. Ништа, мораћемо онда да вратимо железничку станицу...
 
Vrh