Šta je novo?

Neadekvatna ograničenja brzine i slične nelogičnosti

Neko nece da mrdne iz fotelje i rijesi to
 
Jos jedan od problema za vece brzine su i one krivine pre i posle mostova/nadvoznjaka.
Ko je ono projektovao onako treba mu dozivotno zabraniti da se bavi ovim poslom.

bW2x7G.jpg

izvor slike: https://youtu.be/vMSb9ygTDNE?t=4m48s
 
Džersi-barijere po sredini i sve ok. Moze da bude 100 bez problema, obuhvatajuci i ovakve tipa krivina na slici koju je kolega okacio.
 
E te krivine stvarno.. ja nisam mogao da verujem svojim očima prvi put kada sam tuda prolazio. A sredina se lako popuni, to nikako ne može biti izgovor! A i ova krivina se rešava kratkim smanjenjem brzine i stavljanjem znaka upozorenja na cik-cak deonicu.
 
Члан 43.
(1) На путу у насељу, возач не сме возилом да се креће брзином већом од 50 km/h, односно брзином
већом од брзине дозвољене постављеним саобраћајним знаком за цело насеље или његов део.
(2) Изузетно, на путу у насељу, чији саобраћајно-технички елементи то омогућавају, може да се
саобраћајним знаком дозволи кретање возилом брзином и до 80 km/h.

U vezi sa gornjom raspravom oko ogranicenja brzine u naseljenom mjestu
 
Što nas navodi da je gore baš gusto naseljeno mesto, možda bi mogli da spustimo na 40 km/h?
 
Ogranicenje od 60 km/h na nepostojecim radovima na putu na obilaznici od petlje Surcin do petlje Ostruznica,smer prema Nisu...
Poludim svaki put kad prolazim tuda..
 
E i to je nesto sto je prosto neverovatno!!!
Koliko treba da prodje od zavrsetka radova, (???) Da bi se uklonila privremena signalizacija koja je postavljena prilikom izgradnje druge polovine autoputa na potezu od ostruznickog mosta do dobanovacke petlje?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
I bre kud se navrli
ceka se otvaranje makazice ,crvena tracica, slikovanje ..... :lol:
 
Svi vi ( što maštate o sreći :violina: ...) koji verujete izgovorima o banderama, krivinama itd., od Pirota do Dimitrovgrada je magistralni put a la ibarska 1+1, sa belom razdelnom linijom, i ograničenjem na jednom potezu 100 km/h. Koga ne mrzi neka gugla.
 
Resenje za SMT: new jersey u sredinu od bandere do bandere, ograncenje na 80km, ionako ce te svi da vozite 100, ima tu dosta biciklista i vozila gspa koja imaju limit na 50.
Sve ostalo je palamudjenje i izmisljanje tople vode i izgovora...
 
Ja nemam limit od 50 km/h na biciklu :oops: :D

Inače, vozio sam bicikl prošle godine skroz od Zemuna do Pančevca SMT-om, i nisam imao problema :sesir:
 
Ja sam danas išao od NBG do Pančeva SMT.

Ograničenje od 50, svi voze 80-90. I onda se skrene na put za Pančevo i tamo ograničenje 60, pa i 80 a isti profil . I onda kada se ide ka centru Pančeva ograničenje 60, a samo po jedna traka u oba pravca odvojena punom linijom (i na nekim mestima oznake za divljač).

Projektanti - izvršite kolektivno samoubistvo.
 
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BD%D0%B5


СТРУЧЊАЦИ УПОЗОРАВАЈУ: Опрезно с повећањем максимално дозвољене брзине


Предлог да се опште ограничење брзине на аутопуту у Србији повећа на 130 километара на сат стручњаци виде као тему о којој треба озбиљно размислити


Предлог да се опште ограничење брзине на аутопуту у Србији повећа на 130 километара на сат стручњаци виде као тему о којој треба озбиљно размислити, с обзиром да, како наводе, свако повећање просечне брзине од макар 10 километара на сат повећава број незгода али и страдалих за три одсто.
Професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић тако за Тањуг каже да, као део стручне јавности, није спреман да прихвати ту цену и то само "зарад повећања брзине и повећања комфора некима који не желе да се од Београда до Ниша возе два сата, него сат и двадесет минута".

Он сматра да код нас нису обављене довољне припреме нити урађени елаборати у вези с економским, еколошким и безбедносним утицајима таквог предлога, због чега је апеловао на стручне службе министарства али и друге чиниоце у друштву да "узму у обзир негативне последице повећања брзине".

"Сваки предлог који битно мења постојеће стање требало би да има и дебело образложење", уверен је Вујанић.

Као пример наводи САД и каже: "тако велика земља, са тако добрим истраживањима само је две године дозволила да на аутопуту брзина буде око 130 км/ч, и то не тачно толико, пошто је изражена у миљама, а онда је после тога вратила одмах на 120 км/ч".

"Тако су у исто време дозволили да људи који имају ербег не морају да користе појас, па су увидели да су резултати поражавајући и одмах вратили обавезну употребу појаса и брзину назад на 120", наводи Вујанић.

Постоје примери у суседству, каже професор, те наводи да Хрватска и БиХ имају ограничење од 130 км/ч, као и Македонија, а сматра да је за Хрватску то јасно.

"Она је, због жеље да привуче туристе, да им пружи већи комфор у вожњи, дигла ограничење на 130 км/ч, али је уједно и дигла дозвољену количину конзумираног алкохола за време вожње за 0,5. Свесно су отишли на делимично угрожавање безбедности саобраћаја због милијарди долара, колико отприлике годишње имају приходе од туризма", рекао је Вујанић.

У свету постоје земље, наводи Вујанић, као што је Немачка, где не постоји ограничење, али је препоручено на аутопутевима, тамо где нема знака, да се вози до 250 км/ч. Али, с друге стране, наводи, постоји и Норвешка, где је ограничење 110.

"А земље које имају већу дозвољену брзину на аутопуту и ван насеља, узмите статистику, све имају повећан број погинулих на 100.000 становника, значи имају већу угроженост људи у саобраћају", рекао је Вујанић.

Како каже, у Србији "смо се мучили" да са 60 пређемо на 50 км/ч у градовима и насељима, док у Јапану, који има "боље улице, боља возила, боље семафоре, све боље", то ограничење износи 40 на сат.

"Морам да кажем да је светски најбезбеднија земља у саобраћају Јапан, а у главном граду Француске, која се сврстава у врх по безбедности, у Паризу, скоро је донета одлука да је највећа дозвољена брзина на територији града 30 км/ч", објашњава.

Наводи и да је Француска од 1975. до 1993. за 50 одсто смањила броз незгода са смртним исходом, што је било резултат смањења максимално дозвољене брзине.

Вујанић напомиње и да већа брзина у саобраћају изазива већу потрошњу по пређеном километру и сматра да је потребно направити и ту анализу - колико ће више горива да оде у ваздух у виду издувних гасова ЦО2, СО2, ЦО, СО, а који ће загадити нашу животну средину.

"Оно што плаћамо није адекватно ономе што се добија", наглашава професор и каже да стручна јавност мора да изнесе аргументе, а политичка јавност да још једном размисли и онда донесу правилну одлуку.

Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић слаже се да је предлог да се ограничење повећа на 130 км/ч, јако озбиљан предлог, те да га треба исто тако озбиљно размотрити.

Притом, наглашава, треба имати у виду да велики број аутопутева у Европи има три и више саобраћајних трака, док наш има две. Треба такође имати у виду и стање коловоза, опште стање возног парка...

Јер, како каже, није исто да ли аутопут има две или четири саобраћајне траке и да ли се на том путу крећу возила, која су у просеку стара пет, или 15 година.

"Стручњаци, пре свега саобраћајне и грађевинске струке, треба да се изјасне о томе да ли се опште ограничење на нашим аутопутевима може мењати тако да се спусти или подигне, а једно од могућих решења било би, на пример, да остане опште ограничење од 120, али да се законом дозволи да се, изузетно, на неким деоницама то ограничење повећа на 130", предлаже Окановић.

У сваком случају, како каже, о томе би требало да се изјасни надлежно Министарство грађевинарства и саобраћаја и стручњаци из тих области.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић недавно је изјавила да је њено Министарство већ тражило од МУП-а да изврши процену на којим деонцама аутопута може да се повећа брзина са 120 на 130 километара на сат, те да очекује да на модерним деоницама буде повећано ограничење брзине.

Како је рекла, "нема разлога да се то не уради будући да имамо модеран аутопут", као и да се повећање ограничења брзине предлаже због тога што се "много улаже у аутопутеве".
 
Pa "dajte" ljudima da urade ispitivanja, elaborate, projkete...
Angazujte ih sve honorarno, jer poenta ovih izjava i jeste upravo u tome (sto su jasno rekli u trecem pasusu)...

Koliko vredjanja razuma, to je porazavajuce. Vrhunac je izjava u vezi ogranicenja u HR.
Veci deo evrope ima 130. Bice i da su oni 'svesno' smanjili bezbednost zbog turista koji idu u hrvatsku na more? Dakle, i cesi, i slovaci, austrijanci, ma svi od reda se brinu za devizni priliv HR???
Kako mozes da izjavis ovako nesto i sebe da smatras strucnjakom???


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469250#p469250:3cwinj9q je napisao(la):
astrodule » 03 Aug 2017 09:42 pm[/url]":3cwinj9q]Ja sam danas išao od NBG do Pančeva SMT.

Ograničenje od 50, svi voze 80-90. I onda se skrene na put za Pančevo i tamo ograničenje 60, pa i 80 a isti profil . I onda kada se ide ka centru Pančeva ograničenje 60, a samo po jedna traka u oba pravca odvojena punom linijom (i na nekim mestima oznake za divljač).

Projektanti - izvršite kolektivno samoubistvo.
Dule, na tom 1+1 putu za Pančevo 60km/h važi samo do prvog isključenja a posle je 80km/h, a za projektante se slažem, samo nije samoubistvo rešenje, već prekvalifikacija: Nedostaje berača kupina i malina, a lepo se plaća. Tu ne mogu toliko da naprave sr%nja.
 
Bolje bi bilo da ceo taj potez od Pupinovog mosta do Pančevačkog puta preprojektuju u 2 + 2 tako da bude ograničenje 80 ili 100 nego da se tom pustahijom vozi u konstantnom strahu od radara, a ionako niko ne vozi desnom trakom.

Inače Google Maps mi je oko 18h izračunao isto vreme od Fontane do Pančeva (38 minuta) i obilaznicom i kroz centar.
Putovao sam 40min obilaznicom (37km, prosek 53km/h)
U povratku sam išao kroz centar za 28min (22km, 46km/h). Potrošnja goriva je bila slična.

Poslato sa telefona
 
...и биће још много, много брже кроз центар - кад се направе тунел од Пициног парка до Пионира и нови мост на месту трамвајског.
 
Cesto idem ka Juznom Banatu i vrlo retko idem preko Pupina, iako zivim u Zemunu. Taj pravac koristim samo kad idem oko 5-6 popodne ili imam neke druge razloge da verujem da je u centru guzva.

Sa druge strane, to nema toliko veze sa ogranicenjem (sto je tema ove teme :)) nego sa duzinom puta (tuda ionako vozim oko 80 km/h)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468050#p468050:2jeie341 je napisao(la):
Vocar » Fri Jul 28, 2017 8:38 pm[/url]":2jeie341]Svi vi ( što maštate o sreći :violina: ...) koji verujete izgovorima o banderama, krivinama itd., od Pirota do Dimitrovgrada je magistralni put a la ibarska 1+1, sa belom razdelnom linijom, i ograničenjem na jednom potezu 100 km/h. Koga ne mrzi neka gugla.

Nije, to je put za mešoviti saobraćaj, ograničenje je 80, čak i na pravcu od 9km (tu se najviše gine) u naseljenim mestima 50. Prolazim svakodnevno, nema potrebe da guglam.. Ograničenje 100 je na obilaznici Pirota i bilo je do izgradnje autoputa između Pirota i Bele Palanke (put rezervisan za saobraćaj motornih vozila, osim u tunelima i naseljenim mestima.
 
Definitivno u gradu ograničenje može da ide do 80km/h ako to "uslovi dozvoljavaju". Ja sam očekivao da će budući UMP biti 80km/h, a na ukrštanjima (denivelisanim) i pod zemljom npr. 60km/h. Ali koliko vidim od toga nema ništa. SMT koja ide van naselja je 50km/h. A i ovo parče UMP (Bulevar heroja sa Košara) već ima semafor. Užas!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475047#p475047:1ekwk9ji je napisao(la):
caribrod » 01 Sep 2017 07:01 pm[/url]":1ekwk9ji]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468050#p468050:1ekwk9ji je napisao(la):
Vocar » Fri Jul 28, 2017 8:38 pm[/url]":1ekwk9ji]Svi vi ( što maštate o sreći :violina: ...) koji verujete izgovorima o banderama, krivinama itd., od Pirota do Dimitrovgrada je magistralni put a la ibarska 1+1, sa belom razdelnom linijom, i ograničenjem na jednom potezu 100 km/h. Koga ne mrzi neka gugla.

Nije, to je put za mešoviti saobraćaj, ograničenje je 80, čak i na pravcu od 9km (tu se najviše gine) u naseljenim mestima 50. Prolazim svakodnevno, nema potrebe da guglam.. Ograničenje 100 je na obilaznici Pirota i bilo je do izgradnje autoputa između Pirota i Bele Palanke (put rezervisan za saobraćaj motornih vozila, osim u tunelima i naseljenim mestima.

Ne razumem tvoj post, ali uopšte.
Prvo, šta "Nije"?
Drugo, šta znači "put za mešoviti saobraćaj"?
Treće, ima li ograničenje 100km/h, ili su ga sklonili?

U svakom slučaju, do juna 2015. ga je bilo i to na deonici 1+1 ( jedna traka za Pirot, jedna za Dimitrovgrad) sa belom linijom u sredini. Dakle: tamo moglo, ovde ne.
 
Vrh